Kamptråd: Haugesund - LSK; 23.10.22, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1330

    #81
    Fryktelig negativ kamptråd etter en seier, da!

    Alt i alt var dette en god kamp, synes jeg. At Haugesund var så enormt svake er jeg ikke med på - vi så jo at de var veldig farlige med en gang vi slapp oss litt ned. Jeg tenker heller at det var en veldig sterk lagprestasjon å nøytralisere det helt mellom 20 og 80 min.

    At vi fikk til det så bra, er nok grunnen til at byttene kom så seint også. Vi bytta ut to veldig gode presspillere med to som er langt fra like gode i den fasen av spillet, det er jo også skummelt med det kampbildet - begge byttene var offensive sånn sett. Vi gikk for å score på en kontring framfor å bli tryggere bakover.

    Byttene hadde nok kommet mye tidligere om vi hadde noen andre spillertyper på benken - Holst, Lundemo eller Edh ville vært gode å ha, for i går var det ikke mye løpsstyrke på benken.

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1211

      #82
      Kanskje den kampen i år der flest spillere var på godt nivå gjennom stort sett hele kampen.

      Kommentar

      • ynnor
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 857

        #83
        Vår første ballberøring på deres banehalvdel er etter 8 min, kan det ha hendt før?

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3149

          #84
          Nok sutring nå. Dette var en sterk borteseier, selv treneren deres måtte innrømme at LSK hadde vist hvor lista ligger, og at det var dette de måtte strekke seg etter neste år. Vi var flere mål bedre enn Haugesund, og det eneste de ute på banen kan kritiseres for er at de ikke omsatte flere av de store sjansene de fikk. Hadde vi vunnet minst 3-0 (hvilket vi burde ha gjort) hadde vel prestasjonen fått den anerkjennelsen den fortjener.
          De to gutta på sidelinja er jeg mer usikre på. Det drives rovdrift på enkelte spillere, og enkelte av de som varma benk hadde fortjent mer spilletid.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2087

            #85
            Enig i absolutt alt, bortsett fra at det kan da umulig være rovdrift på noen spiller å klare 90 minutter per uke? Hvis noen ble tvunget til å spille halvskada hadde det vært en annen sak. Jeg har ofte vært kritisk til at det byttes for seint. I går var en av de gangene hvor jeg syntes det var liten grunn til å bytte før helt mot slutten. Vi hadde stålkontroll på kampen, det var vår fortjeneste at Haugesund så så dårlige ut. Helt mot slutten blir man naturlig nok mer defensive i hodet, og blir opptatt av å sikre seieren framfor å jage 2-0. Da endrer kampbildet seg, ikke nødvendigvis på grunn av det fysiske. Helt mot slutten så vi et par horrible tversoverpasninger, bla fra Knudsen. Han har gang på gang vist at kroppen holder i 90 minutter, mens hodet bare holder i 75. Her kan det hende at man må ta lærdom og vurdere om han faktisk skal spille i 90.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3352

              #86
              Opprinnelig skrevet av G-Man
              Nok sutring nå. Dette var en sterk borteseier, selv treneren deres måtte innrømme at LSK hadde vist hvor lista ligger, og at det var dette de måtte strekke seg etter neste år. Vi var flere mål bedre enn Haugesund, og det eneste de ute på banen kan kritiseres for er at de ikke omsatte flere av de store sjansene de fikk. Hadde vi vunnet minst 3-0 (hvilket vi burde ha gjort) hadde vel prestasjonen fått den anerkjennelsen den fortjener.
              De to gutta på sidelinja er jeg mer usikre på. Det drives rovdrift på enkelte spillere, og enkelte av de som varma benk hadde fortjent mer spilletid.
              Hadde vi ledet 3-0, så hadde de fleste av oss ikke sittet med dårlige nerver de siste 10 min., og da hadde vi ikke fremstått så negative. Men når vi gir fra oss initiativet slik som vi til grader gjør så kommer nervøsiteten som er bygget opp etter et langt supporterliv.

              Vi burde ha drept denne kampen lenge før slutt, som så mange andre i år, men når det ikke skjer er det små detaljer som skal til før tre poeng blir ett og bronsje blir en fjerdeplass og en tur ut i Europa forsvinner.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2087

                #87
                Opprinnelig skrevet av MortenA
                Hadde vi ledet 3-0, så hadde de fleste av oss ikke sittet med dårlige nerver de siste 10 min., og da hadde vi ikke fremstått så negative. Men når vi gir fra oss initiativet slik som vi til grader gjør så kommer nervøsiteten som er bygget opp etter et langt supporterliv.

                Vi burde ha drept denne kampen lenge før slutt, som så mange andre i år, men når det ikke skjer er det små detaljer som skal til før tre poeng blir ett og bronsje blir en fjerdeplass og en tur ut i Europa forsvinner.
                I vår hadde vi mye stang inn, og scoret langt mer enn XG skulle tilsi. Vil hevde at vi skapte mye mer i denne kampen enn hjemme mot Jerv. Måten vi fikk Haugesund til å se ut på i de midterste 70 minuttene taler for at dette var en av våre beste kamper i år. Det som manglet var uttellingen. Når 2-0 ikke kommer, så er det helt naturlig at det kommer en sluttspurt fra det andre laget. Man blir selv mer opptatt av å verne om det man har, og dermed ser det ut som om man "gir fra seg" initiativet. Det er dynamikken i en fotballkamp. Hadde det samme skjedd i vår hadde vi skrytt av dem for evnen til å dra i land kampen uansett. Prestasjonsmessig, var dette den 4 kampen på rad på godt nivå. (ser da bort i fra åpningsminuttene). Sluttminuttene er mer et produkt av hvordan kampen ser ut.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3352

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                  I vår hadde vi mye stang inn, og scoret langt mer enn XG skulle tilsi. Vil hevde at vi skapte mye mer i denne kampen enn hjemme mot Jerv. Måten vi fikk Haugesund til å se ut på i de midterste 70 minuttene taler for at dette var en av våre beste kamper i år. Det som manglet var uttellingen. Når 2-0 ikke kommer, så er det helt naturlig at det kommer en sluttspurt fra det andre laget. Man blir selv mer opptatt av å verne om det man har, og dermed ser det ut som om man "gir fra seg" initiativet. Det er dynamikken i en fotballkamp. Hadde det samme skjedd i vår hadde vi skrytt av dem for evnen til å dra i land kampen uansett. Prestasjonsmessig, var dette den 4 kampen på rad på godt nivå. (ser da bort i fra åpningsminuttene). Sluttminuttene er mer et produkt av hvordan kampen ser ut.
                  Midtperioden var absolutt i toppen av hva vi har prestert i år, men at man blir så opptatt av å verne poengene at man faller helt tilbake til egen sekstenmeter og gir fra seg alt initiativ er bekymringsverdig. Skal vi ta steg videre så må denne mentale koden knekkes. Det har kostet oss noen poeng i år at vi har ligget og forsvart oss på slutten som kan utgjøre forskjellen på medalje og Europecupspill.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2087

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                    Midtperioden var absolutt i toppen av hva vi har prestert i år, men at man blir så opptatt av å verne poengene at man faller helt tilbake til egen sekstenmeter og gir fra seg alt initiativ er bekymringsverdig. Skal vi ta steg videre så må denne mentale koden knekkes. Det har kostet oss noen poeng i år at vi har ligget og forsvart oss på slutten som kan utgjøre forskjellen på medalje og Europecupspill.
                    Ikke uenig i det du sier, men den mekanismen vi ser når man ikke klarer å drepe kampen (uansett hvor fortjent det ville vært) finner man igjen hos mange lag som er mye bedre enn fugla. På et eller annet tidspunkt begynner man å verne om det man har. Jeg synes det var mer positivt enn negativt å ta med seg fra den kampen. Vi var vel strengt tatt mye bedre her enn i fjor da vi vant 3-0.

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎