Runde 14; LSK - Sandefjord, Åråsen stadion; 16.07.23, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3352

    Kamptråd Runde 14; LSK - Sandefjord, Åråsen stadion; 16.07.23, kl. 17.00

    Kan være greit å starte kamptråden for å få tankene bort fra trenersituasjonen. Sandefjord kommer fra 0-0 mot Stabæk, men før det har de tapt 1-6 mot S08, 2-3 mot Haugesund, og en overraskende 4-1 seier over Odd. De ligger på kvalikplass, men med lukt på både søpla og bartene. Spillermessig er det kun et par navn jeg gjenkjenner, så jeg overlater til andre å analysere hva som venter oss på søndag.

    Når det gjelder oss, så blir det spennende å se hvordan Mesfin går inn i kampen. De store spørsmålene er hvordan konstruere forsvaret og hvorvidt Ranger og Edh holder i 90 min. Jeg håper han starter med følgende lag:

    Mads
    Skjærvik - Ruben - Dragsnes
    Ranger - Hoff - Uba - Edh
    Ibrahimaj - Adams - Åsen

    I forsvaret er det mulig å sette inn Slørdahl for Garnås, evt sette Slørdahl i midten og Ruben til høyre. Det er også mulig å la Skjærvik fortsette på venstre. Konstellasjonen Dragsnes, Edh, Åsen fungerte meget bra i fjor, så det hadde vært spennende å se om gutta finner tilbake til gammel magi. 3-4-3 formasjonen lar også Åsen og Ibrahimaj spille i sine naturlige posisjoner. En annen konstellasjon jeg tror kunne vært spennende er:

    Ruben - Slørdahl - Skjærvik
    Ranger - Hoff - Ibrahimaj - Dragsnes
    Edh - Adams - Åsen

    Den vil gi Ruben sjansen til å utfordre gjennom ledd, og det hadde vært gøy å se hva Edh og Ranger kan skape sammen. Den som blir skadelidende i en slik lagoppstilling er Ibrahimaj, men samtidig kan den gi gode forutsetninger for et godt høyt press. Spørsmålet er som sagt hvor lenge Edh og Ranger holder. Jeg tror Ranger har treningsgrunnlaget til å tåle 90 min, og så heller bytte inn Tobias når Edh er kjørt.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1212

    #2
    Mefsin burde konsentrert seg om å hente forsterkninger til årets LSK lag der særlig midtbanen er det største problemet. Nå skal han lede laget fra benken og jeg er spent på hva som venter de nærmeste dagene for ikke å si ukene fordi jeg tviler på at en ny trener er klar på en stund. Bakke har selvsagt fått lovnader om gull og grønne skoger på Oslo øst og hvis ikke LSK trekker noen virkelige gode spillere opp av hatten i dette overgangsvinduet der man viser at man vil ta det neste steget, så kan det hende at Bakke sin avgang om noen måneder kan virke mer forståelig.

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2292

      #3
      Tror neppe Mefsin vil eksperimentere med laget. Blir nok en 352 med Lehne også på topp. Eller blir han vår Sture Fladmark. Kombinerer flere roller med suksess. Skal vel ikke så mye til for å få litt entusiasme tilbake etter nedover-bakke. Merket at likegyldigheten hadde kommet tilbake. Nå kan det bli en ny boost, fueled by hatred.

      Uten navngitt trener blir det spennende å se hvor lett det blir å lokke spillere til Åråsen.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3352

        #4
        Opprinnelig skrevet av maxpayne
        Mefsin burde konsentrert seg om å hente forsterkninger til årets LSK lag der særlig midtbanen er det største problemet. Nå skal han lede laget fra benken og jeg er spent på hva som venter de nærmeste dagene for ikke å si ukene fordi jeg tviler på at en ny trener er klar på en stund. Bakke har selvsagt fått lovnader om gull og grønne skoger på Oslo øst og hvis ikke LSK trekker noen virkelige gode spillere opp av hatten i dette overgangsvinduet der man viser at man vil ta det neste steget, så kan det hende at Bakke sin avgang om noen måneder kan virke mer forståelig.
        Føler meg trygg på at Mesfin klarer å gjøre to ting samtidig, men ser poenget ditt. Tror Kippe blir den som planlegger og leder treningene, gjerne i samband med en kombinasjon med Åsen, Helland og Ordinas. Simon er jo tilstede på kampene, så om han får ansvaret for de avgjørelser som tas underveis er ikke noe jeg henger meg opp i.

        Spillerlogistikk er i utgangspunktet ikke det man diskuterer i kamptrådene, men det er ingen tvil om at de neste kampene frem til en ny trener blir presentert vil være uten om normalen, så vi får ha litt høyde under taket. De fleste av oss er vel enig i at Knudsen må erstattes, og at vi bør signere en spiller som er god en mot en. Med tanke på Skogvolds suksess i Start, så er jeg me usikker på om vi må hente inn en erstatter umiddelbart når/dersom Adams blir solgt.

        I forhold til kampen, så er all usikkerheten rundt skadesituasjonen det største spørsmålet.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3150

          #5
          De kan jo starte litt ny entusiasme bare ved å gå vekk fra Bakkes håpløse 3-5-2. Som noen nevner i en annen tråd blir vi utrolig smale, og tilsvarende enkle å forsvare seg mot. Kanskje vi til og med kunne prøve noe så radikalt som å få spillere inn i de posisjonene der de passer best?

          Kommentar

          • kanarisuper
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2019
            • 548

            #6
            Skal i hvertfall støtte laget som aldri før de neste kampene. Laget fortjener all den støtte de kan få etter det sviket.

            Kommentar

            • 007
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2013
              • 271

              #7
              Blir litt overrasket hvis Lehne er spilleklar, men ikke starter denne. Enten i 3-5-2 eller 3-4-3. Ikke fordi han har vært veldig mye bra i år, men... Kom faktisk til endel gode sjanser sist, men som han sa selv så scorer han jo ikke lenger og tenker for mye. Kan jo plutselig løsne.

              Er uansett spent på hele laguttaket siden det ikke er sikkert at alle klippekortene til vår forrige hovedtrener, som jeg ikke husker navnet på, fortsatt gjelder.

              I hvert fall blir visstnok ikke verken Roseth, Solberg eller Tønnesen spilleklare, men resten kan trolig spille litt eller hele kampen.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3352

                #8
                Opprinnelig skrevet av 007
                Blir litt overrasket hvis Lehne er spilleklar, men ikke starter denne. Enten i 3-5-2 eller 3-4-3. Ikke fordi han har vært veldig mye bra i år, men... Kom faktisk til endel gode sjanser sist, men som han sa selv så scorer han jo ikke lenger og tenker for mye. Kan jo plutselig løsne.

                Er uansett spent på hele laguttaket siden det ikke er sikkert at alle klippekortene til vår forrige hovedtrener, som jeg ikke husker navnet på, fortsatt gjelder.

                I hvert fall blir visstnok ikke verken Roseth, Solberg eller Tønnesen spilleklare, men resten kan trolig spille litt eller hele kampen.
                Å komme til sjanser har aldri vært Lehnes problem. Han er typen som uansett kampbilde vil komme til minst 2-3 gode avslutningsmuligheter. Problemet er at han stort sett brenner de. Det er bare å se tilbake på de enorme mulighetene han bommet på når Arnor satte han opp. Flere av de var så store at det var en større prestasjon å bomme enn å treffe. 2021-sesongen var unntaket hvor alt løsnet.

                Å spille med Adams og Lehne på topp gjør at både Åsen og Ibrahimaj må spille i posisjoner hvor deres egenskaper ikke kommer til sin rett i samme grad. Jeg mener det beste er å la Lehne hvile inntil Adams blir solgt, og heller sette han inn mot slutten av kamper hvor vi må jage mål.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9372

                  #9
                  Hater sand

                  Hater fjord

                  Hater hele Sandefjord!

                  Hele stedet er et boaty mcboatface der de har kaldt fjorden sin for Sandefjordsfjorden istedenfor Sandefjorden.

                  Nei, takke meg til Nitelva med radioaktivt avfall på bånn!

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4314

                    #10
                    Føler seieren mot RBK bare ble enda viktigere sånn som denne uka utviklet seg. Om vi hadde tapt og Bakke hadde stukket av etter ei dårlig resultatrekke, hadde han etterlatt seg en spillergruppe med moralen på bånn. I stedet fikk vi reist kjerringa og trenersviket gir en helt annen effekt. Vi har vist at vi kan, og vi vet at vi kan. Tror det er en enormt hevnlysten og ladd gjeng som går ut på matta i kveld.​

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3956

                      #11
                      Jeg har et håp om at sist ukes relativt dramatiske hendelser på Åråsen kan bidra til å slippe løs energi hos spillerne. Spillerne gikk til den tidligere - og den tidligere repekterte - treneren og la frem sin bekymring og misnøye med at assistenten har brukt for mye tid på å messe om grunnleggende ting, i stedet for å fokusere på intensitet og samhandling på treningene. Vi har jo også lest om hvordan den tidligere hadde en helt annen virkelighetsoppfatning av kvaliteten på treningene, enn det spillerne selv opplevde. Til det siste vil jeg si at det kanskje ikke er så overraskende, siden vi tidligere har kunnet lese om "arbeidsfordelingen" mellom de tidligere, hvor hovedtrener forklarte at det var assistenten som ledet treningene og at han selv mest gikk rundt og snakket med enkeltspillere. Det virker for meg som den tidligere for lenge siden har distansert seg fra jobbing på feltet og har opphevet seg selv til å være "en høy herre" som lar andre gjøre jobben på bakkeplan. Kanskje ikke så rart at han ble krenket og skremt av spillere som har egne meninger og som attpåtil var frekke nok til å komme til ham med sine tanker!

                      Jeg legger også merke til hva Mesfin sier om at vi må komme opp i femtegir og ikke rusle rundt i andre eller tredjegir! Et aldri så lite stikk til den tidligere der, tolker jeg det som!

                      Gleder meg til dagens kamp!
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • Dumbo
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2004
                        • 466

                        #12
                        Svesengen tror på samme lag som mot Rosenborg, bortsett fra at Garnås må stå over. Ranger kommer inn og Dragsnes trekkes ned som stopper.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4314

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Dumbo
                          Svesengen tror på samme lag som mot Rosenborg, bortsett fra at Garnås må stå over. Ranger kommer inn og Dragsnes trekkes ned som stopper.
                          Flott! Da får vi trekløveret Dragsnes, Edh, Åsen tilbake på venstre. Satser på suksess!

                          Kommentar

                          • Zindrinho
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2019
                            • 470

                            #14
                            Blir spennende å se hva mesfin er laga av, vil han ligge bakpå og la SF spille seg ut bakfra i ro og mak eller vil han flytte laget høyere og ta imot de 2-3 hundreprosentssjansene sf villig gir vekk hver kamp med deres uevne til å linke sammen mer enn 3 pasninger før de mistern. 15 baklengs på de 4 kampa før målløst mot stabæk sist.. bare å ta imot alle gaver vi får idag!
                            Håper også laget skal flytte seg som et lag, ikke stå høyt med midtbane og spisser for å ha et 50m mellomrom hjem til forsvaret som jerv borte i fjor var det grelleste eksempelet på.

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9372

                              #15
                              Først slipper Sandefjord inn et enkelt mål.

                              Vi vil ikke være no værre, så da står det 1-1 da.

                              Ække lett når man slepper inn alt!

                              Kommentar

                              • Pad
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2022
                                • 651

                                #16
                                Så det fungerer ikke å bruke samme gjeng og samme formasjon altså?

                                Kommentar

                                • Nosferatu
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 685

                                  #17
                                  Straks bedre, Vetle! Straks bedre! Bravo!
                                  For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9372

                                    #18
                                    Kapteinen til Sandefjord ser ut som han bedriver kampfiksing så rævva han presterer her nå.

                                    Spissene våre takker og bukker.

                                    Kommentar

                                    • brune stakkeland
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2012
                                      • 864

                                      #19
                                      Gabrielsen har en god pasningsfot, men han er en håpløs ballsentral

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9372

                                        #20
                                        14 mål på 13 kamper for Akor nå?

                                        Heit type!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎