Runde 18: Lillestrøm - Viking, Åråsen 13.08.23, kl 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9372

    Kamptråd Runde 18: Lillestrøm - Viking, Åråsen 13.08.23, kl 17.00

    Mens mesteparten av Norge sitter i sofaen og venter på Chelsea - Liverpool, starter flomderbyet Lillestrøm - Viking.

    Viking kommer stinne av selvtillit med 17 seiere på rad og en Gunnar Aase som storkoste seg på Depeche Mode konsert.

    Lillestrøm er og til å kjenne igjen med null pasninger innad i laget på motstander sin banehalvdel under forrige kamp, så da lurer alle på det samme:

    Kan det gå?

    Jeg sendte spørsmålet til Norsk Regnesentral, som kom med følgende prognose:

    Tore Tange ein gamle mann, heile byen kjenne han, han som ville vært gla om Viking vann; stor sjans.

    Har du hørt om a Tøyen Tulla? Hu mente at det var litt sjanse for 0-0 da; og uavgjort generelt.

    Lillestrøm seier fikk jeg ikke noe særlig tilbakemelding på da Regnesentralen sin maskin ikke er ferdig med å skrive nullene etter komma i 0,00000000 osv.

    Men fra spøk til noe anna. Hadde vi møtt Kolstad eller Steinkjer hadde jeg vært sikker på tap. Hadde vi møtt Man City eller Real Maaadrid, hadde jeg hatt trua på poeng.

    Blikke klok på denna Sportsklubben. Alt kan skje!

    Så god kamp ønskes alle!

    ​​
  • niko
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2008
    • 441

    #2
    I følge RB kan Ruben og Tønnesen kanskje være tilgjengelige. Ranger er mer tvilsomt.

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3149

      #3
      Håper Salvesen får den mottagelsen han fortjener, og at Sportsklubben (som vanlig) løfter seg når de er underdogs. Kommer til å savne Garnås, men Tønnesen inn ville vært et stort plaster på såret.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4314

        #4
        Sjelden følt meg så sikker på 0 poeng, men motbevis meg gjerne, gutter.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3352

          #5
          Håper at vi får stablet noen skadde på beina. En stoppertrio med Skjærvik, Slørdahl og Dragsnes inviterer til tabber, men håper at de tar opp handsken. En midtbane med Edh, Hoff, Ibrahimaj og Åsen blir raskt vår beste lagdel. Foran ligger det da an til Skogvold, Lehne og Svendsen. Spørsmålet er hvem av Svendsen og Skogvold som spiller på hvilken ving.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2291

            #6
            Fra FB:

            Nasjonal VAR-aksjon i dag:

            I dag er siste nasjonale VAR-aksjon i de planlagte rundene. Det vil si følgende:

            -de første 15 min skal alle sitte ned og være stille
            -det skal ikke være noe jubling ved scoring
            -det skal ikke være klapping på cornere,frispark osv.
            -etter 15 min starter vi med å synge «hater, hater, hater jævla VAR» før vi fortsetter med fokus på Sportsklubben

            Det er viktig at alle på Åråsen følger dette i dag. Også dere som er på sittetribunen. Prøv på best mulig måte å forklare til barna hvorfor man gjør dette. Og er det folk rundt om på stadion som prøver å lage liv informer dem om aksjonen.

            Det er viktig å påpeke at dette ikke er en aksjon mot Lillestrøm Sportsklubb slik at ingen tror det.

            Og en viktig ting til sist:

            Dersom du ønsker VAR i Norge og derfor ikke vil være med på aksjonen, da går du opp på tribunen etter 15 min ut i kampen. Dette er en felles aksjon for hele Norge. Vi i Lillestrøm skal ikke være dem som ødelegger denne aksjonen. Det vil bli gitt klare beskjeder til dem som ikke følger dette på Kanarifeltet under aksjonen.

            Helt greit at de syngende feltene driver med slikt men det blir en smule diktatorisk at absolutt alle skal følge dette regimet.
            Er dette en aksjon for aksjonens del. Virker litt sånn ungdomsskole elevrådspåfunn.
            Hva er det man ønsker å oppnå. Fjerne VAR? Slutt å drøm. Kom ned på jorda. Det er som med all annen teknologi.
            Er den først oppfunnet og tatt i bruk blir den aldri fjernet. Når det gjelder VAR så må produktet fin-tunes slik at man slipper disse lange pausene.
            Disse folka som demonstrerer får heller ta seg utdannelse innen ML, AI og automatisering så de kan være med å forbedre poduktet istedenfor å sutre over alt det nye som kommer. Bakstreversk.

            Jeg inviterer herved til en mot-aksjon. Nasjonal Aksjon For Bedre VAR
            Det skal hoppes, danses, synges og ikke minst jubles for full hals for alle hendelser det første kvarteret.


            PS! Forventer en shit storm nå
            PS2! Heia LSK

            Kommentar

            • Svart og gul
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2004
              • 265

              #7
              Helt enig med sistnevnte. Her blir det klapping første 15.

              Kommentar

              • Smukken
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2004
                • 718

                #8
                Enig jeg også. VAR har jo vært til vår fordel også
                Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                Kommentar

                • Smukken
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2004
                  • 718

                  #9
                  Magefølelsen min tilsier seier i dag. Da får den burger etterpå
                  Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9372

                    #10
                    Som du sier kunden, er det noe diktatorisk over detta; ovenfor sittan.

                    Hva Kanari-Fansen gjør på feltet sitt, som man må være medlem av KFL eller LSK for å ha tilgang til, er nå så. Føringene og retningsvalg har vi stemt over på årsmøtet så det blir som det blir (jeg støtter 15 stille der).

                    Men å kreve at andre betalende tilskuere rundt omkring på stadion som ikke har no forhold til fotballkultur eller noen ting skal danse etter samme pipe? Det funker ikke. De betaler ikke billett på Åråsen for evt å bli kjefta på av folk de ikke kjenner.

                    Man får uansett VAR forkjempere over på den riktige siden med argumenter og logikk, ikke kjeft fra en høy hest.

                    Få heller KFL109 til å holde en apell før kampstart hvor han legger fram og forklarer. Alle er som regel enig med det han har å si.

                    Så kan folk velge hvilken del av fotballen man ønsker å plassere seg i.

                    Den moderne: VAR, kunstgress, Saudi Arabia, pengegalopp fra hælvette, Premier League

                    Den klassiske: gress, kalde pølser, varm brus, usponsa stadionnavn, Tippeligaen

                    PS. Felt O og da Vikingsupportere fikk kjørt seg da en stor del av 12.500 betalende tilskuere de hadde hjemme klappa og jubla under aksjonen der sist. Det er vel det man vil unngå på Åråsen nå, man har jo tross alt et image man ønsker å beholde

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2087

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Smukken
                      Enig jeg også. VAR har jo vært til vår fordel også
                      Dårlig argument. Det er lett å ha prinsipper så lenge prinsippene er til egen fordel. Vanskeligere å stå i det når det går motsatt vei. Kudos til VAR motstanderne som opprettholder sin motstand også når VAR avgjørelser har gått i egen favør.

                      ... men, nok om VAR, dette er vel en kamptråd?
                      Spent på laget i dag, frykter at vi både vil ha en tynn 11'er, en syltynn benk, og i tillegg må drive rovdrift på enkeltspillere. Kan fort bli sannsynlig at vi får flere juniorminutter i dag.

                      Ang det siste, har hørt kritikk fra flere (bl.a. det alltid like lystige laget i Harde mottak) om at vi nå har gitt spilletid til unge spillere bare fordi vi ikke har hatt noe valg. Jeg er litt enig, men mest uenig. At vi har en tynn stall nå er lite å diskutere. Likevel: Uba ble feks ikke benyttet siste kamp, i stedet ble Henriksrud satt inn. Mange trenere (eks Erlandsen) ville heller satt inn en senior og rokkert på laget om nødvendig, evt latt være å gjøre det siste byttet. Dessuten, med mindre du har en Martin Ødegård, så er det vel nettopp slik de unge får sjansene i de fleste tilfeller? Tviler på at det var planen at Nypan skulle få så mye spilletid i RBK i år. Her skjedde det først og fremst fordi en serie med overganger floppet i kombinasjon med noen skadeproblemer. Det er det som ER veien til spilletid for de unge hvis de skal få mer enn 2 minutter her og der. Skader, karantener, eller at førstevalget er ute av form. Deretter handler det bare om å ta sjansen. Håper på Skogvold i dag. Dette burde være en kamp for en bakromsspiss som går rett på mål. (I motsetning til Svendsen, som passerer en spiller, deretter venter på ham for å drible ham en gang til. Morsomt å se på - når vi leder 3-0. Når vi ligger under - ikke like morsomt)

                      Kommentar

                      • ChrisK
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2013
                        • 302

                        #12
                        Sves melder følgende lag i dag:

                        MHC
                        Slørdahl - Gabrielsen - Skjærvik
                        Edh - Lundemo - Hoff - Dragsnes
                        Ibrahimaj - TLO - Åsen

                        Kommentar

                        • *eLSKerLSK*
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2005
                          • 403

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av ChrisK
                          Sves melder følgende lag i dag:

                          MHC
                          Slørdahl - Gabrielsen - Skjærvik
                          Edh - Lundemo - Hoff - Dragsnes
                          Ibrahimaj - TLO - Åsen
                          Skulle gjerne sett Ibrahimaj sentralt sammen med Hoff og Skogvold på høyre kant.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4314

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

                            Skulle gjerne sett Ibrahimaj sentralt sammen med Hoff og Skogvold på høyre kant.
                            Veldig skummelt å kjøre inn Ruben fra start i tillegg. Orker ikke ny skade etter 15 minutter og fire nye rokkéringer i forsvaret.

                            Overrasket, men samtidig ikke, over at Tønnesen fortsatt ikke er klar. Helt vilt.

                            Kommentar

                            • ChrisK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2013
                              • 302

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                              Veldig skummelt å kjøre inn Ruben fra start i tillegg. Orker ikke ny skade etter 15 minutter og fire nye rokkéringer i forsvaret.

                              Overrasket, men samtidig ikke, over at Tønnesen fortsatt ikke er klar. Helt vilt.
                              Tønnesen er i troppen. Han har vært ute med skade i et par måneder, så er nok ikke veldig dumt å la han starte på benken.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4314

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av ChrisK

                                Tønnesen er i troppen.
                                Flott! Regner med at han kommer inn, kriger inn en goll på corner og tråkker over i samme slengen

                                Kommentar

                                • Pad
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2022
                                  • 650

                                  #17
                                  Finnes 14 andre lag i ES jeg heller ville startet med Lundemo mot. Her skal han få løpe mye imellom.

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2291

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Pad
                                    Finnes 14 andre lag i ES jeg heller ville startet med Lundemo mot. Her skal han få løpe mye imellom.
                                    Frykter det samme. Hadde følt meg tryggere med Ibra. Da kunne og burde Skogen fått seg en start på kant.
                                    På en annen side blir dette lakmustesten for Lundemo hvorvidt han har noe å bidra med eller ikke. Og om han skal bli med videre

                                    Kommentar

                                    • brune stakkeland
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2012
                                      • 864

                                      #19
                                      Skal vi tippe at Salvesen kommer til å benytte enhver anledning til å gå hardt inn i skuldra til Ruben?

                                      Kommentar

                                      • Playboy1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 2109

                                        #20
                                        Føles så rart uten stemning på Åråsen.
                                        Men tar vel av etter 15 min

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎