1. Runde: LSK - Godset; 10.04.23, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3146

    Opprinnelig skrevet av Rønnern

    Ser at forumet fremdeles i hovedsak består av brønnpissere og negative fisker.
    Det er absolutt ikke riktig. Selvfølgelig er det noen negative røster, ikke minst i frustrasjon under kamper, men jeg anser flertallet her som både konstruktive, engasjerte og ekte LSK-patrioter.

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3173

      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Ser at forumet fremdeles i hovedsak består av brønnpissere og negative fisker.
      Twitter er jævlig med tanke på hvor dritt alt er med Sportsklubbens kamper, men forumet her leverer fremdeles skyhøyt over. Her har ingenting forandret seg...
      Nei, Ronnie; nå har jeg bare fulgt med på forumet i litt over tjue år, men jeg kan huske flere perioder med betydelig høyere frekvens av negativitet og ukvemsord. For tida synes jeg tonen på forumet "i hovedsak" er saklig og konstruktiv, med en del unntak.

      gilbert

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5092

        Opprinnelig skrevet av Rønnern

        Ser at forumet fremdeles i hovedsak består av brønnpissere og negative fisker.

        Twitter er jævlig med tanke på hvor dritt alt er med Sportsklubbens kamper, men forumet her leverer fremdeles skyhøyt over. Her har ingenting forandret seg...
        Jeg har også holdt ut her i 20 år, og forumet er per i dag mye mer saklig, konstruktivt og sterkere faglig enn før. Mange har falt fra, andre har kommet til. Vi som har holdt ut har blitt eldre. Sammenlignet med Facebook-forumet er dette forumet flere klasser høyere, og fyller en annen rolle enn Twitter.

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2288

          Opprinnelig skrevet av Rønnern

          Ser at forumet fremdeles i hovedsak består av brønnpissere og negative fisker.

          Twitter er jævlig med tanke på hvor dritt alt er med Sportsklubbens kamper, men forumet her leverer fremdeles skyhøyt over. Her har ingenting forandret seg...
          For dette bidraget fra deg et jo et etterlengtet og kjærkomment positivt pust. Du virker som en som kan heve nivået her inne. Og ikke minst skape god stemning blant medsupportere.

          Kommentar

          • Radulovic
            Medlem
            Møteplager
            • Mar 2016
            • 86

            Pussig at det er folk fra samma klikken som oppfører seg så bra Rønneren, Hogner mfl.

            Kommentar

            • Playboy1
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 2109

              Opprinnelig skrevet av G-Man

              Det er absolutt ikke riktig. Selvfølgelig er det noen negative røster, ikke minst i frustrasjon under kamper, men jeg anser flertallet her som både konstruktive, engasjerte og ekte LSK-patrioter.
              Må si meg 100% enig med deg her G-Man.
              I kampens hete er vi impulsive , både på godt og vondt .
              Men etter mitt syn er det vel kun ett fåtall som er konsekvent negative her , eller for den saks skyld bare positive .
              Vi elsker LSK , det er jo ett liv med ups an downs da.

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9370

                Åååå Ronnie Rønner
                Du ser så jævla bitter ut
                Slutt å filosofer på dagtid
                Det blir jo bare "hva i alle dager var det for en take??"

                Forumet er dødt! Lenge leve forumet!

                Klart det blir litt vanskelig her inne når forbigående styremedlemmer i Kanari-Fansen aktivt går inn for å drepe forumet!

                Så aktiviteten er redusert. Men kvaliteten er på vei opp!

                Med utsagna rundt "brønnpissere" og "forumet er værre enn Twitter og har ikke forandra seg" så hadde du vel konkludert før du gikk inn?

                Uansett, gå inn i tråden til Slørdahl, så ser du forumet slå ring rundt en spiller som fikk kjørt seg i en lokal podcast. Akkurat det ville ikke forumet ha gjort før!

                Kan også ta med at nevnte ring ble såpass at den lokale podcasten lagde innhold på det og, og det er vel derfor du er tilbake å kikker?



                ​​​​​​
                Last edited by knut; 22.04.2023, 21:58.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3349

                  Opprinnelig skrevet av Rønnern

                  Ser at forumet fremdeles i hovedsak består av brønnpissere og negative fisker.

                  Twitter er jævlig med tanke på hvor dritt alt er med Sportsklubbens kamper, men forumet her leverer fremdeles skyhøyt over. Her har ingenting forandret seg...
                  Sterk kommentar å gjøre comeback med etter mange måneders (års?) fravær.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2046

                    Opprinnelig skrevet av Pad

                    Hvis gjerne litt begrunnelse for hvorfor det ikke er offside på Garnås.

                    -A player in an offside position at the moment the ball is played or touched* by a team-mate is only penalised on becoming involved in active play by:
                    gaining an advantage by playing the ball or interfering with an opponent when it has:
                    • gaining an advantage by playing the ball or interfering with an opponent when it has:
                      • rebounded or been deflected off the goalpost, crossbar or an opponent
                      • been deliberately saved by any opponent

                    A player in an offside position receiving the ball from an opponent who deliberately plays the ball, including by deliberate handball, is not considered to have gained an advantage, unless it was a deliberate save by any opponent.

                    A ‘save’ is when a player stops, or attempts to stop, a ball which is going into or very close to the goal with any part of the body except the hands/arms (unless the goalkeeper within the penalty area).

                    ​​
                    Du har et poeng, Garnås står veldig langt inne i det headingen går. Fra bildene er det umulig å si med sikkerhet om han faktisk er innafor eller ikke. Svaret på spørsmålet ditt er veldig enkelt. Det er straffbar offside på Garnås hvis han faktisk er innafor. Tilsvarende, hvorfor det ikke er offside: Fordi han ikke står i offside når headingen går. Vil hevde at bildene ikke gir grunnlag for å overprøve assistentdommer uansett hva han hadde gjort. Jeg mener vi er litt heldige her.

                    For ordens skyld: Dragsnes står definitivt i offside, men den er ikke straffbar. De som derimot hevder at Dragsnes var i offside på 3-3 (pasningen fra Garnås) trenger å få seg nye briller. TLO er derimot fryktelig nær ved den ballen og jeg hadde ikke blitt overrasket om VAR hadde annullert 3-3 målet, selv om jeg mener at avgjørelsen var korrekt.

                    På 4-3 har vel kneet til Adams minst en halvmeters klaring fra å være i offside.

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2046

                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                      Så i sted var det Dragsnes, og nå er det Garnås som var i offside.

                      Ok. Vi får ta dette steg for steg: Når corneren blir slått, er ingen i offside per definisjon, fordi ballen per definisjon blir slått fra dødlinja.

                      Første berøring av ballen er fra Knudsen (tror jeg), som header i renting målet. Det er korrekt at Garnås antakelig i det brøkdelen av et sekund som ballen forlater hodet til Knudsen har ei tå i offsideposisjon.

                      Men ballen går ikke rett i tverrliggeren. Den har retning lenger ned, men blir stusset av en Strømsgodsetforsvarer på vei mot mål. Det er han som sender ballen i tverra. Og på de to tidelene som går mellom ballen forlater hodet til Knudsen og treffer skallen til SIF-forsvareren, har Valsvik, som i utgangspunktet var på vei mot mål (Garnås sto stille) flyttet seg mellom Garnås og Dødlinja. Han opphever altså den mikroskopiske offsideposisjonen til Garnås før SIF-forsvareren "header" ballen i egen tverrligger. I tillegg til Valsvik er også keeper Myhra mellom Garnås og dødlinja, og han har da to motspillere mellom seg og dødlinja..

                      Garnås var altså ikke i ballens bevegelsesretning da Knudsen headet i retning mål, og situasjonen er ny når SIF-forsvareren skifter retning på ballen. Og i det øyeblikket er verken tåa eller noen andre kroppslige molekyler hos Garnås i offsideposisjon. Grunnen til at situasjonen er ny når ballen treffer SIF-spilleren, er at ballen hadde gått rett i mål uten den berøringen. Og da hadde Garnås' mikro-offsideposisjon vært like irrelevant som den til Dragsnes.

                      Var den teskeia liten nok? Eller skal dere kaste inn enda en annen LSK-spiller som står i imaginær offside? Eller skal vi stoppe parodien her?
                      Jeg skjønner indignasjonen, Kroktåa, men hvis du skal være så skarp bør du helst ha kontroll på reglene. Mye av det du sier er korrekt, men noe er også objektivt feil, i hvert fall slik jeg leser det. Hvor Garnås var når ballen treffer hodet på forsvarsspilleren har ingenting å si. En ball fra en forsvarsspiller kan aldri sette Garnås i offside. Det er bare et avgjørende tidspunkt her, og det er når headingen går. Den forandrer retning på en forsvarsspiller, det fritar ikke Garnås fra en mulig straffbar offside. At den kommer i retur fra tverra fritar ham heller ikke. Han drar fordel av sin posisjon. Det eneste som kunne ha frikjent ham er om man vurderer forsvarsspillerens heading som en bevisst touch, ikke en forsøk på redning/blokkering. Grunnlaget for å ikke dømme offside i denne situasjonen må baseres på at man mener at han ikke var i offsideposisjon da headingen gikk, ikke hvorvidt posisjonen var straffbar eller ikke. Dragsnes er en helt annen situasjon ettersom han ikke var med i spillet. For ordens skyld, det var ikke Knudsen som headet, han sto utenfor 16 meter da dette skjedde. Tror det var TLO

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎