Runde 13. RBK - LSK; Lerkendal Stadion, 09.07.23, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2115

    #61
    Herlig med 3 poeng, VAR redder dagen
    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

    Endelig er mørketida over.

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1212

      #62
      Opprinnelig skrevet av G-Man
      Garnås gikk foran i denne kampen, viste fra første minutt den innsatsen og den viljen vi MÅ ha. Trist at han er ute neste gang, Garnås er mye viktigere enn han får cred for.
      Helt enig. Ganske merkelig å bli belønnet med en 4 på børsen i RB og blir nesten tilagt mere skyld for 1 - 0 målet enn Skjærvik. Stødig kamp av Garnås og som ikke minst gir den nødvendige julingen i dueller som RBK ikke vil ha men som de høyst fortjener.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3352

        #63
        Opprinnelig skrevet av maxpayne

        Helt enig. Ganske merkelig å bli belønnet med en 4 på børsen i RB og blir nesten tilagt mere skyld for 1 - 0 målet enn Skjærvik. Stødig kamp av Garnås og som ikke minst gir den nødvendige julingen i dueller som RBK ikke vil ha men som de høyst fortjener.
        Børsen til Sves er mer gamet en hedgefondet til Bernie Madoff. Lehne, som fort kunne kostet oss kampen med missene sine, får samme karakter som Garnås.

        Når det gjelder kampen, så er målet imot så jævla typisk for oss. Feil på feil blir gjort. Mads står kanskje litt feil, men det er ikke hans skyld at bartene scorer. Ellers enig i at man bør se på keepersituasjonen. Det er tydelig at Skjærstein ikke pusher Mads på samme måte som Coppens og Grannix gjorde. Hvorvidt den nye keepertreneren er skyld i at Mads ikke gjør de samme redningene som han gjorde i fjor må andre gjøre.

        Forsvaret vårt fungerer stort sett helt greit. Jeg synes Garnås får mye pepper i RB, men når Ruben og Skjærvik er Sves sine favoritter, så faller alt på Garnås. Skjærvik synes jeg løser den venstre stopperplassen bra, men gleder meg til Tønnesen og Roseth er tilbake. Med Garnås ute neste runde, så spørs det om Skjærvik får sjansen på høyre, eller om vi setter inn Slørdahl der, men det er en diskusjon for neste rundes kamptråd. Ruben er bedre enn mot Tromsø, men det er ingen målestokk. Skal jeg ta forsvaret vår på noe i dag, så er det mangel på tempo i pasningsspillet. Det går så jævla sakte.

        Midtbanen vår klarer seg greit, men altfor mange spillere lider av å bli plassert i feil posisjon. Myten om at Åsen og Ibrahimaj kan spille indreløpere bør være avkreftet, men det virker merkelig langt inne for Bakke å innse at 3-4-3 er vår formasjon.

        Spissmessig, så er Lehne bare et trist skue on dagen. Han skal få cred for å komme til sjanser, men avslutningsteknikken er tilbake der den har vært mesteparten av LSK-karrieren hans. Akor scorer to mål, men viser egentlig ikke så veldig mye mer. Han er likevel et udiskuterbart førstevalg inntil han blir solgt.

        Når det gjelder Bakke, så er det positivt at han gjør så mange bytter i dag, men at han venter til 70. min. er nesten utilgivelig. Dragsnes og Lehne ut var på sin plass, og jeg synes det var positivt at han turde flytte Edh over på venstre fremfor å la Dragsnes fullføre. Jeg mener fortsatt at Svendsen jobber for dårlig defensivt til at han fortjener en plass i startoppstillingen. Også overrasket over at Lundemo erstattet Hoff, men han klarte seg bra. Uba Charles fremstår fortsatt som positiv, selv om frisparket han gir helt på slutten bør unngås. Til slutt, faen hvor deilig det er å ha Lars tilbake. Kommer inn og fikser assist til Adams. Håper han tåler 60 min mot Sandefjord. Det trenger vi. Skulle jeg gitt Bakke karakter, så hadde jeg nok landet på 4. Stor minus for startoppstillingen og spillet i 70 min., som er tragisk mot seriens sannsynligvis svakeste formlag. Trekker opp at han gjør bytter. Dersom han fortsetter i 3-5-2 eller en 3-4-3 med Lehne (som Sves mente vi spilte) på ving, så vet jeg ikke hva som skal til.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4314

          #64
          Ganske spess at man presterer å fordele Mads en del av skylda for målet. Sæter sier i intervjuet at han vet at Mads ikke står midt i mål. Vel, han bør ikke stå midt i mål i det Skjærvik mister ballen. Han står i en posisjon hvor han gjør seg spillbar for Skjærvik (som uten tvil, definitivt har 100 prosent av skylda for målet). Når Sæter først snapper ballen, tar han ett touch for å legge til rette før han kælker ballen knallhardt nede ved motsatt stolpe. Veldig kort tid for Mads, som er litt på halvdistanse, å omstille seg. Er jo ikke sånn at han burde forvente at Skjærvik mister ballen i den posisjonen og plassere seg deretter. Aldri i verden noen keepertabbe, men tvert imot en meget sterk avslutning av kødden fra Singsaker. Angående Mads så er jeg mer bekymret over hvor svak han framstår med ballen i beina. Veldig sjelden god adresse på oppspillene hans.

          Kampen sett under ett er dårlig. Ja, vi skaper mye i førsteomgang, men det meste kommer av at dette RBK-laget er helt uforståelig svakt, ikke fordi vi spiller dem ut på noen som helst måte. Andre omgang pisser vi bort alt av momentum på å gi bort enkle frispark og innkast og på å spille på medspillere med to hvitsvarte i ryggen. Det gjøres så ekstremt mange ræva valg utpå der at jeg ikke har ord. Jeg telte sju innkast til RBK fra det 70. til det 80. minutt. Dermed gikk fire-fem av ti minutter i dass på at trønderne kunne drøye.

          Vi må slutte å spille Åsen og Ibra som indreløpere. De har ikke frekvensen i beina. Det fungerer ikke overhodet. Ibrahimaj er god på to ting: Å løpe mye (i et forholdsvis lavt tempo) og å curle ballen i nettet fra hjørnet av boksen. Dessverre virker vi null interessert i å prøve å spille på styrkene hans. Åsen er i ferd med å bli en glorifisert kicker. Kan gjøre en grei innsats som ving i 3-4-3, ellers virker han over middagshøyden. Holdt på å dævve av latter da han ble løpt opp av Per fuckings Skjelbred.

          Selv vil jeg ikke slakte TLO like hardt som enkelte her inne. Han er mer synlig enn Adams, men avslutningene sitter ikke – ennå. Han kommer til godt med målsjanser, og det er jo en prestasjon i seg selv i et lag totalt blottet for kreativitet. Målene kommer. Gårsdagen var nærmest absurd. Dog blir jeg litt bekymret for selvtilliten til Thomas. Han er avhengig av den. Husker fortsatt klippet fra "Innsiden" i 2019 hvor han satt i garderoben etter tapt kamp – hvor han hadde brent et stort antall sjanser – og snakket dritt om seg selv og "hvilken dårlig fotballspiller han er". Dette må han riste av seg. Lehne har bevist at han har kvaliteter. Han kommer tilbake, med mindre selvtilliten knekker ham.

          Positive ting jeg tar med meg:

          Lundemo var ikke helt ubrukelig. Ikke minst fikk han med seg en veldig god opplevelse. Fikk være med på å snu kampen og vant attpåtil den avgjørende straffen. Bra! Vi trenger en Marius i form.

          Ranger fortsetter å være clutch i 2023. Deilig heading inn til Akor. Assist nummer fire for året (flest av alle), og det på bare åtte kamper.

          Akor fikk seg to kasser og opprettholder dermed målsnittet på ett mål per kamp. Flott for prislappen.

          Vi tar 3p på Lerkendal. Samme faen hvor ræva RBK er, så vil det alltid kjennes umåtelig deilig.

          Ole Sæter er nesten ferdig i Eliteserien. Snart vil denne parentesen av en fotballspiller endelig holde kjeft.
          Last edited by Kanarivogel89; 10.07.2023, 06:33.

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9372

            #65
            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
            Ole Sæter er nesten ferdig i Eliteserien. Snart vil denne parentesen av en fotballspiller endelig holde kjeft.
            Når Løven fra Singsaker drar på seg den pakistanske landslagsdrakta i kamp, vil det bli et leven man knapt har hørt maken til rundt en norsk fotballspiller!

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3352

              #66
              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
              Selv vil jeg ikke slakte TLO like hardt som enkelte her inne. Han er mer synlig enn Adams, men avslutningene sitter ikke – ennå. Han kommer til godt med målsjanser, og det er jo en prestasjon i seg selv i et lag totalt blottet for kreativitet. Målene kommer. Gårsdagen var nærmest absurd. Dog blir jeg litt bekymret for selvtilliten til Thomas. Han er avhengig av den. Husker fortsatt klippet fra "Innsiden" i 2019 hvor han satt i garderoben etter tapt kamp – hvor han hadde brent et stort antall sjanser – og snakket dritt om seg selv og "hvilken dårlig fotballspiller han er". Dette må han riste av seg. Lehne har bevist at han har kvaliteter. Han kommer tilbake, med mindre selvtilliten knekker ham.
              Enig i alt, bortsett fra dette. Lehne kom til flere avslutninger, de fleste i meget gode posisjoner, denne kampen, og var i så måte mer synlig, men det var det eneste han bidro med. Han er lite med i overgangsspillet, går på få løp i bakrommet og beveger seg generelt veldig lite. Ser man på LSK-karrieren, så har han scoret 70 mål på 149 kamper. Det snittet er på 0,42 mål per kamp. På papiret ser det bra ut, men bak tallene lurer en sesong i Obos og abnormaliteten som var 2021-sesongen (26 mål på 29 kamper). I år har han 2 mål på 10 kamper, og selv om den siste kampen viste flere avslutninger enn hva han vist tidligere, så har han ligger han i beste fall en sesong helt på det jevne for han. Håpet er at han finner formen når Akor blir solgt, ellers kan det bli en beksvart høst.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4314

                #67
                Opprinnelig skrevet av MortenA

                Enig i alt, bortsett fra dette. Lehne kom til flere avslutninger, de fleste i meget gode posisjoner, denne kampen, og var i så måte mer synlig, men det var det eneste han bidro med. Han er lite med i overgangsspillet, går på få løp i bakrommet og beveger seg generelt veldig lite. Ser man på LSK-karrieren, så har han scoret 70 mål på 149 kamper. Det snittet er på 0,42 mål per kamp. På papiret ser det bra ut, men bak tallene lurer en sesong i Obos og abnormaliteten som var 2021-sesongen (26 mål på 29 kamper). I år har han 2 mål på 10 kamper, og selv om den siste kampen viste flere avslutninger enn hva han vist tidligere, så har han ligger han i beste fall en sesong helt på det jevne for han. Håpet er at han finner formen når Akor blir solgt, ellers kan det bli en beksvart høst.
                Må i rettferdighetens navn sies at han har hangla så å si i hele år. Først i de siste to kampene har han vært helt frisk igjen. Var god da han var i toppslag i vinter. Lehne følger, som resten av laget, trenernes instruksjoner. Akor er den som skal søke oppspill og bakrom, mens Lehne skal ligge litt bak ham igjen og bidra i det oppbyggende. Nettopp det oppbyggende stinker uansett greit om dagen, Lehne eller ei. I tillegg skal han har også et større ansvar enn Akor som førsteforsvarer og porsjonerer kreftene deretter Jeg ser Sves si vi spilte 3-4-3 i går med Ibra og Hoff sentralt og TLO på høyrevingen. Var ikke lett å se, men det kan hende og da hadde han i så fall i tillegg en ny rolle å venne seg til.

                Uansett føler jeg Lehne fortjener litt mer enn to kamper etter skader og sykdom før vi hiver ham på dynga. Vi vet jo at han kan. 2021 kan ikke kalles flaks. Å score jevnt og trutt over 30 kamper er ikke flaks. Pellegrino scora ikke en dritt han heller før det plutselig løsna. Late bloomers er en greie.

                Har trua på Lehne-goll mot hvalfangerne til helga. Får han seg ei kasse eller to, så kommer selvtilliten.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9372

                  #68
                  Jeg kasta TLO på dynga da han skøyt over taket på Lerkendal.

                  ​​​​​​Hentes ikke tilbake før jeg ser en delikat touch eller lobb ass.

                  Men han skal selvfølgelig starte neste kamp!

                  ​​​​​​

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎