Henrik Skogvold

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3954

    Spillertråd Henrik Skogvold

    Det er jo skandale at vi ikke har en spillertråd for Henrik! Skamme oss, alle sammen!

    Henrik Langaas Skogvold, Født: 14. juli 2004 (19 år). 176 cm høy. 4 kamper for Norge U17, 7 for U18 (1 mål) og 4 kamper for Norge U19 (1 mål). Er ekte LSK-gutt og har vært i klubben "siden han ble født"! Debuterte på A-laget mot Fu/Vo i cupen i 2021 og i august 2021 fikk han sin eliteseriedebut mot Haugesund. På lån hos Start våren 2023, hvor han spilte 9 kamper og scoret 6 mål.

    Elska þetta félag
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3954

    #2
    Eirik Bakke til rb etter treningskampen mot Godset (se nyhetstråden): Henrik Skogvold skulle startet kampen, men fikk ikke lov til å være med.

    – Han spydde fredag morgen, men ville fortsatt spille. Så det er en god mentalitet. Likevel sendte vi ham hjem igjen. Henrik må være frisk hvis han skal spille.

    Ekte LSK-gutt, Henrik! Herlig kommentar fra Eirik Bakke!
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2044

      #3
      Selv om Skogvold har brent begge de feite sjansene han har fått til å score sitt første spillemål har han vist at han er en spiller å satse på. Synes definitivt han har tatt nivået. Uredd, god teknisk, gode valg. Lehne virker bedre ved siden av Skogvold enn ved siden av Adams. Kjemien mellom de to framstår allerede bedre og mer naturlig enn det vi så mellom TLO og Adams. Venter spent på fortsettelsen

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3349

        #4
        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
        Selv om Skogvold har brent begge de feite sjansene han har fått til å score sitt første spillemål har han vist at han er en spiller å satse på. Synes definitivt han har tatt nivået. Uredd, god teknisk, gode valg. Lehne virker bedre ved siden av Skogvold enn ved siden av Adams. Kjemien mellom de to framstår allerede bedre og mer naturlig enn det vi så mellom TLO og Adams. Venter spent på fortsettelsen
        Jeg kan klage mye over at spisser slipper unna med å bomme på sjanser mens keepere og forsvarsspillere får tyn for feil som fører til baklengs, men sammenligner man spiss med spiss så er det håp for Skogvold. Det var ikke måte på hvilke sjanser Lehne forspilte de første sesongene han var hos oss, og han var en etablert Eliteseriespiller. Lever godt med at en 18-åring brenner noen sjanser så lenge han lærer av det.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4304

          #5
          Skogvold ut 2026! Nå skal det satses. Bare å kjøre på, Henrik. Vi backer deg!

          Kommentar

          • BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1385

            #6
            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
            Skogvold ut 2026! Nå skal det satses. Bare å kjøre på, Henrik. Vi backer deg!
            Det her er faktisk ræva! Ett år for lite

            Kommentar

            • BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1385

              #7
              Håpløst å ikke få til mer. Svakt

              Kommentar

              • Holterkanari
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2009
                • 560

                #8
                Opprinnelig skrevet av BD
                Håpløst å ikke få til mer. Svakt
                En lengre avtale med en på 19 år i kraftig utvikling kan dere ikke forvente, da bør dere melde dere til tjeneste
                ________________________
                TB

                Kommentar

                • BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1385

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Holterkanari
                  En lengre avtale med en på 19 år i kraftig utvikling kan dere ikke forvente, da bør dere melde dere til tjeneste
                  Kontrakt på 3,5 år på en ung spiller som får tillit er ikke mye. Her er det sannsynlig at man ender opp med å ha satt seg i en situasjon hvor kontraktstiden tvinger gjennom et salg tidligere enn optimalt - både med tanke på hva vi får levert sportslig og hva vi får betalt.

                  Det å få en spiller i den alderen der til å signere en lengre kontrakt når han har såpass med tillit er ikke utfordrende. Det er å forvente, og det hadde vært helt fair av klubben å kreve det.

                  Kommentar

                  • kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2288

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av BD

                    Kontrakt på 3,5 år på en ung spiller som får tillit er ikke mye. Her er det sannsynlig at man ender opp med å ha satt seg i en situasjon hvor kontraktstiden tvinger gjennom et salg tidligere enn optimalt - både med tanke på hva vi får levert sportslig og hva vi får betalt.

                    Det å få en spiller i den alderen der til å signere en lengre kontrakt når han har såpass med tillit er ikke utfordrende. Det er å forvente, og det hadde vært helt fair av klubben å kreve det.
                    Slår han til gjør han det innen to år og da blir han solgt åkke som. Da er lengden på 1,5 eller 3 år igjen kun en liten detalj. Dessverre er dette scenariet vi må håpe på, som farmerklubb for de neste- og tredjebeste nedover på kontinentet.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3349

                      #11
                      Henrik gjør nok en gang en god figur. Han mangler fortsatt målpoeng, men den defensive jobben han legger ned er imponerende.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4304

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Henrik gjør nok en gang en god figur. Han mangler fortsatt målpoeng, men den defensive jobben han legger ned er imponerende.
                        Fikk seg en assist da Hans beste kamp på seniornivå

                        Kommentar

                        • EPA
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Aug 2013
                          • 150

                          #13
                          Veldig ambivalent når det gjelder Skogvold. Han gjør en ekstremt god defensiv jobb, men det er samtidig litt trist fremover i banen.
                          Som tidligere nevnt er han et meget bra alternativ i de kampene vi presses bakover og kan få store bakrom, men å spille han i kamper vi forventer å føre og presse motstander lavt er jeg ikke tilhenger av.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3349

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av EPA
                            Veldig ambivalent når det gjelder Skogvold. Han gjør en ekstremt god defensiv jobb, men det er samtidig litt trist fremover i banen.
                            Som tidligere nevnt er han et meget bra alternativ i de kampene vi presses bakover og kan få store bakrom, men å spille han i kamper vi forventer å føre og presse motstander lavt er jeg ikke tilhenger av.
                            Han viste i treningskampene at han kan komme seg til linja og legge inn, selv i trange situasjoner. Med tanke på tempoproblemene vi har i laget, så er jeg lykkelig over å ha en rask spiller som er oppofrende i det defensive arbeidet. Det finnes nok av offensive spillere som jukser defensivt, så da tar jeg heller en ung spiller som gjør ‘den kjedelige jobben’ som er avgjørende for lagets suksess. Henrik viste også i Obos at han vet hvor målet står, så det er bare et tidspunkt før det løsner for han i Eliteserien også.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Lillelord
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Aug 2004
                              • 65

                              #15
                              Skogvold har ikke bare et presspill som er bra, mot Glimt var det også flere ganger han løp opp deres midtbane og stoppet angrep. Dette er egenskaper vi mangler helt blant våre sentrale midtbanespillere.

                              Kombinasjonen Va og Skogvold gir fart og bakromstrussel på begge kanter, og at Skogvold per i dag imponerer mer defensivt enn offensivt gjør at vi hadde en vedre balanse i laget mot Glimt, enn om Skogvold hadde vært en ren «fremoverkant».

                              Uten sammenligning for øvrig: Dirk Kuyt hadde vel en mer enn decent karriere for Liverpool, basert mye på hans defensive egenskaper. Hvis Skogvold kan ha det i bunn og krydre med litt mer offensive bidrag som han jo har potensial til, kan dette bli meget bra!

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎