Runde 6: Odd - LSK, Skagerak Arena, redag 12.05.23 kl. 19:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3319

    Kamptråd Runde 6: Odd - LSK, Skagerak Arena, redag 12.05.23 kl. 19:00

    Kampene kommer tett nå. Odd ligger for øyeblikket foran oss på målforskjell. Egentlig litt uvirkelig med tanke på at de kun har scoret 3 mål. To innslupne, begge mot Glimt, tyder på at de er habile defensivt. De slo Brann 2-0 og Tromsø 1-0, og har spilt 0-0 mot Stabæk, Bart, og 08. Seieren mot Brann er imponerende, men ellers er det umulig å vurdere prestasjonene i de andre kampene.

    For oss er de store spørsmålstegnene samlet under kategorien skadet/syk hvor hovedfokus bør være på TLO, Åsen og Tønnesen. Skjærvik ligger an til å erstatte Tønnesen dersom sistnevnte ikke blir klar. Det vil bety at vi spiller med tre høyrebeinte stoppere. Det er tvilsomt om Edh tåler 90 min. riktig ennå, slik at han på kant og Dragsnes på stopper er neppe et alternativ. TLO virket å være hemmet av sykdom mot Glimt. Han var langt unna å være så skarp som han pleier, og det kan være en ide å gå tilbake til 3-4-3 og la han hvile. Kampene kommer tett, med 16. mai kamp og cupfinale 20. mai, så en liten pust slik at han kan komme ovenpå igjen bør vurderes. Jeg tror også at det kan være lurt å starte med Knudsen fremfor Åsen for å ha mer fart i begynnelsen av kampen og heller sette Åsen innpå når det er lurt å gjøre så.

    Jeg ville startet med:

    Hedenstad
    Garnås - Ruben - Skjærvik/Tønnesen
    Ranger - Knudsen - Hoff - Dragsnes
    Uba/Svendsen - Adams - Ibrahimaj

    I utgangspunktet er nok Tobias den opplagte til å starte, men Uba er nok vesentlig bedre defensivt. Tobias passer nok bedre som joker dersom vi må jage en scoring. Jeg tror det vil være interessant å se Ibrahimaj på venstrevingen, selv om det er mindre sannsynlig. Ranger og Knudsen hadde flere lovende treningskamper sammen med Daniel Gustafsson for noen år tilbake, og kan forhåpentlig skape mer sammen enn hva Ranger og Ibrahimaj klarer.

    Mer sannsynlig er:
    Hedenstad
    Garnås - Ruben - Tønnesen/Skjærvik
    Ranger - Ibrahimaj - Hoff - Knudsen - Dragsnes
    TLO - Adams

    Forhåpentligvis bedrer formen til TLO seg slik at han kan yte opp mot sitt sedvanlige nivå, så vi ikke behøver å endre formasjon.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2105

    #2
    Absolutt fornøyd med åpninga av sesongen.

    Men det er fortsatt noen spillere som kanskje har under prestert litt.
    Bla Knudsen , Dragsnes og til dels MHC og Garnås.
    Synes også at Lehne bør ha mye mer å gå på , men har også vært litt "pjusk" da . Usikker her om også dette gjelder noen av andre nevnte ?

    Men godt vi har en del å gå på fortsatt da , enda vi har hatt en god sesong start til nå.
    God følelse før denne , tipper 2-0 seier til oss.
    Last edited by Playboy1; 09.05.2023, 09:42.

    Kommentar

    • Nosferatu
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 667

      #3
      Hvis Lehne ikke er i absolutt toppform, synes jeg ikke han bør starte. Da blir det for sløvt, om de siste kampene skal være noe å gå etter (jeg syntes det var mye rusk i mottak og detaljer mot VIF også, selv om også jeg så meg ganske blind på 1-1 målet en stund der). Og da vil jeg gjerne ha Svendsen inn i en spissrolle heller enn som indreløper.
      Som indreløper synes jeg Tobias konsekvent blir liggende for lavt, og at det tar for lang tid for ham å komme seg i farlige posisjoner samt at det går for smått å dekke rom (han har veldig raske små rykk og retningsforandringer, men toppfarten og medianhastigheten er høyst ordinær). Så spiss/kant heller enn indreløper på Tobias, spør du meg. Og gjerne i denne.

      Hvis Gjermund er frisk, tar jeg gjerne ham som indreløper. Helst for Knudsen, som etter min mening har spilt seg godt ut av laget og som jeg gjetter på at kunne ha godt av utfordringen det er å spille seg inn igjen. En Magnus Knudsen som spiller med autoriteten det gir å ha utkonkurrert noen fra scratch vil jeg gjerne se. En Magnus Knudsen som tviholder på omtrentlige aksjoner og halvtenkte vurderinger fordi "det er ikke så farlig jeg kan jo bare prøve igjen neste gang å det gikk ikke nå heller nei nei" har jeg sett nok av for en stund.

      Men jeg fortsetter gjerne med midtbanefemmer, først og fremst fordi jeg er så glad i Hoff som et rent anker - er det noen som vet om han er vel så god som én av to sentrale?

      Jeg tror jo ikke at jeg vil få se det, men - er Edh fortsatt et alternativ som indreløper? Det er vel dét han strengt tatt har spilt som, selv om vi har lært ham å kjenne som vingback og kun vingback på A-laget?
      Your importance in this world is incalculable.

      Now get some sleep.

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2001

        #4
        Opprinnelig skrevet av Nosferatu
        Hvis Lehne ikke er i absolutt toppform, synes jeg ikke han bør starte. Da blir det for sløvt, om de siste kampene skal være noe å gå etter (jeg syntes det var mye rusk i mottak og detaljer mot VIF også, selv om også jeg så meg ganske blind på 1-1 målet en stund der). Og da vil jeg gjerne ha Svendsen inn i en spissrolle heller enn som indreløper.
        Som indreløper synes jeg Tobias konsekvent blir liggende for lavt, og at det tar for lang tid for ham å komme seg i farlige posisjoner samt at det går for smått å dekke rom (han har veldig raske små rykk og retningsforandringer, men toppfarten og medianhastigheten er høyst ordinær). Så spiss/kant heller enn indreløper på Tobias, spør du meg. Og gjerne i denne.

        Hvis Gjermund er frisk, tar jeg gjerne ham som indreløper. Helst for Knudsen, som etter min mening har spilt seg godt ut av laget og som jeg gjetter på at kunne ha godt av utfordringen det er å spille seg inn igjen. En Magnus Knudsen som spiller med autoriteten det gir å ha utkonkurrert noen fra scratch vil jeg gjerne se. En Magnus Knudsen som tviholder på omtrentlige aksjoner og halvtenkte vurderinger fordi "det er ikke så farlig jeg kan jo bare prøve igjen neste gang å det gikk ikke nå heller nei nei" har jeg sett nok av for en stund.

        Men jeg fortsetter gjerne med midtbanefemmer, først og fremst fordi jeg er så glad i Hoff som et rent anker - er det noen som vet om han er vel så god som én av to sentrale?

        Jeg tror jo ikke at jeg vil få se det, men - er Edh fortsatt et alternativ som indreløper? Det er vel dét han strengt tatt har spilt som, selv om vi har lært ham å kjenne som vingback og kun vingback på A-laget?
        Synes Lehne så ok ut fra start mot Glimt, men etter at han fikk behandling for hodeskaden syntes jeg han virket veldig slapp. Flere som så det samme?

        Edh kan helt sikkert spille indreløper, men det er vel plassen vi har best dekning på med Åsen/Ibra/Knudsen/Uba/Elias/Lundemo hvis han noengang blir spilleklar

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3319

          #5
          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

          Synes Lehne så ok ut fra start mot Glimt, men etter at han fikk behandling for hodeskaden syntes jeg han virket veldig slapp. Flere som så det samme?

          Edh kan helt sikkert spille indreløper, men det er vel plassen vi har best dekning på med Åsen/Ibra/Knudsen/Uba/Elias/Lundemo hvis han noengang blir spilleklar
          Synes ikke Lehne har hatt det ‘ekstra’ giret i de første kampene. Usikker på hvor mye det skyldes form eller sykdom, men tror det kan være lurt å gi kroppen litt tid til å finne overskuddet. Ingenting hadde vært bedre enn en matchvinnende Lehne på overtid i cupfinalen.

          Tror ikke Edh er klar for 90 min ennå, men det burde kunne la seg gjøre ved å la han spille første omgang og bytte med Åsen i pausen. Er spent på hvordan en høyreside med både Edh og Ranger vil se ut. Begge har god fart og er bra defensive. Vil gjerne se hvordan Ibrahimaj funker på venstresiden. Tror ikke han er så innoverkant som vi vil ha det til. På venstre vil han komme mer naturlig i innleggsposisjon.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • ChrisK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2013
            • 296

            #6
            Sves melder tre endringer på laget til kampen i kveld. Ut går Tønnessen (skade), Knudsen og Ibrahimaj. De erstattes av Skjærvik, Åsen og Svendsen.

            Godt å se Tobias Svendsen starte fotballkamper igjen.

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3164

              #7
              Som en kunne se og jeg meldte fra siste trening. RB skriver også, bak betalingsmuren, at både Lehne Olsen og Åsen er (nesten) helt bra igjen etter "rusket" de har slitt med, som har gjort at Åsen var ute av startoppstillingen og at TLO har strevd litt med pusten og ikke vært så skarp han kan være på sitt beste. Måtte det at begge de to er i mye bedre form gi fullt utslag i kveld.

              gilbert

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2281

                #8
                Bakke & co antar/gambler at Odd legger seg dype (igjen) ettersom vi starter med urokråka. Ikke at han ikke har fortjent det. Godt på overtid han igjen får sjansen fra start. Men vi tro det er rimelig høy odds på at han spiller 90min, spesielt om vi har en knapp ledelse.

                Kommentar

                • Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2105

                  #9
                  Vi er litt på hæla foreløpig ….

                  Kommentar

                  • Pad
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2022
                    • 619

                    #10
                    Ligaens dårligeste kontringslag.

                    Kommentar

                    • Nosferatu
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 667

                      #11
                      Spennende spiller, denne Adams.
                      Your importance in this world is incalculable.

                      Now get some sleep.

                      Kommentar

                      • Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2105

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Nosferatu
                        Spennende spiller, denne Adams.
                        Har vanskelige arbeidsforhold når makkeren er helt usynlig.

                        Kommentar

                        • Nosferatu
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 667

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Playboy1

                          Har vanskelige arbeidsforhold når makkeren er helt usynlig.
                          Jeg er forsåvidt enig med deg, men det var ikke slik Ivar Hoff fullførte den parafraserte setningen.
                          Your importance in this world is incalculable.

                          Now get some sleep.

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2281

                            #14
                            Må bare komme oss til pause uten baklengs. Bare rot og tull. Virker heldigvis solide på defensiv dødball

                            Kommentar

                            • Nosferatu
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 667

                              #15
                              Jøye meg, der er vi heldige med at Ruud ikke klarer å bestemme seg. Litt rart, egentlig, all den tid han kan én ting - å skyte. Fint han glemte det.
                              Your importance in this world is incalculable.

                              Now get some sleep.

                              Kommentar

                              • Nosferatu
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 667

                                #16
                                Denne cupfinalen vi gleder oss sånn til - hvor mye gleder vi oss egentlig til den?
                                Your importance in this world is incalculable.

                                Now get some sleep.

                                Kommentar

                                • brune stakkeland
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2012
                                  • 863

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Nosferatu
                                  Denne cupfinalen vi gleder oss sånn til - hvor mye gleder vi oss egentlig til den?
                                  Greit at vi gleder oss til den, skulle bare ønske laget hadde fått med seg at det var kamp i dag og

                                  Kommentar

                                  • fredpet76
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 1206

                                    #18
                                    Det kladder

                                    Kommentar

                                    • Pad
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2022
                                      • 619

                                      #19
                                      Dette var grusomt. Knudsen inn for Garnås og Skjærvik over på rett side.

                                      Kommentar

                                      • Playboy1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 2105

                                        #20
                                        Veldig svak omgang. Bare glad vi ikke ligger under.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎