Runde 20, LSK - Brann, Åråsen, 01.10.23, kl. 15.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4304

    #61
    Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
    Edh, Garnås og Rodgers ute med karantene mot Stabæk, håper Thompson slipper å spille vingback igjen. (har trua på at han kan bli god spiller, men ikke i den posisjonen)
    Er vel fort duket for forsvarskonstellasjon nummer ti eller elleve eller noe sånt for sesongen da... Helt ekstremt. Blir 90 minutter på Elkær da i hvert fall. Det tar jeg med meg. Lurer på hvor nære Roseth er. Veldig fint at han fikk en snau halvtime i dag. Ideelt sett vil jeg se denne oppstillingen mot Stabæk:

    Mads
    Skjærvik - Gabrielsen - Roseth
    Elkær - Ibra - Hoff - Åsen - Tønnesen
    Lehne - Skogvold

    Dersom Roseth ikke er klar for å starte, noe han sannsynligvis ikke er, blir det fort Slørdahl eller Thompson på høyre vingback, Skjærvik og Tønnesen som sidestoppere og Elkær på venstre vingback. Håper Slørdahl får sjansen.

    Skaarud bør sitte ytterst på benken.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3349

      #62
      Når Sves drar frem 1 på dommerbørsen, så skjønner man hvor landet ligger. Er ofte uenig med Sves på børs, men har aldri sett han lavere enn en 3er på en dommer. Kosi fikk dårlige arbeidsforhold. Hadde ikke klaget på om han hadde byttet med Edh og spilt targetspiss tidligere. Ellers var det mange svake i dag. Blandt de svakere var Åsen som nok en gang beviser at han ikke har aksjonsradius til å forsvare en plass i startelleveren. Altfor ofte blir de andre midtbanespillerne, spesielt Hoff, dratt ut av sine posisjoner slik at det blir enorme rom for motstander. Brann er et lag som virkelig vet hvordan de skal utnytte det, og dermed ble banespillet deretter.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3954

        #63
        Jeg så straffesituasjonen nå på TV2-sporten. Det er vel nærmere rødt kort til Mathisen enn straffe? Med den dømminga som tydeligvis ble vist på Åråsen i dag, er det vanskelig å slakte laget. Uten de meningsløse gule kortene og den den komiske straffa kunne vel dette gått helt annerledes. Klart vi trenger forsterkinger på mange plasser før neste år, men såå svake som vi fremsto i dag er vi vel strengt tatt ikke? Men jeg har sagt det før: vi MÅ ha en forsvarssjef på plass. Ruben har vært et feilkjøp, spør du meg!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Dole
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 1521

          #64
          I dag hadde vi tapt uansett hvem som hadde dømt kampen.

          ​​​​​​Forhåpentligvis klarer Svesengen å rette et kritisk blikk også på det som klubben kan gjøre noe med.

          Kommentar

          • fredpet76
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 1211

            #65
            Opprinnelig skrevet av Dole
            I dag hadde vi tapt uansett hvem som hadde dømt kampen.

            ​​​​​​Forhåpentligvis klarer Svesengen å rette et kritisk blikk også på det som klubben kan gjøre noe med.
            Merkelig det du beskriver der. Frisparket de fikk som resulterte i 2 gule kort var helt avgjørende i de tidlige byttene. Straffesparket var også helt avgjørende i hvordan kampen utartet seg i 1 omgang, selv om bortelaget var det førende laget. Mål preger kampene vet du nok.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3349

              #66
              Opprinnelig skrevet av Dole
              I dag hadde vi tapt uansett hvem som hadde dømt kampen.

              ​​​​​​Forhåpentligvis klarer Svesengen å rette et kritisk blikk også på det som klubben kan gjøre noe med.
              Brann var klart bedre i banespillet, men Mads hadde kanskje sin beste kamp for sesongen, så det er ikke gitt at Brann hadde klart å få hull på byllen uten dommerhjelp. Har fått se tv-bildene fra straffa, og det er helt utrolig å dømme straffe der. Må gi Ruben stryk for sin innsats på 0-2 å rygge inn på 6-7 meter er utilgivelig.

              Vi må helt klart forsterke troppen før neste sesong. Elkjær virker spennende, men vi trenger å styrke flere posisjoner. En stabiliserende sentral midtbane ved siden av Hoff og en erstatter for Åsen. Jeg har ingen problem dersom vi forlenger med Åsen, men han bør ikke starte kamper mot raske, tekniske lag. Brann løp igjennom midtbanen vår som om den ikke var der. Vi må også ha inn en spiss som kan komplimentere Lehne og Skogvold.

              Til slutt må vi finne en trener som kan utvikle spillet vårt og trygge spillerne på at det er lov å utfordre en motspiller og forsøke å passere på utsiden. Det er frustrerende å se hvordan Brann bruker Finne som oppspillspunkt og trer seg igjennom som om vi ikke er på banen. Der trengs det å skape relasjoner hvor vi også kan ha spillere som kommer på løp bakfra og kan utfordre motstander i fart.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4304

                #67
                Opprinnelig skrevet av fredpet76

                Merkelig det du beskriver der. Frisparket de fikk som resulterte i 2 gule kort var helt avgjørende i de tidlige byttene. Straffesparket var også helt avgjørende i hvordan kampen utartet seg i 1 omgang, selv om bortelaget var det førende laget. Mål preger kampene vet du nok.
                Må ikke glemme handsen til Thore Pedersen heller. Rødt kort det hadde vært helt krise for Brann. Men gjort er gjort og spist er spist. Vi ble pissa på nærmest i hele kampen i dag. Kun en god Mads som hindrer dette fra å ende 5 eller 6-0

                Kommentar

                • bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2864

                  #68
                  Jada. Dommer var rævva men vi presterte kunststykket å overgå han. Vi har en midtbane som overhodet ikke klarer å ta tak i kampen, et forsvar som oser av usikkerhet (spesielt Gabrielsen) og et helt som fullstendig mangler kreativitet. Pluss på at man ikke er i nærheten å evne å spille på Skogvold sine styrker så blir det en lapskaus av dritt. Vi vet jo hva Brann kommer med. Høyt press, og egentlig ypperlige forhold for Skogvold. Vi klarer kun en gang å sette han opp rettvendt. Vi må ha mange spillere inn i vinter om vi skal være i nærheten av øvre halvdel neste år.

                  Og herre min Gud som jeg gruer meg til kampen mot Enga. Ofkir og ilic kommer til å rive forsvaret vårt fra hverandre. Jeg har grua meg lenge til den kampen. Nå vet jeg nesten ikke om jeg tør å dra
                  I år så tar vi alt

                  Kommentar

                  • fredpet76
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2004
                    • 1211

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                    Må ikke glemme handsen til Thore Pedersen heller. Rødt kort det hadde vært helt krise for Brann. Men gjort er gjort og spist er spist. Vi ble pissa på nærmest i hele kampen i dag. Kun en god Mads som hindrer dette fra å ende 5 eller 6-0
                    Det blir et slag i trynet å få 2-0 etter 1-2 min av 2 omgang, og da blir kampen helt annerledes enn det man planla i pausen. Mye jaging og gambling slik som på slutten. De siste 10 hadde lufta gått ut av oss og da fikk bortelaget flere sjanser enn de kanskje ville gjort om det f.eks kun stod 0-1..

                    Nok om det, en diger spiss ala Holmbert ønsker jeg meg neste år.

                    Kommentar

                    • fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1211

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av bjarmann
                      Jada. Dommer var rævva men vi presterte kunststykket å overgå han. Vi har en midtbane som overhodet ikke klarer å ta tak i kampen, et forsvar som oser av usikkerhet (spesielt Gabrielsen) og et helt som fullstendig mangler kreativitet. Pluss på at man ikke er i nærheten å evne å spille på Skogvold sine styrker så blir det en lapskaus av dritt. Vi vet jo hva Brann kommer med. Høyt press, og egentlig ypperlige forhold for Skogvold. Vi klarer kun en gang å sette han opp rettvendt. Vi må ha mange spillere inn i vinter om vi skal være i nærheten av øvre halvdel neste år.

                      Og herre min Gud som jeg gruer meg til kampen mot Enga. Ofkir og ilic kommer til å rive forsvaret vårt fra hverandre. Jeg har grua meg lenge til den kampen. Nå vet jeg nesten ikke om jeg tør å dra
                      VIF imponerer ingen. Var heldige mot Sandefjord.

                      Kommentar

                      • bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 2864

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av fredpet76

                        VIF imponerer ingen. Var heldige mot Sandefjord.
                        Men de samler poenga på bortebane. Vi klarer ikke møte lag som står enten høyt eller lavt. Bare lag som flyr rundt som mongolide høns som RBK. Enga kommer til å stå lavt og de tar oss hardt på kontringer
                        I år så tar vi alt

                        Kommentar

                        • Pad
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2022
                          • 645

                          #72
                          Grusom kamp. Skaper man noe som helst egentlig? Forklaringen er selvfølgelig at Lehne er ute, men det kan på ingen måte være en unnskyldning, dette var noe alle såg etter at Akor dro og det var omtrent selvsagt at man skulle inn med en ny spiss. Det velger man å ikke gjøre og i dag ser man konsekvensene. Blir spennende å se hvor lenge Lehne blir ute.
                          Thompson får Røsler-behandlingen å blir kastet inn i en posisjon som ikke er hans beste og det mot et av topplagene, det går dessverre helt galt og man kan jo lure på hvor god den scoutingen er når man ender med å hente en indreløper som man setter på back slik at man kan sette den opprinnelige backen som spiss.

                          Kommentar

                          • Zindrinho
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2019
                            • 456

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Pad
                            og man kan jo lure på hvor god den scoutingen er når man ender med å hente en indreløper som man setter på back slik at man kan sette den opprinnelige backen som spiss.
                            Der treffer du godt, jeg forstår virkelig ikke alle de rotasjonene innad i laget Eirik gjør nå, noe er nødvendig såklart men minst mulig fram til han hvertfall får satt inn en grunntanke om spillet først da hvertfall.
                            Også konsekvent slå langt på Edh/Ibrahimaj og Skogvold da mot Sery og Pedersen, hva i alle dager hadde man egentlig forventa? Prøv EN gang mot Åsen da som liksom var så god på hue at han skulle stå på første stolpe istedet for å slå cornern sjøl i lang tid, burde være mulig for han å legge seg mot crone og han ullern-gutten og vinne en flikk eller 2.
                            Alt vårt eget vas, kombinert med Lehne ute og en åpenbart kjøpt dommer som sikkert skylder futen en liten million og prøver å holde seg ute av fengsel han og som "norges beste dommer" gjorde.. Da har vi ikke sjans.

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9370

                              #74
                              Selv om undertegnede er så fotballklok at han traff på sin observasjon om at Kosi måtte byttes ut etter rundt en halvtimes spill i går, er jeg også såpass fotballklok at jeg ikke legger skylda på han for den svake opptreden.

                              Det er som MortenA har sagt; Kosi og Edh skulle ha bytta plass. Hadde vært mye enklere for han uten defensive forpliktelser når han ikke er vant til det variable tempoet (Skogvold kunne vært solo førsteforsvarer av de to, med Kosi som mere fri rolle og defensiv jobbing der han fant det for godt). MLS er rimelig kokosliga det og, men ingenting er så kokos som eliteserien, så han burde fått enklere arbeidsforhold når han først skulle møte våre som-alltid-overmenn i topplaget Brann.

                              Nå bør klubben legge til rette for han, sånn at han kan vise hva han er god for.
                              ​​​​​

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4304

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av knut
                                Selv om undertegnede er så fotballklok at han traff på sin observasjon om at Kosi måtte byttes ut etter rundt en halvtimes spill i går, er jeg også såpass fotballklok at jeg ikke legger skylda på han for den svake opptreden.

                                Det er som MortenA har sagt; Kosi og Edh skulle ha bytta plass. Hadde vært mye enklere for han uten defensive forpliktelser når han ikke er vant til det variable tempoet (Skogvold kunne vært solo førsteforsvarer av de to, med Kosi som mere fri rolle og defensiv jobbing der han fant det for godt). MLS er rimelig kokosliga det og, men ingenting er så kokos som eliteserien, så han burde fått enklere arbeidsforhold når han først skulle møte våre som-alltid-overmenn i topplaget Brann.

                                Nå bør klubben legge til rette for han, sånn at han kan vise hva han er god for.
                                ​​​​​
                                Ja, en vingbackposisjon er av de mer avanserte og krevende man kan spille på en fotballbane. Brutalt å bli pælma inn der mot et såpass ballskikkelig lag som Brann. Kosi gjør seg best høyere i banen enn så lenge, og der har han vist at han har mye å bidra med.

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2288

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                  Jada. Dommer var rævva men vi presterte kunststykket å overgå han. Vi har en midtbane som overhodet ikke klarer å ta tak i kampen, et forsvar som oser av usikkerhet (spesielt Gabrielsen) og et helt som fullstendig mangler kreativitet. Pluss på at man ikke er i nærheten å evne å spille på Skogvold sine styrker så blir det en lapskaus av dritt. Vi vet jo hva Brann kommer med. Høyt press, og egentlig ypperlige forhold for Skogvold. Vi klarer kun en gang å sette han opp rettvendt. Vi må ha mange spillere inn i vinter om vi skal være i nærheten av øvre halvdel neste år.

                                  Og herre min Gud som jeg gruer meg til kampen mot Enga. Ofkir og ilic kommer til å rive forsvaret vårt fra hverandre. Jeg har grua meg lenge til den kampen. Nå vet jeg nesten ikke om jeg tør å dra
                                  Jeg gruer meg til neste sesong. Skjer det ikke noe helt spesielt så vil vi være med å kjempe på nedre halvddel.
                                  Ønsker at man skroter "LSK ånden". Det burde være en selvfølge at hard jobbing alltid ligger i bunn.
                                  Mesfin sin uttalesler tyder på at han skal være tro mot dette mantraet.
                                  Ergo får vi inn trenere som legger mer vekt på kick and run, tupp og mæl, ping-pong. Kjært barn med mange navn.

                                  Ift denne kampen:
                                  Kosi burde spilt midtspiss i en 343. Skogvold og Edh på kantene.
                                  De individuelle prestasjonene er mindre viktig å kommentere så lenge man ikke har en definert plan/spillestil. Man kunne se det allerede etter 5 minutter hvordan dette vill ende.
                                  Har sjelden sett en mer kaotisk kamp.

                                  Kommentar

                                  • Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 489

                                    #77
                                    Med den elendige kampplanen i går kunne hvem som helst av stopperne våre spilt spiss, med et sannsynligvis bedre resultat. Så mye langt med så dårlige forutsetninger det grenser til dumskap. Antall brudd og kontringer Brann fikk har jeg ikke tall på, men det var mange.
                                    Skal sies at Eirik Bakke ikke har hatt de beste forutsetninger, men med det som ble levert i går både kampplan og prestajson fra spillere bør gjøre han uaktuell som permanent trener. Lenge siden jeg har sett et lag så til de grader sjansløse vi var i går.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3349

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Fugggel
                                      Med den elendige kampplanen i går kunne hvem som helst av stopperne våre spilt spiss, med et sannsynligvis bedre resultat. Så mye langt med så dårlige forutsetninger det grenser til dumskap. Antall brudd og kontringer Brann fikk har jeg ikke tall på, men det var mange.
                                      Skal sies at Eirik Bakke ikke har hatt de beste forutsetninger, men med det som ble levert i går både kampplan og prestajson fra spillere bør gjøre han uaktuell som permanent trener. Lenge siden jeg har sett et lag så til de grader sjansløse vi var i går.
                                      Jeg tror ikke kampplanen til Eirik på papiret var så dum. Med to raske spisser til å utfordre bakrommet kunne vi fort gjort livet surt for Brann. Problemet er at laget ikke evnet å slå ballene i rommene Branns backer etterlot seg, men av vane slo høyt i midten der Lehne vanligvis kjemper.

                                      Brann klarer å spille med Bård Finne som midtspiss, og da burde vi kunne klart det samme. Vi fikk en smakebit tidlig når Skogvold fikk ball på fot og vinklet ut på Kosi som kom på løp. Dessverre ble kanadieren litt ubesluttsom når Branns stopper kom opp i press og han vendte hjemover fremfor å utfordre videre fremover, men det er modus operandi for LSK per nå. Vi har vel kun Ranger som tør å utfordre ned mot dødlinja per nå? Flere lignende oppspill fremfor høye baller og Skogvold hadde hatt en helt annen kamp.

                                      Vi kan ikke fortsette å spille på Lehnes og Akors styrker når de ikke er på banen. Høye innlegg fra kant på Skogvold, Edh og Ibrahimaj funker dårlig. Vi har også et problem med etterveksten i angrepene våre. Med våre stadige forsøk på å spille oss ut bakfra blir det for store rom mellom leddene slik at midtbanen ikke rekker frem og støtte spissene. Skal vi spille oss ut bakfra, så kan ikke spissene ligge i midtsirkelen og midtbanen på sekstemeteren.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Fugggel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2020
                                        • 489

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                                        Jeg tror ikke kampplanen til Eirik på papiret var så dum. Med to raske spisser til å utfordre bakrommet kunne vi fort gjort livet surt for Brann. Problemet er at laget ikke evnet å slå ballene i rommene Branns backer etterlot seg, men av vane slo høyt i midten der Lehne vanligvis kjemper.

                                        Brann klarer å spille med Bård Finne som midtspiss, og da burde vi kunne klart det samme. Vi fikk en smakebit tidlig når Skogvold fikk ball på fot og vinklet ut på Kosi som kom på løp. Dessverre ble kanadieren litt ubesluttsom når Branns stopper kom opp i press og han vendte hjemover fremfor å utfordre videre fremover, men det er modus operandi for LSK per nå. Vi har vel kun Ranger som tør å utfordre ned mot dødlinja per nå? Flere lignende oppspill fremfor høye baller og Skogvold hadde hatt en helt annen kamp.

                                        Vi kan ikke fortsette å spille på Lehnes og Akors styrker når de ikke er på banen. Høye innlegg fra kant på Skogvold, Edh og Ibrahimaj funker dårlig. Vi har også et problem med etterveksten i angrepene våre. Med våre stadige forsøk på å spille oss ut bakfra blir det for store rom mellom leddene slik at midtbanen ikke rekker frem og støtte spissene. Skal vi spille oss ut bakfra, så kan ikke spissene ligge i midtsirkelen og midtbanen på sekstemeteren.
                                        Enig i at det hadde vært bedre om man hadde utfordret de bak forsvarsrekka. Hvorvidt det var planen eller ikke, det vet ikke jeg og trolig ikke du heller. Realiteten er at man slo langt opp på en spiss som stort sett var sjanseløs i duellspillet, trener burde selvsagt klart å justere dette i pausen. Men om annet ble det enda værre i andre, de tingene der må man forvente at en trener klarer å gjøre noe med.

                                        Den bevegelsesfriheten Bård Finne har i sin spissrollen i Brann er nettopp det Skogvold hadde nytt godt av i en kamp som denne. Hadde han variert med løp i de forskjellige korridorene så hadde vi fått flyttet mye mer på Brann. Det ville også vært enklere for de som gjorde oppspillene, om Skogvold hadde variert løpene sine.


                                        Under den nye treneren er det særs lite frispilling. Oppservasjonen din rundt frispilling støtter jeg tildels, samtidig er jo hele poenget med frispilling at man skal komme fri fra press å ha et solid ettertrykk. Da må man også flytte en del spillere ned slik at man kan få posisjonellt overtall. Problemet generelt i år er at laget henger særs dårlig sammen. Det gjør at ettertrykket ved frispilling er labert som igjen gjør at vi sliter med å dra nytte av frispillingen.

                                        Det at laget henger dårlig sammen ser man også defensivt. Man kan si mye om forsvaret, men måten vi forsvarer oss som lag har vært utrolig skuffende. Man ser det i forkant av straffesituasjonen hvor elendig Åsen er uten ball. Han klarer ikke å flytte beina og enda værre evner ikke å ha kontroll på hvor han har motstander. Horn Myhre trengte kunne å starte løpet i riktig sone for å gjøre seg spillbar. Dette er en situajson hvor vi i utgangspunktet bør ha kontroll, men pga ubalanse i midten resulterer i kaos. Så er det ingen straffe, men vi slipper til en gigasjanse som burde vært mål i utgangspunktet.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎