Treningstråden 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lynginator
    Medlem
    Hoffnarr
    • Aug 2020
    • 52

    #21
    Opprinnelig skrevet av gilbert
    Trening torsdag 2. februar

    Dagens trening i hallen 10-11.30 ble mye brukt til formasjonstrening før fredagens treningskamp mot Stabæk. Et oransje og et svart lag ble drilla taktisk i hver sin runde med 4-4-2 med diamant mot Stabæks forventa 3-5-2. Diamant i 4-4-2 er det alternativet vi kommer til å bruke oftest til å sjøl spille i 3-5-2, når en vil spille med to spisser.

    Trolig vil oransje lag starte og spille førsteomgang i morra, med Thomas og Henrik på topp, Tobias framskutt og Magnus som anker, Ulrik som høyre og Gjermund som venstre indreløper. Tobias ser mer påskrudd og konsentrert ut enn noen gang, både i følge trenerne og det jeg sjøl har sett - denne rollen burde passe ham bra. I andre omgang får vi se Akor og Jonathan Alukwu sammen på topp, første kamp i år for begge to. I følge trenerne og Svesengens intervju med Alukwu i Romerikes Blad er en av hans styrker hurtighet - blir meget spennende å se.

    En klar tendens i nysigneringene i år er spillere med god fart, klart bedre enn de som er borte fra i fjor. Det gjelder både Nwokoma, Roseth, Tønnessen, vel også Skjærvik, og nå kanskje også Alukwu, hvis han ender opp med å bli signert. Det betyr at vi kan stå høyere med hele laget, særlig er farta i back/midtstopperrekka helt annerledes enn i 2022, da bare Igoh Ogbu egentlig kunne sies å ha særlig med fart. Selv om hans ekstremfart er borte, har også Ruben brukbart med fart sammenlikna med de som er borte, og de nye er definitivt raskere. God fart er også en klar forutsetning for å spille 4-4-2 med diamant, som særlig krever mye av backene - men de vi nå har bør kunne levere det som trengs her.

    For øvrig kan nevnes fra dagens trening at Eskil Edh ble operert i kneet allerede tirsdag, og alt i dag var på plass i hallen - han trente forsiktig og svært alternativt i et hjørne, med et tydelig stivt kne etter operasjonen. Den skal ha gått som planlagt, og han kan forhåpentligvis være klar til seriestart.

    Mesfin har flere utenlandske (ingen både tilgjengelige og gode nok i Norge) midtbanespillere på blokka, men en har foreløpig ingen hast, og er tydeligvis ikke hundre prosent overbevist om noen av dem, vil vurdere de aktuelle litt mere.

    gilbert
    Nå må jeg faktisk være helt ærlig å si at jeg måtte Google hvem "Nwokoma" var.

    Dette blir spennende, gleder meg til en feilfri direktesending i morgen!

    Innlegget ditt er som vanlig i høy høy kvalitet!

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2043

      #22
      Opprinnelig skrevet av gilbert
      Trening torsdag 2. februar
      Det betyr at vi kan stå høyere med hele laget, særlig er farta i back/midtstopperrekka helt annerledes enn i 2022, da bare Igoh Ogbu egentlig kunne sies å ha særlig med fart. Selv om hans ekstremfart er borte, har også Ruben brukbart med fart sammenlikna med de som er borte, og de nye er definitivt raskere.
      Skal man tolke det dit at Garnås er på vei mot å bli et andrevalg, i hvert fall i kamper hvor vi forventes å styre spillet? Primært er det da vi trenger fart. Spillere på benken trenger ikke være så raske (før de skal utpå)...

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2870

        #23
        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

        Skal man tolke det dit at Garnås er på vei mot å bli et andrevalg, i hvert fall i kamper hvor vi forventes å styre spillet? Primært er det da vi trenger fart. Spillere på benken trenger ikke være så raske (før de skal utpå)...
        Det ville være et paradoks om Garnås, etter å ha forbedret alle andre sider enn farten ved spillet sitt, nå skulle bli benket.

        Kommentar

        • Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1328

          #24
          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

          Skal man tolke det dit at Garnås er på vei mot å bli et andrevalg, i hvert fall i kamper hvor vi forventes å styre spillet? Primært er det da vi trenger fart. Spillere på benken trenger ikke være så raske (før de skal utpå)...
          Tror det er bra for Garnås også med konkurranse, og det kommer til å være mange kampbilder der han passer bedre på laget enn Roseth/Skjærvik. Blir nok bra med spilletid på ham i år.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3347

            #25
            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

            Skal man tolke det dit at Garnås er på vei mot å bli et andrevalg, i hvert fall i kamper hvor vi forventes å styre spillet? Primært er det da vi trenger fart. Spillere på benken trenger ikke være så raske (før de skal utpå)...
            Mange var skeptiske til Garnås etter opprykket, men han gjorde oss til skamme. Han er en type det er lett å avskrive, men jeg blir ikke overrasket dersom sesongen starter med Espen på høyre stopper.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3170

              #26
              Treningene før avreise til Marbeija:

              Her er en oversikt over de kommende treningsøktene i LSK-Hallen frem til laget reiser på treningsleir til Marbella den 21. februar.


              gilbert

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3170

                #27
                Trening tirsdag 7. februar

                Bortimot fullt oppmøte på dagens første trening 10-11.30 i LSK-Hallen: Tre keepere og 23 utespillere, medregna prøvespiller Jonathan Alukwu samt Maximilian Balatoni og Marcus Paulsen (31.12.05) fra akademiet/juniorstallen. Paulsen er oppført som angrepsspiller på lsk.no, men brukes oftest som høyre back på treningene denne og forrige uka, så vidt jeg har sett.

                Mens Lars Ranger var med for fullt både i går og i dag og ikke ser ut til å ha noen problemer med kneet etter duellen med Fredrik Krogstad fredag, dreiv Ulrik Mathisen, som også var i duell med Krogstad, med alternativ trening i hjørnet av hallen. Det gjorde også Eskil Edh, som ankom hallen med ei krykke og med hele nettet med fotballer på ryggen. Under formasjonstreninga i dag dreiv Balatoni, Skjærvik og Uranik Seferi litt for seg sjøl med fysio i et annet hjørne. Eneste fraværet var dermed Dylan Murugesapillai, som trener med Skeid.

                Bakke og Myhre ser nå ut til gradvis å spisse laget utover gjennom treningskampene, blant annet ved at oransje lag nå har TLO og Akor Adams sammen på topp, mens Henrik og Jonathan blir spissparet på svart lag. Det blir ganske sikkert to ulike 11'ere også mot Kamma nå fredag, men kanskje et oransje lag (i andre omgang?) som på papiret er nærmere et førstelag enn det svarte som trolig spiller første omgang.

                For øvrig var NRK til stede og gjorde opptak både av en del spillsekvenser og av et intervju med Simon Mesfin. Kanskje verdt å sjekke Dagsrevyen i kveld - de filma blant annet et godt angrep der Uba Charles brysta ballen med seg videre og kjapt fikk ballen videre til Thomas, som var på rett plass på rett tid og relativt enkelt satte inn et pent mål. Bra for Thomas, som ikke har skårt verken i de to treningskampene hittil eller så ofte i treningshverdagen. Ellers slett ikke uvanlig at det særlig er unggutta som viser seg fram mest på denne tida av året, men en spiss bør begynne å finne nettet og skaffe seg selvtillit når forsesongen drar seg til mot seriestart.

                gilbert

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3170

                  #28
                  Etter dagens trening, 10.00-11.30 i LSK-Hallen, ser det ut til at følgende lag starter mot Flora Tallinn i morra 14.00:

                  Mads
                  Espen-Ruben-Martin Roseth
                  Lars-Tobias-Magnus-Gjermund-Vetle Dragsnes
                  Akor-Thomas

                  Det blir neppe bytte av alle elleve ved pause, men opplagte kandidater for innbytte relativt tidlig i andre omgang er nok (regna bakfra) Kristoffer Tønnessen, Marius Lundemo, Uba Charles Nwokoma, Elias Solberg, Ulrik Mathisen, Ylldren Ibrahimaj, Henrik Skogvold og Jonathan Alukwu.

                  På dagens trening deltok også Even Rogne, som kanskje får noen minutter i morra, mens Vetle Skjærvik og Martin Bergum trente alternativt, og Eskil Edh ser ut til å være i god framgang etter inngrepet. Han gikk og småløp forsiktig rundt banen, dels med ball. Fredrik Gulbrandsen var i hallen tirsdag; han reiste med andre ord ikke tilbake til Tyrkia sist lørdag, men ble ikke sett i går eller i dag.

                  gilbert

                  Kommentar

                  • 14
                    Medlem
                    Møteplager
                    • May 2005
                    • 91

                    #29
                    Er det fortsatt 10:00-11:30 som er treningstidspunkt om dagen? Kan få med meg noen treninger denne uka...

                    Kommentar

                    • EPA
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Aug 2013
                      • 149

                      #30
                      Noen avklaring på hvor siste treningskamp mot Odd spilles?

                      Kommentar

                      • 14
                        Medlem
                        Møteplager
                        • May 2005
                        • 91

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av EPA
                        Noen avklaring på hvor siste treningskamp mot Odd spilles?
                        Bekreftet feks på Odds hjemmeside at den er flyttet til Skagerak arena, kl 15, skal vises på direktesport.

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3170

                          #32
                          Trening torsdag 30. mars

                          Ut fra dagens trening blir det omtrent samme lag mot Odd i Skien på lørdag som starta mot Tromsø sist i kvartfinalen i cupen. Treningene er for øvrig nå tilbake til 10.30-12.00 i LSK-Hallen.

                          En del småskader gjør at flere juniorer er henta inn, foruten Maximilian Balatoni, som oftest er med, også Even Rogne, Hans Christian Heier jr, Kasper Mansrud og Jonathan Sture. Både Vetle Skjærvik og Lars Ranger gikk av treninga tirsdag, uten noe alvorlig, trolig mest av føre-var hensyn, men var ikke med på dagens trening, heller ikke Andreas Vindheim, som har vært med i det siste, men også spares noe. Positivt er å melde at det nå går raskere framover igjen, etter et lite tilbakeslag, for Eskil Edh, som løp rundt banen, nå også med ball.

                          I Rangers fravær (men trolig starter han lørdag) spilte først Kristoffer Tønnessen høyre vingback, ellers uforandra fra Tromsø-kampen. Når en stokka litt om med bytter er det interessant å merke seg at Vebjørn Hoff kom inn sentralt på midtbanen, mens Magnus Knudsen tok den venstre indreløperrollen og Tobias Svendsen den høyre (Åsen, Ibrahimaj og Tønnessen "ned" på oransje lag), mens Philip Slørdahl tok over for Tønnessen som høyre vingback - dette er jo muligheter flere har nevnt på forumet.

                          Ellers lurte jeg et kort øyeblikk på om vi hadde fått en ny spiller, men det viste seg raskt, så det på løpesettet, at det var Martin Roseth, som ikke syntes han hadde lyst nok hår, så det er nå helt bleka.

                          gilbert


                          Kommentar

                          • sigurdsen
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 1817

                            #33
                            Noen som vet når og hvor treninga på torsdag er, om de ikke kjører helt fri dagen derpå?

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3170

                              #34
                              Trening lørdag 29. april

                              Siste trening før bortekampen i Oslo mandag er i LSK-Hallen klokka 12.00 i morra, søndag. Lite nytt å fortelle fra dagens trening, som var fra 11.30-13.00, med uvanlig godt oppmøte fra publikum i dag. Men det er vel flere enn meg som er glade for å høre at Eskil Edh er med for fullt i treninga, og kanskje tilogmed kan være i troppen mandag. Han mangler framfor alt kamptrening, naturligvis. Også andre som har vært borte litt var nå med på treninga, om noe mer forsiktig, som Martin Roseth og Andreas Vindheim. Ikke minst var Marius Lundemo med på treninga i hallen, men enda ikke i spillet, for første gang på lenge.

                              Regner med å kunne gi litt mer utdypende rapport, for eksempel om antatt 11'er, fra treninga i morra.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3170

                                #35
                                Trening søndag 30. april

                                Fullt oppmøte av alle 22 spillere (som ikke er utlånt) i A-stallen 12.00 i LSK-Hallen i dag. I tillegg junioren Leandro Neto, som nå oftest trener fast med A--laget. Lundemo og Solberg jogger rundt banen, og har begge et stykke igjen. Eskil Edh er med for fullt, og skal etter planen være med i troppen i morra.

                                Selv om alle var til stede i hallen er det flere usikre plasser i 11'ern. Formasjonstreninga i dag var med samma laget som starta mot Glimt, og er det en håper kan stille. Men verken TLO (var sjuk, ikke i hallen i går), Åsen, Hoff eller Tønnessen (skulderen) er helt klare enda, selv om de kan bli det. Spiller ikke Thomas, blir det trolig Tobias på topp for å plage Strandberg like mye som Akor. Spiller ikke Hoff, blir det nok Knudsen, med stokking på midtbanen (Uba?).
                                Spiller ikke Tønnessen blir det nok enten Skjærvik eller Dragsnes. Skjærvik er høyrebeint, men spilte venstre sidestopper for Ham-Kam.

                                gilbert
                                Last edited by gilbert; 30.04.2023, 11:59.

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2043

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                                  Trening søndag 30. april

                                  Fullt oppmøte av alle 22 spillere (som ikke er utlånt) i A-stallen 12.00 i LSK-Hallen i dag. I tillegg junioren Leandro Neto, som nå oftest trener fast med A--laget. Lundemo og Solberg jogger rundt banen, og har begge et stykke igjen. Eskil Edh er med for fullt, og skal etter planen være med i troppen i morra.

                                  Selv om alle var til stede i hallen er det flere usikre plasser i 11'ern. Formasjonstreninga i dag var med samma laget som starta mot Glimt, og er det en håper kan stille. Men verken TLO (var sjuk, ikke i hallen i går), Åsen, Hoff eller Tønnessen (skulderen) er helt klare enda, selv om de kan bli det. Spiller ikke Thomas, blir det trolig Tobias på topp for å plage Strandberg like mye som Akor. Spiller ikke Hoff, blir det nok Knudsen, med stokking på midtbanen (Uba?).
                                  Spiller ikke Tønnessen blir det nok enten Skjærvik eller Dragsnes. Skjærvik er høyrebeint, men spilte venstre sidestopper for Ham-Kam.

                                  gilbert
                                  Kan vi ikke produsere noen positive Covid tester? Hoff, er det sykdom her også?

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3170

                                    #37
                                    Trening fredag 5. mai

                                    Treninga var på Åråsen ca 12.30-14.00. Kaldt som fy i skyggen, men sommer på solsida. Av de tjueto savna jeg bare Roseth (til ny undersøkelse) og Edh (uvisst hvorfor). Leandro Neto og et par andre juniorer supplerte A-stallen. Lagoppstilling i formasjonstreninga var som mot B/G og bydelslaget. Variasjonene var at Tobias og Uba kom inn for Ibra og Magnus, Magnus ned på høyre sidestopper (som på Futility). Vindheim var med på oransje lag, mens både Lundemo og Solberg drev alternativt etter oppvarminga - begge to kom jo først i forrige uka med på treninga med de andre, men blir nok fortsatt på sidelinja ei god stund til.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2043

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                                      Trening fredag 5. mai

                                      Treninga var på Åråsen ca 12.30-14.00. Kaldt som fy i skyggen, men sommer på solsida. Av de tjueto savna jeg bare Roseth (til ny undersøkelse) og Edh (uvisst hvorfor). Leandro Neto og et par andre juniorer supplerte A-stallen. Lagoppstilling i formasjonstreninga var som mot B/G og bydelslaget. Variasjonene var at Tobias og Uba kom inn for Ibra og Magnus, Magnus ned på høyre sidestopper (som på Futility). Vindheim var med på oransje lag, mens både Lundemo og Solberg drev alternativt etter oppvarminga - begge to kom jo først i forrige uka med på treninga med de andre, men blir nok fortsatt på sidelinja ei god stund til.

                                      gilbert
                                      Hva med Åsen? Veldig spesielt hvis han trente, men ikke i noen av oppstillingene?

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3170

                                        #39
                                        Tipper han ikke er 100 prosent kampklar, som de to siste kampene, der han fikk/kunne spille siste omgang mot bydelslaget (og takk til høyere makter og Bakke/Myhre for det). I følge dagens RB er det flere med lettere infeksjoner (småforkjøla, halsbetennelse, feks TLO før Futility) for tida, så håndvask, hosting, nysing og generell hygiene er kraftig innskjerpa for å unngå mere trøbbel.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • bjarmann
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 2864

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                                          Tipper han ikke er 100 prosent kampklar, som de to siste kampene, der han fikk/kunne spille siste omgang mot bydelslaget (og takk til høyere makter og Bakke/Myhre for det). I følge dagens RB er det flere med lettere infeksjoner (småforkjøla, halsbetennelse, feks TLO før Futility) for tida, så håndvask, hosting, nysing og generell hygiene er kraftig innskjerpa for å unngå mere trøbbel.

                                          gilbert
                                          Hva med å melde utsettelse pga pjuske spillere?
                                          I år så tar vi alt

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎