Runde 3; LSK - Molde, 23.04.23, kl. 19.15.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2046

    #61
    Opprinnelig skrevet av Dole

    Helt greit at du ser kampen med gule briller.

    Summer du antall sjanser i kampen er de noenlunde jevnt fordelt.
    Fotmob hadde 1,56 vs 0,73 i XG. Med en slik XG hadde vi selvfølgelig tapt 1-0 i fjor høst, men det gir vel en indikasjon fra noen uten gule briller at seieren var helt grei.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3349

      #62
      Opprinnelig skrevet av maxpayne
      MK og TLO er langt unna sitt beste så her bør vi ha litt å gå på. Ranger har tatt fine skritt og bidrar mer en noen gang, men at han kan ryke på ett rødt kort tror jeg er sannsynlig når man ser hva slags marginer han ligger på, men alt i alt er jeg positivt overrasket. Det er tidlig i sesongen men jeg vil driste meg til å si at vi er det 3 beste laget hvis vi får de beste i form og på banen samtidig.
      Slikt skjer når høyresiden vår faktisk får lov til å angripe, og ikke bare kjenne på kula for at motstander skal strekke laget.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • Pad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2022
        • 645

        #63
        Ingen heldige offsideavgjørelser i dag, men derimot skal man ha en soleklar straffe der etter 55 min ca når Akor blir overkjørt av Karlstrøm.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3349

          #64
          Har ikke sett den eller holdingen på TLO, så skal ikke si så mye om dem.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2288

            #65
            Opprinnelig skrevet av Pad
            Fy for en drittomgang, men man vinner.
            Satt med følelsen av at vi ble med på moldes "spill". At deres plan var å ligge bakpå, hvile i sone og holde 1-2 til de siste 15 for så gi det et ærlig forsøk på å få et poeng. Hvis forøvrig er en grei taktikk når man ligger under mot en motsander av en viss kvalitet. Nytter ikke jage i 45. Men det kan jo også hende at det var en naturlig del av spillets gang.
            Men de første 75 var bra gjennomført. De siste 15 gikk vi opp i liminga. Mistet all struktur og balanse mellom lagdelene. Uansett deilig å slå dem. Selvom man håpet på kalassiffre med en mann mer.

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2288

              #66
              Opprinnelig skrevet av MortenA
              Har ikke sett den eller holdingen på TLO, så skal ikke si så mye om dem.
              Den hadde vært billig, og TLO overspiller. Men det er faktisk et problem med VAR at det potensielt kommer til å bli mer skuespill for å tvinge situasjonen inn i VAR-rommet og når man studerer situasjonen nitidig med lupe så kan man se en forseelse. En situasjon som teknisk sett etter regelboka det kan dømmes for men som det i praksis det har blitt ansett som for lett til å være en forseelse. Som feks holdesituasjonen. Erling har tak i armen og nappet lett og TLO slår kollbøtte som han har blitt skutt med hagle.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4304

                #67
                Da har man fått sett kampen i opptak. Håper vi alltid får møte Molde tidlig i sesongen framover.

                2 millioner for Hoff er en helt sjuk overgang. Rett og slett eminent utpå der.

                40 millioner for Berisha er enda sjukere. Var han borti ballen? God presspiller da. De trenger man jo så klart flere av når man allerede har erkekjøteren Eriksen i klubben... Sier som knut: Bra Eriksen starta på benk. Moldes farligste spiller. Et helt annet driv i dem etter at han kom inn.

                Angående det røde til Eikrem, så er ikke det noe å diskutere. Gjermund fikk rødt (og to kampers supensjon) for nøyaktig samme forseelse mot Godset i fjor. Forventer samme behandling her.

                Utrolig deilige 3 poeng! Nå er vi i rute, folkens
                Last edited by Kanarivogel89; 24.04.2023, 08:03.

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2288

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  Da har man fått sett kampen i opptak. Håper vi alltid får møte Molde tidlig i sesongen framover.

                  2 millioner for Hoff er en helt sjuk overgang. Rett og slett eminent utpå der.

                  40 millioner for Berisha er enda sjukere. Var han borti ballen? God presspiller da. De trenger man jo så klart flere av når man allerede har erkekjøteren Eriksen i klubben... Sier som knut: Bra Eriksen starta på benk. Moldes farligste spiller. Et helt annet driv i dem etter at han kom inn.

                  Angående det røde til Eikrem, så er ikke det noe å diskutere. Gjermund fikk rødt (og to kampers supensjon) for nøyaktig samme forseelse mot Godset i fjor. Forventer samme behandling her.

                  Utrolig deilige 3 poeng! Nå er vi i rute, folkens
                  Ang Eikrem/Åsen. Det er faktisk sant. Hadde glemt Åsens røde. Tenkte selv at dette røde var en smule strengt mtp spiller. Noe som sikkert også påvirker en dommer. Hadde det vært en mer fysisk spiller som hadde utført dette så virker det rødere enn når en snill playmaker foretar samme forseelse.

                  Hoff var enorm, ja. Fikk nå vist hvilken eminent spiller han er. Han kom ikke til sin rett i sine tidligere innhopp.

                  Berisha kan fort bli moldes nemesis. En spiller de ikke har råd til å ha på benken. Fryktet Brynhild og Eriksen mer enn han og ble ikke videre lettet da han gikk ut.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4304

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av kunden
                    ble ikke videre lettet da han (Berisha) gikk ut.
                    Satt med akkurat samme følelse. Dersom jeg ikke hadde sett startoppstillingen før kamp, hadde jeg ikke fått med meg at Berisha spilte engang. Eriksen kom inn og tok tak. Tror dette kunne blitt en langt vanskeligere kamp om han hadde startet.

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2046

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av kunden

                      Satt med følelsen av at vi ble med på moldes "spill". At deres plan var å ligge bakpå, hvile i sone og holde 1-2 til de siste 15 for så gi det et ærlig forsøk på å få et poeng. Hvis forøvrig er en grei taktikk når man ligger under mot en motsander av en viss kvalitet. Nytter ikke jage i 45. Men det kan jo også hende at det var en naturlig del av spillets gang.
                      Men de første 75 var bra gjennomført. De siste 15 gikk vi opp i liminga. Mistet all struktur og balanse mellom lagdelene. Uansett deilig å slå dem. Selvom man håpet på kalassiffre med en mann mer.
                      I hvert fall en betydelig bedre analyse enn "drittomgang"-kommentaren du svarer på. Når noen sier noe sånt, skjønner jeg ikke hvilken kamp de har sett. De første 25 av 2. omgang var noe av det bedre jeg har sett på lang tid fra Fugla. Gjenvinningsspillet holdt meget høy klasse. Vi trykket Molde langt inn i egen 16 meter, og hver gang de vant ballen tok vi den fra dem i løpet av få sekunder. Vi kom ikke til så mange muligheter, men det har med at Molde pakket igjen. Det er et godt lag. Selv om man er en mann mindre, er det ikke så mye vanskeligere å forsvare seg. Det er derimot mye vanskeligere å bygge opp angrep.

                      Utgangspunktet for 2. omgang er: Molde er en mann mindre, og vet at det er vanskelig å legge trykk på oss over 45. Det er naturlig for dem å legge seg lavere og satse på kontringer. De lyktes bare delvis med dette, da de nesten aldri kom seg over midten. Lillestrøm hadde et tilsvarende utgangspunkt med å kunne få muligheten til å dra fordel av å være en mann mer. Det gjør at det er lavere risiko ved å stå høyt, og kunne sette inn et bra trykk. Det er en svakhet at vi ikke klarer å punktere kampen, men vi har et enormt trykk på dem.

                      Etter hvert som klokka går, forandrer forutsetningene seg. Lillestrøm har ikke klart å sette spikeren i kista, og blir naturlig mer defensive i hodet. Molde på sin side har ikke lykkes med kontringstaktikken, og må gjøre noe hvis de skal få poeng. På slutten har de ingenting å tape, mens vi har alt å tape. Endringen av kampbildet er sånt sett helt naturlig, selv om det ikke er ønskelig. Jeg er ikke enig i at vi går opp i liminga. Vi klarer ikke å opprettholde trykket, men det er noe annet. De får et tungt trykk på oss mot slutten, men da handler det om å forsvare ledelsen. Mesteparten av tiden ligger vi godt i balanse, og Molde skaper heller ikke det helt store. Et langskudd og et frispark i utsida av stanga er vel det som kom. Skuddet i stanga var fra såpass skrå vinkel at det manglet faktisk ganske mye på å kunne gå inn.

                      Det er fort gjort å bli blind på at det er to lag som gjør sine disposisjoner, og kampbildet blir et resultat av begge lags valg. Jeg mener kampbildet var helt naturlig ut i fra forutsetningene både første og siste del av 2. omgang. Hadde LSK bare stått og tråkket på ball, evt. lagt seg lavt i hele 2. omgang hadde det vært grunn for kritikk. Det hadde vært ønskelig om man hadde klart å punktere kampen, og heller ikke ble trykt så langt tilbake mot slutten når vi ikke klarte det. Likevel, vi forsvarte oss i det minste bra, og var ikke så langt unna å kunne få noen gode kontringsmuligheter heller.

                      Jeg har sett drittomganger fra LSK. Dette var ikke en av dem. (Vet det var Pad sitt utsagn og ikke ditt, men svarer på begge meldinger her) :

                      Kommentar

                      • armykanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2009
                        • 736

                        #71
                        Om Molde FK som klubb ikke er kvalme nok. De har ikke nevnt kampene mot Tromsø og LSK som begge endte med tap med et eneste ord på sin hjemmeside. Snakk om å være høy på seg sjæl.

                        Nå har de i tillegg mast om å få Røkke på sokkel utenfor Aker fordi hva han har betydd for klubben. Assa, ere kødd??? Går det ann å bli en mere fantasi/leke-klubb

                        Beklager litt lite kamp-relatert innhold. Men dette måtte bare ut i et eller annet fora.

                        Kommentar

                        • bjarmann
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 2864

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av armykanari
                          Om Molde FK som klubb ikke er kvalme nok. De har ikke nevnt kampene mot Tromsø og LSK som begge endte med tap med et eneste ord på sin hjemmeside. Snakk om å være høy på seg sjæl.

                          Nå har de i tillegg mast om å få Røkke på sokkel utenfor Aker fordi hva han har betydd for klubben. Assa, ere kødd??? Går det ann å bli en mere fantasi/leke-klubb

                          Beklager litt lite kamp-relatert innhold. Men dette måtte bare ut i et eller annet fora.
                          Er det noen de bør ha på sokkel så er du jo han. Uten han og kompisen hans ville Molde for evig vært et yoyo-lag mellom Eliten og 1 div. De hadde ikke vunnet noen ting uten han og hadde vært en parantes i norsk fotball
                          I år så tar vi alt

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3954

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av bjarmann

                            Er det noen de bør ha på sokkel så er du jo han. Uten han og kompisen hans ville Molde for evig vært et yoyo-lag mellom Eliten og 1 div. De hadde ikke vunnet noen ting uten han og hadde vært en parantes i norsk fotball
                            Skal jo handle om Sportsklubben her og ikke om gårsdagens motstander. Men jeg kan ikke dy meg! De burde kanskje hatt Røkke på sokkel for alle millionene han har sprøytet inn, men hvis de skulle finne på noe så meningsløst og komplett idiotisk, ville de for all evighet ha sementert oppfatningen av seg selv som alt annet en en klubb som driver med idrett!

                            Skulle de føle behov for å sette noen på sokkel, burde de ha valgt Magnus Wolf Eikrem! En fantastisk talentfull spiller og det virker også som han en hel ved. Dette skrives dagen etter at han fikk rødt kort mot oss, for øvrig for en takling som åpenbart ikke var ment som den ble.

                            Molde har "stjålet" mange gode spillere fra oss opp igjennom åra ved hjelp av Røkkes millioner og har i perioder tuftet sine resultater på arbeid som er gjort i Sportsklubben. Derfor smaker gårsdagens seier ekstra godt. Og derfor er det ikke uten aldri så lite skadefryd vi kan konstatere at de for tiden ligger på nedrykksplass!
                            Last edited by DoubleHi5; 24.04.2023, 13:40.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎