Sarpsborg 08 vs Lillestrøm SK , søndag 31.07.2022 kl. 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OlaG
    Oversetterdrone
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 896

    #61
    Er ikke definitivt i bilde på noen av reprisene, men jeg tror at det det blir dømt straffe på (og antageligvis det første gule kommer av) er at Saletros dytter Utvik inn i Holmbert. Tror ikke han klarer å kjefte på seg to gule på ti sekunder. Da må han si noe så drøyt at det hadde vært direkte rødt.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4413

      #62
      Synes Sarp så farlige ut da de kom framover. Skjønner veldig godt at man ikke tok noen sjanser. Slitne hoder og bein og tett kampprogram framover. Bedre å la særpingene løpe mellom. Kunne også fort satt en kasse eller to til uansett. Edh skusla bort en gigantisk en feks.

      Kommentar

      • Dumbo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2004
        • 473

        #63
        Litt suffende at vi ikke er i stand til å skape mer mot etablert forsvar. Verken mot 11 eller 10 mann. Bortsett fra Ylldren virker det som de øvrige spillerne kun har ett gir. Alt går tregt, ballen trilles frem og tibake - innen den lempes inn til motstanderens keeper. Forhåpentligvis blir vinteren brukt til å utvikle det offensive samhandlingsmønsteret slik at vi kan nærme oss Glimt på det området.

        Dog deilig med 3 poeng.

        Kommentar

        • plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 801

          #64
          Holmbert nevnte noe i intervjuet etterpå at man prøvde å gå for seier, men samtidig bruke minst mulig energi med tanke på at de har en viktig kamp på torsdag allerede. Så kanskje det er noe av forklaringen

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2188

            #65
            Opprinnelig skrevet av OlaG
            Er ikke definitivt i bilde på noen av reprisene, men jeg tror at det det blir dømt straffe på (og antageligvis det første gule kommer av) er at Saletros dytter Utvik inn i Holmbert. Tror ikke han klarer å kjefte på seg to gule på ti sekunder. Da må han si noe så drøyt at det hadde vært direkte rødt.
            Saletros fikk 2 gule. Vanskelig å si sikkert hvorfor han fikk det første, om det var involvering i situasjonen eller kjeften.

            Synes ellers alle gule som ble gitt i spillsituasjoner i dag var udiskutable. Han hadde 2 muligheter til å Sarp gult i løpet av de første 3 minutter, men valgte å gi tilsnakk. Kommentator melder om kortstokk, men ikke dommers feil at Sarp først er kyniske, deretter udisiplinerte

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2188

              #66
              Opprinnelig skrevet av plantemiddel
              Holmbert nevnte noe i intervjuet etterpå at man prøvde å gå for seier, men samtidig bruke minst mulig energi med tanke på at de har en viktig kamp på torsdag allerede. Så kanskje det er noe av forklaringen
              Frustrerende å se på at de ikke tar muligheten til å vinne med et par ekstra, men bedre å spare krefter. 3 poeng med 75 minutters jobbing er perfekt foran neste kamp

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2188

                #67
                Saletros snakker om at han forsøker å ha en god dialog. Se på ansiktet hans når han går etter Saggi og skriker opp i trynet på ham. Skjønner følelsene, men de smarte holder kjeft etter første kortet.

                Kommentar

                • Dole
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 1551

                  #68
                  Svesengen gir vel sesongens høyeste poengsum til en dommer etter dagens kamp, 7 poeng? Han og Billborn har åpenbart ulik oppfatning av hvordan en kamp skal ledes.

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2188

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Dole
                    Svesengen gir vel sesongens høyeste poengsum til en dommer etter dagens kamp, 7 poeng? Han og Billborn har åpenbart ulik oppfatning av hvordan en kamp skal ledes.
                    Merkelig følelse - fornøyd med dommeren i dag. Mye gikk vår vei, og hadde nok vært drittsur hvis jeg hadde holdt med S08. Det er første straffa vi har fått i år. Vi er over halvveis i sesongen. Tror vi har hatt situasjoner tidligere i år som har vært vel så klare, men synes straffa er grei. Kortene ordner S08 (og vi) for oss selv. Ingenting å klage over.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4413

                      #70
                      Eneste som er verdt å bruke energi på er det andre gule til Saletros. Den var muligens litt streng, men idiotisk av svensken å ikke gi seg når han først har fått det gule. Ellers synes jeg Saggi gjør en god kamp.

                      Kommentar

                      • Håvard Ottesen
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Aug 2012
                        • 136

                        #71
                        Sarp var heldige som ikke fikk Utvik utvist på Åråsen, så det har vel jevna seg ut nå

                        Kommentar

                        • Håvard Ottesen
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Aug 2012
                          • 136

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                          Frustrerende å se på at de ikke tar muligheten til å vinne med et par ekstra, men bedre å spare krefter. 3 poeng med 75 minutters jobbing er perfekt foran neste kamp
                          Det er greit nok å ikke rase framover og stresse seg i hjel for å kanskje få en goal til, men når vi er to mann mer enn dem og de har gitt opp så går det jo i hvert fall an å slå et par innlegg da. Vi hadde tross alt gode føtter til å slå dem og Eliteseriens beste i boks til å avslutte.

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2188

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen

                            Det er greit nok å ikke rase framover og stresse seg i hjel for å kanskje få en goal til, men når vi er to mann mer enn dem og de har gitt opp så går det jo i hvert fall an å slå et par innlegg da. Vi hadde tross alt gode føtter til å slå dem og Eliteseriens beste i boks til å avslutte.
                            Enig, og det var sånn vi fikk 2-0. Likevel, hvert innlegg man slår er også en potensiell overgang mot. Tror ting hadde sett veldig annerledes ut hvis det var en uke til neste kamp. Kynisk og fornuftig å ikke bruke mer krefter enn nødvendig. Det er de kyniske lagene som vinner til slutt, de som sprudler hele tiden vinner folks hjerter, men kommer som regel til kort. Det finnes hederlige unntak, men for ordens skyld har vi nå scoret nøyaktig like mange mål som vi gjorde på 22 kamper da vi ble seriemestre sist

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2188

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                              Eneste som er verdt å bruke energi på er det andre gule til Saletros. Den var muligens litt streng, men idiotisk av svensken å ikke gi seg når han først har fått det gule. Ellers synes jeg Saggi gjør en god kamp.
                              Det er helt umulig å vurdere hvor strengt det var, siden vi ikke vet hva han sa. Jeg gjorde et forsøk på å lese på leppene uten å bli noe klokere. Det som var lett å se var at det ikke var noe forsøk på en "god dialog"

                              Jeg er enig, synes også at Saggi gjør en god kamp. Så straffa igjen og igjen fra den ene vinkelen som gir noen mening, synes den er relativt klar. Holmbert prøver å hoppe opp, men blir i stedet sendt 2 meter til høyre og bommer derfor på en ganske klar scoringmulighet. Saggi er svært godt plassert og nøler ikke et øyeblikk. Som sagt tidligere, de gule kortene han gir i spillsituasjoner er soleklare. Dumt av MHC å la seg hisse opp, men det er en dytt med ballen, ikke et slag. S08 prøver nok der å framprovosere en utvisning andre veien. Dommeren følger instruksen. (som jeg ikke alltid synes er riktig forstått, men her brukt på rett måte) Ved sammenstimling av spillere på den måten skal lagene få et kort hver til den som utmerker seg mest. Det som ofte blir feil, er at den situasjonen som skapte sammenstimlingen ofte blir nullet ut. I mange situasjoner ville det rette være 1 gult kort til den opprinnelige synderen, deretter et til hvert lag. Det skjer nesten aldri i praksis. I denne situasjonen var det ingen forseelse som tilsa gult kort først, dermed er et gult til hver av kamphanene etter boka. Da gjenstår Saletros, som er umulig å vurdere med mindre man har svart belte i å lese på leppene

                              Kommentar

                              • lsk_rob
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Mar 2016
                                • 139

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
                                Sarp var heldige som ikke fikk Utvik utvist på Åråsen, så det har vel jevna seg ut nå
                                For ikke å si at vi også ble snytt for minst ett klart straffespark i samme kamp.

                                Kommentar

                                • lsk_rob
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Mar 2016
                                  • 139

                                  #76
                                  Dette sa forresten Saggi i TV2-intervju etter kampen angående utvisiningen til Saletros:

                                  – Han går veldig aggressivt opp i ansiktet mitt og protesterer. Der og då er det «Protect Image of the game». Eg gir først eit gult kort og går vekk for å ikkje fyre opp situasjonen noko meir.

                                  – Han fortset å gå bak meg. Glosene held vi for oss sjølv, men når han vel å oppsøke meg like aggressivt kjeftar han på seg eit ekstra gult kort.

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2188

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av lsk_rob
                                    Dette sa forresten Saggi i TV2-intervju etter kampen angående utvisiningen til Saletros:

                                    – Han går veldig aggressivt opp i ansiktet mitt og protesterer. Der og då er det «Protect Image of the game». Eg gir først eit gult kort og går vekk for å ikkje fyre opp situasjonen noko meir.

                                    – Han fortset å gå bak meg. Glosene held vi for oss sjølv, men når han vel å oppsøke meg like aggressivt kjeftar han på seg eit ekstra gult kort.
                                    Og fra SA:
                                    Det viktigste her er måten spilleren agerer på når jeg har dømt en situasjon. Spontanitet er greit, men når han går så nært ansiktet på dommer så blir det et gult kort. Når han da velger å fortsette å kjefte aggressivt bak dommer når dommer forlater spilleren, han fortsetter å oppsøke dommer, så må han ta konsekvensen av det, sier Saggi og oppsummerer:

                                    – Det første gule kortet får Anton Salétros fordi han bryter intimsonen og går i ansiktet på dommer. Det andre fordi han fortsetter og søker mer konfrontasjon, påpeker han.


                                    Tipper at det hadde vært en del meldinger i løpet av kampen allerede, og at Saggi var begynt å gå lei.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9403

                                      #78
                                      Sutrepikkos stod i intervjuet etter kamp from som et lam og bedyra at han hadde prata om blomster og rosemaling

                                      Saggi sin forklaring stemmer overens med tv-bildene

                                      Sutrepikkos fråda regelrett fra kjeften mens han klikka i vinkel. Fortjent to kjappe gule.

                                      Kommentar

                                      • Zindrinho
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2019
                                        • 487

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av knut

                                        Sutrepikkos fråda regelrett fra kjeften mens han klikka i vinkel. Fortjent to kjappe gule.
                                        Nå syns jeg du er streng, jeg syns det var en helt normal reaksjon på det som må ha vært en dritkjip straffe å få imot seg. 1 gult for kjefting, ok, 2 gule aldri i verden. Pleide å like Sagghi, syns han var talentfull, men han har mista det helt i min bok nå, han stod jo bare og skreik på folk sjøl da vi følgte ham med lyd under lsk enga. Dommere trenger litt naturlig autoritet, ikke påtatt barnslig skrikeoppførsel for å virke streng eller autoritær.

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4413

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                                          Nå syns jeg du er streng, jeg syns det var en helt normal reaksjon på det som må ha vært en dritkjip straffe å få imot seg. 1 gult for kjefting, ok, 2 gule aldri i verden. Pleide å like Sagghi, syns han var talentfull, men han har mista det helt i min bok nå, han stod jo bare og skreik på folk sjøl da vi følgte ham med lyd under lsk enga. Dommere trenger litt naturlig autoritet, ikke påtatt barnslig skrikeoppførsel for å virke streng eller autoritær.
                                          Framstår mer og mer som en arrogant fjott. Virker som det er noe tull i hver eneste kamp han dømmer for tiden. Skulle hatt en pause spør du meg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎