Runde 7: LSK - S08, Åråsen stadion, 16.05.23 kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3319

    Kamptråd Runde 7: LSK - S08, Åråsen stadion, 16.05.23 kl. 18:00

    Kampprogrammet er tett nå. Sannsynligvis noe av grunnen til at spillet lugger en del for øyeblikket. Sarpsborg ligger for øyeblikket på 10. plass med seks poeng, og kommer med tre uavgjort på rad mot henholdvis Odd, Haugesund og Stabæk. Før det slo de søpla og tapte for Glimt. 3-3 i målforskjell vitner om en gjerrig, men lite målfarlig gjeng.

    For oss, så synes jeg spesielt TLO tok et steg fremover mot Odd, men skulle gjerne sett han hvile slik at han er klar til å avgjøre cupfinalen. Ellers håper jeg Bakke og Myhre har lært at å bruke Åsen og Svendsen samtidig fra start ikke nødvendigvis er noen god ide. Ingen av dem er gode til å dekke rom, og det er ikke tilfeldig at vi tok over banespillet når Knudsen og Ibrahimaj kom inn. Jeg mener det er en god ide å rullere når vi spiller så mange kamper som vi har gjort de siste ukene, men komponeringen av spillertyper bør bli mer gjennomtenkt. Et spørsmål er hvor ille skaden til Skjærvik er, og om Tønnesen blir frisk. Per nå er jeg usikker. Startoppstillingen vår ser nok slik ut:

    Hedenstad
    Garnås - Ruben - Dragsnes
    Ranger - Ibrahimaj - Hoff - Åsen - Edh
    TLO - Adams

    Hvorvidt Ibrahimaj eller Knudsen starter er relativt hipp som happ, men jeg liker arbeidsinnsatsen Ibrahimaj legger ned. Knudsen har også litt mer X-faktor å komme inn med utover i kampen. Jeg er også usikker på om Edh er klar til å starte, og det kan godt være at det er lurere å starte med Knudsen på kanten.
    Last edited by rEPPA; 13.05.2023, 12:25.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4286

    #2
    RB melder krampe på Skjærvik. Får håpe de har rett. Vanvittig til skadetrøbbel på stopperplass. Enda godt vi jar såpass god dekning!

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3319

      #3
      S08 med sterk seier over Brann i dag. Positivt med tanke på cupfinalen, men viser også at S08 har noe å komme med i årets Eliteserie. Kampen blir neppe så enkel som vi gjerne skulle sett.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1382

        #4
        Opprinnelig skrevet av MortenA
        S08 med sterk seier over Brann i dag. Positivt med tanke på cupfinalen, men viser også at S08 har noe å komme med i årets Eliteserie. Kampen blir neppe så enkel som vi gjerne skulle sett.
        Jeg så ikke kampen, men ser man på statistikken hadde S08 veldig flaks som vant mot Brann, selv på hjemmebane. Selv om man ikke skal undervurdere noen lag i Eliteserien er nok finalen mot Brann en veldig mye større utfordring enn S08 hjemme.

        Kommentar

        • brune stakkeland
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2012
          • 863

          #5
          Opprinnelig skrevet av BD

          Jeg så ikke kampen, men ser man på statistikken hadde S08 veldig flaks som vant mot Brann, selv på hjemmebane. Selv om man ikke skal undervurdere noen lag i Eliteserien er nok finalen mot Brann en veldig mye større utfordring enn S08 hjemme.
          Nja, Brann kom til mange flere avslutninger, men Sarpsborg hadde mye større sjanser.
          Fotmob f eks sier 10-20 avslutninger i favør Brann, ca lik xG, men 3-0 i favør Sarpsborg i store sjanser.

          Så mye av det samme for Brann mot Sandefjord, de avslutta mye, men ikke fra bra posisjoner.

          Nå er vi heldigvis mye sterkere på innlegg enn Brann, så gjenstår det å se om Utvik klarer å stange unna alt i likhet med Brekalo, eller om det blir som med Valsvik og han til slutt må gi tapt for overmakten
          ​​​​

          Kommentar

          • Zindrinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2019
            • 445

            #6
            Opprinnelig skrevet av BD

            Jeg så ikke kampen, men ser man på statistikken hadde S08 veldig flaks som vant mot Brann, selv på hjemmebane. .
            Jeg så kampen og syns brann hadde flaks som ikke slapp inn hvertfall 4-5 mål, Særp bomma på de utroligste sjanser i 2 omg. Særp hadde et helt latterlig press i tillegg, her får vi definitivt kjørt oss den 16. Får bare håpe de brant mye krutt i dag og vår 1e ekstra hviledag kan få noe å si.

            Kommentar

            • BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1382

              #7
              Opprinnelig skrevet av Zindrinho

              Jeg så kampen og syns brann hadde flaks som ikke slapp inn hvertfall 4-5 mål, Særp bomma på de utroligste sjanser i 2 omg. Særp hadde et helt latterlig press i tillegg, her får vi definitivt kjørt oss den 16. Får bare håpe de brant mye krutt i dag og vår 1e ekstra hviledag kan få noe å si.
              Godt å høre, det gir et styrket håp om det som skal skje på lørdag. Samtidig er det mye som tyder på at Brann sliter på plastikk. De klarte riktignok uavgjort i Bodø, men tapte mot Odd og S08. På naturgress har de vunnet alt.

              Har fremdeles trua på at vi tar S08 på Åråsen, men det blir åpenbart ingen lett kamp.

              Kommentar

              • Zindrinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2019
                • 445

                #8
                Opprinnelig skrevet av BD

                Godt å høre, det gir et styrket håp om det som skal skje på lørdag. Samtidig er det mye som tyder på at Brann sliter på plastikk. De klarte riktignok uavgjort i Bodø, men tapte mot Odd og S08. På naturgress har de vunnet alt.

                Har fremdeles trua på at vi tar S08 på Åråsen, men det blir åpenbart ingen lett kamp.
                Jeg fikk faktisk mer trua på cupfinalen enn 16mai kampen av å se sarp - brann, vi tåler ikke særlig bra å bli satt under stort press når vi skal spille ut bakfra, klart det, vi har kommi milevis sida sidebacka stod på dødlinja da vi skulle spille ut bakfra og vi alle fikk hjertet i halsen et par-3 ganger pr kamp, men den kombinasjonen av høyt intensivt press gjennom store deler av kampen og tekniske fotrappe folk forteller meg at vi må opp maaange hakk fra Oddkampen. En av våre dårligste kamper der sarp må ha hatt en av sine beste.

                Ser Brann er såpass bekymra for cupen nå at de ikke skal gå like mye uti gatene på 17mai, holde seg unna trange lakksko og asfalt for å stille best mulig forberedt. Håper det er et tegn på at de begynner å skjelve litt og kanskje tilogmed har mista litt fokus? Ingen i LSK som har blitt påtvingt formsko eller noen annen form for spesialopplegg såvidt jeg har kunne sett.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3141

                  #9
                  Viktig å ikke få skrekken av kampen til Sarp mot Brann. Vil påstå at det handlet mer om bergenserne enn Sarp - mye som tyder på at Brann har løpt av seg mye av den euforien som ofte kjennetegner nyopprykkede lag, og har en dalende kurve.
                  S08 er et bra lag, men å begynne å antyde at de er favoritter mot oss på Fort Åråsen er nonsens (selv om vi også må opp fra Odd-kampen)

                  Kommentar

                  • Zindrinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2019
                    • 445

                    #10
                    Favoritter er de nok langtifra ja, detta er på gress, sarp lever på plast, og vi har en helt særegen evne til å drepe mye av den intensiteten andre lag prøver å komme med. Men sarp har garantert finni sjøltillit etter kampen, de blei kalt sarpelona av vg og spilte meget bra nærmest hele kampen.
                    Bakke var på kampen han og og så akkurat hva sarp har og ikke har, som sagt rangerer jeg sarp over brann p.d.d.
                    Brann rota det til mot Sandefjord t.o.m., noe av det mest håpløst naive lag jeg har sett i tippeligaen siden jerv i fjor, bortsett fra at jerv hadde artister der SF ikke klarer å treffe på en 5m pasning.

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1325

                      #11
                      Sves melder at Knudsen starter og at Skjærvik er kampklar. Tønnessen fortsatt ute. Avslørte ikke noe mer enn det om lagsoppstiløinga.

                      Kommentar

                      • fredpet76
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 1206

                        #12
                        Lagoppstilling klar. Noen endringer, og spesielt moro blir det å se Uba Charles. Kan fort bli vår nye favoritt.

                        Kommentar

                        • brune stakkeland
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2012
                          • 863

                          #13
                          Hoff og Lehne Olsen på benk fra start. Knudsen, Charles, Ibrahimaj og Åsen spiller. Knudsen er vel anker, så tipper jeg Ibrahimaj på topp.

                          Eller blir det 3-4-3 med Knudsen og Charles sentralt og Ibrahimaj og Åsen som vinger?

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4286

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                            Sves melder at Knudsen starter og at Skjærvik er kampklar. Tønnessen fortsatt ute. Avslørte ikke noe mer enn det om lagsoppstiløinga.
                            Uba (!) starter. Laget:

                            MHC
                            Garnås - Gabrielsen - Skjærvik
                            Ranger - Knudsen/Uba - Uba/Knudsen - Åsen - Dragsnes
                            Ibra - Adams

                            Litt sparebluss før cupfinalen... Aner ikke hva oppstillinga blir egentlig. Tilbake til 3-4-3?

                            Edit: FotMob har satt oss opp i en 3-4-3 (eller 3-4-2-1, om du vil). Knudsen og Uba sentralt. Ibra og Åsen bak Adams. Vi får se hvordan dette går. Litt redd for at vi blir overspilt på midtbanen her…

                            Ellers er det mye bra offensiv skyts i dette Særpe-laget. Lundqvist, Baah, Tibbling, Maigaard og Torp har alle vist veldig gode kvaliteter så langt i sesongen, uten at det har blitt all verdens mål ut av det så langt. Håper vi kan stagge dem.
                            Last edited by Kanarivogel89; 16.05.2023, 16:23.

                            Kommentar

                            • Pad
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2022
                              • 622

                              #15
                              Litt merkelig, men interessant, å rotere inn Uba og hvertfall som eneste. Hadde egentlig trodd man satt inn både Edh, Vindheim, Svendsen før han.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4286

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Pad
                                Litt merkelig, men interessant, å rotere inn Uba og hvertfall som eneste. Hadde egentlig trodd man satt inn både Edh, Vindheim, Svendsen før han.
                                Vanskelig å være uenig i dette. Men dæven som jeg gleder meg. Får håpe våre afrikanske talenter overskygger Særp sitt!

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4286

                                  #17
                                  Skjærven melder «vond hamstring» i pre-matchintervju. Skal ikke ha noe tull her nå altså!

                                  Kommentar

                                  • Pad
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2022
                                    • 622

                                    #18
                                    Også veldig spennende å se hvem som blir ankeret og skal opp mot kanskje den nest beste midtbanen i Eliteserien. Lundquist og Torp er spillere som nok jubler når de ser Hoff på benken.

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2864

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                      Skjærven melder «vond hamstring» i pre-matchintervju. Skal ikke ha noe tull her nå altså!
                                      Har de ikke reserve-dommer?

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4286

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                        Har de ikke reserve-dommer?
                                        Hehe, Skjærvik. Beklager den. Du er jo vanligvis kongen av kallenavn her inne

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎