Nyheter september 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 007
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2013
    • 271

    Nyhetstråd Nyheter september 2023

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden. Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd. I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder. Andre tråder brukes til detalj- og nisjeinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter. Vi ønsker mer av dette:
    TV-klipp
    Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere
    Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    Faktainformasjon som angår alle.
    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

    Nyhetstråden modereres etter § 12 i forumreglementet (finnes under FAQ) Nyhetstråden modereres strengt. Reglene for nyhetstråden er som følger:

    Nyheter skal alltid først publiseres i nyhetstråden, deretter i andre tråder hvis det er interessant.

    Nyhetssaker hentet fra nettet skal ikke limes inn i sin helhet. Slik nyheter legges inn i nyhetstråden ved at overskrift, ingress og lenke limes inn.

    Nyhetsssaker hentet fra papirutgave av aviser mv. skal ikke legges inn ved ordrett avskrift av hele saken. I stedet legges nyheten inn ved bruk av enkeltstående sitater, evt. ved en kort sammenfatning av innholdet med egne ord. Kilde skal oppgis.

    Chatting og kommentarer er strengt forbudt i nyhetstråden.

    Nyheter som ikke oppfattes som viktige, publiseres i tråden "Nyheter uten nyhetsinteresse" på LSK-backstage.

    Nyheter som omhandler rykter om LSK og LSKs spillere skal publiseres i ryktetråden frem til LSK offisielt kommenterer den aktuelle saken.​
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2872

    #2
    Nå kan Haaland bare komme: – Dette er den fineste banen vi har


    LSKs nye treningsbane er klar. Mandag skal det norske landslaget med Erling Braut Haaland i spissen for første gang teste ut banen som det har kostet over 10 millioner kroner å bygge.

    (Bak betalingsmur, men jeg kan sende artikkelen som pdf om du sender en forspørsel til eibeinlaus@gmail.com)

    (RB+)

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3954

      #3
      Ble latterliggjort med ni A-lagsspillere: – Bortimot det pinligste jeg har vært med på

      (Frigg-LSK 2 6-0). Selv med god hjelp fra A-laget endte det med stortap og nok et svakt resultat for Frode Kippe og Pål André Helland sine menn. Dermed fortsetter en vond rekke for LSK 2.
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2872

        #4
        Bolly gjør LSK-comeback og snakker ut om sykdomsproblemer: – Jeg er ikke i toppform, men jeg er topp motivert


        En ukjent sykdom har satt Mathis Bolly (32) ut av spill i lang tid. Nå er han bedre og har skrevet kontrakt med LSK ut året. I dette intervjuet snakker han åpent ut om sykdommen han har slitt med.

        (RB+)

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3174

          #5
          Martin Roseth på vei tilbake!

          Roseth har endelig fått klarsignal til å begynne å trene for alvor. Etter mange måneders opphold må han naturligvis prøve seg fram og bygge seg opp gradvis, men nå går det definitivt den rette veien.

          Fra lsk.no:
          I serieåpningen var han LSKs beste, men måtte ut med hodeskade. I dag var endelig Martin Ove Roseth tilbake på banen igjen i treningskampen mot Kongsvinger.

          Fra Romerikes Blad:

          https://www.rb.no/det-har-vart-noen-toffe-maneder-med-mye-uvisshet/s/5-43-2099185


          gilbert
          Last edited by gilbert; 08.09.2023, 12:32.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3954

            #6
            LSK-Ranger ble pappa: – Det var en ut av deg selv-opplevelse
            ​​
            Lars Ranger (24) er både frustrert og lykkelig på samme tid. Ankelen til LSK-spilleren krangler og holder ham borte fra banen. Men på hjemmebane smiler livet for den nybakte faren.
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3954

              #7
              LSK henter ny assistenttrener: – Han blir en god tilvekst

              Bøe som tidligere har vært Eirik Bakkes assistent i Sogndal i to perioder, kommer nå fra jobben som assistent i Aalesund.

              – Marius var min assistent i fem av de sju årene jeg var trener i Sogndal. Han er trener som passer godt inn med meg slik jeg tenker fotball. Ute på feltet er han god, og han har også en god historikk på å utvikle spillere som Sivert Mannsverk, Akor Adams, Martin Roseth og Igoh Ogbu, sier Eirik Bakke.
              ​​
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 3954

                #8
                Dette forsvarsspillet holder ikke

                Måten LSK forsvarer sin egen boks på er under enhver kritikk. Det har kostet LSK mange poeng i år. Mot Sarpsborg var de nok en gang gavmilde foran eget mål.

                Store deler av sesongen har LSK slitt med å forsvare seg inne i egen boks. Søndag ble det servert tre nye eksempler på svakt forsvarsspill, og utfordringen var ganske lik det vi har sett tidligere i år: Passivitet og manglende evne til å ta ut motstandere inne i egen boks.

                Konsekvensen ble tre særdeles enkle baklengsmål og tre tapte poeng på Sarpsborg stadion. For dette var en kamp hvor LSK hadde en god mulighet til å få med seg noe hjem.​

                https://www.rb.no/dette-forsvarsspillet-holder-ikke/o/5-43-2107396​
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • Tvilling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 1465

                  #9
                  Sport, Fotball | Etter lang tid saman gjekk dei kvar til sitt – men så fekk Marius ein telefon frå Eirik (sognavis.no)
                  (Pluss-artikkel)​
                  " Me jobbar. Lange dagar, for å få mest mogleg ut av dei kampane som er att. Det blir mykje tid saman. Det er ein veldig arbeidarklubb dette her. Det blir jobba steinhardt frå alle mann, og på same tid er det ein inkluderande klubb med ei skikkeleg familiekjensle. Den biten har imponert meg dei få dagane eg har vore her.​"

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2872

                    #10
                    Om LSK og våre forsvarsproblemer på NRK sporten kl 2115 i kveld. Åpningsbilde av Tønne og Eskil som snur ræva til på 3-1, og fokus på at vi har sluppet inn baklengs i 14 kamper på rad nå. Intervju med Ruben som medgir at de har et problem, er klar over det, men han "ser bedring allerede denne uka". Bakke som også medgir problemene, men som sier at vi nå har bortimot fullt mannskap igjen i de bakre rekker, og at de trener mye forsvar om dagen.

                    Omtrent, fritt etter en sviktende hukommelse.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3174

                      #11
                      Alexander Røssing-Lelesiit og Daniel Skaarud:

                      16-åringene Alexander Røssing-Lelesiit og Daniel Skaarud trente begge med LSKs A-lag i dag. For førstnevnte var det den aller første økta med de store gutta, mens sistnevnte endelig er tilbake igjen etter tretthetsbruddet i ryggen. Begge rakk å vise seg fram!

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3174

                        #12
                        EIRIK Bakke før sin første hjemmekamp, mot RBK:

                        Eirik Bakke husker godt storkampene mellom Lillestrøm og Rosenborg i oppveksten. Søndag gleder han seg voldsomt til Åråsen-debuten som LSK-trener mot nettopp RBK.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3954

                          #13
                          RBK YDMYKET AV LILLESTRØM: − KATASTROFEKVELD FOR ROSENBORG

                          LILLESTRØM (VG) (Lillestrøm-Rosenborg 3–0) Rødt kort og tre baklengs. Katastrofekveld for Rosenborg – drømmeaften for Thomas Lehne Olsen og LSK.
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • OlaG
                            Oversetterdrone
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 883

                            #14
                            Bakke ber RBK-spillerne se seg selv i speilet: – De må ha litt respekt

                            Etter nok et Rosenborg-tap kom Ole Selnæs med et stikk til Lillestrøm. Det får LSK-trener Eirik Bakke til å reagere og komme med en krystallklar oppfordring.

                            ...

                            – De hadde vel ett-og-et-halvt skudd på mål i dag. Vi skapte masse sjanser foruten dødballene våre. Jeg har respekt for Trondheim og Rosenborg, men jeg anbefaler spillerne å se seg selv i speilet først.

                            ...

                            Han mener dagens spillere har mye å lære av noen av Trøndelags gamle helter, som Roar Strand og Trond Henriksen.

                            De er en del av støtteapparatet til klubben i dag.

                            – De spillerne var best, uansett hvor de var. Nå er ikke Rosenborg best. De er der de er på tabellen. Så må spillerne ha litt respekt for gamlegutta der oppe. Kulturen deres og hvordan de spilte, uavhengig av motstand. De når ikke dem opp til knærne engang.

                            NRK: https://www.nrk.no/sport/bakke-ber-r...ekt-1.16570265

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2872

                              #15
                              Noen sekunders innslag med Thomas og hans målform på NRK Kveldsnytt i kveld. Seks mål på de fem kampene vi har spilt siden Akor dro. Thomas peker på at han nå får konsentrere seg om å spille midtspiss. Bakke tror han nærmer seg 20 mål.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3954

                                #16
                                Festbremser i turkis – og gulsvart

                                Et LSK uten Thomas Lehne Olsen var ikke til å kjenne igjen fra forrige helg. De var heller aldri i nærheten av true Brann. Og en meget svak dommer gjorde det enda vanskeligere.

                                https://www.rb.no/festbremser-i-turk...o/5-43-2116220
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2872

                                  #17
                                  Høsten avgjør framtida for LSK

                                  ​Det beste LSK kan håpe på resten av 2023 er å vinne derbyet mot Vålerenga og beholde 6.-plassen. Men utenfor banen står LSK foran en meget viktig høst og vinter.

                                  (RB+)

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3174

                                    #18
                                    TV2: Marerittuke for Lillestrøm

                                    Kommentar

                                    • fredpet76
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2004
                                      • 1212

                                      #19
                                      Admin må lage en ny Oktober tråd.

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2872

                                        #20
                                        Klar for start etter et halvt år: – En ubeskrivelig følelse


                                        Det er snart seks måneder siden Martin Roseth (25) sist startet en fotballkamp. Søndag kan LSK-stopperen gjøre det igjen.

                                        – Geir styrer dette og har laget en plan på det. Han spilte 23-24 minutter sist, og kanskje kan han spille en omgang nå. Vi kan ikke tenke på hva som er best for laget, men hva som er best for ham. Vi tar ingen sjanser med ham og følger en plan som skal gjøre at han kan spille fotball i mange år framover, sier LSK-treneren.

                                        (RB+)

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎