Ciise Aden Abshir

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13244

    Ciise Aden Abshir



    Ser at denne spilleren nærmest er fast på 2. laget vårt. Som asylsøker kan han ikke spille proffotball. Er det noen sjanse til at vi kan signe ham hvis han får asyl?

    PS! Jeg ser at enkelte mener at han ikke vil få arbeidstillatelse? Hvis mannen får innvilget asyl trenger han da ikke noen arbeidstillatelse i tillegg? Da har han fulle borgerrettigheter med norsk pass og gode greier.
  • KimFL
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1410

    #2
    Opprinnelig skrevet av reka
    http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...7&postcount=33

    Ser at denne spilleren nærmest er fast på 2. laget vårt. Som asylsøker kan han ikke spille proffotball. Er det noen sjanse til at vi kan signe ham hvis han får asyl?

    PS! Jeg ser at enkelte mener at han ikke vil få arbeidstillatelse? Hvis mannen får innvilget asyl trenger han da ikke noen arbeidstillatelse i tillegg? Da har han fulle borgerrettigheter med norsk pass og gode greier.
    Skulle vel tro at det skulle gå i orden, hvis han får innvilget asyl. Men NøFF kommer helt sikkert til å finne på noe tull her også....slik de alltid gjør.


    KimFL

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13244

      #3
      Hvis han allerede har bodd i Mogadishu gidder han iallefall ikke å dra til søpla. Blir nok fredelige lillestrøm på ham ja. Hvordan NFF skal kunne stoppe dette er for meg en gåte. Muligens vil Espelund møte opp i UDI og si at hun er i slekt og at familen aldri har opplevd livsfare, bortsett fra å møte Kippe på fotballbanen.

      Kommentar

      • Eikrem
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Jun 2004
        • 119

        #4
        Opprinnelig skrevet av KimFL
        Skulle vel tro at det skulle gå i orden, hvis han får innvilget asyl. Men NøFF kommer helt sikkert til å finne på noe tull her også....slik de alltid gjør.


        KimFL
        asyl og arbeidstillatelse er to helt forskjellige ting. NFF
        har ingenting med en asylsøknad å gjøre

        Kommentar

        • KimFL
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1410

          #5
          Opprinnelig skrevet av Eikrem
          asyl og arbeidstillatelse er to helt forskjellige ting. NFF
          har ingenting med en asylsøknad å gjøre
          Joa...men NFF har jo en tendens til å gjøre ting slik de selv synes er riktig.


          KimFL

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #6
            Se nyhetstråden: Ciise har nå signet en 2-årskontrakt!

            Kommentar

            • kimmern
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2005
              • 1173

              #7
              Spennende
              Noen som kan utdype noe mer om hva som er hans styrker og svakheter?

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                #8
                Opprinnelig skrevet av kimmern
                Spennende
                Noen som kan utdype noe mer om hva som er hans styrker og svakheter?
                Utrolig bra på hodet,forholdsvis rask,bra teknikk,takler som Heidar,mangler litt på spilleforståelse men det kommer jeg har stor tro på gutten men han trenger oppfølging ikke bare på trening men utenfor også.

                Kommentar

                • gravinho
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Oct 2005
                  • 240

                  #9
                  Er Ciise en typisk midtspiss, eller har vi her en mann som kan bekle en kantposisjon?
                  gravinho

                  Kommentar

                  • Fugl1120
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 3528

                    #10
                    Av hva jeg har sett av han er han en typisk midtspiss. Meget rask, bakromsspiss. Gir alltid 100%. Mangler en del både taktisk og når det gjelder spilleforståelse, kan også bli tøffere i kroppen når han får forsvarer i ryggen. Relativt god i avslutningsfasen, tror han kan bli en god spiller i en possisjon jeg mener vi sårt trenger, nemlig en bakromstrussel. Tror nok ikke han er noen god kant, da nesa hans stort sett peker mot mål. Dog er vel dette noe han kan læres opp til, ettersom han er ung og burde ta til seg kunnskap om nye roller relativt greit.
                    Lauken er vår venn!

                    Kommentar

                    • kimmern
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2005
                      • 1173

                      #11
                      ja/jo.. men.. en gang midtspiss ALTID midtspiss..

                      Kommentar

                      • heidar
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2115

                        #12
                        Sangen må da bli noe sånt som: "En Cisse, er bare en Cisse osv."??
                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                        Endelig er mørketida over.

                        Kommentar

                        • gravinho
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Oct 2005
                          • 240

                          #13
                          Det aner meg at det trengs en uttalediskusjon her... Ciise uttales kanskje ikke likt Cissé (som i Djibril Cissé)? Eller gjør det det? Vet det er folk med ekspertise på området her inne som kanskje kan gi svaret
                          gravinho

                          Kommentar

                          • RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Turgero
                            Det aner meg at det trengs en uttalediskusjon her... Ciise uttales kanskje ikke likt Cissé (som i Djibril Cissé)? Eller gjør det det? Vet det er folk med ekspertise på området her inne som kanskje kan gi svaret
                            Jeg er usikker på om fransk står like sterkt i Somalia som i Vest-Afrika, selv om Cisse ser veldig fransk ut. Wikipedia oppgir bare arabisk som offisielt språk.

                            Jeg hører at medspillere og andre tiltaler han som "sisse". Hvis det er fransk og uten aksent så tror jeg heller på "siss". Men her er jeg usikker.
                            RoyVaadal.

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3170

                              #15
                              Somalia har vært italiensk (i sør) og britisk (i nord) koloni. Bare Djibouti helt i nord av det somaliske området er berørt av fransk imperialisme (bl.a. som base for Fremmedlegionen).

                              Hovedspråket somali skrives med det latinske alfabet (omtrent det eneste varige resultatet av Siad Barres "progressive" militærdiktatur 1969-91, først alliert med Sovjet, så med USA), men bl.a. slik at lange vokaler dobles. Det betyr antagelig at "Ciise" rett og slett uttales "si-se" (med trykk på si), ikke verken "sisse", "sissé" eller "siss". Den avsluttende e'en er verken stum eller spesielt aksentuert. Mellomnavnet (?) Aadan skrives på samme måte med to a'er for å markere at a'en er lang, og skal dermed antagelig uttales "a-dan" (med trykk på første stavelse).

                              gilbert
                              Last edited by gilbert; 30.10.2007, 08:10.

                              Kommentar

                              • Fuglemann
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2007
                                • 183

                                #16
                                Heter han Ciise med to i`er eller Cisse som han klumpen som var i Liverpool? Håper de ikke er i slekt.. Djibril Cisse likte som kjente å løpe rundt i dameklær på fritida og var ikke akkurat helt A4 i knollen..

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3170

                                  #17
                                  Jeg tror du kan ta det helt med ro. Djibril Cissé er født i Arles i Frankrike, av foreldre fra den tidligere franske kolonien Elfenbenskysten i Vest-Afrika (de er det som nå, ikke minst på RBKs "trønderlag", omtales som "ivorianere").

                                  Det er derfor ganske usannsynlig at "vår" Ciise (med to i'er) fra Somalia på den andre sida av Afrika skulle ha noe slektskap med spilleren fra Auxerre, Liverpool og Olympique Marseille, annet enn at de begge er afrikanere.

                                  Men det er vi faktisk alle, når vi regner ca 100 000 år tilbake, ettersom alle 6,5 mrd mennesker på jorda stammer tilbake til en utvandring fra Afrika på denne tida.

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • veiron
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6267

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Fuglemann
                                    Djibril Cisse likte som kjente å løpe rundt i dameklær på fritida og var ikke akkurat helt A4 i knollen..
                                    Han kunne gjerne løpt rundt i dameklær og totalt loco på fritiden for min del, bare han hadde spilt for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

                                      #19
                                      Jeg brukte først litt tid på Internett og tok så en prat med Ciise på telefon.

                                      Merk at både c-lyden og r-lyden trolig er ganske spesielle i forhold til korrekt somali (se kilde 2). Hvis man hopper bukk over de vanskelighetene, og prøver seg på en fornorsket versjon, så skal det høres omtrent slik ut med den vanlige tolkningen av norske lyder:

                                      siisæ æden apshir

                                      Dobbel-i beholdes for å markere lang i-lyd som gilbert har forklart tidligere. Jeg valgte p-bokstav i Abshir selv om det muligens er en mellomting mellom p og b.

                                      Trådnavnet skal nå også ha korrekte Aden i stedet for den feilaktige Abdan som det har stått tidligere.

                                      Hvis man er veldig bekymra for å snakke gebrokkent somalisk så er antagelig æden (Aden) det greieste navnet å tiltale han med.

                                      Kilder:

                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      • mooph
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 1496

                                        #20
                                        [OFF TOPIC]
                                        Utrolig hvilke kunnskaper en tilegner seg på dette forumet...
                                        [/OFF TOPIC]
                                        Fugla mot nye høyder

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎