3. runde i cupen: LSK-AaFK, 29. juni kl. 18.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1328

    Kamptråd 3. runde i cupen: LSK-AaFK, 29. juni kl. 18.

    Mye er usikkert før denne cupkampen. Lillestrøm kommer fra en svak match borte mot Godset, og det blir spennende å se om Bakke og Myhre lar første-elleveren reise kjerringa eller om det blir mye rotasjon i oppstillinga.

    Selv håper jeg i hvert fall på Helland fra start, han trenger minutter for å komme i form igjen. Åsen spiller nok, siden han uansett må sone karantene i neste kamp. Forslag til lag:

    Mads
    Garnås - Ogbu - Dragsnes
    Ranger - Kairinen - Mathew - Edh
    Helland - Holmbert - Åsen
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2870

    #2
    Opprinnelig skrevet av Sailor Man
    Mye er usikkert før denne cupkampen. Lillestrøm kommer fra en svak match borte mot Godset, og det blir spennende å se om Bakke og Myhre lar første-elleveren reise kjerringa eller om det blir mye rotasjon i oppstillinga.

    Selv håper jeg i hvert fall på Helland fra start, han trenger minutter for å komme i form igjen. Åsen spiller nok, siden han uansett må sone karantene i neste kamp. Forslag til lag:

    Mads
    Garnås - Ogbu - Dragsnes
    Ranger - Kairinen - Mathew - Edh
    Helland - Holmbert - Åsen
    Det lukter ikke svidd av den angrepsrekka der...

    Kommentar

    • Radulovic
      Medlem
      Møteplager
      • Mar 2016
      • 86

      #3
      Opprinnelig skrevet av Kroktåa

      Det lukter ikke svidd av den angrepsrekka der...
      Må få lov til å komme igang de gutta der og. Er ikke lett å spille seg varm når man blir bytta inn i 83 min hver kamp.

      Kommentar

      • Zindrinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2019
        • 455

        #4
        Har vi fått bekrefta 1 kamp karantene på Åsen, og at den er i TL og ikke cupen? Var det ikke i ligakamp mot viking at saltnes knea en i ryggen, og saltnes måtte stå over cupkampen mot oss? Eller husker jeg feil?
        Håper vi kjører litt mer cuplag imorra igjen, Røsler og kanskje Slørdahl, Holst og Kaan,gjerne Tobias hvis han har kommi seg etter sykdom igjen. Helland må da få spille når det endelig er på gress igjen og ikke bestefars gangteppe vi spiller på..

        Kommentar

        • niko
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2008
          • 440

          #5
          2 kamper i eliteserien ifølge RB. Så da spiller han nok imorra.

          Kommentar

          • Cyrus IV
            Juniormedlem
            Bøffel
            • Jun 2022
            • 24

            #6
            Vi burde smadre Aalesunds, selv uten en ren spiss, men Helland vil utvilsomt bli jokeren i årets cup-utgave. Og denne gangen håper jeg at samtlige kan bevege seg den lille kilometeren til stadion fra sentrum uten å bli provosert av de blå og oransje. En hel rad med høylydte herrer ved UFC-feltet var dypt savnet mot trønderne. La oss smadre Aalesunds på tribunen også.

            Kommentar

            • Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1328

              #7
              RB melder at det blir mye rotasjon på laget:

              Skjærstein
              Slørdahl - Rösler - Dragsnes
              Holst - Mathew - Kairinen - Edh
              Helland - Fridjonsson - Åsen

              Mest skeptisk til så store forandringer i forsvar og på keeperplass. Oppstillinga tyder på at cupen ikke er noe satsningsområde i år, i hvert fall.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4303

                #8
                Opprinnelig skrevet av Cyrus IV
                Vi burde smadre Aalesunds
                Nei, det gjør vi nok ikke. Dette blir tett og jevnt. Aafk er et veldig undervurdert lag med en skikkelig snik av en spiss på topp, og vi rullerer masse. Tror vi ryker i kveld dersom lagoppstillingen til RB stemmer.

                Litt skuffende at vi rullerer såpass mye. Dette er årets siste runde i cupen. 4. runde spilles ikke før i 2023. Skulle gjerne sett at vi stilte vår sterkeste ellever i kveld.

                Men jeg er samtidig spent på å se hva "reservene" kan stelle i stand da. Ganske sterk "andreellever" det der!

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2870

                  #9
                  Eneste skuffelse for meg er at det ikke er funnet plass til Tobbe i start-elleveren.

                  Kommentar

                  • Cyrus IV
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Jun 2022
                    • 24

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                    Nei, det gjør vi nok ikke. Dette blir tett og jevnt. Aafk er et veldig undervurdert lag med en skikkelig snik av en spiss på topp, og vi rullerer masse. Tror vi ryker i kveld dersom lagoppstillingen til RB stemmer.

                    Litt skuffende at vi rullerer såpass mye. Dette er årets siste runde i cupen. 4. runde spilles ikke før i 2023. Skulle gjerne sett at vi stilte vår sterkeste ellever i kveld.

                    Men jeg er samtidig spent på å se hva "reservene" kan stelle i stand da. Ganske sterk "andreellever" det der!
                    Ja du har et godt poeng, men det er virkelig ikke såå store endringer altså. To endringer i forsvar, én endring på midtbanen (Kairinen har god erfaring) og to endringer på topp, men når vi har to gærne trøndere som kantspillere, så skal du ikke se bort ifra at islendingen vår tar sjansen med åpne hender og viser hva han er god for. Helland fra start er jo nice, de kan sette inn Adams med full energi og tenning i 2. omgang. Tror de vil hevne tapet mot Godset også, det er ekkelt for selvtilliten med to tap på rad. Jeg er overbevist om at de har drilla laget de siste dagene på trening.

                    Personlig er jeg helt enig med Radulovic. Alle gutta må få så mye kamptrening som mulig. En eventuell skade på Ogbu, Garnås eller Dragsnes, vil komme ila. sesongen, og da er det kjekt at de blir litt varm i trøya før de blir kastet ut til ulvene. Vi får satse på at midtbanen gjør jobben sin og betrygger forsvaret såpass at rulleringen ikke blir merkbart. Jeg har trua.

                    Kommentar

                    • Cyrus IV
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Jun 2022
                      • 24

                      #11
                      Må også nevnes at AAFK aldri har slått oss på Åråsen.

                      «Av totalt 16 kamper på Åråsen er ni endt med hjemmeseirer og sju uavgjorte. 32-6 i målforskjell!

                      NB: LSK har holdt nullen i ti av 16 hjemmekamper mot AaFK som aldri har scoret mer enn ett mål i en kamp på Åråsen.»
                      (lsk.no)

                      Vi slo dem 2-0 etter artikkelen ble publisert, så 10/17 seiere, syv uavgjorte, 11/17 kamper har vi holdt nullen. 34-6 i målforskjell.
                      Last edited by Cyrus IV; 29.06.2022, 11:09.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4303

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Cyrus IV
                        Må også nevnes at AAFK aldri har slått oss på Åråsen.

                        «Av totalt 16 kamper på Åråsen er ni endt med hjemmeseirer og sju uavgjorte. 32-6 i målforskjell!

                        NB: LSK har holdt nullen i ti av 16 hjemmekamper mot AaFK som aldri har scoret mer enn ett mål i en kamp på Åråsen.»
                        (lsk.no)

                        Vi slo dem 2-0 etter artikkelen ble publisert, så 10/17 seiere, syv uavgjorte, 11/17 kamper har vi holdt nullen. 34-6 i målforskjell.
                        Her slenger jeg inn floskelen at "cup er cup". Gammel statistikk er ikke så veldig interessant. Vi har møtt Aalesund én gang siden høsten 2017. Eneste spiller som er igjen i stallen fra den gang er Jørgen Hatlehol, og han har ikke spilt en eneste kamp for tangotrøyene i år. Nå har de oransje klassespillere i alle ledd, og en ordentlig sterk sentrallinje i Grytebust, Fällman, Barmen/Bolkan Nordli og Haugen. Massevis av rutine i karer som Rafn, Canadija, Haugen, Ødemarksbakken og Kallevåg, og som krydder har man et av Eliteseriens største talenter i Määttä. Rett og slett et veldig godt lag som jeg tror kommer til å ende sesongen på øvre halvdel.

                        Mye av grunnen til at vi har vært såpass gode på hjemmebane i år skyldes den defensive soliditeten. Mye av dette fundamentet forsvinner med alle i bakre firer borte. Framover blir det dog spennende å se Kairinen, Helland og Holmbert. I tillegg håper jeg Holst vil vise seg som et reelt alternativ på vingbacken. Som jeg nevnte i mitt forrige innlegg blir dette en tett og jevn kamp. Som evig pessimist tror jeg Aalesund trekker det lengste strået, men jeg håper selvsagt vi ror seieren i land.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3146

                          #13
                          Det ligger selvfølgelig i korta at Holmbert vil herje mot Aalesund!

                          Kommentar

                          • Cyrus IV
                            Juniormedlem
                            Bøffel
                            • Jun 2022
                            • 24

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                            Her slenger jeg inn floskelen at "cup er cup". Gammel statistikk er ikke så veldig interessant. Vi har møtt Aalesund én gang siden høsten 2017. Eneste spiller som er igjen i stallen fra den gang er Jørgen Hatlehol, og han har ikke spilt en eneste kamp for tangotrøyene i år. Nå har de oransje klassespillere i alle ledd, og en ordentlig sterk sentrallinje i Grytebust, Fällman, Barmen/Bolkan Nordli og Haugen. Massevis av rutine i karer som Rafn, Canadija, Haugen, Ødemarksbakken og Kallevåg, og som krydder har man et av Eliteseriens største talenter i Määttä. Rett og slett et veldig godt lag som jeg tror kommer til å ende sesongen på øvre halvdel.

                            Mye av grunnen til at vi har vært såpass gode på hjemmebane i år skyldes den defensive soliditeten. Mye av dette fundamentet forsvinner med alle i bakre firer borte. Framover blir det dog spennende å se Kairinen, Helland og Holmbert. I tillegg håper jeg Holst vil vise seg som et reelt alternativ på vingbacken. Som jeg nevnte i mitt forrige innlegg blir dette en tett og jevn kamp. Som evig pessimist tror jeg Aalesund trekker det lengste strået, men jeg håper selvsagt vi ror seieren i land.
                            Vi har en treer i forsvar, ikke firer. Bare for å pirke litt, hehe. Dragsnes spiller jo og han er aldeles utmerket. Ellers en sterk analyse av deg, det blir spennende å se om AAFK stiller med toppet mannskap!

                            edit: må legge til at statistikk er utrolig undervurdert. Vi har ikke slått Godset i Drammen på over ti år og det er nok garantert noe som får det til å koke i topplokket til gutta.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4303

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Cyrus IV

                              Vi har en treer i forsvar, ikke firer. Bare for å pirke litt, hehe. Dragsnes spiller jo og han er aldeles utmerket. Ellers en sterk analyse av deg, det blir spennende å se om AAFK stiller med toppet mannskap!

                              edit: må legge til at statistikk er utrolig undervurdert. Vi har ikke slått Godset i Drammen på over ti år og det er nok garantert noe som får det til å koke i topplokket til gutta.
                              Jeg var sylfrekk og tok med keeper i min beregning av bakre firer

                              Statistikk er på ingen måte negativt å ha på sin side, men jeg har vanskelig for å legge for mye vekt på det. Det kan nok ha en viss mental innvirkning – så får vi håpe dette gir utslag om snaue fem timer!

                              Ellers vil jeg bare si velkommen til forumet! Alltid fint med flere engasjerte sjeler her inne

                              Kommentar

                              • Cyrus IV
                                Juniormedlem
                                Bøffel
                                • Jun 2022
                                • 24

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                Jeg var sylfrekk og tok med keeper i min beregning av bakre firer

                                Statistikk er på ingen måte negativt å ha på sin side, men jeg har vanskelig for å legge for mye vekt på det. Det kan nok ha en viss mental innvirkning – så får vi håpe dette gir utslag om snaue fem timer!

                                Ellers vil jeg bare si velkommen til forumet! Alltid fint med flere engasjerte sjeler her inne
                                Hehe vanskelig å være uenig med deg!
                                Takk for det, veldig hyggelig.

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2288

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                  RB melder at det blir mye rotasjon på laget:

                                  Skjærstein
                                  Slørdahl - Rösler - Dragsnes
                                  Holst - Mathew - Kairinen - Edh
                                  Helland - Fridjonsson - Åsen

                                  Mest skeptisk til så store forandringer i forsvar og på keeperplass. Oppstillinga tyder på at cupen ikke er noe satsningsområde i år, i hvert fall.
                                  Lukter 0-1 og exit lang vei. Greit nok. Cup over 2 sesonger ødelegger konseptet og man knapt bryr seg. Den hadde noe for seg som siste kamp i sesongen. Nå, pff who cares. Drar på Åråsen pga det fine været og for legge igjen noen gronker i klubbkassa.

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2043

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                    RB melder at det blir mye rotasjon på laget:

                                    Skjærstein
                                    Slørdahl - Rösler - Dragsnes
                                    Holst - Mathew - Kairinen - Edh
                                    Helland - Fridjonsson - Åsen

                                    Mest skeptisk til så store forandringer i forsvar og på keeperplass. Oppstillinga tyder på at cupen ikke er noe satsningsområde i år, i hvert fall.
                                    Hmm - både VG og Nettavisen har Knudsen i stedet for Matthew. Interessant, spesielt med tanke på Knudsens kontraktssituasjon. Det er vel fortsatt ikke noe nytt her?

                                    Kommentar

                                    • kanarisuper
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2019
                                      • 547

                                      #19
                                      Hmmmmm....skeptisk som faen til dette laget må jeg si..vi er IKKE så gode at vi kan steppe inn på hva som helst her, Aafk er en god del bedre enn Junkeren vil jeg si. Blir spennende å se.

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2043

                                        #20
                                        Kommentator tror han kommenterer på radio?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎