Lillestrøm Sportsklubb - Bart BK, søndag, 19. juni 2022, kl. 18:00, Åråsen stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4303

    Kamptråd Lillestrøm Sportsklubb - Bart BK, søndag, 19. juni 2022, kl. 18:00, Åråsen stadion

    Da er det klart for Åsen, Helland og Igoh å gi sin gamle arbeidsgiver nesestyver #3!

    RBK:

    Et vaklende Rosenborg kommer til Åråsen etter en opptur mot (et riktignok pisse elendig) Vålerenga. Trønderne knuste slumsøstrene 4-0 og tok med det sin største seier for året. Samtidig vant Enga både xG og skuddstatistikk, så 4-0 var muligens noe flatterende. Uansett må det regnes som et skremmeskudd at trønderne omsider har begynt å score mål. Noe av denne "æren" tilfaller Ole Sæter, som virker å ha fått en ny vår. Kanskje har Rekdal omsider innsett hvor begrenset/uferdig Noah Holm er. Dårlig nytt for oss. Ellers er Stefano Arne Vecchia en klassespiller jeg tror kan komme til å skape mye trøbbel.

    Bakover har Rosenborg vært relativt solide med 10 baklengs på 9 kamper. Jeg vil hevde målprotokollen lyver noe, da trønderne har blitt kjørt noe voldsomt i flere kamper uten å slippe inn mål. Ble for eksempel totalt utklasset av Ham-Kam, men slapp unna med 1-1. Så også veldig skralle ut bakover i 3-3 kampen mot Haugesund. Uansett er det gode nyheter for oss at bærebjelken Bjørkeeiet gikk av banen med strekk i dagens treningskamp mot Aalesund (som trønderne for øvrig vant kontrollert 2-0). Inn for Bjørkeeiet kommer sannsynligvis Pavle Vagic, som på uforståelig vis ble tatt ut som nødløsning på det svenske landslaget over vår egen Tom Peder. Vagic var som kjent ei rundingsbøye og vandrende forsvarsfeil da vi parkerte RBK på Lerkendal i fjor høst. Måtte denne trenden fortsette – vi trenger en Kompis 3.0. Ellers noterer vi oss at André Hansen også er skadet. Den evige benkesliter, Julian Faye Lund, tar plassen til klanskallen fra Veitvet.

    RBK stilte slik mot Aalesund (3-5-2):

    Faye Lund

    Markus Henriksen
    Sam Rogers
    Tobias Børkeeiet

    Erlend Dahl Reitan
    Adrian Pereira
    Vebjørn Hoff
    Olaus Skarsem
    Carlo Holse

    Stefano Vecchia
    Ole Sæter

    Laget mot Enga (3-5-2):

    Hansen

    Rogers
    Henriksen
    Børkeeiet

    Pereira
    Skjelbred
    Jensen
    Holse
    Reitan

    Vecchia
    Sæter

    Resultater siste 5 (2-2-1, 8/15 poeng):
    Vålerenga 0-4 Rosenborg (Sæter x2, Vecchia, Pereira)
    Rosenborg 3-3 Haugesund (Vecchia, Pereira, Reese (SM))
    Ham-Kam 1-1 Rosenborg (Rogers)
    Rosenborg 3-0 Sandefjord (Vecchia x2, Tagseth)
    Strømsgodset 3-0 Rosenborg

    Toppscorere:
    Stefano Vecchia (5)
    Adrian Pereira (2)
    Ole Sæter (2)

    Flest målgivende:
    Carlo Holse (2)
    Victor Jensen (2)
    Adrian Pereira (1)

    LSK:

    Sesongens store overraskelse, serieleder LSK, kommer til kamp mot rivalen fra Trøndelag som sjelden favoritt. 21-7 i målforskjell og ubeseiret etter at 1/3 av sesongen er spilt lar seg høre for romerikinger sultefôret på suksess. Det ble tap i treningskamp mot Ham-Kam i helga, og et veldig bittert poengtap i sluttminuttene mot Tromsø før landslagspausen. Kanskje kan det sene målet til Moses på Alfheim vise seg å være en velsignelse. Håpet må være at den forsmedelige utligningen skjerper våre gutter og hindrer dem fra å gå i undervurderingsfella. Vi sliter historisk sett mot Rosenborg selv om det ble full pott i fjor, så jeg tror Geir vil være veldig veldig tydelig på at her må jobben gjøres 100%. Åsen og Helland kommer neppe til å legge mye mellom på feltet denne uka, og jeg håper de klarer å piske opp stemningen i garderoben litt ekstra. Denne skal vinnes!

    Tom Petterson fikk en kjenning i leggen underveis mot Ham-Kam. Omfanget er så vidt jeg vet ukjent enn så lenge, men jeg håper Tom Peder blir klar til søndagens batalje. Hvis ikke blir det interessant å se hva som skjer. Geir liker å trekke Vetle inn som venstre stopper, og Colin er ifølge sine egne uttalelser best i Igoh-rollen. Ranger leverte ifølge rapportene ingen sterk søknad til å starte på vingbacken, så kanskje får vi se Holst og Edh på vingbackene? Uansett får vi håpe at Tom rekker kampen slik at vi slipper unødvendige rokkeringer i forsvaret, som har stått som ei påle i hele år.

    Ellers kommer sannsynligvis Fugla til kamp med skadefri tropp. Holst sto over kampen mot Kamma grunnet sykdom i familien, men jeg vil tro han er tilgjengelig igjen på søndag. Svendsen sto også over grunnet sykdom, men bør være tilbake på søndag. Edh og MHC har vært på U-21 samling, men er tilbake på feltet denne uka. Skaden Mads pådro seg virket udramatisk, så jeg vil tro han står på søndag. Helland er frisk og rask og gleder seg som en unge til å snurre rundt med gamle kjente. Jeg blir ikke overrasket om han starter mot trønderne.

    Mulig startoppstilling (3-4-3):

    Mads

    Tom
    Igoh
    Espen

    Vetle
    Mathew
    Magnus
    Eskil

    Gjermund
    Jerome
    Pål André

    Kamptips (med hjertet): 3-1 (Helland, Åsen, Garnås)
    Last edited by Kanarivogel89; 14.06.2022, 14:15.
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2288

    #2
    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
    Da er det klart for Åsen, Helland og Igoh å gi sin gamle arbeidsgiver nesestyver #3!
    Tom Petterson fikk en kjenning i leggen under oppvarmingen mot Ham-Kam, og man valgte derfor å ikke ta noen sjanser. Omfanget er, så vidt jeg vet, ukjent enn så lenge, men jeg tror Tom Peder blir klar til søndagens batalje.
    En liten korreks. Tom fikk kjenning ila kampen. Mener det var mot slutten av 1.omg utifra det jeg husker. Mener også det var foten etter en duell. Men jeg var søkkvåt og frøys som fanken(norsk sommer!) så mulig jeg husker feil eller har misoppfattet.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4303

      #3
      Opprinnelig skrevet av kunden

      En liten korreks. Tom fikk kjenning ila kampen. Mener det var mot slutten av 1.omg utifra det jeg husker. Mener også det var foten etter en duell. Men jeg var søkkvåt og frøys som fanken(norsk sommer!) så mulig jeg husker feil eller har misoppfattet.
      Javisst, du har helt rett! Her blanda jeg rett og slett oppgjørene mot Kamma. Tom har visst for vane å skade seg mot hamarsingene Rettet opp

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2870

        #4
        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
        Da er det klart for Åsen, Helland og Igoh å gi sin gamle arbeidsgiver nesestyver #3!

        <...og alt i mellom...>

        Kamptips (med hjertet): 3-1 (Helland, Åsen, Garnås)
        Takk, takk, takk for et mønstereksempel av en kamptrådstart. Strålende!

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4303

          #5
          Noterer meg at RBK-tråden på Fridiskusjon flommer over av kommentarer om "steinalderfotball" og "dødballag". Godt å se at vi er fryktet – og enda diggere å se at folk fortsatt tror vi bare spiller kælkefotball. Håper Rekdal tenker det samme.

          Kommentar

          • Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1462

            #6
            Lite mobilisering til kamp?
            - håper både det som skjer på banen og tribunen ikke blir for lang nedtur , jfr forrige. Samme trøkk forventes ikke, men vi trenger å vinne både på og utenfor banen!!

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3954

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
              Noterer meg at RBK-tråden på Fridiskusjon flommer over av kommentarer om "steinalderfotball" og "dødballag". Godt å se at vi er fryktet – og enda diggere å se at folk fortsatt tror vi bare spiller kælkefotball. Håper Rekdal tenker det samme.
              Jeg deler håpet, men Rekdal er en slu og smart taktisk jævel. Han kan mer fotball enn veldig mange andre trenere i Norge, selv om han ikke alltid klarer å få laget sitt til å gjøre som han vil. Vi må satse på å slå dem igjen ved å stole på egne ferdigheter. Og der tror jeg vi har passert dem og rett og slett er et bedre lag! Men det blir sikkert jevnt, tett og spennende!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4303

                #8
                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                Jeg deler håpet, men Rekdal er en slu og smart taktisk jævel. Han kan mer fotball enn veldig mange andre trenere i Norge, selv om han ikke alltid klarer å få laget sitt til å gjøre som han vil. Vi må satse på å slå dem igjen ved å stole på egne ferdigheter. Og der tror jeg vi har passert dem og rett og slett er et bedre lag! Men det blir sikkert jevnt, tett og spennende!
                Sant det! Han har vel blant annet fått mye av æren for at Glimt-koden omsider er i ferd med å knekkes. Skal sier at det er flere faktorer som spiller inn i formsvikten til Glimt dog. Stallen deres har overprestert en god stund. Ikke mange profilene igjen fra glansdagene.

                Kommentar

                • Tvilling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 1462

                  #9
                  Torsdag 530 billetter igjen på Kanarifeltet !?!
                  Blir det fullt der da???

                  Kommentar

                  • pattriot
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Aug 2011
                    • 108

                    #10
                    Merkelig om RBK-supporterne som meldt kommer hvitkledd og med hvite bøttehatter på Åråsen i morra, hvis de i tillegg tropper opp med hvite flagg ler jeg meg i hjel. Er det en bønn om forhandlinger og kapitulasjon?

                    Kommentar

                    • OlaG
                      Oversetterdrone
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 882

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av pattriot
                      Merkelig om RBK-supporterne som meldt kommer hvitkledd og med hvite bøttehatter på Åråsen i morra, hvis de i tillegg tropper opp med hvite flagg ler jeg meg i hjel. Er det en bønn om forhandlinger og kapitulasjon?
                      Enda mer merkelig er det å observere at noen tydeligvis tenker at dette er kampen å møte opp i den hvite bortedrakta vår på

                      Kommentar

                      • cetor
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2011
                        • 253

                        #12
                        Kan noen ta asnvaret og få flyttet den mikrofonen som er plassert mitt i kjernen? Igjen hører man folk prate på borteseksjonen, samtidig som man ikke hører en eneste sang fra hjemmefansen.

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9370

                          #13
                          Alltid snakka varmt om skuddfoten til Matthew!

                          Kommentar

                          • Dole
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 1521

                            #14
                            JA!!!

                            Kommentar

                            • bjarmann
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 2864

                              #15
                              Viking hektet av. Bare fittene fra Molde henger med. De hekter vi av til høsten
                              I år så tar vi alt

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4303

                                #16
                                Hvem skal levere målene i år? Alle er visst svaret.

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1211

                                  #17
                                  Bohinen er virkelig en LSK elsker, enga har langt flere begavede spillere enn LSK, hvor mange forteller han ikke. Melder også at ingen i vår førsteelver hadde fått plass i Molde eller B/G. Det er sjeldent jeg reagerer på fotballeksperter i studiosendinger men ukene med Bohinen i studio har vist hvorfor han sitter der han gjør og ikke på en trenerbenk.

                                  Kommentar

                                  • plantemiddel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2012
                                    • 801

                                    #18
                                    Produseres jævlig mye bra medieinnhold rundt LSK for tida, harde mottak, fotballpodkasten Dødball og den nye podkasten i samarbeid med DnB; bank i bordet. I tillegg har LSK selv en jævlig bra YouTube-kanal med mye gode dybdeintervjuer av spillerne. Den dritten Eurosport serverer står jeg fint over.

                                    Kommentar

                                    • brune stakkeland
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2012
                                      • 863

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                      Produseres jævlig mye bra medieinnhold rundt LSK for tida, harde mottak, fotballpodkasten Dødball og den nye podkasten i samarbeid med DnB; bank i bordet. I tillegg har LSK selv en jævlig bra YouTube-kanal med mye gode dybdeintervjuer av spillerne. Den dritten Eurosport serverer står jeg fint over.
                                      Ikke glem kanarikaféen, den er kanskje best. Eller studio åråsen

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3954

                                        #20
                                        Jeg synes Rekdal og Rosenborg ikke skal henge for mye med hue. De er tross alt det eneste laget som har skåret på Åråsen i år! Det bør dem ta med seg!
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎