Nyheter august 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    Nyhetstråd Nyheter august 2023

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden. Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd. I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder. Andre tråder brukes til detalj- og nisjeinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter. Vi ønsker mer av dette:
    TV-klipp
    Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere
    Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    Faktainformasjon som angår alle.
    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

    Nyhetstråden modereres etter § 12 i forumreglementet (finnes under FAQ) Nyhetstråden modereres strengt. Reglene for nyhetstråden er som følger:

    Nyheter skal alltid først publiseres i nyhetstråden, deretter i andre tråder hvis det er interessant.

    Nyhetssaker hentet fra nettet skal ikke limes inn i sin helhet. Slik nyheter legges inn i nyhetstråden ved at overskrift, ingress og lenke limes inn.

    Nyhetsssaker hentet fra papirutgave av aviser mv. skal ikke legges inn ved ordrett avskrift av hele saken. I stedet legges nyheten inn ved bruk av enkeltstående sitater, evt. ved en kort sammenfatning av innholdet med egne ord. Kilde skal oppgis.

    Chatting og kommentarer er strengt forbudt i nyhetstråden.

    Nyheter som ikke oppfattes som viktige, publiseres i tråden "Nyheter uten nyhetsinteresse" på LSK-backstage.

    Nyheter som omhandler rykter om LSK og LSKs spillere skal publiseres i ryktetråden frem til LSK offisielt kommenterer den aktuelle saken.​​
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3954

    #2
    Føler seg «friere enn på lenge»: – Nå er fotball veldig gøy igjen

    Dragsnes mener også at noe har skjedd etter at Geir Bakke overraskende valgte å gå til erkerivalen på Oslo øst.

    – Ja, jeg gjør det. Både som lag og for min egen del så føler jeg at vi er mye friere utpå der og kjører mer på. Jeg føler at vi alle også har mer energi og mer spilleglede, sier han og fortsetter:

    – Folk gjør så godt man kan utpå der og vi er ikke lenger redde for å feile, og den energien sprer seg i laget. Det blir en veldig go i gruppa og i hele gjengen, og også for egen del.


    https://www.rb.no/foler-seg-friere-e...s/5-43-2070392
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • niko
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2008
      • 441

      #3
      Trist nyhet:
      Tidligere Lillestrøm-spiller Rune Richardsen er død - VG

      Kommentar

      • Hexaphim
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 2730

        #4
        Petter Myhre er ferdig i LSK.

        Lillestrøm Sportsklubb og Petter Myhre er enige om å avslutte samarbeidet etter tre og et halvt år med stor suksess og mange oppturer.
        "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

        Kommentar

        • niko
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2008
          • 441

          #5
          LSK, Fotball | To afrikanere på prøvespill, og trolig kommer det flere (rb.no)
          Onsdag stilte to unge afrikanske spillere på sin første LSK-trening. Framover skal de vise seg fram. LSK-speider Espen Olsen forteller at det kan komme enda flere på prøvespill.

          Kommentar

          • brune stakkeland
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2012
            • 863

            #6
            Hoff og Ranger har stått over de siste øktene og trent alternativt. Ibrahimaj og Åsen gikk av før dagens økt var ferdig.

            Ruben skal ikke opereres (responderer bra på opptrening foreløpig)
            Torsdag avsluttet LSK treningen med fire spillere fra startelleveren mot HamKam på sidelinja. Også har LSK bestemt Ruben Gabrielsens vei tilbake til banen.

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3954

              #7
              LSK enig med Montpellier om 50-millionersavtale for Adams

              I helgen ble det kjent at franske Montpellier var i forhandlinger med Lillestrøm om en avtale for Akor Adams. Nettavisen var blant flere medier som omtalte budet og de pågående forhandlingene.

              Søndag var Adams tilstede på Åråsen da LSK slo HamKam og i starten av uken fikk spissen tillatelse til å reise til Frankrike etter at LSK hadde kommet til enighet med Ligue 1-klubben om en avtale verdt 50 millioner kroner, får Nettavisen opplyst.

              Åråsen-klubben har sikret seg en avtale som gir dem store deler av pengene over ganske kort tid. Det er normalt at klubber blir enige om en betalingsplan med avdrag over tid.

              Adams befinner seg nå i Frankrike, der han har gjennomgått fysiske tester og skal sluttføre de siste detaljene i sin avtale.

              I franske medier har det blitt rapportert at Adams presenteres mandag.



              Elska þetta félag

              Kommentar

              • bema0806
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2011
                • 521

                #8
                LSK-sjefen åpner opp om tungt privat år: – Den tøffeste tiden i mitt liv


                – Det siste året har jeg stått i et samlivsbrudd samtidig som jeg mistet trenerne mine. Det gjør at du får veldig mye innover deg samtidig. Det har absolutt vært den tøffeste perioden jeg har hatt i livet mitt. Selv nedrykket kan ikke måle seg med det jeg opplevde det første halve året, sier Mesfin åpenhjertig.

                https://www.tv2.no/sport/fotball/eli...-liv/15936399/

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3954

                  #9
                  LSKs dødballproblem mer kostbart enn mangel på spillere

                  LSK gjenoppsto som et godt dødball-lag i 2021 etter at det hadde vært en myte i mange år. Men i år har LSK sluppet inn flere mål på dødball enn de har scoret. I Tromsø ble alle poengene rotet bort på to cornere imot.

                  I 2021 scoret LSK på 16 dødballer, mens motstanderen fant nettet på 14. Med 23 dødballmål for og bare 11 mot, ble 2022 et meget strekt dødballår for klubben som i mange år ufortjent har levd med ryktet om å være et godt lag på dødballer. Denne sesongen stemmer det på ingen måte. LSK har scoret åtte ganger på dødball på sine 17 seriekamper, mens motstanderne allerede scoret på 10 av sine dødballer.

                  De to første baklengsmålene oppsummerte LSKs to største defensive utfordringer denne sesongen, dødballer og store personlige feil. Søndag kostet det sannsynligvis poeng på Alfheim.

                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3174

                    #10
                    Eirik Bakke (45) er ansatt som ny hovedtrener for LSK ut 2023-sesongen. Den mangeårige Leeds-proffen og tidligere Sogndal-treneren gleder seg enormt til å ta over en klubb han alltid har likt.

                    Kommentar

                    • Håvard Ottesen
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Aug 2012
                      • 131

                      #11
                      Lillestrøm har sikret Eirik Bakke (45) som hovedtrener ut sesongen. Men det kan skje helt andre ting i lederkabalen på Åråsen i løpet av kort tid.


                      Shit!

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2872

                        #12
                        Møtes de bare i porten?: – Tar avgjørelsen til uka

                        ​Eirik Bakke overtar som LSK-trener mandag. Fredag så har laget trene under ledelse av Simon Mesfin. Sportssjefen er selv aktuell for en engelsk klubb, og han lover at den saken skal avklares raskt.

                        (RB+)

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2872

                          #13
                          – Spør du meg, så vil jeg selvfølgelig spille

                          ​Ruben Gabrielsen (31) trener for fullt igjen. Om det er opp til ham, så spiller han mot Viking. LSK-stopperen har også krystallklar mening om ansettelsen av Eirik Bakke og den mulige avskjeden til Simon Mesfin.


                          (RB+)

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2872

                            #14
                            Bakke måtte plutseleg ta eit val: – Så lenge ho seier at ho vil eg skal gjera dette, er det enklare å seia ja

                            ​Eirik Bakke (45) meiner han måtte inn att i «manesjen» då sjansen baud seg, men den kjem ikkje utan å ofra noko.

                            (Sogn Avis – Bak betalingsmur, de med RB-abonnement kan lese)

                            Kommentar

                            • OlaG
                              Oversetterdrone
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 882

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                              (Sogn Avis – Bak betalingsmur, de med RB-abonnement kan lese)
                              Kort saksopplysning: Det holder ikke med RB+, man må ha "ALT"-abonnement hos Amedia.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3954

                                #16
                                LSK hyller Viking-supportere

                                – I løpet av sine 30 år i jobben har aldri LSKs banesjef opplevd maken: 800 Viking-supportere hadde med egne søppelposer og ryddet borteseksjonen før de forlot Åråsen.

                                Lillestrøm tapte 1–3 hjemme mot Viking i toppkampen i eliteserien søndag. Etter kampen hylles Viking-supporterne for å ha ryddet hele tribunen etter seg.


                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • brune stakkeland
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2012
                                  • 863

                                  #17
                                  Nyheten mest relatert til A-laget her er at Daniel Skaarud nå trener for fullt igjen, kampen i kveld kommer litt for tidlig til at han vil spille
                                  LSKs juniortrener Pål-André Helland får med seg spillere fra A-laget i onsdagens NM-kamp mot Sarpsborg. Kampen sendes direkte på rb.no.

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3954

                                    #18
                                    Er fortsatt klubbens toppscorer. Nå vil Start prøve å hente ham tilbake.

                                    LSKs sportssjef om mulig Start-retur for Skogvold: – Mest aktuelt at han blir

                                    ​Overskrift fra Fevennen. Har ikke tilgang, så jeg vet ikke hva mer de skriver, men avisa har tydeligvis snakket med Mesfin.



                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2872

                                      #19
                                      Mesfin drar ikke til England: – Mitt livs største valg


                                      Simon Mesfin fortsetter i LSK. Sportssjefen har takket nei til tilbudet fra den engelske klubben som ønsket ham som toppsjef.

                                      (RB+)

                                      Kommentar

                                      • 007
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2013
                                        • 271

                                        #20
                                        Bakke om veien videre for LSK: – Det skal gå raskere framover

                                        ​Eirik Bakke har fordypet seg i LSKs sesong så langt og har startet jobben på treningsfeltet. Den nye LSK-treneren har likt mye av det han har sett. Han skal ikke gjøre store endringer i de 12 siste kampene.

                                        https://www.rb.no/bakke-om-veien-vid...s/5-43-2082578

                                        RB+

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎