LSK - Tromsø; Søndag 02.07.23, Åråsen Stadion, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2087

    #81
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Jeg tror vi skal kjappe oss med å komme til 35. Verste jeg har sett av LSK siden 2019.
    Motstanden tatt i betraktning, verste jeg har sett siden borte mot Kamma 2023

    Kommentar

    • fredpet76
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2004
      • 1214

      #82
      Opprinnelig skrevet av LS89
      Sirupfotball. Gå sakte-aksjon. Håndbrekket på.

      Det er sjokkerende å se hvor svake og lite produktive vi er. Det kan neppe, med unntak av RBK, være noen andre lag som fremgår svakere i eget grunnspill enn LSK om dagen. Garnås, Ruben og Skjærvik bruker altså så mange touch før de sentrer til hverandre at det er nærmest uforståelig å se på. Venstresida med Dragsnes og Åsen er noe av det svakeste jeg har sett. Fullstendige skygger av seg selv begge to. Og enkle pasninger som går ut over sidelinja. Helt umotivert. Måten Tromsø broderte seg gjennom oss siste 25 i første omgang var direkte ydmykende.

      Lehne Olsen, jeg orker ikke. Giddalaus, treig, ingenting fungerer.

      Mads, blitt en betydelig svakere keeper etter at vi byttet keepertrener.

      Prosjektet Bakke og Myhre har i mine øyne nå stagnert. Det startet på høstsesongen i fjor, og kurven er faretruende. De er inne i sin fjerde sesong, kanskje bør man ta en evaluering etter sesongen. Jeg veit ikke. Men tendensen er soleklar. Det er et skritt frem og to tilbake hele veien. Og det som er skremmende er at vi 1.) mangel på grunnspill, en klar identitet. 2.) vi er låst til et system som er utrolig enkelt å forsvare seg mot. B&M evner ikke å lage en plan B.

      Jeg har vanskelig for å se hva slags tråder trenerteamet skal trekke i. Denne berømmelige gryta virker tom.
      Det første trenerteamet må gjøre er å skrote 3-5-2. Det fungerer stort sett overhodet ikke, og Thomas og Akor blir altfor like. Åsen er heller ingen indreløper men må ut på kanten, og det samme må Ibra. Det er grep 2. Hvem de skal erstattes med er nye signeringer.
      Grep 3 blir å hvile Dragsnes. Inn med Edh.
      Når Ranger og Tønnessen er tilbake kan Tønnessen ta venstre stopper mens Ranger og Skjærvik tar høyre side. Garnås hviler. Det er grep 4







      Kommentar

      • brune stakkeland
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2012
        • 864

        #83
        I to år har vi vært solide bakover mens det har kladda fremover mot etablert forsvar. Jeg hadde håoa at utviklinga skulle være at vi i større grad klarte å låse opp fremover, ikke at vi driter oss bakover mens det kladder like offensivt. Om det her fortsetter er man nødt til å gjøre noen harde evalueringer på hva vi driver med og eventuelt hvem som skal drive med det etterhvert.

        Akkurat nå er det ikke fremgang, heller ikke stagnasjon, det er tilbakegang

        Kommentar

        • Håvard Ottesen
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Aug 2012
          • 132

          #84
          Det føltes som om alle på Tromsø var bedre i fotball enn alle på Lillestrøm. Det så så lett ut for dem

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13244

            #85
            Helt avhengig av fungerende kanter. Dragsnes en skygge av seg selv, Åsen falt flere knepp. To-tre touch for mye i alle ledd. Polerne opp på Adams var det eneste som fungerte i dag.

            Kommentar

            • Pad
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2022
              • 651

              #86
              Ganske skremmende å se dagens benk og det uten veldig store skadeproblemer. Selges Akor nå så vil det være krise faktisk, og med 5 kamper til vinduet åpner kan det bli enda styggere.
              Og hvor er de som skal ta steget opp fra akademiet. Selv i dag hvor man må ha mål så er ingen god nok til å få 3 min engang.

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1214

                #87
                Opprinnelig skrevet av Pad
                Ganske skremmende å se dagens benk og det uten veldig store skadeproblemer. Selges Akor nå så vil det være krise faktisk, og med 5 kamper til vinduet åpner kan det bli enda styggere.
                Og hvor er de som skal ta steget opp fra akademiet. Selv i dag hvor man må ha mål så er ingen god nok til å få 3 min engang.
                Ranger, Tønnessen, Roseth og Skogvold. I tillegg er Lundemo nettopp tilbake. De er jo betydningsfulle, så vi har en benk. Neto er vel nærmest fra akademiet men kanskje ikke god nok?

                Kommentar

                • bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2864

                  #88
                  Hvorfor får ikke Skogvold minutter idag. Lehne så man knapt før den hårreisende avslutninga hans mot slutten. Jeg sa det når han ble henta tilbake. Kommer til å råtne på benk før han blomstrer i en ny klubb
                  I år så tar vi alt

                  Kommentar

                  • Pad
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2022
                    • 651

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av bjarmann
                    Hvorfor får ikke Skogvold minutter idag. Lehne så man knapt før den hårreisende avslutninga hans mot slutten. Jeg sa det når han ble henta tilbake. Kommer til å råtne på benk før han blomstrer i en ny klubb
                    Fordi han er på Malta.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3352

                      #90
                      Har drøytt litt for å forsøke å være litt mer rasjonell i tankegangen. Vi starter kampen meget bra og overkjører Tromsø fullstendig de første 20 min. Det er bevegelse foran ballfører og både Adams og Lehne går på løp bak forsvaret til Tromsø. Vi skaper dog ikke så mange store sjanser, men noen tilløp er det. Etterhvert blir det mer jevnt uten at noen klarer å skape de store sjansene. Annen omgang starter vi svakt og det kulminerer i baklengsmålet. Jeg får ikke helt med meg hva som skjer når Garnås mister ballen, men det er liten tvil om at balltapet til Edh burde vært unngått. Hvorvidt Mads burde tatt skuddet skal jeg heller ikke mene for mye om, men det virker som en avslutning han ville reddet i fjor. Mot slutten presser vi på uten å komme til så mye.

                      Skal man se på enkeltprestasjonene, så bør nesten Mads få slå frispark fra korridor fremover. Han hadde fortjent en assist i dag. Bakover bør klubben se på hva de kan gjøre for å gjøre Mads bedre. Dagens ordning duger ikke. I de bakre rekker, så klarte Skjærvik seg bra. Garnås var involvert i noen merkelige situasjoner, men hadde også flere gode involveringer. Ruben var tidvis veldig ukonsentrert i dag. Mye merkelige valg, spesielt i pasningsspillet. Alt i alt var balltempoet i den bakre rekka altfor tregt i dag. Edh gjorde flere gode involveringer, men var ikke like offensiv som hva vi er vandt til fra Ranger. Kunne ved flere alwdninger utfordret langs linja, men valgte å gå innover og havnet i trøbbel. Sentralt løper Ibrahimaj mye og klarer ofte å sette fart med ball fremover. Hoff blir spilt i trøbbel av medspillere flere ganger, men kommer greit fra det. Åsen virker å løpe i sirup, men får mer hjelp av Dragsnes enn hva som har vært tilfelle tidligere. Vetle er mer med fremover, men det blir lite sluttprodukt av samarbeidet mellom han og Åsen. På topp er Akor den soleklare eneren. Han løper mye og kommer til en del sjanser, men ingen virkelige store. Virker preget av speidere på tribunen, og skyter ved et par anledninger hvor han kunne spilt ballen. Lehne starter ganske friskt, men blir etterhvert helt stasjonær. Lite venn med ballen og burde vært byttet ut. Tobias er frisk offensivt, men viser nok en gang at han er blottet for defensive fibre. Blir gående å se på lagkamerater som jobber for å gjenvinne ballen. Uba Charles viser hvorfor han har blitt hentet, men viser også at han har en del å jobbe med.

                      Resultatet viser at Bakke og Myhre har en lang vei å gå for at vi skal ta steget opp mot de beste. Seier i dag hadde ført oss helt opp i medaljekampen, mens det nå er mer usikkert hva som skjer. Det bør vurderes å gjøre endringer i trenerteamet etter sesongen.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2292

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Har drøytt litt for å forsøke å være litt mer rasjonell i tankegangen. Vi starter kampen meget bra og overkjører Tromsø fullstendig de første 20 min.
                        Tipper det var planen å ta de på senga. Men deretter hadde TIL full kontrol. Skapte vi en eneste målsjanse?
                        Til å ha 5 på midten synes jeg den så veldig tom ut til tider. Problemet er at vi har spillere som forflytter seg for sakte.
                        Det gjør også at vi må ligge dypt når vi skal forsvare oss. Dermed blir det langt opp til mål når vi erobrer ballen.
                        Eller som vi pleier å gjøre - dunke den opp mot Akor og Lehne.
                        Offensivt er det ingen relasjoner. Det går på lykke og fromme. Planen er såre enkel og den har alle de andre laga i ES gjennomskua nå - å forsøke komme rundt på kant og dunke
                        ballen inn foran mål i håp om at den treffer skallen til spissa våre.Problemet her at vi er manko på gode innleggsføtter,
                        Det er klassisk gampefotball: Må få inn flere med fart. Så må det jobbes med relasjoner og forflyttinger.

                        Det kan selvsagt skje mye men pdd ser det ut til at vi vil havne på bak B//G, molde, TIL og Brann og Viking ihvertfall. Tipper vi vil kjempe om 6-8 plass med S08, rbk og Odd og kanskje enga.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4314

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                          Tobias er frisk offensivt, men viser nok en gang at han er blottet for defensive fibre. Blir gående å se på lagkamerater som jobber for å gjenvinne ballen.
                          Føler ikke dette gjenspeiler virkeligheten helt. Tobias jobbet hardt for å gjenvinne ballen etter at han kommer inn, av og til med hell. Jobber i hvert fall ikke noe mindre enn Gjermund. Så du strekken i laget i første omgang? Hoff hadde enorme rom å dekke fordi Ibra og Åsen var helt borte. Tromsø spilte seg gjennom oss gang på gang på gang. Så at Åsen/Ibra liksom skal være så mye bedre defensivt enn Tobias kjøper jeg ikke.

                          Samtidig er det helt umulig å ta fra Tobias ballen når han først har den. Vi får heller prøve å spille på denne styrken og fôre ham med baller framfor at vi skal tvinge ham til å leke jordfreser. Tobias fortjener å starte neste kamp.

                          Så må det til sist, i rettferdighetens navn, nevnes at hverken Tobias, Ylldren eller Gjermund er indreløpere. De er vinger. Skal vi spille 3-5-2, så må vi ha inn nye spillere i august. De tre over kommer aldri til å ta denne klubben oppover på tabellen om de blir tvunget inn i indreløperroller.

                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                          Uba Charles viser hvorfor han har blitt hentet, men viser også at han har en del å jobbe med.
                          Han viser hvorfor han ble hentet, men jeg stusser fortsatt over beskrivelsen av ham fra før han kom. "Den nye Mathew"? Nei, ikke i det hele tatt. Helt annen spillertype. Det kunne jeg se selv bare ved å ta en titt på høydepunktene hans på YouTube fra tiden i Ljungskile. Har åpenbart sine styrker framover i banen. Et relativt ekstremt rykk og veldig glad i å utfordre. Kom seg fri fra backen og slo et par virkelig gode innlegg i går. Akkurat den spillertypen vi har mast om lenge – så får vi faen meg se å dyrke ham for alt det er verdt. Igjen, bør få en sjanse fra start snart. Ser riktignok at Sves slakter ham i RB, uten at jeg forstår hvorfor. Irriterende arrogant noen ganger, Sves.

                          Ellers er jeg enig i veldig mye av det du skriver.
                          Last edited by Kanarivogel89; 03.07.2023, 06:39.

                          Kommentar

                          • bjarmann
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 2864

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                            Føler ikke dette gjenspeiler virkeligheten helt. Tobias jobbet hardt for å gjenvinne ballen etter at han kommer inn, av og til med hell. Jobber i hvert fall ikke noe mindre enn Gjermund. Så du strekken i laget i første omgang? Hoff hadde enorme rom å dekke fordi Ibra og Åsen var helt borte. Tromsø spilte seg gjennom oss gang på gang på gang. Så at Åsen/Ibra liksom skal være så mye bedre defensivt enn Tobias kjøper jeg ikke.

                            Samtidig er det helt umulig å ta fra Tobias ballen når han først har den. Vi får heller prøve å spille på denne styrken og fôre ham med baller framfor at vi skal tvinge ham til å leke jordfreser. Tobias fortjener å starte neste kamp.

                            Så må det til sist, i rettferdighetens navn, nevnes at hverken Tobias, Ylldren eller Gjermund er indreløpere. De er vinger. Skal vi spille 3-5-2, så må vi ha inn nye spillere i august. De tre over kommer aldri til å ta denne klubben oppover på tabellen om de blir tvunget inn i indreløperroller.



                            Han viser hvorfor han ble hentet, men jeg stusser fortsatt over beskrivelsen av ham fra før han kom. "Den nye Mathew"? Nei, ikke i det hele tatt. Helt annen spillertype. Det kunne jeg se selv bare ved å ta en titt på høydepunktene hans på YouTube fra tiden i Ljungskile. Har åpenbart sine styrker framover i banen. Et relativt ekstremt rykk og veldig glad i å utfordre. Kom seg fri fra backen og slo et par virkelig gode innlegg i går. Akkurat den spillertypen vi har mast om lenge – så får vi faen meg se å dyrke ham for alt det er verdt. Igjen, bør få en sjanse fra start snart. Ser riktignok at Sves slakter ham i RB, uten at jeg forstår hvorfor. Irriterende arrogant noen ganger, Sves.

                            Ellers er jeg enig i veldig mye av det du skriver.
                            Sves. Den mannen er Romerikes største klovn og må snart fjernes fra RB. Når du slakter uba etter igår så må du faktisk utredes for psykisk uhelse
                            I år så tar vi alt

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3956

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av bjarmann

                              Sves. Den mannen er Romerikes største klovn og må snart fjernes fra RB.
                              Tiltredes!

                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • hthaug
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2004
                                • 402

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av kunden

                                Problemet her at vi er manko på gode innleggsføtter,
                                Problemet ligger ikke der. Problemet ligger i at man spiller sjakk når man står utenfor motstanders 16-meter istedet for å få den jævla ballen inn i boksen. Den avventende holdningen om hvem som skal få den inn i boksen dreper sjela mi.
                                Vi mister ballen stort sett uansett når vi har kommet fram til streken der, så forstår ikke hvorfor man ikke bare gønner på litt å lager et lite helvete foran mål med folk i boksen.
                                Ja, kontringer i mot, men det får vi uansett netttopp fordi vi ikke klarer å bestemme oss for hva vi skal gjøre med ballen.

                                Dragsnes er vaksninert mot noe annet enn å spille støttepasninger, har jo ingen bidrag på banen i det hele tatt. En feilvendt Edh ville vært mye bedre.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3352

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                  Føler ikke dette gjenspeiler virkeligheten helt. Tobias jobbet hardt for å gjenvinne ballen etter at han kommer inn, av og til med hell. Jobber i hvert fall ikke noe mindre enn Gjermund. Så du strekken i laget i første omgang? Hoff hadde enorme rom å dekke fordi Ibra og Åsen var helt borte. Tromsø spilte seg gjennom oss gang på gang på gang. Så at Åsen/Ibra liksom skal være så mye bedre defensivt enn Tobias kjøper jeg ikke.

                                  Samtidig er det helt umulig å ta fra Tobias ballen når han først har den. Vi får heller prøve å spille på denne styrken og fôre ham med baller framfor at vi skal tvinge ham til å leke jordfreser. Tobias fortjener å starte neste kamp.

                                  Så må det til sist, i rettferdighetens navn, nevnes at hverken Tobias, Ylldren eller Gjermund er indreløpere. De er vinger. Skal vi spille 3-5-2, så må vi ha inn nye spillere i august. De tre over kommer aldri til å ta denne klubben oppover på tabellen om de blir tvunget inn i indreløperroller.



                                  Han viser hvorfor han ble hentet, men jeg stusser fortsatt over beskrivelsen av ham fra før han kom. "Den nye Mathew"? Nei, ikke i det hele tatt. Helt annen spillertype. Det kunne jeg se selv bare ved å ta en titt på høydepunktene hans på YouTube fra tiden i Ljungskile. Har åpenbart sine styrker framover i banen. Et relativt ekstremt rykk og veldig glad i å utfordre. Kom seg fri fra backen og slo et par virkelig gode innlegg i går. Akkurat den spillertypen vi har mast om lenge – så får vi faen meg se å dyrke ham for alt det er verdt. Igjen, bør få en sjanse fra start snart. Ser riktignok at Sves slakter ham i RB, uten at jeg forstår hvorfor. Irriterende arrogant noen ganger, Sves.

                                  Ellers er jeg enig i veldig mye av det du skriver.
                                  Innrømmer gjerne at jeg kan bli litt kritisk til innsatsen de fleste innbytterne legger ned. Jeg forventer at når man kommer inn med 20 min eller mindre, så bør det være full pupp hele veien. Ta de sugende returløpene, gjøre det lille ekstra for å hjelpe medspillerne. Er enig i at Åsen ikke er noe bedre defensivt, men han bør heller ikke være målestokken. Han bør være gulvet for hva man forventer. Altfor ofte synes jeg Tobias ble trippende 10 meter fra ballfører fremfor å komme oppi og legge press. Ibrahimaj er vel den som løper mest på laget. Er enig i at det går litt for tregt til tider, men på langt nær så ille som Åsen. Forøvrig enig i at de tre nevnte er vinger, og ikke indreløper, og den naturlige konklusjonen som alle bortsett fea Bakke ser er at Lehne burde benkes inntil Adams blir solgt, og 3-4-3.

                                  Sves er en klovn og et mikrofonstativ for klubben. At han klarer å gi Lehne og Adams samme karakter på børsen sier alt. Adams gjorde mye rart, men han forsøkte ihvertfall. Lehne hadde noen fine løp i starten, men 75% av kampen var han helt usynlig. Videre har Nordlie gjentatte ganger kommentert mangel på bevegelse foran ballfører og mangel på motsatte bevegelser, elementær angrepstaktikk, men kan ikke huske at Bakke har blitt konfrontert med disse synspunktene.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Wanker
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 632

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Innrømmer gjerne at jeg kan bli litt kritisk til innsatsen de fleste innbytterne legger ned. Jeg forventer at når man kommer inn med 20 min eller mindre, så bør det være full pupp hele veien. Ta de sugende returløpene, gjøre det lille ekstra for å hjelpe medspillerne
                                    Helt enig i dette, har irritert meg over det samme, faktisk i flere år... Kommer inn med mindre enn 30 minutter igjen, men kjører samme tempo som om de planlegger å spille i 90 minutter - det holder bare ikke. Får lyst til å skrike når jeg ser dette, men vil ikke skape unødig dårlig stemning, viktig med harmoni, må vite...

                                    Hunter S. Thompson:

                                    There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                    Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎