Spillertråd Vetle Skjærvik

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3954

    Spillertråd Spillertråd Vetle Skjærvik

    Vetle Skjærvik, 23 år gammel, født 15.08.2000, 184 cm høy. Kontrakt ut 2026. Fra Lillehammer. Tidligere klubber Roterud, Lillehammer og Hamkam.

    (Transfermarkt sier han er født 15/9, mens Gilbert opererer med 15/8 i "Stallen 2023". Stoler mest på Gilbert, avventer en bekreftelse.)
    Elska þetta félag
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3954

    #2
    Kunne ikke finne noen spillertråd for Vetle Skjærvik, så da opprettet jeg en! Kanskje like greit at frustrasjonene rundt hans uheldige involveringer blir "gjemt og glemt" i andre tråder!

    Interessant å lese hva Eirik Bakke sier om Vetle:

    – Vetle (Skjærvik) har blitt kastet rundt over alt. Han er en ung gutt som kommer fra et annet miljø, og da trenger han å spille i en posisjon for å bli god. Tror det er en grunn til at han er blitt involvert i en del ting, og jeg tror det gjelder flere spillere. Forhåpentligvis kommer det flere spillere tilbake slik at vi kan få den kontinuiteten vi trenger.

    Når det gjelder Skjærvik som har vært involvert i flere baklengsmål den siste tiden, er han ikke bekymret.

    – Vetle må komme seg litt i utfordrerposisjon igjen. Han er en veldig god spiller, men har kommet inn i en litt dårlig steam. Når han kom til en ny klubb som LSK, så skal han opp et steg. Jeg var gjennom det samme selv som spiller. Når du blir kastet litt rundt som spiller, så blir du utrygg. Han er litt utrygg nå.

    Det vil han gjøre noe med i de månedene han har trenerjobben.

    – Han må skoleres som stopper. Der har han en veldig gode læremester i Frode Kippe som kan lære ham det han trenger. Jeg er sikker på at han kommer til å bli en veldig god spiller for Lillestrøm, og allerede nå må han være klar hvis han trengs.


    Eirik Bakke overrasker meg positivt med sine observasjoner og sine uttalelser.
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2864

      #3
      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      Eirik Bakke overrasker meg positivt med sine observasjoner og sine uttalelser.
      Akkurat dette har jeg lagt merke til og. Ikke som en viss annen Bakke som strør rundt seg med floskler, klisjeer og ordspill fra kjøkkenet...

      I år så tar vi alt

      Kommentar

      • Stan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 1069

        #4
        Tromsø har lagt inn bud på ham

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1385

          #5
          Dersom Garnås er med videre må vi jo selge en stopper. Hvem av disse seks stopperne vil akseptere å være henholdsvis femte- og sjettevalg?

          Ruben
          Rogers
          Skjærvik
          Roseth
          Moen Foss
          Garnås

          Noen som vet noe om nivå på budene?

          Kommentar

          • LS89
            Kamptrådkongen
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2013
            • 3323

            #6
            En spiller som vi ga 5(?) milioner for, som overhodet ikke har fremstått annet enn en katastrofe. Huskes best for det pinlige intervjuet i Tromsø.

            Hva gikk egentlig galt? En spiller klubben virket å ha stor tro på, men var jo aldri i nærheten. Får vi igjen det vi ga skal vi være for fornøyde. Eurosport melder bud i millionklassen.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3146

              #7
              Håper klubbene kommer til enighet her.

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2045

                #8
                Opprinnelig skrevet av LS89
                En spiller som vi ga 5(?) milioner for, som overhodet ikke har fremstått annet enn en katastrofe. Huskes best for det pinlige intervjuet i Tromsø.

                Hva gikk egentlig galt? En spiller klubben virket å ha stor tro på, men var jo aldri i nærheten. Får vi igjen det vi ga skal vi være for fornøyde. Eurosport melder bud i millionklassen.
                Synes det er litt unyansert å si at han aldri var i nærheten. Han var tidvis MEGET god mellom hjerneblødningene. Problemet var at det var for mange enorme tabber. Under Bakke 2.0 gjorde han helt greie innhopp.

                "Bud i millionklassen" betyr jo alt fra 1 mill og (sannsynligvis ikke så veldig langt) oppover. Vi kjøpte en spiller som var fast på et eliteserielag, selger en som står et stykke bak i køen. Eneste sjansen til å få igjen noe i nærheten av det vi betalte er nettopp at Helstrup kjenner ham fra før. Tipper vi må ta et "tap i millionklassen" på ham for å få ham bort fra lønnslista vår. Hvis TIL ikke går over 3 mill mener jeg det er bedre å beholde ham og se hva som skjer. Jeg tror han fort kan spille seg til fast plass på TIL hvis han går. Potensialet er der.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3146

                  #9
                  Prisen bør være 5 mill. Blir han her får han neppe særlig med spilletid, med mindre det blir helt skadekrise blant de andre stopperne. Har aldri oppfattet han som meget god, mer som helt gjennomsnittlig - helt frem til den enorme tabben kom (for det gjorde den stort sett).
                  Kan godt hende han spiller seg til fast plass på TIL. Kan godt hende han utvikler seg til en god stopper underveis også. Men pr i dag er han så langt unna en startplass hos oss at et salg er den beste løsningen for alle.

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2045

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                    Prisen bør være 5 mill. Blir han her får han neppe særlig med spilletid, med mindre det blir helt skadekrise blant de andre stopperne. Har aldri oppfattet han som meget god, mer som helt gjennomsnittlig - helt frem til den enorme tabben kom (for det gjorde den stort sett).
                    Kan godt hende han spiller seg til fast plass på TIL. Kan godt hende han utvikler seg til en god stopper underveis også. Men pr i dag er han så langt unna en startplass hos oss at et salg er den beste løsningen for alle.
                    Pris på 5 mill hadde vært fint. Får vi det, så selg. Jeg tror han har mer i seg enn det han har fått vist, men enig i at han har vært et stykke unna førstevalg. "Har vært" er ikke det samme som "forblir", med ny trener kan mye skje. For meg blir det litt pussig å argumentere for en høyere pris og et lavere nivå i samme avsnitt.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3146

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                      For meg blir det litt pussig å argumentere for en høyere pris og et lavere nivå i samme avsnitt.
                      Om Tromsø har fulgt han i flere år, så må de jo være seriøst interessert. I tillegg ser jeg ikke mange andre stoppere i Norge de kan hente så veldig mye billigere akkurat nå, og han bør ha blitt bedre av treningshverdagen hos oss. Derfor er det ikke helt urimelig at vi prøver å få igjen mest mulig, og 5 mill er et fint og rundt tall.
                      Mener jeg samtidig at vi betalte for mye i forhold til kvalitetene? Definitivt.

                      Kommentar

                      • Nosferatu
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 672

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                        Synes det er litt unyansert å si at han aldri var i nærheten. Han var tidvis MEGET god mellom hjerneblødningene. Problemet var at det var for mange enorme tabber. Under Bakke 2.0 gjorde han helt greie innhopp.

                        "Bud i millionklassen" betyr jo alt fra 1 mill og (sannsynligvis ikke så veldig langt) oppover. Vi kjøpte en spiller som var fast på et eliteserielag, selger en som står et stykke bak i køen. Eneste sjansen til å få igjen noe i nærheten av det vi betalte er nettopp at Helstrup kjenner ham fra før. Tipper vi må ta et "tap i millionklassen" på ham for å få ham bort fra lønnslista vår. Hvis TIL ikke går over 3 mill mener jeg det er bedre å beholde ham og se hva som skjer. Jeg tror han fort kan spille seg til fast plass på TIL hvis han går. Potensialet er der.
                        Joda, han har vist glimt av kvalitet, jeg er enig i det. Men det gjelder å ikke se seg blind på dem. Helhetsinntrykket er og blir: …vi kan bedre enn dette her. Riv av plasteret og gå videre. Vi kan ikke bli helt Manchester United med «jo men sjekk det glimtet her og det glimtet her da» og tviholde på spillere i årevis på grunn av det og så bli forundret over at det aldri løsner eller går seg til. Ikke at jeg mener LSK er i nærheten av å drive med det, og i enda mindre grad at det er det du påstår, Lars Henrik, men du skjønner sikkert poenget!

                        Ifølge iTromsø er TIL «villig til å betale flere millioner kroner for Skjærvik», så vi kan jo håpe at det er oppunder fem. Men selv om dét skulle bli med drømmen høres det ut som om det definitivt blir noe av, dette, og det har jeg det helt fint med.
                        For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                        Kommentar

                        • 007
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2013
                          • 271

                          #13
                          Tromsø har snart godt over 30 mill. på vei inn for kun et spillersalg, så jeg er ikke fornøyd hvis vi ikke får igjen minst det vi betalte for Skjærvik.

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2045

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Nosferatu

                            Joda, han har vist glimt av kvalitet, jeg er enig i det. Men det gjelder å ikke se seg blind på dem. Helhetsinntrykket er og blir: …vi kan bedre enn dette her. Riv av plasteret og gå videre. Vi kan ikke bli helt Manchester United med «jo men sjekk det glimtet her og det glimtet her da» og tviholde på spillere i årevis på grunn av det og så bli forundret over at det aldri løsner eller går seg til. Ikke at jeg mener LSK er i nærheten av å drive med det, og i enda mindre grad at det er det du påstår, Lars Henrik, men du skjønner sikkert poenget!

                            Ifølge iTromsø er TIL «villig til å betale flere millioner kroner for Skjærvik», så vi kan jo håpe at det er oppunder fem. Men selv om dét skulle bli med drømmen høres det ut som om det definitivt blir noe av, dette, og det har jeg det helt fint med.
                            For all del, jeg har selv argumentert for å rive av plasteret noen ganger. Jeg klarer bare ikke å fri meg for tanken at gutten har mye mer i seg enn han har fått vist så langt hos oss. Jeg synes ikke det har vært snakk om små glimt, men snarere relativt bunnsolide opptredner i 89 minutter per kamp, avløst at 1-2 fadeser. Antallet fadeser er naturligvis uakseptabelt.

                            Det kan godt hende at TIL er villig til å gi oss 5 mill for en som har mer gnagsår på skinke enn på hælene, i så fall er det bare å selge. Jeg synes bare ikke at han har vært så svak at han skal ut for enhver pris. Når det er sagt, så lenge han ikke trenger å erstattes kan jo lønnskronene benyttes bedre et annet sted på banen.

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2045

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av G-Man

                              Om Tromsø har fulgt han i flere år, så må de jo være seriøst interessert. I tillegg ser jeg ikke mange andre stoppere i Norge de kan hente så veldig mye billigere akkurat nå, og han bør ha blitt bedre av treningshverdagen hos oss. Derfor er det ikke helt urimelig at vi prøver å få igjen mest mulig, og 5 mill er et fint og rundt tall.
                              Mener jeg samtidig at vi betalte for mye i forhold til kvalitetene? Definitivt.
                              Det er argumentasjonsrekken
                              1. Vi betalte for mye
                              2. Han var ikke i nærheten av å få spille fast for oss
                              3. Vi skal ha igjen minst det vi betalte

                              som blir litt underlig for meg. Markedet har nok steget enda litt siden vi hentet ham, men hans relative verdi kan umulig være på oppadgående ut i fra pkt. 1 og 2 over. Tromsø har åpenbart en viss tro på gutten, og det kan holde til at de mener at 5 mill er helt ok i forhold til hva alternativene er tilgjengelig for.

                              Kommentar

                              • Tvilling
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 1465

                                #16
                                Og for å synse enda mer... Kanskje mindre attraktivt for Vetle å velge TIL, når trener Gaute ikke lengre er der? Og ny trener der vil kanskje ha andre?
                                Ingen krise om Vetle blir, og ingen krise om han blir solgt....tenker jeg.

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2870

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Tvilling
                                  Og for å synse enda mer... Kanskje mindre attraktivt for Vetle å velge TIL, når trener Gaute ikke lengre er der? Og ny trener der vil kanskje ha andre?
                                  Ingen krise om Vetle blir, og ingen krise om han blir solgt....tenker jeg.
                                  Tromsø hadde vel stoppermanko fra før, og nå forsvinner den beste med GH til Glimt? Vetle S. kommer til dekket bord om han velger samene.

                                  Kommentar

                                  Working...
                                  😀
                                  😂
                                  🥰
                                  😘
                                  🤢
                                  😎
                                  😞
                                  😡
                                  👍
                                  👎