Kamptråd Brann – LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dumbo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2004
    • 466

    Heldig poeng. Vi er gode et kvarter i første omgang. Resten av kampen har vi nok med å forsvare oss. Det føles som Horneland på halvparten av tiden har fått dobbelt så mye ut av mannskapet i forhold til Bakke/Myhre.

    Kommentar

    • plantemiddel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2012
      • 801

      Opprinnelig skrevet av Dumbo
      Heldig poeng. Vi er gode et kvarter i første omgang. Resten av kampen har vi nok med å forsvare oss. Det føles som Horneland på halvparten av tiden har fått dobbelt så mye ut av mannskapet i forhold til Bakke/Myhre.
      Lillestrøm kan takke seg selv for den situasjonen de har satt seg i. Signert for få spillere før et uvanlig tett kampprogram og de fleste spillerne de har signert har kommet med en skadehistorikk. Når en har for få spillere tilgjengelig må spillere som kanskje burde stått over bli tvunget til å spille, så øker risikoen for skader og så har en det gående. I vår har de hatt alt for få spillere tilgjengelig på trening til å kunne trene med god nok kvalitet, som selvfølgelig gjør at en fremstår dårligere enn det man er.

      Regner med at dette løser seg utover sommeren da vi nå har en lang pause, samt at vi slipper å spille både NM og Europa-spill, men håper klubben tar en evaluering snarest. Sommervinduet åpner snart.

      Kommentar

      • Pad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2022
        • 651

        Opprinnelig skrevet av Dumbo
        Heldig poeng. Vi er gode et kvarter i første omgang. Resten av kampen har vi nok med å forsvare oss. Det føles som Horneland på halvparten av tiden har fått dobbelt så mye ut av mannskapet i forhold til Bakke/Myhre.
        Ikke glemme at Horneland har sittet i Bergen i to år snart. Ikke slik at han har bygget dette på noen få uker. Bakke/Myhre har opprykk, 2x 4.plass og cupfinale. Generert over 100 millioner i spillersalg(etter Akor-salget) og har tatt en skute på vei ned til dypet opp til å flyte trygt. Nå får vi se hvordan Brann vil reagere på spillersalg, tøffere kampprogram og garantert motgang de enda ikke har møtt. Pdd ser Brann veldig bra ut, men man har spilt 11 kamper og de er 4p, med en kamp mer spilt, foran det man ser på som et ekstremt ustabilt LSK.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9372

          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
          I følge Svesengen var det Mads som lagde den første straffa...

          Fra børsen: "Uheldig da han lagde straffe til 1-1. "
          Det var noen som poengterte til Sves at det er vanskelig å høre på podkasten hasses Dødball fordi lyden er lav og så forskjellig på deltakerene.

          Sjøl mente han vel noe sånt som at det ikke var noe problem "fordi dem sitter like langt unna mikrofonen alle 4".

          Så det blir som det blir.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3956

            Opprinnelig skrevet av knut

            Det var noen som poengterte til Sves at det er vanskelig å høre på podkasten hasses Dødball fordi lyden er lav og så forskjellig på deltakerene.

            Sjøl mente han vel noe sånt som at det ikke var noe problem "fordi dem sitter like langt unna mikrofonen alle 4".

            Så det blir som det blir.
            Det jeg siterer skriver han i spillerbørsen i rb. Så han kan jo ikke ha sett situasjonen, eller sjekket fakta med noen som har sett den!? Veldig merkelig.

            Jeg sjekket for øvrig spillerbørsen igjen nå, og noen må ha fortalt ham det han åpenbart har misforstått! Nå har han fjernet påstanden om at Mads lagde straffa og skriver i stedet følgende i vurderingen av Edh: "Men at kroppskontakten med Horn Myhre var nok til å få straffe imot virket billig."
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4314

              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

              Det jeg siterer skriver han i spillerbørsen i rb. Så han kan jo ikke ha sett situasjonen, eller sjekket fakta med noen som har sett den!? Veldig merkelig.

              Jeg sjekket for øvrig spillerbørsen igjen nå, og noen må ha fortalt ham det han åpenbart har misforstått! Nå har han fjernet påstanden om at Mads lagde straffa og skriver i stedet følgende i vurderingen av Edh: "Men at kroppskontakten med Horn Myhre var nok til å få straffe imot virket billig."
              Kan jo være enig i det siste. Helt OK å blåse straffe, men den er ikke glassklar. Vi er dessverre på feil side av situasjonene i går kveld. Edh gir en liten skubb på Horn Myhre = straffe. Akor gir en enda mindre skubb på Sery = frispark imot. Veldig irriterende. Hadde dommer latt begge gå til VAR, så tror jeg utfallet fort kunne blitt annerledes. Tviler på at VAR ville overprøvd scoringen til Akor, mens jeg samtidig ikke er sikker på at de hadde ment Edhs touch på Horn Myhre hadde kvalifisert som "åpenbar feil av dommer".

              Men jeg skal ikke sitte her og syte over at VAR ikke ble brukt riktig altså. Vi har hatt VAR på vår side så langt i sesongen (fullt fortjent, misforstå meg rett). Dagen derpå kjennes 1p borte mot Brann helt greit. Nå blir det godt med hvile for gutta. Tålelig fornøyd med første tredel av sesongen (i serien, vel å merke).

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 3956

                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                Kan jo være enig i det siste. Helt OK å blåse straffe, men den er ikke glassklar. Vi er dessverre på feil side av situasjonene i går kveld. Edh gir en liten skubb på Horn Myhre = straffe. Akor gir en enda mindre skubb på Sery = frispark imot. Veldig irriterende. Hadde dommer latt begge gå til VAR, så tror jeg utfallet fort kunne blitt annerledes. Tviler på at VAR ville overprøvd scoringen til Akor, mens jeg samtidig ikke er sikker på at de hadde ment Edhs touch på Horn Myhre hadde kvalifisert som "åpenbar feil av dommer".

                Men jeg skal ikke sitte her og syte over at VAR ikke ble brukt riktig altså. Vi har hatt VAR på vår side så langt i sesongen (fullt fortjent, misforstå meg rett). Dagen derpå kjennes 1p borte mot Brann helt greit. Nå blir det godt med hvile for gutta. Tålelig fornøyd med første tredel av sesongen (i serien, vel å merke).
                Enig i alt du skriver her. Bakke er jo også, for en sjelden gangs skyld, ute i media i dag og påpeker blant annet at dommerne nesten alltid blåser MOT Akor. Det gjør de jo også mange ganger når det er han som burde ha fått frispark.

                Synes Brann var det beste laget spillemessig i større deler av kampen i går, men jeg er stolt av måten laget vårt kjempet på og at de fikk med seg det ene poenget.

                Når det gjelder sutringa fra bergenserne etter kampen i går, uttalte også Horneland at de hadde "tunge forfall" i går! Right. For det har jo ikke vi hatt i hele denne sesongen...

                Hvis vi nå får de fleste skikkelig skadefrie og får gjennomført en periode med kvalitet på treningene, håper (og kanskje tror) jeg at vi igjen kan fremstå som ett av de aller beste lagene i ligaen, bak suverene Bodø!
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4314

                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                  Når det gjelder sutringa fra bergenserne etter kampen i går, uttalte også Horneland at de hadde "tunge forfall" i går! Right. For det har jo ikke vi hatt i hele denne sesongen...
                  Brann hadde tre mann ute på søndag (Kristiansen, Wassberg og Heggebø). Dersom man ikke tåler det, så har man for liten stall. Ferdig snakka. Horneland kan ta seg ei bolle.

                  Vi telte seks fravær fra A-stallen (Vindheim, Roseth, Ranger, Lehne, Svendsen, Solberg). I tillegg var 3 av 7 på benken halvskada (Tønnesen, Skjærvik, Lundemo).

                  Kommentar

                  • ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2504

                    TV2-reporteren som intervjuet Adams før kampen, spurte hvordan han kunne dra nytte av at Kristiansen var ute. Adams svarte at han ikke visste hvem det var, to be honest.
                    - You don't know? Ruben Kristiansen, the one with speed?!
                    Jeg, som sto bak mål på cupfinalen, skjønner Adams godt. Det var den andre midtstopperen jeg la merke til, han som holdt og dyttet i hele omgangen jeg hadde dem rett foran meg.
                    - Japhet Sery, the one with arms!

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎