Kamptråd: Bodø/Glimt - LSK, Aspmyra Stadion 30.10.23, kl. 18.30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3961

    #61
    Det latterlige med denne kampen er jo at hvis vi hadde klart å treffe mål på de få sjansene vi har skapt, kunne vi med litt hell vært resultatsmessig likt med Bodø.
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2185

      #62
      Ok, Roseths første feil i kampen.

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2185

        #63
        Vil hevde at Skjærvik har vært vår nest beste forsvarsspiller i dag.

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2185

          #64
          Ok, dette gikk omtrent som forventet. Jeg fryktet verre. Det kunne godt blitt verre. Vi skapte ganske mye, men det er faktisk enklere mot Glimt enn mot Hamkam og Aalesund

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3961

            #65
            Nå er det bare å reise hjem og legge seg i hardtrening i vinter. Styrke, tempo, pasningssikkerhet, fotballforståelse. Og skuddtrening! Med en tre-fire klassespillere inn i vinter bør vi klare å komme oss litt nærmere neste år.
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2888

              #66
              Et greit tap. B/G er i en særklasse for seg i Norge i dag, vi visste at nivåforskjellen er for stor.

              Vær så snill, noen, å ta flybilletten fra neandertaleren som pælma flaska etter Pellegrino. Den suppegjøken kan få gå hjem. Jeg er lei av å bli pissa på av slike idioter av noen "medfans" uten impulskontroll.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3374

                #67
                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                Lundemo gir ikke dommern noe som helst valg. Om det så hadde vært spilt 3 sekunder av kampen, det der er gult kort. Ren sabotasje.
                Det interessante er å se hvor mye bedre Glimt er til det samme. To ganger saboterer de våre overganger, men de klarer å ta det så tidlig at dommeren ikke en gang tenker på noe annet enn frispark. Intensjonen er akkurat den samme, de er bare mye mer profesjonelle i sin kynisme. De har nok lært en del ute i Europa
                Har sett mange lignende situasjoner hvor dommer velger å gi tilsnakk så tidlig i kampene. Reglene tilsier at det er gult kort, men det føles så typisk at vi får kort i slike situasjoner mens motstander får tilsnakk.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Dole
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 1538

                  #68
                  Fortsatt har vi kun vunnet en kamp mot topp 5-lag (mot Moldes 10 mann). Konklusjonen er helt klart at vi mangler toppnivået til de beste lagene.

                  Spørsmålet er om det er mulig å ta det neste steget med "ping-pong" fotball, og om det finnes en trener som har evne til å videreutvikle denne spillestilen.

                  ​​​

                  Kommentar

                  • maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1214

                    #69
                    Hvordan det er mulig å gjøre så mange personlige feil som fører til matchball på matchball til glimt er for meg helt uforståelig når du trener fotball hver dag og når planen bør være lagt på hvordan man forsvarere seg mot denne typen motstandere. Jeg lurer på hvor mange av LSK spillerene som hadde spilt neste kamp hvis vi f.eks hadde hatt Kjetil Knudsen som LSK trener. Glimt er på et sinnsykt mye høyere nivå når det gjelder profesjonalitet i alle ledd fra klubbdrift og en trener som stller like høye krav til spillerene som en toppklubb i europa. Det er deprimerende å se at vi har langt igjen og jeg er tvilsom til om vi noen gang kommer dit at vi vil kjempe om gullet igjen.

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1353

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Dole
                      Fortsatt har vi kun vunnet en kamp mot topp 5-lag (mot Moldes 10 mann). Konklusjonen er helt klart at vi mangler toppnivået til de beste lagene.

                      Spørsmålet er om det er mulig å ta det neste steget med "ping-pong" fotball, og om det finnes en trener som har evne til å videreutvikle denne spillestilen.

                      ​​​
                      Absolutt - men vi er nødt til å få inn flere gode spillere for å blande oss inn i toppen. Per nå har vi en bra ellever, men det er for tynt bak de beste. Det er vel bare i ankerrollen og høyre stopper vi har flere jevngode alternativer. Det bør være reell konkurranse i mange flere posisjoner både for å få maks ut av treningene og dekning ved skader.

                      Ellers er vel dagens match i kategorien «hederlig tap» der vi kjemper bra men taper fortjent. Så kommer sikkert flaskekastinga til å ta oppmerksomheten etter kampen.

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3374

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                        Tror ikke Lehne får nok kred for hvor god Skogvold har vært. Husk hvor svak Skogvold var i kampene da Lehne var ute.
                        Lundemo og Skogvold har vært våre to av våre beste med ball. Ikke mange andre som har vært gode med ball.

                        Synes ikke Garnås har vært i nærheten av å nå opp til "det jevne". Med ball har han vært en katastrofe. Uten har han gjort noen grove markeringssvikter, følger ikke løp, osv. Jada, han vinner noen dueller, men det er det
                        At Skogvold var svakere med Lehne ute tror jeg handler mer om at laget ikke evnet å spille han god fremfor at Lehne manglet. Å slå polere mot Skogvold er dårlig gjort.

                        Synes ikke Garnås var så ille i dag. Han skinner ikke, men gjorde ingen store tabber. Ruben derimot…

                        Det store problemet er mangel på fart, spesielt i midtbaneleddet. Ibrahimaj løper mye, men toppfarten skremmer ingen. Åsen virker å løpe i sirup. Mot topplagene blir det for store rom. Lundemo er heller intet fartsvidunder. Hoff er bedre, men heller ingen lynvinge. Skal vi kunne konkurrere med topplagene, så må vi finne spillere med mer fart.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1353

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av maxpayne
                          Hvordan det er mulig å gjøre så mange personlige feil som fører til matchball på matchball til glimt er for meg helt uforståelig når du trener fotball hver dag og når planen bør være lagt på hvordan man forsvarere seg mot denne typen motstandere. Jeg lurer på hvor mange av LSK spillerene som hadde spilt neste kamp hvis vi f.eks hadde hatt Kjetil Knudsen som LSK trener. Glimt er på et sinnsykt mye høyere nivå når det gjelder profesjonalitet i alle ledd fra klubbdrift og en trener som stller like høye krav til spillerene som en toppklubb i europa. Det er deprimerende å se at vi har langt igjen og jeg er tvilsom til om vi noen gang kommer dit at vi vil kjempe om gullet igjen.
                          Vi lå på førsteplass til sommeren i fjor, så jeg har mere trua nå enn i - si 2020.

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2185

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av maxpayne
                            Hvordan det er mulig å gjøre så mange personlige feil som fører til matchball på matchball til glimt er for meg helt uforståelig når du trener fotball hver dag og når planen bør være lagt på hvordan man forsvarere seg mot denne typen motstandere. Jeg lurer på hvor mange av LSK spillerene som hadde spilt neste kamp hvis vi f.eks hadde hatt Kjetil Knudsen som LSK trener. Glimt er på et sinnsykt mye høyere nivå når det gjelder profesjonalitet i alle ledd fra klubbdrift og en trener som stller like høye krav til spillerene som en toppklubb i europa. Det er deprimerende å se at vi har langt igjen og jeg er tvilsom til om vi noen gang kommer dit at vi vil kjempe om gullet igjen.
                            Vi gjør de aller fleste feilene fordi det går for fort for oss. Tempoforskjellen var påtakelig i hele kampen, og da snakker jeg ikke om spillernes hurtighet på 40 meter sprint, men hvor raskt de tenker, om de er forberedt på den neste situasjonen osv. De fleste ville spilt også neste kamp, fordi det var de 11 beste vi hadde å stille med.

                            Jeg har sett mye bedre lag og enkeltspillere enn våre 11 bli redusert til middelmådigheter på akkurat samme måte når de møter et lag med høyere tempo og kvalitet i alt de gjør. (senest i Manchester derbyet i går) Glimt kommer fra en kamp mot en Europeisk fotballstorhet, og har tempoet inne i kroppen. De har fått mange nok dager hvile, helt perfekt opplegg for dem. Forskjellen er såpass stor akkurat nå. På en god dag kunne vi tatt dem, men vi snakker om 1 av 50.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3961

                              #74
                              Forskjellen blir jo enda tydeligere når kampen spilles på plastikk også da, selv om vi nok hadde slitt tungt også på det underlaget fotball burde spilles på!
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2888

                                #75
                                Hva er det med Bakke og Uba, egentlig? Har han vært på bana i det hele tatt siden Bakke tok over?

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2185

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av MortenA

                                  At Skogvold var svakere med Lehne ute tror jeg handler mer om at laget ikke evnet å spille han god fremfor at Lehne manglet. Å slå polere mot Skogvold er dårlig gjort.
                                  Dette henger jo sammen. Med Lehne på topp får Skogvold mer plass og riktigere baller å jobbe med.

                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Synes ikke Garnås var så ille i dag. Han skinner ikke, men gjorde ingen store tabber. Ruben derimot…
                                  Vesentlig bedre i 2 omgang. Jeg holder på det jeg sa i pausen. Ruben virket noe mer skjerpet første 10 min av andre, deretter ble det bare verre og verre. Dragningen som skapte en heftig kontring mot var bare en av mange krisevalg han gjorde. Kudos for returløpet da Glimt hadde 6 alene mot Eskil og Mads.

                                  Opprinnelig skrevet av MortenA

                                  Det store problemet er mangel på fart, spesielt i midtbaneleddet. Ibrahimaj løper mye, men toppfarten skremmer ingen. Åsen virker å løpe i sirup. Mot topplagene blir det for store rom. Lundemo er heller intet fartsvidunder. Hoff er bedre, men heller ingen lynvinge. Skal vi kunne konkurrere med topplagene, så må vi finne spillere med mer fart.

                                  Må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner den begeistringen mange viser for Ibra. Han har noen sjeldne storkamper, noen kremmerhus, og han jobber som oftest veldig bra. Minus: Han er for treig, han transporterer ballen alt for mye, timer veldig ofte pasningene feil (holder ballen når løpet kommer, og slår etter at det er stoppet opp) Erlandsen sa gjerne "Kill your darlings" når han snakket om at spillere som hadde gjort en god jobb for klubben av og til må ofres for at man skal kunne utvikle seg videre. Det er to spillere i dagens stall jeg mener har gjort en kjempejobb for klubben, de var riktige valg i sin tid, men de er ikke gode nok i den rollen de fyller nå til å kunne bidra til at vi skal kunne bli en medaljekandidat. Det er Ibra og Garnås. Vi har dårligere spillere i stallen, uten tvil. Det er ikke poenget mitt. Begge har styrker som gjør dem til sterke kandidater til førsteelveren når kampbildet er av en spesiell type. Men at vi skal kunne kjempe om medaljer i 2024 med dem i startoppstillingen i tilnærmet 30 kamper har jeg liten tro på.

                                  Sikkert mange som blir provosert av dette, spesielt når det gjelder Garnås. Jeg digger Garnås for det han er god på, men synes repertoaret er for begrenset. Ibra bikker faktisk over for meg. Jeg irriterer meg mer over svakhetene hans enn jeg gleder meg over styrkene hans.

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2185

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                    Hva er det med Bakke og Uba, egentlig? Har han vært på bana i det hele tatt siden Bakke tok over?
                                    Jepp, og det var ikke imponerende... Han fikk en halvtime mot Stabæk - riktignok i en kamp hvor vi slet med å stille lag...

                                    Kommentar

                                    • Zindrinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2019
                                      • 486

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                      Sikkert mange som blir provosert av dette, spesielt når det gjelder Garnås. Jeg digger Garnås for det han er god på, men synes repertoaret er for begrenset.
                                      Ja, meg! :P
                                      Han takler for 2, senest mot søpla viste han at han KAN slå perfekte lange crossere, en etter et kvarters tid mot Tønne, de kommer bare for sjeldent. Og han hadde en perfekt vekta rett-fram pasning i bakrom til Skogvold (?) i samme kamp. Og han er hele vårt forsvarsalibi. Vi er helt pokka nødt til å ha en sånn forsvarshelt i stallen.

                                      Idag var vi bare irriterende å se på, altfor mye respekt i store deler av kampen, måka ballen vekk med en gang vi vant,
                                      alikevel skapte vi såpass mange halv -og nestensjanser at vi fort kunne stjelt poeng. Mads var RÅ i første omgang, starta tidlig sjøl om det var offside på Sørli. Hadde detta vært første halvdel av 22-sesongen hadde vi vinni, sjøl om vi var milevis dårligere enn glimt idag. Merkelig følelse.

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2185

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                                        Ja, meg! :P
                                        Han takler for 2, senest mot søpla viste han at han KAN slå perfekte lange crossere, en etter et kvarters tid mot Tønne, de kommer bare for sjeldent. Og han hadde en perfekt vekta rett-fram pasning i bakrom til Skogvold (?) i samme kamp. Og han er hele vårt forsvarsalibi. Vi er helt pokka nødt til å ha en sånn forsvarshelt i stallen.
                                        Helt fint. Som sagt, han har klare styrker, og gjør noen kjempekamper innimellom. Synes bare det er for langt mellom dem. Generelt sett, så synes jeg at Ibra ikke gjør spillerne rundt seg gode. Har sagt det før, og mener det forstatt.

                                        Kommentar

                                        • Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2888

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                          Må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner den begeistringen mange viser for Ibra. Han har noen sjeldne storkamper, noen kremmerhus, og han jobber som oftest veldig bra. Minus: Han er for treig, han transporterer ballen alt for mye, timer veldig ofte pasningene feil (holder ballen når løpet kommer, og slår etter at det er stoppet opp) Erlandsen sa gjerne "Kill your darlings" når han snakket om at spillere som hadde gjort en god jobb for klubben av og til må ofres for at man skal kunne utvikle seg videre. Det er to spillere i dagens stall jeg mener har gjort en kjempejobb for klubben, de var riktige valg i sin tid, men de er ikke gode nok i den rollen de fyller nå til å kunne bidra til at vi skal kunne bli en medaljekandidat. Det er Ibra og Garnås. Vi har dårligere spillere i stallen, uten tvil. Det er ikke poenget mitt. Begge har styrker som gjør dem til sterke kandidater til førsteelveren når kampbildet er av en spesiell type. Men at vi skal kunne kjempe om medaljer i 2024 med dem i startoppstillingen i tilnærmet 30 kamper har jeg liten tro på.

                                          Sikkert mange som blir provosert av dette, spesielt når det gjelder Garnås. Jeg digger Garnås for det han er god på, men synes repertoaret er for begrenset. Ibra bikker faktisk over for meg. Jeg irriterer meg mer over svakhetene hans enn jeg gleder meg over styrkene hans.
                                          Ibra og Garnås er to av klubbens viktigste signalspillere. Det er slike spillere enhver klubb trenger, for å holde et visst nivå på arbeidet som skal utføres. At du ikke ser at de kan gjøre medspillerne gode, henger mer sammen med at du ikke forstår lagdynyamikk. Og jeg skal love deg, at få spillere i klubben er flinkere til å gjøre motstanderne dårligere.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎