Aalesunds - LSK 6/11 kl. 17

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1330

    Kamptråd Aalesunds - LSK 6/11 kl. 17

    Årets nest siste match, og bare bittesmå sjanser til å ta medalje i årets Eliteserie. Høsten har blitt et antiklimaks, i alle fall sett opp mot den ekstreme våren vi hadde.

    Håper vi får brult de siste par kampene på å få et par gode prestasjoner og resultater, så vi kan gå inn mot neste sesong med litt vind i seilene.
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4314

    #2
    Opprinnelig skrevet av Sailor Man
    Årets nest siste match, og bare bittesmå sjanser til å ta medalje i årets Eliteserie. Høsten har blitt et antiklimaks, i alle fall sett opp mot den ekstreme våren vi hadde.

    Håper vi får brult de siste par kampene på å få et par gode prestasjoner og resultater, så vi kan gå inn mot neste sesong med litt vind i seilene.
    Skuldrene bør være godt nede i dag i hvert fall. Bare å slippe seg løs. Aafk har vi hatt godt tak på i år, men Color Line er en notorisk ræva plastmatte, så her kan alt skje

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3352

      #3
      Håper at Bakke er litt leken og gjør noen overraskende grep ala la Skogvold e.l. få en omgang på å vise seg frem, men så lenge det er en mikroskopisk sjanse for medalje, så blir det nok traust og trygt.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3324

        #4
        Blir ekstremt skiffa hvis vi stiller med samme lag som sist. Her vil jeg se Adams og TLO fra start. Dragsnes på vingback, Røsler inn og Knudsen sentralt.

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3324

          #5
          Ser gjerne en slik variant:

          MHC
          Garnås Ogbu Røsler
          Ranger Mathew Knudsen Dragsnes
          Ibrahimaj
          Adams TLO

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3149

            #6
            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Håper at Bakke er litt leken og gjør noen overraskende grep
            Da detter jeg baklengs ut av sofaen i ren og skjær forbløffelse. Bakkes metode er dessverre å alltid prøve det samme i håp om at det før eller siden vil virke. Det har gjort oss til verdens mest forutsigbare lag.

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2087

              #7
              Opprinnelig skrevet av LS89
              Blir ekstremt skiffa hvis vi stiller med samme lag som sist. Her vil jeg se Adams og TLO fra start. Dragsnes på vingback, Røsler inn og Knudsen sentralt.
              Strengt tatt så har vel de som har prestert dårlig i en kamp i år ofte hevet seg i neste. Laget blir uansett ikke det samme, siden Garnås er ute med 4 gule. Det kan være 2 grunner til å ønske at det rulleres på laget. 1. At man ønsker å begynne å tenke på neste sesong - Ruller gjerne på laget for å teste ut noen ting (men det har man faktisk forsesongen til) 2. At man ønsker å vinne kampen og gi det lille håpet en fortsatt mulighet - Da må man ta ut det laget som man tror kan prestere best i akkurat den kampen. Adams har ikke vist noenting etter skaden som tilsier at laget blir bedre med ham på topp. Utover Adams har vi faktisk ikke fryktelig mange gode alternativer på grunn av skadesituasjonen.

              Jeg tror på få endringer, og tror ikke nødvendigvis det er feil valg. Med de spillerne vi nå rår over er det selvfølgelig mulig å gjøre noen rokkeringer/justeringer, men å tro at vi plutselig skal lykkes med å gjøre noe helt annet enn vi har trent på i de siste årene er i beste fall optimistisk. Har mer tro på å minne spillerne på alt det de har fått til, oppmuntre til de gode valgene, og snakke om hvordan man ønsker å avslutte en ganske god sesong.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4314

                #8
                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                Adams har ikke vist noenting etter skaden som tilsier at laget blir bedre med ham på topp.
                3 minutter mot Odd
                1 minutt mot FKH
                14 minutter mot Molde
                10 minutter mot Viking
                7 minutter mot Glimt
                35 minutter mot S08

                = 70 minutter på 6 kamper

                Det finnes ikke noe grunnlag for en slik påstand da Adams slett ikke har fått sjansen til å bevise noe som helst. Tror han ville utrettet langt mer om han hadde fått en halvtime i hver av disse kampene. Totalt umulig for ham å komme tilbake i kampform. Skuffende kampledelse av Bakke.

                Kommentar

                • fredpet76
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 1212

                  #9
                  Garnås soner, så håper på denne:

                  MHC
                  Ogbu Røsler Petterson
                  Ranger Mathew Knudsen Dragsnes
                  Ibrahimaj
                  Adams TLO​

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2087

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                    3 minutter mot Odd
                    1 minutt mot FKH
                    14 minutter mot Molde
                    10 minutter mot Viking
                    7 minutter mot Glimt
                    35 minutter mot S08

                    = 70 minutter på 6 kamper

                    Det finnes ikke noe grunnlag for en slik påstand da Adams slett ikke har fått sjansen til å bevise noe som helst. Tror han ville utrettet langt mer om han hadde fått en halvtime i hver av disse kampene. Totalt umulig for ham å komme tilbake i kampform. Skuffende kampledelse av Bakke.
                    Jeg er ikke på treningene hver dag. Det er Bakke. Regner med at han har god oversikt over Adams sin form. Vi kan godt diskutere om han ville sett bedre ut hvis han hadde fått mer tid, men ut i fra hva han har vist i disse minuttene er det lite som tyder på at han er i kampform. Å spille en spiller i form er en investering i de neste ukene/månedene. Vi har ikke fryktelig mye bruk for Adams i kanon kampform ved juletider. Nå må Bakke bruke de som kan bidra mest akkurat nå - eventuelt er det mulig å gjøre noen eksperimenter med tanke på neste sesong, men det bør også være justeringer. Et eksempel på dette ville være en 3-5-2 med TLO og Adams på topp. Jeg ser også gjerne dette, men er ikke sikker på at det gir det beste resultatet på kort sikt.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4314

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                      Jeg er ikke på treningene hver dag. Det er Bakke. Regner med at han har god oversikt over Adams sin form. Vi kan godt diskutere om han ville sett bedre ut hvis han hadde fått mer tid, men ut i fra hva han har vist i disse minuttene er det lite som tyder på at han er i kampform. Å spille en spiller i form er en investering i de neste ukene/månedene. Vi har ikke fryktelig mye bruk for Adams i kanon kampform ved juletider. Nå må Bakke bruke de som kan bidra mest akkurat nå - eventuelt er det mulig å gjøre noen eksperimenter med tanke på neste sesong, men det bør også være justeringer. Et eksempel på dette ville være en 3-5-2 med TLO og Adams på topp. Jeg ser også gjerne dette, men er ikke sikker på at det gir det beste resultatet på kort sikt.
                      Jeg mener ikke nødvendigvis at Adams bør starte (edit: Men det gjør plutselig Bakke! Da blir det fort din nevnte 3-5-2 i dag). Ylldren har vært god i det siste, TLO er bankers og Åsen er viktig for moralen. Jeg er bare skuffet over at han ikke får mer spilletid. Føler ikke at Bakke har spilt de få kortene han har på hånda i det siste. Det er rimelig åpenbart at en spiller med Akors kvaliteter kan utgjøre en forskjell mot slitne bein, og vi svekker oss selv når vi ikke holder spillerne som sitter ytterst på benken varme.
                      Last edited by Kanarivogel89; 06.11.2022, 14:35.

                      Kommentar

                      • ChrisK
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2013
                        • 302

                        #12
                        Sves melder to endringer fra forrige kamp. Ut går Garnås og Åsen, inn kommer Røsler og Adams.

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2087

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                          Jeg mener ikke nødvendigvis at Adams bør starte (edit: Men det gjør plutselig Bakke! Da blir det fort din nevnte 3-5-2 i dag). Ylldren har vært god i det siste, TLO er bankers og Åsen er viktig for moralen. Jeg er bare skuffet over at han ikke får mer spilletid. Føler ikke at Bakke har spilt de få kortene han har på hånda i det siste. Det er rimelig åpenbart at en spiller med Akors kvaliteter kan utgjøre en forskjell mot slitne bein, og vi svekker oss selv når vi ikke holder spillerne som sitter ytterst på benken varme.
                          Ikke uenig der, men prioriteringene endrer seg gjennom sesongen. 10 første kampene handler om å få flest mulig i kampform ved siden av resultatene. De 2 siste handler kun om resultatene. Jeg mener heller ikke at Adams ikke skal spille - jeg bare tar avstand til at enkelte (ikke nødvendigvis deg) tar for gitt at alt ville blitt så mye bedre med Adams. Vi kan av og til være uenig i disposisjonene til Bakke (noen mer og oftere enn andre), men sannsynligvis har han en grunn til å velge som han gjør.

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2087

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av ChrisK
                            Sves melder to endringer fra forrige kamp. Ut går Garnås og Åsen, inn kommer Røsler og Adams.
                            Tipper at det betyr flere endringer. Han setter neppe Adams direkte inn i rollen til Åsen Ibra over til venstre, eller ned som indreløper ved siden av Ranger? Tipper vi får en tydeligere 3-5-2, også i det offensive spillet. Blir interessant. Antar midten blir enten Knudsen-Kairinnen-Mathew-Ibra-Ranger eller Ibra og Ranger på hver sin side med Knudsen og Kairinnen som indreløpere. Ibra kan selvfølgelig ligge innenfor Knudsen på venstre også. Ville foretrekke de to venstrebeinte på venstre side og de to høyrebeinte på høyre. Da har vi plutselig 4 innleggsføtter i ok posisjon. Drittlei av innovervinger som fører ballen på tvers og i tillegg ikke bruker overlap på kant. Tror Ranger vil få bedre vilkår med Knudsen ved siden av seg.

                            Kommentar

                            • Pad
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2022
                              • 650

                              #15
                              Hvor er ungguttene? Virkelig ingen som er god nok til å sitte på benken i en uviktig kamp i 29. serierunde.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4314

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Pad
                                Hvor er ungguttene? Virkelig ingen som er god nok til å sitte på benken i en uviktig kamp i 29. serierunde.
                                Tja, ellever med en snittalder på 24 år hvor 7 av 11 spillere er 23 år eller yngre. 3 av 7 spillere på benken 20 år eller yngre. Ikke så verst synes jeg. Skogvold og Cissé representerer neste generasjon på benken.

                                Kommentar

                                • Pad
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2022
                                  • 650

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                  Tja, ellever med en snittalder på 24 år hvor 7 av 11 spillere er 23 år eller yngre. 3 av 7 spillere på benken 20 år eller yngre. Ikke så verst synes jeg. Skogvold og Cissé representerer neste generasjon på benken.
                                  Cisse, som knapt har spilt kamper, ikke kan språket og heller ikke imponert noe særlig i de kampene han har fått. Hvorfor ikke ta med de som har spilt hele sesongen for 2. laget som Balatoni og Rogne osv. I dag er jo også en kamp hvor Skaarud kunne fått noen minutter.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4314

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Pad

                                    Cisse, som knapt har spilt kamper, ikke kan språket og heller ikke imponert noe særlig i de kampene han har fått. Hvorfor ikke ta med de som har spilt hele sesongen for 2. laget som Balatoni og Rogne osv. I dag er jo også en kamp hvor Skaarud kunne fått noen minutter.
                                    Får sitere Lars Henrik her og si at Bakke ser alle treningene. Han ser nok noe i Cissé som vi ikke gjør. Rogne kunne kanskje vært med for å gi oss alternativer på backen, men ingen krise.

                                    Kommentar

                                    • Pad
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2022
                                      • 650

                                      #19
                                      Hvorfor hvite drakter?

                                      Kommentar

                                      • BD
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2006
                                        • 1385

                                        #20
                                        Hvor er Bakke?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎