LSK–Viking 10. juli

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1212

    #81
    Unødvendig tap. Uavgjort var ett godt resultat men alle der bak var mest opptatt med å starte neste angrep.

    Kommentar

    • ynnor
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 857

      #82
      Elendig coaching igjen. Blir for mange sånne kamper og for mange unødvendige poengtap når feil lag settes opp og man ikke bytter seg til rett heller.

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1340

        #83
        Marginer imot så det holder i dag. Vi hadde masse trøkk mot målet til Viking, men godt forsvarsspill og uflaks førte til null gåller i dag. Viking har et farlig skudd og scorer etter en sjelden svak inngripen av forsvaret vårt.

        Bittert å tape på den måten, men vi var tross alt det beste laget i dag.

        Kommentar

        • Dumbo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2004
          • 466

          #84
          Opprinnelig skrevet av Sailor Man
          Marginer imot så det holder i dag. Vi hadde masse trøkk mot målet til Viking, men godt forsvarsspill og uflaks førte til null gåller i dag. Viking har et farlig skudd og scorer etter en sjelden svak inngripen av forsvaret vårt.

          Bittert å tape på den måten, men vi var tross alt det beste laget i dag.
          Tja, Viking skaper vel de to største sjansene i dag. Vi er gode til å trille ball på midtbanen, men skaper omtrent ingen ting. Jeg er uenig med deg i at det er bittert å tape etter en så dårlig prestasjon.

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1340

            #85
            Opprinnelig skrevet av Dumbo

            Tja, Viking skaper vel de to største sjansene i dag. Vi er gode til å trille ball på midtbanen, men skaper omtrent ingen ting. Jeg er uenig med deg i at det er bittert å tape etter en så dårlig prestasjon.
            Vi var ille dårlige i andre omgang, ja. Og den prestasjonen er skuffende i seg selv, men tross alt mener jeg vi var det beste laget

            Kommentar

            • Playboy1
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 2114

              #86
              Har vel ligget i kortene at ting etterhvert ville gå oss litt imot . Lever greit med dette, selv om vi muligens hadde fortjent 1 poeng idag ?
              Vi kommer sterkere tilbake , denne gjengen slutter aldri å overaske men gull tviler jeg sterkt på at det blir dog?

              Forøvrig deilig å se Svendsen noen ekstra minuttet igjen. Han skuffet ikke

              Kommentar

              • bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2866

                #87
                Bør være et bevis på at Kairinen, Matthew og Knudsen ikke bør spille samtidig. Det blir for forutsigbart. Generelt på hele laget også egentlig. Det er trekanter, en pasning fram og to tilbake, så på tvers og så tilbake igjen. Det går i sirup. Vi er nødt til å gjøre noe med dette for så og si alle lag utenom Molde og Glimt vil møte oss som Viking gjorde på Åråsen denne høsten.

                Men at Tobbe ikke har fått flere sjanser før nå er faen meg et under. Den eneste vi har som tør å utfordre. Går på med en helt annen guts og innstilling enn resten idag. Han burde vært satt på minst 10 min før. En kultspiller av rang! Syns også Ranger gjør et positivt innhopp
                I år så tar vi alt

                Kommentar

                • P0P_Corn
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Apr 2004
                  • 161

                  #88
                  Savner også noe av det vi får med Åsen i form av bedre innlegg og flyt på kant. Litt uheldig med sol i øya på vår sisteskanse på målet?

                  Alt i alt en kamp hvor vi sliter med å skape det store og hvor uavgjort hadde vært fair. Lite ran fra Viking, men la oss ikke bruke en kalori på det laget der, det fortjener de ikke....

                  Kommentar

                  • kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2293

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                    Vi er noen upresise pasninger og noen ekstreme blokkeringer unna å skape en 7-8 sjanser til. Velger å gi honnør til Viking for en svært solid defensiv opptreden. Spesielt i første omgang skusler vi bort noen helt utrolige muligheter. Det er mye læring for gutta å hente i denne kampen. Komme sterkt tilbake mot Odd neste søndag. Seriemesterskap er uansett ikke noe man forventer i år – selv om man tar seg slev i å drømme når hele feltet bak snubler gang etter gang.
                    Synes vi leverer en god kamp i et tett oppgjør. Kan ikke forvente å spasere oss til 3p hver kamp og uten å møte motstand.
                    Ogbu enorm. Espen og Vetle gode bortsett fra begge med hver sin skumle feilpasning. Viking tok ut kantspillet vårt og fikk oss til å trille i Barca trekanter, bare i et litt mer labert tempo.

                    Bedre sjanse på gull enn iår får vi antageligvis ikke (håper jeg tar feil) Vi vil bli møtt med en helt annen innstilling fra de andre laga neste sesong samt at da spiller vi uten ihvertfall uten Ogbu. Og kanskje 3-4 til. Hvis vi går på et par sommertap kanskje vi selger Ogbu allerede i august.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3352

                      #90
                      Det som skuffet mest i kveld var mangel på bevegelse rundt ballfører. Det blir tidvis en del småfikst balltrilling på små flater, men når vi beveger oss opp mot motstanders sekstenmeter, så er det ingen løp i bakrom osv.

                      En god nummer to er at vi lar Viking vinne altfor mange andreballer.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • banan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2018
                        • 438

                        #91
                        Sjeldent invitert med så mange på kamp og vært så ekstremt skuffet i etterkant. Utrolig feig kampplan!

                        Kommentar

                        • Playboy1
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 2114

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av P0P_Corn
                          Savner også noe av det vi får med Åsen i form av bedre innlegg og flyt på kant. Litt uheldig med sol i øya på vår sisteskanse på målet?

                          Alt i alt en kamp hvor vi sliter med å skape det store og hvor uavgjort hadde vært fair. Lite ran fra Viking, men la oss ikke bruke en kalori på det laget der, det fortjener de ikke....
                          Lang fra ran , Viking savnet vel også 4 santrale spillere etter eget utsagn .De spilter deretter, så respekt for at de da lykkes.Tror ikke Åsen hadde gjort noen stor forskjell ? Synes han har vært en av våre svakeste over tid nå.
                          Last edited by Playboy1; 11.07.2022, 10:59.

                          Kommentar

                          • fredpet76
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 1214

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Playboy1

                            Lang fra ran , Viking savnet ogsa sine 4 mest santrale spillere. De spilter deretter, all respekt for at de dummer oss ut. Aasen synes jeg var liten savn , vert svak lenge.
                            Viking savnet kun de to vi vet om, ellers stilte de fulltallig. Jeg vet hvem de to andre du sikter til er, men de er ikke sentrale men kan fint starte. Ser også noen andre skrive at dette var et B-preget bortelag, men det er tull. Bortelaget spilte en taktisk klok match, men vi var det klart beste laget. I Drammen var vi ræva, i dag var vi ikke det. Ellers var det veldig gledelig med 7000 på tribunen omtrent midt i juli.
                            Last edited by fredpet76; 11.07.2022, 05:57.

                            Kommentar

                            • brune stakkeland
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2012
                              • 865

                              #94
                              Blei frustrert av kampen igår jeg og, måtte bestille ny laptop idag, for den gamle har ikke skrudd seg på igjen etter at jeg smalt den igjen etter kampslutt igår..

                              Både jeg og Adams får lære av Brekalo og ta ut sinnet på en måte som ikke går ut over oss selv. Når Adams virkelig tok Brekalo i en duell og storma inn i feltet, så kom Brekalo stormende etter og satte et kne i låret på Adams, men han gjorde det på en måte så det så ut som en naturlig bevegelse og ballen var da på et helt annet sted så dommeren ikke hadde fokus der.

                              Litt mer optimist etter å ha sett studio åråsen på mobilen nå. Vi er nok ikke dårligere nå enn tidligere i år, men vi møter en annen type motstand. Så hvordan fortsettelsen blir avhenger av hvor raskt vi lærer oss å ta tak i denne typen kampbilder.
                              Skal også sies, det er nok ikke mange andre lag enn Viking som har kvaliteten til å utføre motspillet på et så høyt nivå.
                              Last edited by brune stakkeland; 11.07.2022, 09:45. Begrunnelse: Ikke, ikke ikle

                              Kommentar

                              • Playboy1
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 2114

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                Viking savnet kun de to vi vet om, ellers stilte de fulltallig. Jeg vet hvem de to andre du sikter til er, men de er ikke sentrale men kan fint starte. Ser også noen andre skrive at dette var et B-preget bortelag, men det er tull. Bortelaget spilte en taktisk klok match, men vi var det klart beste laget. I Drammen var vi ræva, i dag var vi ikke det. Ellers var det veldig gledelig med 7000 på tribunen omtrent midt i juli.
                                Var nok litt dårlig research av meg. Bare leste enkelte viking support innlegg før kamp at de manglet 4 sentrale spillere?

                                Ja , 7000 tilskuere på denne tida er meget bra .

                                Kommentar

                                • Kjøttkaka
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2012
                                  • 290

                                  #96
                                  Ganske frustrerende kamp å se på. Selv om han ikke har vært på sitt beste i det siste, så savnet vi Åsen i dag. Hans innlegg er faktisk presise, og det blir som regel halvfarlig eller corner hver gang. Da klarer vi bedre å opprettholde trykket mot en motstander som i går. Ville også gjerne ha sett Svendsen tidligere fordi han klarer å skape ubalanse, noe vi sårt trengte.

                                  Skal vi faktisk være et topplag, så må vi lære oss å håndtere kyniske lag som Viking. Veldig mange motstandere kommer til å komme til Åråsen med samme kampplan. Det skiller de beste fra de nest beste hvorvidt de klarer å vinne de kampene.

                                  Men jeg tror i hvert fall det er positivt før vi skal ut i Europa at vi har møtt forholdsvis kyniske lag som Godset, KBK og Viking i det siste. Det er god læring før vi eventuelt møter den type motstand og kampbilder i Conference League.

                                  Kommentar

                                  • P0P_Corn
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Apr 2004
                                    • 161

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Playboy1

                                    Lang fra ran , Viking savnet vel også 4 santrale spillere etter eget utsagn .De spilter deretter, så respekt for at de da lykkes.Tror ikke Åsen hadde gjort noen stor forskjell ? Synes han har vært en av våre svakeste over tid nå.
                                    Enig i at Åsen har hatt en svak kurve, men det beviser at de få ekstremkvalitetene/spisskompetansen vi har er avgjørende, for å hevde seg i en rekordjevn serie. Vår største styrke har vært at vi har vært solide og laget mål på faste situasjoner, samt noen gode enkeltprestasjoner. Vi fikk til litt trykk siste ti i går, uten at vi føltes like farlige som tidligere i år.

                                    Satser på at vi svarer i neste kamp slik vi gjorde etter sist tap.

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎