8. runde; Ham-kam - LSK, Briskeby stadion, 29.05.23, Kl. 19.15

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3319

    For en snodig kommentar av Sves i RB i dag. Ingen kritiske tegn, ingen snakk om spillemåte eller plan B. Snakker som om dette var en mektig prestasjon å ta med seg ett poeng fra en vanskelig bortebane.

    Kommentar

    • bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2855

      Opprinnelig skrevet av LS89
      For en snodig kommentar av Sves i RB i dag. Ingen kritiske tegn, ingen snakk om spillemåte eller plan B. Snakker som om dette var en mektig prestasjon å ta med seg ett poeng fra en vanskelig bortebane.
      Er du overrasket? Skulle tro mannen hever lønn i klubben. Virker som han er så redd for å miste tilgang til klubben at han ikke evner å skrive noe kritisk. Mulig han sikler på jobben til Stokken, hva vet jeg. Mannen er i alle fall en klovn av dimensjoner som journalist. Svakere sportsjounalist enn Otto Ulseth. Det sier mye
      I år så tar vi alt

      Kommentar

      • Nosferatu
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 667

        Opprinnelig skrevet av LS89
        For en snodig kommentar av Sves i RB i dag. Ingen kritiske tegn, ingen snakk om spillemåte eller plan B. Snakker som om dette var en mektig prestasjon å ta med seg ett poeng fra en vanskelig bortebane.
        Ja, det tenkte jeg også. Sportsjournalister generelt, og kanskje lokalpressen spesielt, er forsåvidt ikke fremmed for halvtenkte tanker som et utgangspunkt for alt de produserer, men når Svesengen postulerer at "Briskeby er ikke en bortebane hvor det holder å 'sette ut skoa' og innkassere tre poeng" (ordlyd fritt etter hukommelsen; jeg gidder ikke å gi dem ett klikk til) - så impliserer han i det samme at ...men det finnes bortebaner hvor det holder som en nødvendig forutsetning for påstanden! Ikke voldsomt med nyhetsverdi i at journalister fremsetter påstander som faller på sin egen urimelighet, men likevel. Det er ett eksempel på argumenter som ikke er argumenter - som det jo hender seg at forekommer i tekster som er skrevet for å fremsette et helt spesielt narrativ fremfor å diskutere redelig. Men det er nå dét.

        Det er ikke bare i spillergruppa det har vokst fram en kompisstemning, konstaterer vi. Det slår meg - dette er da vitterlig ikke første gang; jeg synes jeg i løpet av mine drøyt 35 år (halvtårsdag i forrige uke, hurra for meg) at jeg har rukket å være med på flere fremvekster av makelig kameratslighet i LSK, det være seg på styrerommet, i støtteapparatet eller blant spillerne. Tar jeg feil? Snakker vi nok om dette? Dette kan selvfølgelig skje hvor som helst - og gjør det, beviselig - men er det noe spesielt ved et sted som Lillestrøm, hvor Sportsklubben spiller en så voldsom rolle i hva stedet er og identifiseres med, hvor en flåkjefta dovenskap har spesielt gode kår? Eller er det jeg som ser det jeg vil se?
        Your importance in this world is incalculable.

        Now get some sleep.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3141

          Opprinnelig skrevet av Radulovic
          Åsen, Olsen, Dragsnes og Garnås hemmer spiller. De må ut og få en lang pause.
          Åsen: Definitivt. Ser helt tom ut.
          Olsen: Ja, men ingen lang pause. Bare nok til å finne overskudd og selvtillit igjen.
          Dragsnes: Ja. Må tvangsfores med videoer av seg selv fra fjoråsrsesongen til han ser lyset.
          Garnås: Absolutt ikke. Var knallsterk igjen i går. Form-duppen er over.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3141

            Opprinnelig skrevet av Nosferatu

            Ja, det tenkte jeg også. Sportsjournalister generelt, og kanskje lokalpressen spesielt, er forsåvidt ikke fremmed for halvtenkte tanker som et utgangspunkt for alt de produserer, men når Svesengen postulerer at "Briskeby er ikke en bortebane hvor det holder å 'sette ut skoa' og innkassere tre poeng" (ordlyd fritt etter hukommelsen; jeg gidder ikke å gi dem ett klikk til) - så impliserer han i det samme at ...men det finnes bortebaner hvor det holder som en nødvendig forutsetning for påstanden! Ikke voldsomt med nyhetsverdi i at journalister fremsetter påstander som faller på sin egen urimelighet, men likevel. Det er ett eksempel på argumenter som ikke er argumenter - som det jo hender seg at forekommer i tekster som er skrevet for å fremsette et helt spesielt narrativ fremfor å diskutere redelig. Men det er nå dét.

            Det er ikke bare i spillergruppa det har vokst fram en kompisstemning, konstaterer vi. Det slår meg - dette er da vitterlig ikke første gang; jeg synes jeg i løpet av mine drøyt 35 år (halvtårsdag i forrige uke, hurra for meg) at jeg har rukket å være med på flere fremvekster av makelig kameratslighet i LSK, det være seg på styrerommet, i støtteapparatet eller blant spillerne. Tar jeg feil? Snakker vi nok om dette? Dette kan selvfølgelig skje hvor som helst - og gjør det, beviselig - men er det noe spesielt ved et sted som Lillestrøm, hvor Sportsklubben spiller en så voldsom rolle i hva stedet er og identifiseres med, hvor en flåkjefta dovenskap har spesielt gode kår? Eller er det jeg som ser det jeg vil se?
            Meget klokt innlegg, jeg er veldig enig i mye av det du antyder. Etter opprykket var det endelig sult å spore i klubben igjen. Etter to sesonger med 4-plass virker veldig mange på banen og i klubben ganske så mette igjen. Enkelte spillere tror det holder med 75% innsats (Dragsnes f.eks), andre tror de er i verdensklasse fordi de har fått mye mer oppmerksomhet enn de fortjener (Adams er en åpenbar kandidat). I tillegg har vi en trener som allerede før han kom til oss var beryktet for å fungere dårlig i motgang, middelmådig på analyse og direkte svak på å justere etter kampbilde.

            Hvis du legger til spillere som åpenbart har klippekort (Åsen m.m.) og en lokalpresse som ikke evner å stille et eneste kritisk spørsmål, så har du oppskriften på et lag SOM ER FOR GODE TIL Å RYKKE NED - helt til de gjør det.

            Kommentar

            • Nosferatu
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 667

              Opprinnelig skrevet av G-Man

              Åsen: Definitivt. Ser helt tom ut.
              Olsen: Ja, men ingen lang pause. Bare nok til å finne overskudd og selvtillit igjen.
              Dragsnes: Ja. Må tvangsfores med videoer av seg selv fra fjoråsrsesongen til han ser lyset.
              Garnås: Absolutt ikke. Var knallsterk igjen i går. Form-duppen er over.
              Enig. Angående Dragsnes: det var jo en lang artikkel før cupfinalen om hvordan han trente seg i senk i tenåra og kom i skade for å overtrene seg til helvete - gitt at han har en historikk med å prøve altfor jævla hardt, så hardt at alt går i stå: er det dét som har skjedd igjen? Har han prøvd seg i senk på å ta det neste steget, når sannheten er at det er bortkastede krefter all den tid han har peaket og blitt så god som en helt grei 29-årig norsk venstreback kan bli? Eller har han mer inne, men prøver på feil måte? Jeg heller mot det første, men sikker er jeg jo ikke.
              Your importance in this world is incalculable.

              Now get some sleep.

              Kommentar

              • kanarisuper
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2019
                • 544

                Ser i hvertfall ut som om vi er i en ordentlig nedadgående kurve nå som må endres umiddelbart. Er bare veldig spent på hvordan de skal få til dette når de ikke tør å la en spiller som Svendsen få prøve lenger enn han får. Han er jo egentlig den eneste som kan bidra med noe som er litt annerledes enn resten av laget - men virker som at den eneste gangen duoen tør å gi han sjansen er hvis vi leder 2-0 på Åråsen. Merkelig at ikke sulten er større etter å ta med seg alle 3 poengene hjem igjen enn det var i går. HamKam er faktisk verken Brann eller Bodø Glimt, så må da gå an å få den jævla ballen i mål. Som en annen her inne skrev, hvor mange dødballer hadde vi egentlig i går? Alle bare rant ut i intet pga elendig plassering i feltet. Forsvaret til HamKam hadde en helt grei jobb med å forsvare seg, så det var vel egentlig aldri noen helt store farligheter heller. Noe som er ubegripelig etter hundre cornere og dødballer. Hva har skjedd der i forhold til i fjor - bortsett fra at Ogbu ikke er med å tar for seg innen 16m lenger? Så jo konturene av dette i cupen mot Skedsmo også. Kommer likssom ikke til de helt store sjansene selv om man har ballen mye. Og det var selvfølgelig mot forsvar som i det daglige jobber som elektrikere og snekkere, som skal være ekstremt mye dårligere enn de vi møter i serien. Nokså skremmende egentlig.

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎