Runde 22; S08 - LSK, Sarpsborg stadion, 17.09.23 kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2046

    #81
    Vanligvis kjenner jeg meg igjen i XG. Var spent på å se hva Opta hadde på denne kampen. Forventet svak overvekt til S08. 1,09 mot 2,14? Greit nok at vi slipper inn på alt og scorer på ingenting, men denne syntes jeg var rar.

    Kommentar

    • Håvard Ottesen
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Aug 2012
      • 128

      #82
      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
      Vanligvis kjenner jeg meg igjen i XG. Var spent på å se hva Opta hadde på denne kampen. Forventet svak overvekt til S08. 1,09 mot 2,14? Greit nok at vi slipper inn på alt og scorer på ingenting, men denne syntes jeg var rar.
      Dette stussa jeg også på. Vi hadde 150 flere pasninger enn 08 og 60% ballbesittelse. Overraskende

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1211

        #83
        Det er viktig å presisere at det ikke er noen katastrofesesong og det kan bli fine studer utover høsten men jeg liker ikke utviklingen i klubben. Først forsvinner trenerteamet midt i sesongen noe som sett nå i ettertid burde vært kunne unngått. Så blir Mesfin hovedtrener noe som selvsagt skulle vært unngått for enhver pris. Så begynner Mesfin og snakke om at han skal til England men hvor han skulle, nei det vil han ikke si. Personlig tror jeg at han var sur etter at styret avskiltet han som trener. Nok en uke med spekulasjoner som kunne vært unngått. Så kommer det ett overgangsvindu der vi blir betydelig svekket med tanke på Dragsnes og spillere inn som hvis jeg skal være snill er høyst usikre kort også neste sesong. Så ansetter vi en midlertidig trener som sier at han nærmest bruker LSK som en test på om om han egentlig vil være fotballtrener. Jeg liker Bakke og tror han er motivert men jeg er er usikker om han var den rette når jeg har hørt han i diverse fora de sise ukene. LSK 2 er i fullstendig oppløsning. Geir Bakke og Petter Myhre ser ut til å ha vært ett lim i denne klubben de siste sesongene som har gjort at alle har dratt i samme retning. Nå lekker det flere steder.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3954

          #84
          Jeg skal begrense meg til å mene at det bør komme en trenerkapasitet til Åråsen før sesongen -24, i tillegg til at det bør brukes et betydelig antall av alle millionene vi har tjent på spillersal for å styrke troppen betydelig! En forsvarsSJEF er kanskje det vi trenger mer enn noe annet?!
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2046

            #85
            Opprinnelig skrevet av maxpayne
            Det er viktig å presisere at det ikke er noen katastrofesesong og det kan bli fine studer utover høsten men jeg liker ikke utviklingen i klubben. Først forsvinner trenerteamet midt i sesongen noe som sett nå i ettertid burde vært kunne unngått. Så blir Mesfin hovedtrener noe som selvsagt skulle vært unngått for enhver pris. Så begynner Mesfin og snakke om at han skal til England men hvor han skulle, nei det vil han ikke si. Personlig tror jeg at han var sur etter at styret avskiltet han som trener. Nok en uke med spekulasjoner som kunne vært unngått. Så kommer det ett overgangsvindu der vi blir betydelig svekket med tanke på Dragsnes og spillere inn som hvis jeg skal være snill er høyst usikre kort også neste sesong. Så ansetter vi en midlertidig trener som sier at han nærmest bruker LSK som en test på om om han egentlig vil være fotballtrener. Jeg liker Bakke og tror han er motivert men jeg er er usikker om han var den rette når jeg har hørt han i diverse fora de sise ukene. LSK 2 er i fullstendig oppløsning. Geir Bakke og Petter Myhre ser ut til å ha vært ett lim i denne klubben de siste sesongene som har gjort at alle har dratt i samme retning. Nå lekker det flere steder.
            Tviler veldig på dine vurderinger om Simon, men enig at han kunne løst saken bedre. Når det gjelder "he whose name shall not be mentioned", så tror jeg vi skal innrømme at han har gjort en svært god jobb for oss før han forlot oss på skammelig vis. At LSK2 er i oppløsning tror jeg har mer med at vi har ønsket å gi spillere spilletid på et høyere nivå, og lånt ut et halvt lag til bl.a. 2010. Strever med å se noe annet enn at de kommer til å rykke ned nå. Det kommer neppe til å påvirke rekrutteringen vår, men vil påvirke det tilbudet vi kan gi til de som er like under vannskorpa.

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2046

              #86
              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Jeg skal begrense meg til å mene at det bør komme en trenerkapasitet til Åråsen før sesongen -24, i tillegg til at det bør brukes et betydelig antall av alle millionene vi har tjent på spillersal for å styrke troppen betydelig! En forsvarsSJEF er kanskje det vi trenger mer enn noe annet?!
              Det skulle vært Gabrielsen. Dessverre ikke. Nesten så jeg har mer tro på Sam for 2024 som sjefen i forsvaret.

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2046

                #87
                Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                For ganske nøyaktig 13,5mnd siden skada Adams skuldra si borte mot Sarp, da var det runde 16 og første gang på 10 runder at vi ikke leda serien, vi lå på 2.plass.
                Schelander gikk i RBs dødballpodcast og snakka om alt fra taktikk til mentalitet, og påpekte da at målet var å bygge en så solid og bra tropp som mulig, og ikke å hente en rask løsning for Akor for å kjempe om gullet den sesongen med fare for å bli et blaff og falle tilbake neste sesong pga kortsiktig mentalitet.
                At det nå endte med at vi ikke henta S Haugen fordi klubben hans krevde 18mnd lån, og vi ikke hadde klar trener for de siste 12mnd av lånet gjorde at vi ikke tørte å gå for ham, i tilfelle neste trener ville spille annerledes eller bruke andre spillertyper. Så da endte vi opp med å ikke erstatte Adams for 2. gang på under 14mnd.
                resultatet av tropp-bygginga som skulle sikre oss gode sesonger framover fremfor 1 drømmesesong der vi kjemper om gull er:

                (forandring i dag troppen i dag siden sarp 31 juli 2022 da akor skada seg)

                UT:
                Brunes
                Eric Taylor
                Helland
                Mathew
                Holmbert
                Tom Petterson
                Kaan Kairinen
                Colin Røsler
                Ogbu
                Ulrik Mathisen
                Magnus Knudsen
                T Svendsen
                Dragsnes
                (og selvfølgelig Akor sjøl)

                INN:
                Lehne
                Elias Solberg
                Uba Charles
                Roseth
                Tønnesen
                Lunan
                Skjærvik
                Hoff
                Kosi
                Rogers
                Elkær
                Bolly

                Der teller jeg 7 bankerser i start-11ern ut, 7,5 med Helland pga skadene og egentlig bare Lehne på inn-sida som hadde spilt seg inn på LSK anno 31 juli 2022, og Roseth, Tønnesen, Hoff (Lunan) altså 5 med litt godvilje som er/burde være bankers på LSK anno 2023.
                Solberg, Uba, Skjærvik, Kosi, Elkær har alle litt vel langt igjen å gå for å kunne kalle dem LSK 2024-standard, jeg er redd vi har bomma litt på overgangene med en blanding av gamle helter og nye litt for unge. Rogers kan bli god i 2024, men han vil nok bli en nedgradering fra Garnås hvis han går, Garnås er hele forsvarsalibiet vårt, det er han som takler og blokker og er en generell kødd å møte bak der. Kanskje først nå jeg innser akkurat hvor gode de 3 bak i fjor var, både hver for seg og sammen som en forsvars-3er. Tom med dødballsstyrke, mål og pasningsfot, Igoh løp opp alt og Garnås takla!
                Ikke undervurder skadenes betydning. Er enig i at startelver kanskje er litt svekket. På papiret burde vår stall være styrket, med unntak av at Adams ikke er erstattet. Vil si at problemet i år ikke har ligget på kvaliteten hos enkeltspillere, men i samhandlingen mellom dem. Få strukturert opp Rogers, så tror jeg han er mye mer fotballspiller som det Garnås er. Sistnevnte har ikke vært helt på topp i år, og har klare svakheter med ball. Innstilling og guts kan ingen ta ham på.

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2046

                  #88
                  Leter etter positiviteten. Vanskelig. Vi har gjort noen valg som kan være spennende for 2024. For resten av sesongen - holder vi på sånn defensivt mot bartene, får vi juling på Åråsen om en uke. Da ender vi bak dem. Momentum skal ikke undervurderes.

                  Kommentar

                  • Zindrinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2019
                    • 455

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                    Ikke undervurder skadenes betydning. Er enig i at startelver kanskje er litt svekket. På papiret burde vår stall være styrket, med unntak av at Adams ikke er erstattet.
                    Styrket? Roseth bedre enn Tom? Lunan bedre enn Igoh? Tønne bedre enn Dragen? Hoff bedre enn Mathew? Kosi bedre enn Magnus K? Lundemo bedre enn Kaan? Vi har slippi inn like mange til nå i år som i hele fjor.
                    I fjor var det kun Molde som slapp inn færre, i år er det kun kamma,søpla,SF og AAFk som slipper inn flere. Det forsvaret vi hadde i fjor var bunnsolid, det vi har i år er nonsjalant og avventende.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4304

                      #90
                      Dette var ikke kvelden vår. Nok en gang er jeg uenig med flertallet her inne. Dette var spillemessig vår beste kamp under Bakke, men ting gikk ikke vår vei og vi var dessverre ikke skarpe nok i boksene. Særp er et godt og ballskikkelig lag. Langt bedre enn både Godset og Aafk. Hadde ikke troen på poeng her i det hele tatt etter fadesen i Aalesund, men gutta leverte en god kamp som like gjerne kunne endt med både hjemmeseier, borteseier og uavgjort. 3-1 er uansett meget flatterende. Østfoldingene skaper vel ingenting av virkelige farligheter utenom målene?

                      Samtidig mener jeg at Bakke viser at han ikke er rett mann for oss. Byttene i andreomgang forstår jeg svært lite av. Fasongen faller helt sammen etter 3-1 og jeg aner ikke hva formasjonen vår var etter at Bolly kom inn. Virket som om man kastet spillere inn på måfå. Også en total fallitterklæring å sette inn Lundemo til pause. Mannen er ferdig på dette nivået. Her skulle man trukket Ibra, som jo leverte knallbra som sentral midt sammen med Hoff i sommer, ned på midten sammen med Hoff og kjørt inn Elkær på VB.

                      Jeg håper ellers at vi skroter 3-5-2 framover. Møkkaformasjon som vi ikke har spillermateriale til. 3-4-3 kler oss mye bedre. Thompson var til tider en fryd å se på på kanten. HAN TURTE Å UTFORDRE, DERE!!! Men Skogvold har jo fått spillegaranti, så dette kommer neppe til å skje uansett. Det blir 3-5-2 med høyrebeint stopper på venstre stopperplass, en stopper på venstre vingback og indreløpere som egentlig er kanter. Jævla frustrerende opplegg. Bør være åpenbart at dette bør være oppstillingen vår p.t.:

                      Åsen - Lehne - Thompson/Skogvold
                      Elkær - Hoff - Ibra - Edh/Ranger
                      Tønnesen/Roseth - Gabrielsen - Rogers/Garnås
                      Mads

                      Venstre vingback er det eneste usikre kortet, men hvis man skal gi "garantier" til Skogvold, så mener jeg for svarte også at vi SKAL gi spilletid til en spiller vi har brukt millioner på å hente som har framtiden foran seg og i tillegg er venstrebent. Kvasiløsninger som Edh på venstre er jeg lei av. Jeg vil ha riktige føtter på rett plass, for svingende.

                      Ellers mener jeg Garnås bør fases ut. Rogers er her på lang kontrakt, mens Garnås går langt i å antyde at han er ferdig i klubben etter sesongen ref. artikkelen i RB om at en League One-klubb la inn bud på ham. Takk for innsatsen.

                      Kjipt at vi tryner igjen mens Tromsø snubler inn to deflection-mål og Finne litt heldig hælflikker inn det eneste målet i en knepen Brann-seier. Enorm flyt på lagene i toppen i år. Sesongen er over for år del, så nå er det bare å spille inn laget for 2024 (gestikulerer vilt til elleveren over).

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2046

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                        Styrket? Roseth bedre enn Tom? Lunan bedre enn Igoh? Tønne bedre enn Dragen? Hoff bedre enn Mathew? Kosi bedre enn Magnus K? Lundemo bedre enn Kaan? Vi har slippi inn like mange til nå i år som i hele fjor.
                        I fjor var det kun Molde som slapp inn færre, i år er det kun kamma,søpla,SF og AAFk som slipper inn flere. Det forsvaret vi hadde i fjor var bunnsolid, det vi har i år er nonsjalant og avventende.
                        Jeg har allerede sagt at start11 var svekket. Jeg sa også at på papiret burde vår stall være styrket. Lunan har ikke vært bedre enn Slørdal en gang - men han burde ha vært det. Tom var skadet halve fjorårssesongen. Alternativene var ikke gode nok. I år har vi hatt bredde bakover, det burde hjulpet. Skadesituasjonen har gjort at vi ikke har hatt en samspilt forsvarsrekke i hele år. Det har åpenbart hatt mye å si. Det har heller ikke hjulpet at spillere som var gode i fjor etter min oppfatning har vært mindre gode i år. (Dragen, Garnås, Ibra)

                        Kommentar

                        • kanarisuper
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2019
                          • 547

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                          Enig i at det var litt vanskelig å forstå så mye av byttene, jeg ser på dem som mer eller mindre desperate forsøk på å få noe til å skje. Bolly, f.eks er jo ute av form, men har plenty med x-faktor. Kosi viste også at han er kvikk og offensiv.

                          Litt vanskeligere å skjønne hvorfor Tønnessen måtte ut - er han fortsatt ikke 100%? Fint å se Roseth tilbake, men tror ikke vi skal lene oss for mye på ham når vi jager mål.
                          Den X-faktoren til Bolly er det vel strengt tatt noen år siden noen så noe til? Skjønner ikke mye av årets overganger til Sportsklubben egentlig...hente inn bare for å hente inn noen?

                          Kommentar

                          • kanarisuper
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2019
                            • 547

                            #93
                            Liten tvil om at vi har mange spillere i 11`ern nå som rett og slett ikke holder mål. Etter min mening har vi hentet inn for å hente inn virker det litt som. Hvor mange spillere har vi i stallen nå med enorm skadehistorik som bare ser ut til å fortsette? I tillegg flere spillere som er langt forbi sine glansdager. Vi er IKKE bedre enn 6-7 plass...kanskje. Sånn er det. Treneren er heller ikke bra nok etter min mening, som sagt tidligere. Klubben har en ganske god jobb foran neste sesong her. I tillegg til 2 laget, som jeg er uenig med noen her inne at det ikke spiller noen rolle om rykker ned, bør berges fra nedrykk.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3146

                              #94
                              [QUOTE=Kanarivogel89;n966351

                              1) Dette var spillemessig vår beste kamp under Bakke, men ting gikk ikke vår vei og vi var dessverre ikke skarpe nok i boksene.

                              [I]Helt enig, dette kunne like gjerne endt med seier til oss. Hadde vi vært like skjerpa mot AFK hadde vi valset over dem.[/I]

                              2) 3-1 er uansett meget flatterende. Østfoldingene skaper vel ingenting av virkelige farligheter utenom målene?

                              Nei, og hadde vi hatt Adams fremfor en lovende (men uferdig) Skogvold i de samme situasjonene, så hadde vi vunnet.

                              3) Samtidig mener jeg at Bakke viser at han ikke er rett mann for oss.

                              Det er for tidlig å konkludere allerede nå. Den Eneste Bakke har tilført elementer i spillet vårt jeg liker godt.

                              4) Også en total fallitterklæring å sette inn Lundemo til pause. Mannen er ferdig på dette nivået.

                              Ja, åpenbart. Hadde håpet å ikke se mannen som personifiserer dårlig innsats igjen.

                              5) Her skulle man trukket Ibra, som jo leverte knallbra som sentral midt sammen med Hoff i sommer, ned på midten sammen med Hoff og kjørt inn Elkær på VB.

                              Igjen 100% enig. Ibra er sterkt undervurdert hos mange, og Elkær har kvaliteter vi sterkt savner.

                              6) Jeg håper ellers at vi skroter 3-5-2 framover. Møkkaformasjon som vi ikke har spillermateriale til.

                              Dette er det som gjør meg mest forbanna. Alle må se det, så hvorfor? HVORFOR???

                              7) Men Skogvold har jo fått spillegaranti, så dette kommer neppe til å skje uansett. Det blir 3-5-2 med høyrebeint stopper på venstre stopperplass, en stopper på venstre vingback og indreløpere som egentlig er kanter. Jævla frustrerende opplegg.

                              Jeg er absolutt for å dyrke talenter, men det må gjøres på riktig måte. Hvis en spiller får diktere formasjonen, så blir resultatet at laget blir dårligere og talentet mister selvtilliten. Det er idioti satt i system.

                              8). Kvasiløsninger som Edh på venstre er jeg lei av. Jeg vil ha riktige føtter på rett plass, for svingende.

                              Ikke sant? Dette var en av mine store innvendinger mot Han Hvis Navn Er Glemt, og så skal vi fortsette på samme måte under ny trener? Uforståelig!

                              9) Ellers mener jeg Garnås bør fases ut. Rogers er her på lang kontrakt, mens Garnås går langt i å antyde at han er ferdig i klubben etter sesongen ref. artikkelen i RB om at en League One-klubb la inn bud på ham. Takk for innsatsen.

                              Rolig nå. Garnås kan fases ut hvis Garnås ønsker et utenlandseventyr (hvilket ingen i så fall kan kritisere han for). Men pr i dag er Garnås helt avgjørende for forsvaret vårt. Uten taklingene hans hadde vi sett enda mye verre ut. Jeg har absolutt tro på Rodgers, men han er ingen Garnås-erstatter pr i dag. Roseth har jeg også stor tro på, men bak dem er jeg mer usikker. Gabrielsen har ikke blitt den forsvarssjefen jeg forventet, og Skjærvik har langt igjen.

                              10) Sesongen er over for år del, så nå er det bare å spille inn laget for 2024 (gestikulerer vilt til elleveren over).

                              Nja, la oss si at vi da faller ned på 10-12 plass, så vil det legge igjen en mentalitet vi tar med oss inn i neste sesong, og det er farlig. Det har altfor lenge vært akseptabelt å være en middelhavsfarer i LSK. Sesongen 2024 bør handle om å stille krav, og da er klippekort resten av denne sesongen en veldig farlig vei å gå.

                              Kommentar

                              • EPA
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2013
                                • 150

                                #95
                                Vi har gjort mange endringer i forsvar i 2023 takket være skader, men makan til enkle mål vi slipper inn! Skjønner at spillere som blir kastet hit og dit i bakerste ledd hele tiden sliter med relasjoner, men det burde være mulig å plukke opp spillere som kommer på løp inn i boks av og til. Ramler det en ball ned inne i vårt felt treffer den motstander minst 8 av 10 ganger...
                                Spørsmålet blir rett og slett om det ikke oppleves likedan på trening, og derfor ikke kan trene på det? Har vi rett og slett for få spillere på trening som er raske nok i beina og hue til å gå på disse løpene som skal fanges opp?
                                Er det også mulig å begynne å ta ut folk i boks selv om vi har VAR? Jeg tar heller 3 straffer imot i løpet av en sesong enn å holde på slik vi gjør nå, for dette er helt forferdelig.
                                I tillegg blir det så jævlig enkelt å forsvare seg mot oss at jeg blir helt matt... vi triller ball fra mann til mann og forsøker å komme til et innlegg fra kanten om og om igjen og håper å treffe TLO eller en av de andre 1-2 spillerne som er der inne. De gangene vi forsøker noe annet ender det som oftest i upresise pasninger, som går over kaikanten eller blir brutt.

                                Hadde vi hatt et alternativ med litt hurtighet hadde jeg faktisk gjerne sett at vi benket Åsen en kamp eller tre...

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎