Nyheter juli 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    Nyhetstråd Nyheter juli 2023

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden. Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd. I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder. Andre tråder brukes til detalj- og nisjeinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter. Vi ønsker mer av dette:
    TV-klipp
    Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere
    Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    Faktainformasjon som angår alle.
    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

    Nyhetstråden modereres etter § 12 i forumreglementet (finnes under FAQ) Nyhetstråden modereres strengt. Reglene for nyhetstråden er som følger:

    Nyheter skal alltid først publiseres i nyhetstråden, deretter i andre tråder hvis det er interessant.

    Nyhetssaker hentet fra nettet skal ikke limes inn i sin helhet. Slik nyheter legges inn i nyhetstråden ved at overskrift, ingress og lenke limes inn.

    Nyhetsssaker hentet fra papirutgave av aviser mv. skal ikke legges inn ved ordrett avskrift av hele saken. I stedet legges nyheten inn ved bruk av enkeltstående sitater, evt. ved en kort sammenfatning av innholdet med egne ord. Kilde skal oppgis.

    Chatting og kommentarer er strengt forbudt i nyhetstråden.

    Nyheter som ikke oppfattes som viktige, publiseres i tråden "Nyheter uten nyhetsinteresse" på LSK-backstage.

    Nyheter som omhandler rykter om LSK og LSKs spillere skal publiseres i ryktetråden frem til LSK offisielt kommenterer den aktuelle saken.​
    ​​
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3954

    #2
    Flere klubber skal se Adams søndag: – Jeg er helt rolig og vil ikke føle noe ekstra press

    Rykter og spekulasjoner florerer om Akor Adams sin fotballframtid. Søndag vil flere klubber se ham fra tribunen på Åråsen. LSK-spissen selv forholder seg helt rolig og fokuserer kun på trening og kamp.

    Elska þetta félag

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3954

      #3
      Tatt på senga av spillernes utspill: – Det overrasker meg litt

      ​Mads Hedenstad Christiansen:

      – Hvordan vil du oppsummere kampen? – Slurvete. Fryktelig slurvete, sier han og fortsetter: Jeg syns det er slik det har sett ut på de to siste treningene også, vi har vært daue og slurvete, og åpenbart så dro vi med det inn i kampen i dag. Det er selvfølgelig trist.

      – Kan du utdype litt hva du mener med at det har vært slurvete på trening? – Jeg hørte at det var veldig bra de treningene jeg ikke har vært på, men på de to siste treningene som jeg har vært på nå så syns jeg det har vært skikkelig dødt.

      rb til Geir Bakke: – Noen av gutta nevner at et par av treningene inn mot kampen ikke har vært så veldig bra, hva tenker du om det?

      – Ok... Det overrasker meg litt. Jeg syns nå det har sett ganske greit ut, sier treneren tydelig overrasket.

      https://www.rb.no/tatt-pa-senga-av-s...s/5-43-2054451
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3954

        #4
        Uforståelig svakt, LSK

        LSK åpnet kampen greit, men plutselig begynte feilene å florere. Det klarte de aldri å gjøre noe med. Isteden serverte de Tromsø et seiersmål og tre poeng.

        https://www.rb.no/uforstaelig-svakt-lsk/o/5-43-2054187
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Zindrinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2019
          • 465

          #5
          Smerud skaffer seg enda flere nye venner:

          Mads Hedenstad Christiansen er langt fra fornøyd og fyrer løs mot Leif Gunnar Smerud etter det som ble et skuffende U21-EM for Norge.

          Kommentar

          • fredpet76
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 1212

            #6
            Midtbanespilleren Ivan Kaliuzhnyi (24) har kommet til Lillestrøm med ett mål: Å bli LSK-spiller. Hjemlandet Ukraina vil han ikke tilbake til.

            https://www.rb.no/flyktet-fra-krigen...s/5-43-2056710




            Kommentar

            • OlaG
              Oversetterdrone
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 883

              #7
              Ranger klar igjen på rekordtid: – Jeg kan spille på søndag

              ​Én måned etter at han opererte ankelen ser Lars Ranger (24) ut til å være spilleklar igjen – tidligere enn forventet. En ny operasjonsmetode ser ut til å ha fungert perfekt for LSK-backen.

              ...

              – Det har gått veldig bra hele veien fra starten av. Han trente noen enkle økter for fullt i forrige uke. Også har han vært med på alt denne uka. Hvis han står hele uka, altså fredag og lørdag, så er han med i troppen til helga, sier Geir Kåsene.
              RB+: https://www.rb.no/ranger-klar-igjen-...s/5-43-2057611

              Kommentar

              • Hexaphim
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 2732

                #8
                Etter tre og et halvt år gir Geir Bakke seg som hovedtrener i Lillestrøm og overtar den ledige jobben i Vålerenga. Samtidig har LSK blitt enig med Petter Myhre om at han tar permisjon fra jobben som assistent i første omgang ut juli.


                Dette må da være en spøk?
                "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3954

                  #9
                  Kan dette være LSKs nye trener?

                  Etter det RB-sporten erfarer er allerede Tromsø-trener Gaute Helstrup et hett navn på Åråsen.

                  Vi skal komme oss godt ut av det, og jeg har allerede noen klare tanker som sportssjef om hvordan veien videre skal bli både kortsiktig og langsiktig. Men jeg skal diskutere godt og sparre med både styret, daglig leder og alle de kompetente menneskene i klubben, og så skal vi komme fram til noen gode beslutninger, fastslår Mesfin.

                  Sjokkbølgene som nyheten om LSK-trener Geir Bakkes overgang til Vålerenga skapte, hadde knapt lagt seg før navn på aktuelle trenerkandidater begynte å komme. Etter det RB-sporten erfarer er allerede Tromsø-trener Gaute Helstrup et hett navn på Åråsen.

                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • OlaG
                    Oversetterdrone
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 883

                    #10
                    LSK-sjefen forklarer rivalens Bakke-kupp: − Hadde aldri signert for Lillestrøm


                    En avtalt utkjøpspris på tre millioner gjorde at Geir Bakke (53) kunne forlate Lillestrøm til fordel for erkerival Vålerenga på dagen. På Åråsen mener de lite kunne vært gjort annerledes for å forhindre sjokkovergangen.

                    ...

                    – Vi skulle ideelt sett hatt en avtale som gjorde det vanskeligere for ham å dra til Vålerenga. Men igjen: Da hadde han aldri kommet hit i første omgang, sier Mesfin, og fortsetter:

                    – Så lenge Bakke virkelig ville til Vålerenga kunne han – uavhengig av klausul eller ikke – sagt opp trenerjobben sin hos oss og tatt tre måneders oppsigelse. Det eneste klausulen egentlig endrer, er at han i stedet kan gå på dagen mot at vi får betalt for det. Det er i mine øyne en bedre løsning.

                    VG: https://www.vg.no/sport/fotball/i/15...or-lillestroem

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3954

                      #11
                      LSK-trener Mesfin skryter av spillerne: – Det har vært mye entusiasme, energi og godt humør

                      Søndag skal Simon Mesfin lede LSK som hovedtrener. Sportssjefen snakker i dette intervjuet om responsen fra spillerne, hvorfor han tok trenerjobben selv, jakten på en ny trener og det kommende overgangsvinduet.

                      – Jeg er nødt til å stå frem som leder nå. Simon sier at han tar trenerjobben på kort sikt selv fordi han vil ta presset av og skjerme de andre i støtteapparatet. Derfor ønsker jeg å stå frem som leder og ta det presset som laguttak og eventuelle tap vil medføre.

                      – Trenerjakt på høygir. Treneravgangen til Geir Bakke forandrer også inngangen til det kommende overgangsvinduet.

                      – Det handler om at vi ønsker å se om vi klarer å få på plass en trener raskt. Jakten på ny trener er ikke satt på vent, men på høygir. Jeg har et håp om at det er mulig å få til, og det kommer vi til å se i løpet av et par ukers tid.

                      Simon sier også at spillerne har respondert veldig bra i den spesielle, og selvfølgelig krevende, situasjonen som har oppstått. Spillerne hadde ifølge sportssjefen hodet på riktig plass med en gang.

                      – De fikk beskjed klokka kvart på ni. Noen ble litt sjokket og overrasket, men ved frokostbordet et kvarter senere var humøret der fortsatt.

                      – Lystbetonte treninger. – Støtteapparatet og jeg har forsøkt å bygge videre på det gode humøret og skape energi i treningshverdagen. – Vi har brukt dagene ute på feltet til å trigge intensitet, engasjement og godt humør. Det føler jeg at vi har truffet bra på.

                      Simon sier også at ​mange spillere har markert seg i den første treningsuka med nye trenere. Han trekker spesielt frem Marius Lundemo, som han sier har vært veldig god på trening. - Vi begynner å se konturene av 2014-Lundemo som er kvikk i beina og har noen sprinter som er på ganske høyt nivå. Pasningsspillet vet vi han er god på, sier Mesfin.​ – Også har du Tobias Svendsen som er frisk og rask om dagen.

                      – Jeg ønsker spillere som tør å utfordre, tør å gå opp i press, tør å gjøre ting og feile. Fordi vi har kvalitet i laget, men vi kan ikke kjøre med brekket på. Vi kan ikke kjøre i første- og andre gir, men vi må opp i femtegir.

                      Simon sier for øvrig at det jobbes videre med noen spilleroverganger, mens enkelte er midlertidig lagt på is. Det siste gjelder for eksempel den ukrainske spilleren, som fortsatt er interessant og aktuell, men han vil avvente litt for om mulig å legge kabalen fremover sammen med den nye treneren.


                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4314

                        #12
                        LSK, Akor Adams | Fra Championship til Champions League: – Vi kunne solgt Akor hver dag hele uka, hvis vi hadde senket prisantydningen (rb.no)

                        Championship-klubbene Middlesbrough og Leicester var blant klubbene som var på Åråsen i går. Adams kunne vært solgt for rekordsum allerede, men vi har satt prisantydningen høyt. P.t. ser det ikke ut til at han forsvinner med det første, selv om han nok går i sommer.
                        Last edited by Kanarivogel89; 17.07.2023, 13:12.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3954

                          #13
                          LSK-SJEFEN: − NOE AV DET MEST SINNSSYKE JEG HAR VÆRT MED PÅ

                          LILLESTRØM (VG) Da Geir Bakke valgte sjokkovergang til Vålerenga, innstilte Simon Mesfin seg selv som midlertidig trener i LSK. Nå jakter han klubbens nye trener, samtidig som han forbereder laget til kamp mot Aalesund.
                          ​​
                          – Det er en ekstrem interesse nasjonalt. Det er en sak hvor til og med bestemoren til kompisen min, som ikke er spesielt fotballinteressert, skjønner at du ikke går fra LSK til Vålerenga. Så det favner veldig mange, sier Mesfin.

                          – Vi ønsker å videreføre det Geir og Petter har gjort i tre og et halvt år, for de har gjort en fantastisk jobb. De er fantastisk fine fyrer begge to, selv om Geir har gjort et valg som han må leve med resten av livet.

                          – Som jeg resten av livet ikke kan akseptere at han har gjort, sier Mesfin.

                          Skulle Vålerenga en gang i tiden banke på hans dør på jakt etter en sportssjef, er beskjeden klar.

                          – De kan betale meg ti millioner. Jeg sier uansett nei, sier Mesfin og smiler.

                          LILLESTRØM (VG) Da Geir Bakke valgte sjokkovergang til Vålerenga, innstilte Simon Mesfin seg selv som midlertidig trener i LSK. Nå jakter han klubbens nye trener, samtidig som han forbereder laget til kamp mot Aalesund.
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2018
                            • 438

                            #14
                            Døra står åpen for Moen Foss:

                            Kommentar

                            • mrognan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 845

                              #15
                              Lillestrøms sportssjef, og vikarierende hovedtrener, Simon Mesfin går langt på vei i å bekrefte at Akor Adams (23) forlater klubben i sommer.


                              «Lillestrøms sportssjef, og vikarierende hovedtrener, Simon Mesfin går langt på vei i å bekrefte at Akor Adams (23) forlater klubben i sommer.»
                              Morten

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3954

                                #16
                                En av de mest effektive i LSK-historien: – Wow

                                Bare to LSK-spisser i historien har levert et bedre målsnitt enn det Akor Adams (23) har akkurat nå. Et salg av nigerianeren er trolig rett rundt hjørnet, men spissen selv klarer å fokusere på fotball.
                                ​​
                                I LSK-historien er det bare Uwe Rösler og Anthony Ujah som har vært mer effektive målscorere. Adams deler tredjeplassen med Clayton Zane, men han har spilt flere kamper enn australieren gjorde.

                                Bare to LSK-spisser i historien har levert et bedre målsnitt enn det Akor Adams (23) har akkurat nå. Et salg av nigerianeren er trolig rett rundt hjørnet, men spissen selv klarer å fokusere på fotball.
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3954

                                  #17
                                  Adams har fått straffen

                                  Akor Adams har fått to kampers karantene etter det røde kortet han fikk etter kampslutt mot Haugesund.

                                  https://www.rb.no/adams-har-fatt-str...s/5-43-2067872
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Zindrinho
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2019
                                    • 465

                                    #18
                                    Norsk Toppfotball vil ha strakstiltak for VAR: – Fungerer ikke som det skal

                                    – Det er ingen tvil om at VAR ikke fungerer slik det skal i dag. Det blir vi nødt til å gjøre noe med. Når avgjørelser tar for lang tid og stykker opp spillet, og det er begrenset tilgjengelige kameravinkler for VAR-teamet, virker VAR mot sin hensikt og ødelegger kampopplevelsen for publikum. Vi har derfor tatt initiativ til et møte med NFF, der vi ser på umiddelbare tiltak for å heve gjennomføringen av VAR, sier Cato Haug.

                                    Norsk Toppfotball er misfornøyd med videodømmingen og vil ha et møte med Norges Fotballforbund for diskutere veien videre for VAR. – Vi er nødt til å gjøre noe med dagens VAR-situasjon, sier styreleder i Norsk Toppfotball (NTF), Cato Haug i en pressemelding. Norsk Toppfotball er interesseorganisasjonen for lagene som spiller i Eliteserien og herrenes 1. divisjon. Nå ber organisasjonen om et møte med Norges Fotballforbund (NFF) om de gjentatte utfordringene med VAR. – Det er ingen tvil om at VAR ikke fungerer slik det skal i dag. Det blir vi nødt til å gjøre noe med. Når avgjørelser tar for lang tid og stykker opp spillet, og det er begrenset tilgjengelige kameravinkler for VAR-teamet, virker VAR mot sin hensikt og ødelegger kampopplevelsen for publikum. Vi har derfor tatt initiativ til et møte med NFF, der vi ser på umiddelbare tiltak for å heve gjennomføringen av VAR, sier Haug. I helgen tok det blant annet over syv minutter fra Odd scoret mot Vålerenga til VAR-sjekken var endelig gjennomført, som endte med godkjent scoring - slik også dommeren dømte ute på banen. NTF vil i møte med NFF være representert ved administrerende direktør i NTF, Leif Øverland og NTFs styremedlemmer Eirik Bjørnø (Viking) og Inge Henning Andersen (Bodø/Glimt). Norsk Toppfotball vil likevel ikke avvikle VAR. – VAR har kommet for å bli. Vi må huske at intensjonene med VAR er gode. VAR skal bidra til økt sportslig rettferdighet, og det er viktig at vi henger med i utviklingen og teknologiløpet som foregår i internasjonal fotball, sier Haug. (NTB)

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4314

                                      #19
                                      Mesfin fortsetter som hovedtrener på ubestemt tid:

                                      Fortsetter med Mesfin som hovedtrener: – Vi mener dette har fungert bra (rb.no)

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4314

                                        #20
                                        Han har blitt koblet til klubber som Viking og Vålerenga. Men nå har Sander Moen Foss (24) bestemt seg for å skrive under for Lillestrøm.


                                        Ser ut til at Moen Foss velger oss. Kommer enten i januar eller nå i sommer.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎