Runde 17; Tromsø - LSK, Romssa Arena, 06.08.23, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3149

    #81
    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

    1) Han går og går, og pirker ballen til en ikke strålende plassert Dragsnes. Det var sistnevntes finte og venting på rett mulighet for innlegg som skapte målet.
    2) Svendsen sliter med det samme som Ranger har gjort. Han tar på seg skylappene, krummer nakken og kjører på til det sier stopp.
    3) Når det gjelder Simsir, har jeg hørt en del signaler på at det ikke var hans ferdigheter på banen nødvendigvis som gjorde at han fikk så lite spilletid.
    4) Bortsett fra Skjærviks hjerneblødning tror jeg vi kan fastslå at det var laget, og ikke enkeltspillerne som gjorde at vi tapte kampen.
    1) Helt enig, det er Dragsnes sitt presise innlegg og en strålende heading fra Kong Garnås som gjorde målet.
    2) Igjen helt enig, det er bare frustrerende å se på, og skaper ubalanse igjen og igjen. Samtidig har Ranger vist at det er mulig å knekke koden.
    3) Riktig. Ufordragelig type med primadonnanykker på høyt internasjonalt nivå.
    4) Igjen enig, men uten (nok en) fatal tabbe fra Skjærvik er det på ingen måte umulig at vi kunne fått uavgjort. Du kunne se hvordan laget mistet trua etter den.

    Kommentar

    • Solør
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Aug 2015
      • 17

      #82
      Synes det er synd vi blir så forutsigbare for tiden. De beste kampene våres i år er når vi klarte å vri spillet og angripe på begge sidene. Nå skal alt forgå på venstre og det tar så sjukt lang tid før ett innlegg kommer. Og innleggene er også forutsigbare. Alt skal foregå i lufta. Hvorfor klarer aldri vi å slå ett rask innlegg bak forsvaret og gjerne lavt?
      Og byttene kommer ganske sent i de kampene som vi ikke er i nærheten av å være gode i

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4314

        #83
        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

        Litt enig med dere begge. Synes faktisk Svendsen var bedre uten ball enn med ball i går. At han hadde pasning til assist gir liten kred hos meg. Han går og går, og pirker ballen til en ikke strålende plassert Dragsnes. Det var sistnevntes finte og venting på rett mulighet for innlegg som skapte målet. Pasningen fra Svendsen var bare en pasning.

        Svendsen hadde etter min oppfatning en svak kamp. Raidene hans var dårligere enn vanlig, fordi han manglet det lille ekstra steget til å komme ut av situasjonene. Han fikk raskt på seg 4 mann, og klarte ikke å holde ballen tett nok til å danse seg gjennom slik han ofte gjør. Han ble ikke "dispossessed" fordi han selv fikk ballen for langt foran seg i de fleste tilfeller, i motsetning til at noen direkte tok ballen fra ham. Offensivt bidro han med nada (ref mitt argument vedr. pasning før målet) Defensivt hadde han derimot noen gode ballgjenvinninger. Svendsen sliter med det samme som Ranger har gjort. Han tar på seg skylappene, krummer nakken og kjører på til det sier stopp. Alt for sjelden blir det noe ut av det. Hvis han oftere slipper ballen til en medspiller, vil det være vanskeligere for motstanderne å omringe ham slik vi så i går. Dessverre har han for dårlig oversikt. Svendsen har masse talent, men jeg tror at det er greit om han får gå videre.

        Når det gjelder Simsir, tror jeg vi skal være forsiktige med å bruke ham som et eksempel for å konkludere bastant at det ikke er plass til driblere i laget. Jeg har hørt en del signaler på at det ikke var hans ferdigheter på banen nødvendigvis som gjorde at han fikk så lite spilletid.

        Bortsett fra Skjærviks hjerneblødning tror jeg vi kan fastslå at det var laget, og ikke enkeltspillerne som gjorde at vi tapte kampen. Støtter Vogel 100% på denne.
        Gode poenger. Støtter meg til denne og modererer samtidig innlegget mitt litt.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3352

          #84
          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

          Dette igjen? På hvilket grunnlag mener du dette? Svendsen la ikke ned noe mindre innsats enn de andre i det defensive, og han legger i hvert fall ikke ned noe mindre innsats defensivt enn det Akor gjorde. Han løp og jobbet pliktoppfyllende helt til han ble byttet ut. Hadde like mange gode og dårlige involveringer som resten. Det var ikke Svendsen som sviktet på søndag. Det var laget som helhet. Vi ble totalt eid og taktisk utklasset i banespillet av et Tromsø som hadde gjort hjemmeleksa si.

          Angående feilpasninger og balltap, så har Fotmob følgende statistikk på Svendsen:

          Accurate passes: 10/12 (83%)
          Dispossessed: 0

          Jeg mener riktignok han løp seg inn i sekken et par ganger, så er ikke enig med 0 dispossessed. Men problemet sånn som jeg ser det er heller at han kun har 12 pasninger på 75 minutter. Han involveres alt for lite. Vi er dønn bestemt på å spille oss gjennom på venstresiden, samme hva. Selv da trenerteamet rokkerte om på fire mann i forsvaret som følge av ett bytte og det gode samarbeidet på venstresiden falt helt sammen, skulle vi fortsatt trille ball på kryss og tvers i håp om å brodere oss gjennom på venstre. Da har vi pent lite å stille opp med, og en plan B har vi ikke vært i nærheten av å ha helt siden vi rykket opp. Forbanna håpløst. Hadde vi spilt på en måte som passet Svendsen, hadde vi fått veldig mye mer ut av ham. Minner om at Glimt til tider herjer med en venstreside bestående av Wembangomo og Pellegrino. De gutta der har ikke akkurat det defensive som sine store styrker, men Knutsen lar dem holde på fordi det er til det beste for laget.

          Siden vi dessverre ikke legger opp til å spille en fotball som passer Svendsen og lignende typer (les: Aral Simsir), er det nok best at veiene våre skilles når kontrakten hans løper ut ved årsskiftet. Tobias fortjener å bli satset på.
          Etter min mening tar Svendsen altfor lett på returløp når vi mister ballen. Blir mye lett tripping hjemover. Videre har det vært utallige muligheter hvor han kunne hjulpet til med press på ballfører, men blir stående fem meter unna og se på. Akor jobbet mye hardere defensivt enn hva Tobias gjør. Svendsens defensive innsats ligger på nivå med Åsen og Lehnes, og er en stor årsak til at våre motstandere kan spille seg igjennom vår midtbane som om den er ikke-eksisterende. I denne kampen var ikke Tobias dårligere enn Åsen og Lehne, men det bare forsterker problemet når det blir så mange som ikke jobber defensivt. Min mening er ikke bare basert på hva Tobias har levert i denne kampen, men generelt over hele sesongen.

          Hadde Tobias hadde hatt en uttelling som ligner på hva Glimtspillerne leverer, så hadde jeg ikke hatt noe å utsette. Når det offensive blir redusert til en kuriositet og det etterlates store rom defensivt, så blir summen for dårlig. Jeg er dog enig i at Tobias blir involvert i altfor liten grad. Spørsmålet er hvordan laget skal organiseres slik at han kan komme bedre til sin rett. Der har jeg ingen svar.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3352

            #85
            Opprinnelig skrevet av Solør
            Synes det er synd vi blir så forutsigbare for tiden. De beste kampene våres i år er når vi klarte å vri spillet og angripe på begge sidene. Nå skal alt forgå på venstre og det tar så sjukt lang tid før ett innlegg kommer. Og innleggene er også forutsigbare. Alt skal foregå i lufta. Hvorfor klarer aldri vi å slå ett rask innlegg bak forsvaret og gjerne lavt?
            Og byttene kommer ganske sent i de kampene som vi ikke er i nærheten av å være gode i
            Problemet ligger sannsynligvis i at Dragsnes ikke har pasningsfoten til Roseth og Tønnesen. De to skadde slo hyppig ballen ut til Ranger, mens etter at de ble skadet så har Lars knapt fått noe å jobbe med.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2087

              #86
              Opprinnelig skrevet av MortenA

              Problemet ligger sannsynligvis i at Dragsnes ikke har pasningsfoten til Roseth og Tønnesen. De to skadde slo hyppig ballen ut til Ranger, mens etter at de ble skadet så har Lars knapt fått noe å jobbe med.
              Dragsnes blir litt som Garnås med innlegg og crossere. En som blir til gull, og 15-20 utover sidelinja.

              Kommentar

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎