8. runde; Ham-kam - LSK, Briskeby stadion, 29.05.23, Kl. 19.15

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3318

    Kamptråd 8. runde; Ham-kam - LSK, Briskeby stadion, 29.05.23, Kl. 19.15

    Da er hverdagen tilbake etter cupfinale og 1. runde, og vi vil nok få flere svar om hvordan resten av sesongen blir de neste ukene. Ham-kam må over en måned tilbake for å finne siste seier i serien, og har noen stygge tall for de siste rundene. 3-7 mot Viking, 0-4 mot Molde, 1-2 mot Tromsø og 0-3 mot søpla, og nest siste plass på tabellen tilsier at vi må ta tre poeng dersom vi skal være med i medaljekampen. Må innrømme at jeg ikke har sett Ham-kam så langt denne sesongen, så jeg kan ikke si noe om spillestil så det får noen andre utbrodere.

    Når det gjelder laguttak, så er det mange spørsmålstegn. Vi har skader og manglende form på altfor mange nøkkelspillere til at det er lett å ta ut en startellever per nå. Mye tyder på at Ranger er ute, usikker på om Tønnesen er klar til å starte, Lehne kjemper mot klokka og måltørke. Usikkert også hvor lenge Edh og Vindheim holder. Lehnes skade gjør det usikkert hvorvidt vi bør spille i 3-4-3 formasjon eller 3-5-2. Det er i det hele tatt få sikre kort per nå. Dette er de mest sannsynlige startoppstillingene:

    3-5-2:
    Hedenstad
    Garnås/Skjærvik - Ruben - Tønnesen/Dragsnes
    Vindheim/Edh - Knudsen/Ibrahimaj - Hoff -Åsen Dragsnes/Vindheim/Edh
    Lehne/Svendsen/Ibrahimaj - Adams

    3-4-3:
    Hedenstad
    Garnås/Skjærvik - Ruben - Tønnesen/Dragsnes
    Vindheim/Edh - Knudsen - Hoff - Dragsnes/Vindheim/Edh
    Ibrahimaj - Adams - Åsen

    De eneste som er bankers, eller burde være det, er Mads, Ruben, Hoff og Adams. Jeg håper Bakke ‘benytter’ muligheten til å la Lehne hvile, i hvert fall fra start, og starte i 3-4-3. Forhåpentligvis vil en retur til gammel suksessoppskrift gjøre at Ibrahimaj, Åsen og Dragsnes finner formen. Knudsen har også vært veldig varierende i år, og jeg er sikker på at dersom Uba Charles hadde kommet fra et høyere nivå, så hadde han vært mer med i diskusjonen. Han var midtbanens beste mot S08, og burde etter hva han har vist i de glimtene jeg har sett fått flere muligheter. Mandag får Bakke muligheten til å røre litt i gryta, men jeg er usikker på om han vil benytte den.
    Last edited by rEPPA; 12.12.2023, 21:50.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • Håvard Ottesen
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Aug 2012
    • 126

    #2
    Veldig enig i første innlegg her. Syns Lehne bør hvile uansett. Det er ingen grunn til å ta noen sjanser, og både det å kjøre 3-4-3 igjen og å la Svendsen erstatte Lehne etter god cupkamp virker som solide alternativer.

    Om Tønnessen er klar så spiller han, og det er godt. Dragsnes har vært svak i det siste. Kanskje han har godt av å hvile, eventuelt å kjenne på at det er konkurranse om plassen hans også? Samtidig har han aldri gjort seg bort som stopper, så han kunne muligens vært en del av trebackslinja med Edh og Vindheim på backene dersom Tønnessen ikke er klar

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3318

      #3
      Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
      Veldig enig i første innlegg her. Syns Lehne bør hvile uansett. Det er ingen grunn til å ta noen sjanser, og både det å kjøre 3-4-3 igjen og å la Svendsen erstatte Lehne etter god cupkamp virker som solide alternativer.

      Om Tønnessen er klar så spiller han, og det er godt. Dragsnes har vært svak i det siste. Kanskje han har godt av å hvile, eventuelt å kjenne på at det er konkurranse om plassen hans også? Samtidig har han aldri gjort seg bort som stopper, så han kunne muligens vært en del av trebackslinja med Edh og Vindheim på backene dersom Tønnessen ikke er klar
      Jeg tror ikke det er mangelen på konkurranse som gjør at Dragsnes ikke har vært der han var i fjor, men heller manglende form. Hva som skal til for at han skal finne den er jeg mer usikker på. Kanskje han trenger hvile? Kanskje bare fortsette inntil det løsner? Hva som bør gjøres kjenner jeg rett og slett ikke til.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4283

        #4
        Ellers et par ting som er verdt å merke seg:

        Kamma og Lillestrøm er de eneste to lagene som ikke har spilt uavgjort i år.

        De to lagene har sluppet inn til sammen 32 mål på de 14 kampene de har spilt. Vil tro det blir noen scoringer her…

        Kommentar

        • Pad
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2022
          • 619

          #5
          Har sett nok av de uttalelsene fra klubben ang skader til å ikke engang ha håp om at Lehne er klar til mandag. Tipper han også står over cupkampen og muligens er klar til neste helg.

          Kommentar

          • fredpet76
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 1206

            #6
            Det er lagt nye vannrør på Briskeby, og på bakgrunn av det blir det ikke vanning av banen før mandagens kamp skriver lokal avisa på Hamar.

            Ikke Eliteserien verdig vil mange si.
            Last edited by fredpet76; 29.05.2023, 04:53.

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4283

              #7
              Opprinnelig skrevet av fredpet76
              Det er lagt nye vannrør på Briskeby, og på bakgrunn av det blir det ikke vanning av banen før mandagens kamp skriver lokal avisa på Hamar.

              Ikke Eliteserien verdig vil mange si.
              Godt med kunstgress som lugger skikkelig. Perfekt for de porøse spillerne våre, detta

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9364

                #8
                Uba Charles en av to som holdt nivvå i førsteomgangen mot Skedsmo (han og Ruben). Det burde telle til noe her.

                Tobias er i målform. "Form slår klasse" som sikkert Stokstad sier, så han bør få starte i posisjonen til TLO!

                Ellers blir jeg blir mer fornøyd av en 0-0 her, enn at vi vinner 4-3...

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4283

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av knut
                  Uba Charles en av to som holdt nivvå i førsteomgangen mot Skedsmo (han og Ruben). Det burde telle til noe her.

                  Tobias er i målform. "Form slår klasse" som sikkert Stokstad sier, så han bør få starte i posisjonen til TLO!

                  Ellers blir jeg blir mer fornøyd av en 0-0 her, enn at vi vinner 4-3...
                  Jeg liker Uba veldig godt. Har en x-faktor vi mangler på midtbanen. Knudsen er ute av det og Ibra her vært ganske så usynlig etter at serien kom i gang (god under oppkjøringen, dog). Håper Uba kan få seg et lengre innhopp i det minste. Gutten blir god.

                  Håper vi hviler Lehne om det er så «kamp mot klokka» som det hevdes. Gir ingen mening å risikere en såpass sentral spiller på knusktørt kunstgress mot Kamma. Om Svendsen (som tross alt blir 24 i år) ikke engang vurderes som god nok til å starte mot hamarsingene, så blir det neppe mye spilletid på’n før kontrakten løper ut på nyåret. Da kunne vi like så godt beholdt Skogvold. Bør absolutt starte Svendsen i denne kampen.

                  Kamma skal vi slå. Om vi gjør det, ja det er derimot en annen sak.

                  Kommentar

                  • bjarmann
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 2855

                    #10
                    Er det egentlig lov å stille med uvanna kunstgress i eliteserien? Redd dette kan bli stygt med skader og en elendig fotballkamp på håpløst underlag. Burde for dsrn meg vært mulig å henta vann fra et sted i nærheten? Forbanna redneck-klubb
                    I år så tar vi alt

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3933

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av bjarmann
                      Er det egentlig lov å stille med uvanna kunstgress i eliteserien? Redd dette kan bli stygt med skader og en elendig fotballkamp på håpløst underlag. Burde for dsrn meg vært mulig å henta vann fra et sted i nærheten? Forbanna redneck-klubb
                      Det er ikke mangel på vann som er problemet, men de har gravd opp og lagt nye rør til ny plastikk. Hvis de skal vanne nå, må de kjøre en traktor med 10 000 liter vann på hengeren utpå den avdøde plasten de har nå. Og det som en gang var plast, vil ikke tåle det og traktoren vil pløye banen som en gjennomsnittlig potetåker på Hedmarken! Traktor og ljå, det må vel være på Hamar, det?
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1380

                        #12
                        Svesengen er ute og melder, på sin særegne og surrete måte, om lagoppstillingen.

                        Edh og Tønnessen er trolig ikke med til Hamar. Det mener han betyr at de samme tre forsvarsspillerne som spilte i cupfinalen starter. Hva han tror om høyrebacken sier han ikke, men da må han vel mene at Vindheim starter.

                        Det er uvisst om Lehne starter. Han skal egentlig være klar igjen, men det tørre og dårlige kunstgresset kan gjøre at man heller over til å ikke starte han. Knudsen/Ibrahimaj mener han erstatter Lehne i så fall. Hvem av Knudsen og Yildren som spiller fra start dersom Lehne starter (for det vil jeg jo tror en av dem gjør), sier han ikke noe om.

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3319

                          #13
                          Hva er det som feiler Edh nå? Er ikke mulig hvor porøs denne troppen er.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4283

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av LS89
                            Hva er det som feiler Edh nå? Er ikke mulig hvor porøs denne troppen er.
                            Trippel dekning på høyreback er jo faen ikke nok det heller. Melder strekk på Vindheim etter 15 her, så sitter vi i det. Helt sjukt.

                            Og hva med Tønnesen? Forstår ikke at han kan ha fått et tilbakefall.

                            Kommentar

                            • ChrisK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2013
                              • 295

                              #15
                              Sona Sandberg i cupen? Han fikk jo direkte rødt forrige eliteseriekamp.

                              Kommentar

                              • sigurdsen
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 1817

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                Trippel dekning på høyreback er jo faen ikke nok det heller. Melder strekk på Vindheim etter 15 her, så sitter vi i det. Helt sjukt.

                                Og hva med Tønnesen? Forstår ikke at han kan ha fått et tilbakefall.
                                Tønnesen har fått infeksjon i såret han sydde, Edh er sjuk.

                                Kommentar

                                • bjarmann
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 2855

                                  #17
                                  Utrolig skuffende å se at trenerapparatet velger å bruke Lehne fra start. Halvskada og totalt ute av form fremfor en ung og sprek Svendsen med hat-trick for 4 dager siden. Lehne treffer ikke mål med hagle engang. Faens klippekort
                                  I år så tar vi alt

                                  Kommentar

                                  • Nosferatu
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 667

                                    #18
                                    Jeg vil bare ha sagt det: Andreas Vindheim er gjennomført overkvalifisert for å spille i Eliteserien.
                                    Your importance in this world is incalculable.

                                    Now get some sleep.

                                    Kommentar

                                    • bjarmann
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 2855

                                      #19
                                      Vi er ekstremt unøyaktige foran mål igjen. Det kommer til å straffe seg
                                      I år så tar vi alt

                                      Kommentar

                                      • bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2855

                                        #20
                                        Dragsnes. Dårligere enn Knudtzon i sin første sesong. Det sier litt
                                        I år så tar vi alt

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎