LSK - Bodø/Glimt 1/10 kl. 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Pad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2022
    • 650

    #41
    Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
    At de er møkkheldige med 1-2-målet endrer jo hele kampen. Plutselig må vi jage og gjøre offensive bytter og da må man ofre strukturen som holdt glimt greit i sjakk underveis.

    Faen i helvete as!!
    Det skjer jo ting lenge før byttene, da tar Knutsen balletak på Bakke og det som fungerte i 1. omg justerer Glimt inn og man blir ganske ufarlig i hele 2.omg( om man ser bort fra noen få enkeltmannsprestasjoner)

    Kommentar

    • Playboy1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 2109

      #42
      Pellegrino håner LSK-Fansen:
      Bare vræl og faenskap . Og det med barn tilstede ???
      Mens Hugo Vetlesen skryter av LSK-Fansen:
      De lager en herlig ramme, elsker å spille sånne kamper.

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1330

        #43
        Opprinnelig skrevet av Dumbo
        Klasseforkjell mellom lagene i andre omgang. Mest skuffende er at det Bakke ikke gjør byttene tidligere, til tross for at vi henger i tauene og har flere spillere fullstendig sluttkjørte.

        Jeg vil fortsatt hevde at den største forskjellen mellom Glimt og oss er kvaliteten på trener og folk utenfor banen.

        Dog var det ikke i dag vi tapte medaljene. Det var mot bunnlagene.
        Knutsen er en veldig bra trener, ingen tvil om det, men jeg er helt uenig i at det er den største forskjellen. Tross alt er det Bakke og Myhre som har tatt oss fra OBOS til toppen av Eliteserien på to-tre sesonger. Resultatene snakker for seg, spørru meg.

        Glimt har en veldig bra utvikla spillestil og mange veldig gode spillere. Ville tenkt at det bare er maks 3-4 LSK-spillere som ville gått inn i elleveren til Glimt i dag. Det er den største forskjellen, synes jeg.

        Kommentar

        • Dole
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 1523

          #44
          Opprinnelig skrevet av Sailor Man

          Knutsen er en veldig bra trener, ingen tvil om det, men jeg er helt uenig i at det er den største forskjellen. Tross alt er det Bakke og Myhre som har tatt oss fra OBOS til toppen av Eliteserien på to-tre sesonger. Resultatene snakker for seg, spørru meg.

          Glimt har en veldig bra utvikla spillestil og mange veldig gode spillere. Ville tenkt at det bare er maks 3-4 LSK-spillere som ville gått inn i elleveren til Glimt i dag. Det er den største forskjellen, synes jeg.
          Bakke og Myhre har utvilsomt gjort en god jobb. Knutsen har imidlertid hevet Glimt fra OBOS-ligaen til å hevde seg i Europa. Det overgår prestasjonene til våre trenere.

          Og som du riktig skriver; Glimt har en veldig bra utviklet spillestil. Det er nettop her den største forskjellen mellom lagene ligger. Og det er i stor grad et treneransvar/-fortjeneste. I mange av årets kamper har det vært vanskelig å se et tydelig spillemønster hos oss. Spesielt når det gjelder den offensive samhandling ligger vi et stykke bak de beste lagene.

          Så er jeg enig med deg i at Glimt også har bedre spillere. Men veldig mange av disse har blomstret under Knutsen.

          Kommentar

          • Pad
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2022
            • 650

            #45
            Opprinnelig skrevet av Dole

            Bakke og Myhre har utvilsomt gjort en god jobb. Knutsen har imidlertid hevet Glimt fra OBOS-ligaen til å hevde seg i Europa. Det overgår prestasjonene til våre trenere.

            Og som du riktig skriver; Glimt har en veldig bra utviklet spillestil. Det er nettop her den største forskjellen mellom lagene ligger. Og det er i stor grad et treneransvar/-fortjeneste. I mange av årets kamper har det vært vanskelig å se et tydelig spillemønster hos oss. Spesielt når det gjelder den offensive samhandling ligger vi et stykke bak de beste lagene.

            Så er jeg enig med deg i at Glimt også har bedre spillere. Men veldig mange av disse har blomstret under Knutsen.
            Når det kommer til spillemønster så er det bare å se noen av kampene fra forrige sesong og da spesielt Molde så ser man jo hva dette laget kunne. Det som er det mest bekymringsverdige med årets sesong. At man har tatt store steg bakover på det planet. Ta kampen mot Molde, siste 30 mot RBK på Lerkendal, hjemme mot 08, mot Sandefjord i siste serierunde med mange ute, mot Godset hjemme. Et nivå man ikke har vert i nærheten av i hele år og det med et minst like bra lag nå. Er det så enkelt/vanskelig som at Kaan og Lehne har manglet fra det laget?

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3350

              #46
              Før årets sesong holdt jeg Tore Hansen som Eliteseriens beste dommer, men han har falt igjennom og er helt på linje med resten av rasket. Når det gjelder lagene , så ser man at Glimt-spillerne går på løp og gjør seg spillbare. De spiller seg gjennom midtbanen vår med enkle veggspill som får oss til å se ut som miniputter. Vi, derimot, slår en pasning, og så står vi og ser på hva mottaker velger å gjøre. Her ligger nok Bakkes største utfordring; det er altfor lite bevegelser i laget Nordli gjentar det samme stort sett hver eneste gang på Studio Åråsen, men det har vært lite fremgang å spore.

              Godt å se Ranger revansjere seg, og at laget endelig har sett hvilke rom han har på siden sin. Dersom han fortsetter å bli matet, så vil nok også marginene og målpoengene komme. Skal vi ta steg før neste år så er det helt nødvendig. Å utelukkende angripe på en side gjør oss så ubegripelig forutsigbare.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • OlaG
                Oversetterdrone
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 883

                #47
                Opprinnelig skrevet av knut

                Glimt bytta seg bedre.

                Vi bytta.
                Vi har jo ingen å sette inn der det trengs mest: sentral midtbane. Knudsen har spilt en hel kamp på back, og Ibrahimaj har slitt seg ut som førsteforsvarer. Holst og Lundemo er skada, og det er det.

                Skadene til Edh, Lundemo og Holst kombinert med at Rösler tydeligvis blir vurdert som så dårlig at det er bedre å ofre midtbanen enn å spille han gjør at vi ikke har noen alternativer å sette inn når vi blir overkjørt på midten fra circa 65 og ut.

                Kommentar

                • bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2864

                  #48
                  Hyggelig med Ranger idag. Solid bakover. Så som så framover. Matthew gjør også en god kamp. Vi er til tider er det helt natta bakover. Bare flaks vi ikke slipper inn fler mål. Utrolig skuffende at Bakke ikke tar tak og gjør bytter før. Flere er helt på stålet og ting fungerer ikke utover andre omgang. Å bruke 10 min på å gjøre klar Adams etter 75 min er helt utrolig. Åsen gjør en elendig kamp. At han har stått igjen og gjort skuddtrening mrd Svendsen etter trening er helt umulig å se. Olsen er på 2019 nivå nå. Kommer til sjanser men bommer. Tror allikevel han og Adams neste år blir killer.

                  Glimt viser seg som et gjennomekkelt lag med fiskeslo. All sjarm er borte i det laget. Dommerne, hva skal man si? Helt fuckings ufattelig hvor dårlig match de gjør. Blir et antiklimaks av en sesong med tanke på vårsesongen dette. Når vi i tillegg havner bak RBK ig VIF blir det bare kjipt. Kastet det nok en gang bort i god gammal stil mot bunnlaga. Faen!
                  I år så tar vi alt

                  Kommentar

                  • maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1211

                    #49
                    Vi har glemt hvordan poengene kommer og har begynt å spille åpent fotball. Da er det for mange dårlige spillere på dette laget. Glimt kommer med b+ laget er fortsatt klart best sett under 90 minutter. Ranger får en fin revansj men spiller på hårfine marginer. Fryktelig coaching fra 70 minutter og inn.

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1330

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Dole

                      Bakke og Myhre har utvilsomt gjort en god jobb. Knutsen har imidlertid hevet Glimt fra OBOS-ligaen til å hevde seg i Europa. Det overgår prestasjonene til våre trenere.

                      Og som du riktig skriver; Glimt har en veldig bra utviklet spillestil. Det er nettop her den største forskjellen mellom lagene ligger. Og det er i stor grad et treneransvar/-fortjeneste. I mange av årets kamper har det vært vanskelig å se et tydelig spillemønster hos oss. Spesielt når det gjelder den offensive samhandling ligger vi et stykke bak de beste lagene.

                      Så er jeg enig med deg i at Glimt også har bedre spillere. Men veldig mange av disse har blomstret under Knutsen.
                      Da var vi nok ikke så uenige likevel. Resultatene Knutsen har hatt med Glimt er helt uhørt gode og noe man ikke ser særlig ofte internasjonalt engang.

                      Nå er de imidlertid i en helt annen klasse enn oss med tanke på økonomiske muskler, og at de ligger på andreplass i årets ES skulle bare mangle med de penga de har putta i laget.

                      Kommentar

                      • bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 2864

                        #51
                        Hva er det som feiler Pellegrino egentlig? "Vi har holdt på med kampanjene om at alle er like"? Prøver han å dra rasisme kortet der? Jævla idiot. At du blir slengt dritt etter fordi du er et jævla rasshøl har da ingenting med hudfargen din å gjøre! Om noen faktisk hadde slengt rasistiske rop hadde han selvsagt sagt det rett ut. At han driver og hinter dithen bør nesten få etterspill! Forbanna kødd
                        I år så tar vi alt

                        Kommentar

                        • BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1385

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av bjarmann
                          Hva er det som feiler Pellegrino egentlig? "Vi har holdt på med kampanjene om at alle er like"? Prøver han å dra rasisme kortet der? Jævla idiot. At du blir slengt dritt etter fordi du er et jævla rasshøl har da ingenting med hudfargen din å gjøre! Om noen faktisk hadde slengt rasistiske rop hadde han selvsagt sagt det rett ut. At han driver og hinter dithen bør nesten få etterspill! Forbanna kødd
                          Hør, hør!

                          Makan til usmakelig drittsekk. Fremdeles bitter for at han ikke fikk det til i LSK.

                          Kommentar

                          • Kjøttkaka
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2012
                            • 290

                            #53
                            At det kom til å bli noe surr med Pellegrino var lett å forutse når man så at han var i startoppstillinga.

                            Men er det ikke litt pinlig at vi fyrer oss så voldsomt opp over at Vetlesen har meldt litt til Hedenstad? Vel er fyren usedvanlig kvalm, men dette bør vi da tåle?

                            Kommentar

                            • Pad
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2022
                              • 650

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                              At det kom til å bli noe surr med Pellegrino var lett å forutse når man så at han var i startoppstillinga.

                              Men er det ikke litt pinlig at vi fyrer oss så voldsomt opp over at Vetlesen har meldt litt til Hedenstad? Vel er fyren usedvanlig kvalm, men dette bør vi da tåle?
                              På hvilken måte fyrer man seg opp?

                              Kommentar

                              • maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1211

                                #55
                                Det er litt pinlig å se at vi tåler såpass lite fra motstanderene både på og utenfor banen. Glimt gjennomproffe i alle ledd.Bedre trent enn oss. Sterkere enn oss, Passe kyniske. Oser evne av å ville vinne. Passe klysete. Omtrent som LSK i sin storhetstid.

                                Kommentar

                                • Kjøttkaka
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2012
                                  • 290

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Pad

                                  På hvilken måte fyrer man seg opp?
                                  NRK melder om oppvaskmøte i garderoben etter kampen. Jeg syns det virker litt voldsomt selv om jeg ikke får sett videoen her jeg sitter utenfor EØS.
                                  Bodø/Glimt vant til slutt komfortabelt over Lillestrøm på Åråsen. Etter kampslutt går Amahl Pellegrino hardt ut mot deler av hjemmefansen, og det oppstod bråk i gangene.

                                  Kommentar

                                  • bjarmann
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 2864

                                    #57
                                    Ja det er pinlig! Knekk heller beina hans neste år. Det er det LSK vi skal være!
                                    I år så tar vi alt

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9372

                                      #58
                                      Er vel ikke hva Vetlesen sier man reagerer på, men hvor han sa det fra.

                                      Men at det i media nå framstår som at Sportsklubben griner over at Vetlesen sa at "keeper har såpe på handska" er hysterisk morsomt!

                                      Kommentar

                                      • Pad
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2022
                                        • 650

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

                                        NRK melder om oppvaskmøte i garderoben etter kampen. Jeg syns det virker litt voldsomt selv om jeg ikke får sett videoen her jeg sitter utenfor EØS.
                                        Da kan jeg oppsummere med at det er absolutt ingenting. Knudsen som har vert i Stabæk samtidig som Hugo og blir da noe helt annet enn om Romas keepertrener kommer bort å tar opp en slik sak. Prater rolig med hverandre før Mads og Vetlesen sier til media hva som har skjedd og at det har pratet om det uten at det finnes noe dramatikk rundt det. At NRK melder om bråk i gangene er grunnen til at jeg sjeldent leser media før, under og etter kampen lengre. Og enda verre skal det bli med Tv2 tilbake som rettighetshaver.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎