Semifinale, NM; LSK - Bodø/Glimt, Onsdag 26.04.23. Kl. 20.15

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2855

    Tidlig ute men når startet salget til Finalen?
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5914

      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

      Gule kort strykes vel før semifinalen? Eller funker det ikke sånn i Norge?
      Spillere soner ikke for gule kort i NM finalen.
      Og for en kveld!
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2857

        Deilig seier. De gjorde det unødvendig spennende til tider, men stort sett hadde vi Glimt på gaffelen. Deres eneste farlighet i kampen var Pellegrino heading i bakken som strøyk tverra. Ellers hadde LSK 3-4 sjanser som var nærmere mål. Glimt er god til å trille ball, det visste vi fra før. Men de har et tannløst angrep, utenom Pelles små spesialiteter. Men i går kveld så vi ham nesten ikke. Adams er fremdeles ikke helt i kampform, tydeligvis, men prestasjonen hans før målet er aleine verdt en tier på børsen. Og hva skal vi si om Hoff som ikke allerede er sagt? Fy fan for en speller. For en MANN! Deilig å se så mange sutrete, blærete nordlendinger i tråden og i intervjuene. Patrick Berg mente at det eneste Lillestrøm hadde å komme med var trøkk på dødballer. Ja ja. Fortsett å tro det. Det går maksimalt to sesonger etter at KK er signert for en klubb på kontinentet, før Glimt igjen er tilbake i heisen i norsk fotball. Det var hyggelig så lenge det varte, men klubber uten fotballkultur eller -forståelse lever korte liv i toppen. Klage på Åråsen-gresset – hva faen? Det er nesten det morsomste jeg har lest i tråden.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3933

          Vi blir vel alle litt vel høye og mørke etter en herlig seier som dette over Bodø! En glimrende kamp av gutta, og glimrende taktikk og kampledelse!

          Når det gjelder spådommen om at Bodø ikke vil forbli et topplag, tror jeg ikke på det. De har vært utrolig flinke til, såvidt jeg kan se, å bygge opp en sterk klubbkultur. I tillegg har de lagt et veldig solid økonomisk grunnlag etter Europabragdene. Jeg tror de har vel så gode forutsetninger, om ikke bedre, enn Molde til å etablere seg i toppen av norsk fotball.

          Det som imidlertid er langt viktigere, og svært gledelig, er at det ser mer og mer sikkert ut at Sportsklubben er tilbake i toppen for godt! Personlig har jeg tenkt at de siste to års fjerdeplasser har vært en liten overprestering, og har tenkt at en 4-6 plass i år vil være realistisk, og at vi med flyt vil kunne kjempe om medalje. Jeg tror fortsatt det kan bli tøft å ta den medaljen i år, men utviklinga til laget og hvordan vi har truffet med de nye spillerne, gjør meg trygg på at framtida til Sportsklubben er lysere enn på mange år. Det gir meg også større tro på at en medalje allerede i år kan være mulig!

          Vi frykter ingen! Hører dere: Ingen!!
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Wanker
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 632

            Fant noen 10 år gamle tall som antyder nesten en mill for å komme til Semi, 2,2 til vinner og 1,1 til taper. https://www.rbkweb.no/vis/9941
            Men disse må jo være justert opp en del siden da, noen som har mer oppdaterte tall?
            Hunter S. Thompson:

            There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
            Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4284

              Ser Glimt-supportere i diverse fora gjemmer seg bak sykdom og skader i troppen, hjemmedømming, tett kampprogram og usportslig uthaling av tid. Nå gleder de seg til Brann kommer på besøk, for bergenserne spiller "fin fotball", i motsetning til oss. Deilig bitterhet.

              Eskås var prikkfri i går, vi utviste nøyaktig den kynismen som er nødvendig for å dra ned tempo og stagge Glimt, vi har spilt fire kamper på elleve dager så å si med samme ellever i samfulle 360 minutter + tillegg, og vi har vitterlig våre skadeproblemer vi og. Var vel egentlig bare Vetlesen som mangla i en toppa ellever for Glimt. "Vikar" og tredjevalg på HB, Sørensen (som vel uansett kosta 5 Vebjørn Hoffer,) var jo glimrende og muligens deres beste. Tenk å bruke så mange millioner på overganger, men fortsatt klage på bredden. De har blitt alt for vant til å vinne der oppe i nord. Digg å sette dem på plass!

              Og nå har vi nøkkelen til vi møtes igjen om en drøy uke.
              Last edited by Kanarivogel89; 27.04.2023, 14:25.

              Kommentar

              • EPA
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Aug 2013
                • 132

                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                Ser Glimt-supportere i diverse fora gjemmer seg bak sykdom og skader i troppen, hjemmedømming, tett kampprogram og usportslig uthaling av tid. Nå gleder de seg til Brann kommer på besøk, for bergenserne spiller "fin fotball", i motsetning til oss. Deilig bitterhet.

                Eskås var prikkfri i går, vi utviste nøyaktig den kynismen som er nødvendig for å dra ned tempo og stagge Glimt, vi har spilt fire kamper på elleve dager så å si med samme ellever i samfulle 360 minutter + tillegg, og vi har vitterlig våre skadeproblemer vi og. Var vel egentlig bare Vetlesen som mangla i en toppa ellever for Glimt. "Vikar" og tredjevalg på HB, Sørensen (som vel uansett kosta 5 Vebjørn Hoffer,) var jo glimrende og muligens deres beste. Tenk å bruke så mange millioner på overganger, men fortsatt klage på bredden. De har blitt alt for vant til å vinne der oppe i nord. Digg å sette dem på plass!

                Og nå har vi nøkkelen til vi møtes igjen om en drøy uke.
                Syns også det er spesielt at et par i forumet sier det var en dårlig bane. Skulle gått til Specsavers!!?

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4284

                  Opprinnelig skrevet av EPA

                  Syns også det er spesielt at et par i forumet sier det var en dårlig bane. Skulle gått til Specsavers!!?
                  Denne er sterk! Må ha tatt feil av semifinalene, disse.

                  Kommentar

                  • bjarmann
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 2855

                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                    Denne er sterk! Må ha tatt feil av semifinalene, disse.
                    Disse folka er vandt til plastikk og en bane som ser ut som et biljardbord. De vet ikke hvordan ekte gress ser ut oppi der
                    I år så tar vi alt

                    Kommentar

                    • banan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2018
                      • 438

                      Opprinnelig skrevet av Wanker
                      Fant noen 10 år gamle tall som antyder nesten en mill for å komme til Semi, 2,2 til vinner og 1,1 til taper. https://www.rbkweb.no/vis/9941
                      Men disse må jo være justert opp en del siden da, noen som har mer oppdaterte tall?
                      Er dessverre lavere summer av en eller annen grunn:

                      Tapende finalist: 960.000,-
                      Finalevinner: 1.92 millioner kroner.

                      Kilde: https://www.adressa.no/sport/fotball...-paa-cupfesten

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3933

                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                        Ser Glimt-supportere i diverse fora gjemmer seg bak sykdom og skader i troppen, hjemmedømming, tett kampprogram og usportslig uthaling av tid. Nå gleder de seg til Brann kommer på besøk, for bergenserne spiller "fin fotball", i motsetning til oss. Deilig bitterhet.
                        Hvert eneste punkt de klager på er jo det reneste sludder! Komisk og skuffende at de synker så lavt. "Fin fotball" er for Bodø naiv fotball som lar dem uforstyrret spille sitt spill. Helst på plast. Håper nå at flere av laga lærer av det Sportsklubben gjorde i går og slutter å høre på medias voldsomme opphausing av Bodø. Vel har de vært gode over tid og fortsatt er de selvsagt det. Men hvis laga legger igjen respekten og "frykten" i garderoben, tror jeg flere kan gi dem kamp.
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2857

                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                          Hvert eneste punkt de klager på er jo det reneste sludder! Komisk og skuffende at de synker så lavt. "Fin fotball" er for Bodø naiv fotball som lar dem uforstyrret spille sitt spill. Helst på plast. Håper nå at flere av laga lærer av det Sportsklubben gjorde i går og slutter å høre på medias voldsomme opphausing av Bodø. Vel har de vært gode over tid og fortsatt er de selvsagt det. Men hvis laga legger igjen respekten og "frykten" i garderoben, tror jeg flere kan gi dem kamp.
                          Bortsett fra Viking, har ikke B/G møtt noe særlig til motstand i år, for de løp inn i en knyttneve i går. Viking hadde dem på gaffelen, men tapte på grunn av sitt overmot og elendige taktikk. Tror B/G kommer til å slite godt også mot Brann, Molde og sikkert ytterligere et par andre klubber som aspirerer til topp 6.

                          Kommentar

                          • BD
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2006
                            • 1380

                            Opprinnelig skrevet av banan

                            Er dessverre lavere summer av en eller annen grunn:

                            Tapende finalist: 960.000,-
                            Finalevinner: 1.92 millioner kroner.

                            Kilde: https://www.adressa.no/sport/fotball...-paa-cupfesten
                            Får oss er det jo veldig mye mer i potten. Her kan vi komme til Europa og muligens Europa League-kvalik.

                            Kommentar

                            • AspmyraBodø
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Jun 2008
                              • 10

                              Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                              Bortsett fra Viking, har ikke B/G møtt noe særlig til motstand i år, for de løp inn i en knyttneve i går. Viking hadde dem på gaffelen, men tapte på grunn av sitt overmot og elendige taktikk. Tror B/G kommer til å slite godt også mot Brann, Molde og sikkert ytterligere et par andre klubber som aspirerer til topp 6.
                              Møtte Lech Poznan tidligere i år også, som kan kategoriseres som kvalifisert motstand. Jeg er Glimtsupporter, og jeg klager ikke på noen andre ting enn egne spillere etter kampen mot LSK, så vi trenger ikke skjære alle over en kam. Men sånn er det med alle lags supportere, man liker ikke å tape, og da vil man ha lett for å finne på unnskyldninger. Vi spilte borte, på en tøff bortearena som vi tidligere har slitt med (sett bort fra de siste par åra). Lillestrøm er veldig gode i år, og vel så mye medaljekandidater som f.eks. Rosenborg. Jeg tippet LSK på fjerdeplass i år, da jeg føler dem har hatt en tendens til å duppe litt på slutten av året.

                              Kampen på onsdag var en fullt fortjent seier til et ekstremt bra LSK-lag som ikke bare viste fram et solid forsvarsspill, men som også var knallsterk i duellene på midtbanen. Det var der Glimt ikke var gode nok, mener jeg. Hadde man vunnet ballen høyt i banen, og angrepet raskt og presist, uten at LSK hadde rukket å etablere seg, så hadde man helt sikkert fått flere gode sjanser, men det greide de ikke. Lillestrøm var best i alle faser av kampen, derav fortjent seier naturligvis.

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2857

                                Opprinnelig skrevet av AspmyraBodø

                                Møtte Lech Poznan tidligere i år også, som kan kategoriseres som kvalifisert motstand. Jeg er Glimtsupporter, og jeg klager ikke på noen andre ting enn egne spillere etter kampen mot LSK, så vi trenger ikke skjære alle over en kam. Men sånn er det med alle lags supportere, man liker ikke å tape, og da vil man ha lett for å finne på unnskyldninger. Vi spilte borte, på en tøff bortearena som vi tidligere har slitt med (sett bort fra de siste par åra). Lillestrøm er veldig gode i år, og vel så mye medaljekandidater som f.eks. Rosenborg. Jeg tippet LSK på fjerdeplass i år, da jeg føler dem har hatt en tendens til å duppe litt på slutten av året.

                                Kampen på onsdag var en fullt fortjent seier til et ekstremt bra LSK-lag som ikke bare viste fram et solid forsvarsspill, men som også var knallsterk i duellene på midtbanen. Det var der Glimt ikke var gode nok, mener jeg. Hadde man vunnet ballen høyt i banen, og angrepet raskt og presist, uten at LSK hadde rukket å etablere seg, så hadde man helt sikkert fått flere gode sjanser, men det greide de ikke. Lillestrøm var best i alle faser av kampen, derav fortjent seier naturligvis.
                                Vel talt. B/G er fortsatt storfavoritter til seriegullet i år. Og vi er fortsatt underdogs om ei drøy uke.

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2001

                                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                  Vel talt. B/G er fortsatt storfavoritter til seriegullet i år. Og vi er fortsatt underdogs om ei drøy uke.
                                  Alltid vanskelig å møte et lag to ganger på kort tid. Frykter vi kommer til å bli straffet hardt av et revansjelystent Glimt. I det minste har B/G to kamper i mellomtiden, vi har bare en.

                                  Kommentar

                                  • AspmyraBodø
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Jun 2008
                                    • 10

                                    Dere har Åsen tilbake, vi har Vetlesen, Moe og Wembangomo. Selv om Bjørtuft og Sørensen ikke har gjort seg bort, så blir det godt at de faste er tilbake. Jeg tipper Bjørkan ikke står trygg på venstrebacken når Brice Wembangomo er tilbake. Blir fort Adam Sørensen på venstrebacken, sånn som han har prestert.

                                    Konradsen er vel egentlig femtevalget på indreløperen, og han faller gjennom mot bedre motstand. Spilte veldig bra mot Aalesund, men dårlig mot LSK. Vetlesen, Grønbæk, Saltnes og Brunstad Fet er vel egentlig forran på lista såfremt de er skadefri.

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3933

                                      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                      Alltid vanskelig å møte et lag to ganger på kort tid. Frykter vi kommer til å bli straffet hardt av et revansjelystent Glimt. I det minste har B/G to kamper i mellomtiden, vi har bare en.
                                      Glimt vil være voldsomt revansjelystne, det er det nok ingen tvil om. Hvis vi klarer å gå til kampen med den samme offensive tankegangen som sist og med et tydelig mål om at det er vi som styrer skuta på Åråsen, og at alle mann er 100 prosent konsentrert i 90 minutter pluss, er vi et stykke på vei! Tenk hvilken boost det vil være om vi slår Norges beste lag to ganger på ei drøy uke!
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2001

                                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                        Glimt vil være voldsomt revansjelystne, det er det nok ingen tvil om. Hvis vi klarer å gå til kampen med den samme offensive tankegangen som sist og med et tydelig mål om at det er vi som styrer skuta på Åråsen, og at alle mann er 100 prosent konsentrert i 90 minutter pluss, er vi et stykke på vei! Tenk hvilken boost det vil være om vi slår Norges beste lag to ganger på ei drøy uke!
                                        Allerede vunnet to ganger på 4 dager mot de to lagene som skulle være i en klasse for seg i år. Alt er mulig. Etter seieren sist lever jeg godt med tap mot Glimt i serien hvis vi vinner på mandag på Futility

                                        Kommentar

                                        • Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2001

                                          I oppladning til finalen, på tide å børste støv av noen gamle minner


                                          Det er jo ikke første gang vi møter Brann i cupfinalen. Mange klubblegender i denne kampen, noen av dem er dessverre ikke blant oss lenger

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎