Runde 29, LSK -Odd, Søndag 26.11.23, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1213

    #61
    Dommeren kom mye i fokus, og det samme gjorde grove forsvarstabber. Synes forøvrig vi gjør mye bra, så at vi fikk 1 poeng var 2 mindre enn fortjent.

    At RB kårer Jørgensen i Odd til BB er for meg helt uforståelig tross et par mål. Virket spe og treig, så det er tydelig at folk har ulik syn på prestasjoner

    Kommentar

    • Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 468

      #62
      To ord å si om dagens kamp: Daniel Skaarud!

      Kommentar

      • Nosferatu
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 685

        #63
        Opprinnelig skrevet av Zindrinho
        To ord å si om dagens kamp: Daniel Skaarud!
        Midlertidig hovedtrener forsøker å supplere med ytterligere en håndfull ord når han drar til med "I dag elsker vi VAR" til TV 2 etter kampen - nå er vel det akademisk all den tid han ikke er her neste år (tillegg for egen regning: forhåpentligvis), men skal det være på den måten så... Nei, stryk det siste; den måten skal det faen ikke være på uanjævlasett.
        For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3352

          #64
          I følge fotmob.com hadde vi en xG på 1.96 mot Odds 1.76. Skudd på mål var 5 hver, og store sjanser skapt var 3-2 til Odd. Med andre ord en rotete kamp som bør glemmes så fort som mulig.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4314

            #65
            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

            Overarmen er inntil kroppen. Underarmen stikker ut. Den slengen som armen får kan bare oppstå ved at ballen treffer armen hans. Armen rykker til, det er ikke en jevn bevegelse skapt av at han prøver å få bort armen. Fra mitt ståsted er det helt åpenbart at armen blir truffet, og jeg argumenterer ut i fra det.

            T.o.m. Odd trener synes straffa var grei. Han bare kranglet på at det ble lagt til så mye ekstra. Han hevder i og for seg at ballen var i spill hele tiden i den ordinære tilleggstida, så han hadde kanskje fått noe å varme seg på på benken.
            Synes ikke straffen er stort å diskutere. Avstanden er lang nok til at han må ta ansvar for hvor han holder armene, og skuddet har retning mot mål. Da mener jeg saken er enkel. Og ja, ballen treffer åpenbart arm, ikke mage. Hadde ikke klaga om den ble gitt mot LSK.

            Ellers skulle Skaarud starta. Tjenesteforsømmelse å prioritere fotballpensjonisten Bolly, som uansett vil være borte om to kamper, foran en meget talentfull unggutt med framtiden foran seg i en kamp som ikke betyr noe. Feigt av Bakke.

            Ellers synes jeg Elscha tok godt for seg etter at han kom inn. Der har vi litt av en pakke! Godt driv og enorm fysikk. Bare å pusse videre.

            Til slutt synes jeg det var interessant at VAR valgte å se på taklingen til Owusu på den annulerte 5–3-scoringen og ikke den absurd åpenbare nedrivningen av Roseth. Viktigste var dog at det ble annulert, for herregud for noe ræl.

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2087

              #66
              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

              Synes ikke straffen er stort å diskutere. Avstanden er lang nok til at han må ta ansvar for hvor han holder armene, og skuddet har retning mot mål. Da mener jeg saken er enkel. Og ja, ballen treffer åpenbart arm, ikke mage. Hadde ikke klaga om den ble gitt mot LSK.

              Ellers skulle Skaarud starta. Tjenesteforsømmelse å prioritere fotballpensjonisten Bolly, som uansett vil være borte om to kamper, foran en meget talentfull unggutt med framtiden foran seg i en kamp som ikke betyr noe. Feigt av Bakke.

              Ellers synes jeg Elscha tok godt for seg etter at han kom inn. Der har vi litt av en pakke! Godt driv og enorm fysikk. Bare å pusse videre.

              Til slutt synes jeg det var interessant at VAR valgte å se på taklingen til Owusu på den annulerte 5–3-scoringen og ikke den absurd åpenbare nedrivningen av Roseth. Viktigste var dog at det ble annulert, for herregud for noe ræl.
              Enig i det aller meste, men det er naturlig at VAR ser på den første forseelsen. Mulig dommer til og med fikk beskjed om at hvis han ikke blåste frispark på den, så hadde de en til på lager. Det er riktig etter to prinsipper: Første forseelse prioriteres. Styggeste forseelse prioriteres. At Bakke frikjenner den første forteller mest om egen spillestil og tiden han spilte på. Owusu går inn med knottene først, med stor kraft. Ja, han treffer ballen, men på en sånn måte at det var umulig å ikke ta spilleren. Som om det ikke var nok, kommer saksa etterpå med bein nr 2. At det ikke blir kort på den er for meg en gåte, men det var vel mest fokus på mål/ikke mål akkurat da. Gjennom hele kampen utmerket dommer seg med å ikke være "på". Det gikk begge veier. Den første jeg reagerte på var en relativt heftig takling rett forfra tidlig i kampen hvor en Oddspiller fikk seg en luftetur og ble liggende, og vi fikk en overgang. Den påvirket ikke kampenutfallet, men virket rar. Sånn fortsatte det gjennom hele kampen, med nedrivninger, påløpinger, o.l. som aldri blir dømt på. (bl.a nedrivningen av Gabrielsen i forkant av det som burde blitt 4-1 til Odd)

              Det ble veldig fokus på situasjonene VAR gikk inn i. Her var det vel så god grunn til å stille spørsmålstegn der de IKKE gikk inn. Straffa vi ikke fikk var det første eksempelet. Når de klarer å tegne opp streker for offside fra umulige vinkler, burde det vært en smal sak å se at denne var åpenbart innenfor. I forkant av 3-1 var det soleklart frispark til Ranger, han blir løpt rett ned. I Odds favør mener jeg fortsatt at ballen sannsynligvis var i hånda på Edh når han blokkerer første skuddet i dobbeltsjansen rett etter 3-1. Regner med det er den Paco klagde på i intervjuet etter kampen.

              Jeg fokuserte på dommeren i denne kampen fordi en dommer aldri skal få lov til å slippe seg ned slik spillerne gjør når en kamp ikke betyr noe. Da får du sånne kamper. Førsteomgang over hele fjøla (nesten) og andre omgang forsvarsspillet bar så mye preg av spillere som har tatt ferie alt. I andre omgang jobba de i hvert fall, men konsentrasjonen var fortsatt lavmåls. På 3-4 målet var det vel bare Roseth og sidebackene som var på plass i forsvaret når Odd tar innkast på midten. Vi var ikke akkurat i etablert angrep, man kan ikke slutte å forsvare seg bare fordi man gjerne vil ha et mål til.

              Dette var en kamp hvor det var mulig å starte med Skaarud. Jeg synes likevel det var fornuftig av Bakke å bytte ham inn når han gjorde. Det er ikke automatisk slik at Skaarud er tjent med å være i startoppstillingen. Det kan være enklere å komme inn når motstanderne er møre enn å spille fra start. I dag fikk han vel sitt lengste innhopp, han fikk vist fram noen solide kvaliteter. Selv om de fleste innleggene hans ikke traff medspillere, kom han til innlegg gang på gang. Han er flink til å skaffe seg plass og tid, og prøvde alltid. Alt for mange andre vender tilbake, eller slår ballen rett i blokka. Pasningen til TLO før målet er det Ødegård nivå på. Blikk, måten den tres gjennom, vinkel og vekting 100% perfekt - det var kampens øyeblikk.

              Elscha minner meg om en tidlig Friday. Solid pakke. Ro med ballen og gode valg i tillegg.

              Jeg tror forvaltningen av disse talentene så langt har vært klokere enn det man har gjort med Skogvold. Hadde man spilt Skogvold som ving i 3-4-3 hadde han hatt flere relle konkurrenter, men ville uansett fått mye spilletid. Ved å spille ham sammen med TLO på topp er det bare Bolly, som først i de siste kampene har hatt fysikk til å starte (og ikke vært god i noen av dem).

              Synes for øvrig Bolly hevet seg kraftig den tiden han fikk i andre omgang.

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2087

                #67
                Opprinnelig skrevet av MortenA
                I følge fotmob.com hadde vi en xG på 1.96 mot Odds 1.76. Skudd på mål var 5 hver, og store sjanser skapt var 3-2 til Odd. Med andre ord en rotete kamp som bør glemmes så fort som mulig.
                Etter det jeg har forstått, så akumuleres xG på en slik måte at dobbelt/trippelsjanser i sum kan gi over 1 i xG. Tipper at en stor del av xG ble skapt ved 3-3 målet. Synes vi hadde veldig mye "sjanser til å få sjanser" - hvor xG omtrent ikke er en faktor. Odd på sin side skapte vel bare en sjanse utover målet. Hadde Mads noen redninger i går? Hadde vel noen utboksinger og stoppet ellers noen trilleballer som de fleste i forumet ville ha redda. 3-1 ser ut som om den er mulig å ta. 4-3 er ikke hans feil, men hadde gjerne sett ham mer aggressiv ut mot motstander i den situasjonen.

                Jeg begynner å bli litt lei av kamper som "bør glemmes så fort som mulig".

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4314

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                  Enig i det aller meste, men det er naturlig at VAR ser på den første forseelsen. Mulig dommer til og med fikk beskjed om at hvis han ikke blåste frispark på den, så hadde de en til på lager. Det er riktig etter to prinsipper: Første forseelse prioriteres. Styggeste forseelse prioriteres. At Bakke frikjenner den første forteller mest om egen spillestil og tiden han spilte på. Owusu går inn med knottene først, med stor kraft. Ja, han treffer ballen, men på en sånn måte at det var umulig å ikke ta spilleren. Som om det ikke var nok, kommer saksa etterpå med bein nr 2. At det ikke blir kort på den er for meg en gåte, men det var vel mest fokus på mål/ikke mål akkurat da. Gjennom hele kampen utmerket dommer seg med å ikke være "på". Det gikk begge veier. Den første jeg reagerte på var en relativt heftig takling rett forfra tidlig i kampen hvor en Oddspiller fikk seg en luftetur og ble liggende, og vi fikk en overgang. Den påvirket ikke kampenutfallet, men virket rar. Sånn fortsatte det gjennom hele kampen, med nedrivninger, påløpinger, o.l. som aldri blir dømt på. (bl.a nedrivningen av Gabrielsen i forkant av det som burde blitt 4-1 til Odd)

                  Det ble veldig fokus på situasjonene VAR gikk inn i. Her var det vel så god grunn til å stille spørsmålstegn der de IKKE gikk inn. Straffa vi ikke fikk var det første eksempelet. Når de klarer å tegne opp streker for offside fra umulige vinkler, burde det vært en smal sak å se at denne var åpenbart innenfor. I forkant av 3-1 var det soleklart frispark til Ranger, han blir løpt rett ned. I Odds favør mener jeg fortsatt at ballen sannsynligvis var i hånda på Edh når han blokkerer første skuddet i dobbeltsjansen rett etter 3-1. Regner med det er den Paco klagde på i intervjuet etter kampen.

                  Jeg fokuserte på dommeren i denne kampen fordi en dommer aldri skal få lov til å slippe seg ned slik spillerne gjør når en kamp ikke betyr noe. Da får du sånne kamper. Førsteomgang over hele fjøla (nesten) og andre omgang forsvarsspillet bar så mye preg av spillere som har tatt ferie alt. I andre omgang jobba de i hvert fall, men konsentrasjonen var fortsatt lavmåls. På 3-4 målet var det vel bare Roseth og sidebackene som var på plass i forsvaret når Odd tar innkast på midten. Vi var ikke akkurat i etablert angrep, man kan ikke slutte å forsvare seg bare fordi man gjerne vil ha et mål til.

                  Dette var en kamp hvor det var mulig å starte med Skaarud. Jeg synes likevel det var fornuftig av Bakke å bytte ham inn når han gjorde. Det er ikke automatisk slik at Skaarud er tjent med å være i startoppstillingen. Det kan være enklere å komme inn når motstanderne er møre enn å spille fra start. I dag fikk han vel sitt lengste innhopp, han fikk vist fram noen solide kvaliteter. Selv om de fleste innleggene hans ikke traff medspillere, kom han til innlegg gang på gang. Han er flink til å skaffe seg plass og tid, og prøvde alltid. Alt for mange andre vender tilbake, eller slår ballen rett i blokka. Pasningen til TLO før målet er det Ødegård nivå på. Blikk, måten den tres gjennom, vinkel og vekting 100% perfekt - det var kampens øyeblikk.

                  Elscha minner meg om en tidlig Friday. Solid pakke. Ro med ballen og gode valg i tillegg.

                  Jeg tror forvaltningen av disse talentene så langt har vært klokere enn det man har gjort med Skogvold. Hadde man spilt Skogvold som ving i 3-4-3 hadde han hatt flere relle konkurrenter, men ville uansett fått mye spilletid. Ved å spille ham sammen med TLO på topp er det bare Bolly, som først i de siste kampene har hatt fysikk til å starte (og ikke vært god i noen av dem).

                  Synes for øvrig Bolly hevet seg kraftig den tiden han fikk i andre omgang.
                  Vanskelig å være uenig i noe av dette. Du har nok rett angående den annulerte scoringen til Odd. Owusu fikk riktignok gult kort for taklingen da

                  Også enig i at Bolly hevet seg. Uansett håper jeg Skaarud får sjansen mot Sandefjord. 6. plassen er relativt trygg (S08 skal til Bodø), så et tap mot hvalfangerne vil uansett ikke være å forakte

                  4-3 er noe av det verste vi har sluppet inn i år, og det sier ikke lite. Totalt ufarlig innkast. 8 sekunder senere ligger ballen i nettet. Edh sover, Tønnesen kødder det til noe helt jævlig og Mads står planta på streken. Resten av stopperne var, som du helt riktig påpeker, totalt i ingenmannsland. Feil i alle ledd. Forstår absolutt ingenting av det baklengsmålet.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4314

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                    Etter det jeg har forstått, så akumuleres xG på en slik måte at dobbelt/trippelsjanser i sum kan gi over 1 i xG. Tipper at en stor del av xG ble skapt ved 3-3 målet. Synes vi hadde veldig mye "sjanser til å få sjanser" - hvor xG omtrent ikke er en faktor. Odd på sin side skapte vel bare en sjanse utover målet. Hadde Mads noen redninger i går? Hadde vel noen utboksinger og stoppet ellers noen trilleballer som de fleste i forumet ville ha redda. 3-1 ser ut som om den er mulig å ta. 4-3 er ikke hans feil, men hadde gjerne sett ham mer aggressiv ut mot motstander i den situasjonen.

                    Jeg begynner å bli litt lei av kamper som "bør glemmes så fort som mulig".
                    xG i enkeltkamper er ikke noe man bør se seg blind på. Er for mange variabler som ikke blir tatt med. Det kan gi deg en anelse om hvilke avslutningsposisjoner lagene kom til, men ellers forteller det ikke mye om hvordan kampen utspilte seg. Vi dominerte faktisk banespillet i går, men det gjenspeiles ikke i xG. Odd hadde 63 pasninger på vår halvdel. Vi hadde 233. Odd hadde en treffsikkerhet på pasningene på 69 %, vår var på 82 %. Odd hadde 31 klareringer, vi hadde 9 osv osv osv.

                    Interessant nok er vi det laget i ES med 3. høyest gjennomsnittlig ballbesittelse i år, riktignok et lite hav bak Brann og Glimt. Det er en vanskelig øvelse å bryte ned dyptliggende lag, men vi har i hvert fall fått øvd oss mye i år. Forhåpentligvis kan vi ta dette med oss inn i neste sesong.

                    Kommentar

                    • AB40
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Aug 2015
                      • 52

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      I følge fotmob.com hadde vi en xG på 1.96 mot Odds 1.76. Skudd på mål var 5 hver, og store sjanser skapt var 3-2 til Odd. Med andre ord en rotete kamp som bør glemmes så fort som mulig.
                      Enig med Kanarivogel89 som sier at man ikke skal se seg blind på dette i en enkeltkamp. Vi fikk også en straffe for, som ofte betyr (kjapt googlesøk da jeg fant det interessant) 0,76 xG. Sånn sett kan man si at de andre avslutningene våre ikke var fra så "farlige" posisjoner og at vi slet en del med å komme til avslutninger mot etablert ODD-forsvar, der de kontret oss i senk.

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2087

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av AB40

                        Enig med Kanarivogel89 som sier at man ikke skal se seg blind på dette i en enkeltkamp. Vi fikk også en straffe for, som ofte betyr (kjapt googlesøk da jeg fant det interessant) 0,76 xG. Sånn sett kan man si at de andre avslutningene våre ikke var fra så "farlige" posisjoner og at vi slet en del med å komme til avslutninger mot etablert ODD-forsvar, der de kontret oss i senk.
                        Uten å ha sjekket denne spesifikt, må vel frisparket til Åsen ha hatt en xG på rundt 0,01 Godt slått, men det var vel ikke bare vi som sleit defensivt til tider i den kampen...

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2087

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                          xG i enkeltkamper er ikke noe man bør se seg blind på. Er for mange variabler som ikke blir tatt med. Det kan gi deg en anelse om hvilke avslutningsposisjoner lagene kom til, men ellers forteller det ikke mye om hvordan kampen utspilte seg. Vi dominerte faktisk banespillet i går, men det gjenspeiles ikke i xG. Odd hadde 63 pasninger på vår halvdel. Vi hadde 233. Odd hadde en treffsikkerhet på pasningene på 69 %, vår var på 82 %. Odd hadde 31 klareringer, vi hadde 9 osv osv osv.

                          Interessant nok er vi det laget i ES med 3. høyest gjennomsnittlig ballbesittelse i år, riktignok et lite hav bak Brann og Glimt. Det er en vanskelig øvelse å bryte ned dyptliggende lag, men vi har i hvert fall fått øvd oss mye i år. Forhåpentligvis kan vi ta dette med oss inn i neste sesong.
                          Også i enkeltkamper er det mye interessant å trekke ut fra statistikkene. xG bør man absolutt ikke fokusere blindt på i en enkeltkamp, men det er likevel vanligsvis bedre enn journalistenes litt tilfeldige sjansetelling.

                          Ikke overrasket over at vi ligger så høyt i ballbesittelse. Om vi egentlig har (pr)øvd så mye på å bryte ned dyptliggende lag kan diskuteres. Å trille ball i bakrekka, fram til midbanen, tre på tvers, deretter bakover igjen... Det blir mye ballbesittelse, men lite nedbryting av motstander. På ønskelista mi for neste år er en kraftspiss som kan ta for seg når vi trenger mål og en midtbanespiller som kan skyte. Vi må variere mer. Når motstander ligger tett i boksen har vi sett med tydelighet at vi mangler spillerne som kan være boksåpner. Da trenger vi innlegg (og trusler i boks) og skudd utenfra for å bryte mønsteret.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4314

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                            Uten å ha sjekket denne spesifikt, må vel frisparket til Åsen ha hatt en xG på rundt 0,01 Godt slått, men det var vel ikke bare vi som sleit defensivt til tider i den kampen...
                            0,05 faktisk. Samme som 1-0 scoringen til Odd. xG er merkelige saker innimellom. Men nei, det var ingen praktprestasjon defensivt av noen av lagene. Generelt en voldsomt rotete kamp.

                            Håper ellers at Skaarud kan vokse fram som denne boksåperen du nevner til neste år. 17 år , som han vil bli i 2024, er på ingen måte for ungt for et så stort talent. Litt redd for at vi henter inn masse store navn i vinter som setter Skaarud langt bak i køen. Ikke verdens verste idé å sende ham på lån neste år, men jeg tror han fort kan være svært nære en plass i elleveren med en god vinter.
                            Last edited by Kanarivogel89; 03.12.2023, 07:24.

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2087

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                              0,05 faktisk. Samme som 1-0 scoringen til Odd. xG er merkelige saker innimellom. Men nei, det var ingen praktprestasjon defensivt av noen av lagene. Generelt en voldsomt rotete kamp.

                              Håper ellers at Skaarud kan vokse fram som denne boksåperen du nevner til neste år. 17 år , som han vil bli i 2024, er på ingen måte for ungt for et så stort talent. Litt redd for at vi henter inn masse store navn i vinter som setter Skaarud langt bak i køen. Ikke verdens verste idé å sende ham på lån neste år, men jeg tror han fort kan være svært nære en plass i elleveren med en god vinter.
                              Isolert sett framstår vel Odd sin sjanse som vesentlig større, ja. Det som gjør Åsens frispark så godt er at han legger den akkurat der keeper og forsvar hater å få den. Den slås på mål, men bak forsvaret. Sjansen for en styring fra forsvarer eller angrepsspiller er stor. Dermed kan heller ikke keeper gå etter lengste med en gang. Forsvaret eller keeper må bryte ballbanen før første stolpe ellers er det "allerede for sent".

                              Det er noe "Ødegård light" over Skårud. Samtidig er han i en alder hvor vi har sett alt for mange ikke ta det neste steget. Når vi ser antall 16-17-18 åringer som allerede har satt sitt stempel på ligaen, trenger vi nok ikke være så forsiktige. Han har jo faktisk bare trent fullt med A-stallen siden i sommer, en full forsesong kan gjøre underverker. Derimot tror jeg det er mye å forvente at han skal være fast på laget neste sesong. Regelmessig spilletid og med i startelveren en del ganger bør likevel være et mål.

                              Kjenner litt på at vi går inn i den perioden av året hvor jeg hvert år systematisk lurer meg selv til å tro at neste år blir året. Alle talentene vil ta det neste steget, trenger vi egentlig så mange nye? Forsvaret er godt dekket opp. Hvis Skogvold, Skaarud og Elscha tar steget, Ranger/Edh holder seg skadefrie, Elkær viser seg som det kjøpet vi håper på, da er vi godt på vei.

                              Så viser jo de siste års historikk noe helt annet. Noen eksempler
                              - Edh har gått fra å være et stort talent til å være en ok squad player, ikke så mye mer. Ikke for sent, men trenger å ta noen steg igjen neste år
                              - Ranger har fått mye ødelagt av skader. Spillestilen tilsier at det vil fortsette
                              - Elias Solberg ser ikke ut til å ha en kropp som tåler belastningen til toppfotball
                              - Seferi kom aldri. OK sesong for Strømmen er vel ikke nok til å overbevise. Talentet er der, men lite som tyder på at han tar steget
                              - Braut Brunes spilte seg selv utover sidelinjen med holdninger som ikke matchet ferdighetene
                              - Sannes ble borte før han fikk vist noe på toppnivå
                              - Petter Mathias Olsen og Henrik Kristiansen debuterte sammen, og ble borte omtrent like fort

                              Sikkert mange andre som kunne vært nevnt. Unntakene er de som lykkes. Dette er ikke nødvendigvis fordi vi er for dårlige til å forvalte talent, men fordi nåløyet er ekstremt trangt. Selv av de aller største talentene er det de færreste som når det potensialet man håper på. En forutsetning for at de skal lykkes er selvfølgelig at de får sjansen. Avveiningen er at vi må gi de unge muligheten, men kan samtidig ikke satse blindt på dem, slik vi har gjort i høst med Skogvold. Han kunne sannsynligvis fint levd med halvparten så mye spilletid og fått like god utvikling.

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2087

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                Vanskelig å være uenig i noe av dette. Du har nok rett angående den annulerte scoringen til Odd. Owusu fikk riktignok gult kort for taklingen da
                                Du har rett, jeg fikk det faktisk ikke med meg da det skjedde. Jeg fikk derimot med meg taklingen, i motsetning til dommeren.

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎