Treningstråden 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3163

    Treningstråden 2024

    Første trening i 2024 blir mandag 8. januar i LSK-Hallen. Tidspunkt* foreløpig ikke kunngjort, men vi får følge med på lsk.no og i Romerikes Blad. Også ganske sannsynlig at en kan følge treninga på rb.no.

    *Nå satt til klokka 10.30!

    gilbert
    Last edited by gilbert; 04.01.2024, 16:39. Begrunnelse: Tidspunkt oppgitt på lsk.no
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3163

    #2
    Romerikes Blad bekrefter nå at de som vanlig sender fra første trening, fra klokka 10.00, på rb.no.
    Intervjuer med Simon Mesfin underveis, og med Andreas Georgson og flere spillere etter treninga.

    Mandag sendte vi direkte fra årets første LSK-trening. Det ble blant annet intervju med sportssjef Simon Mesfin underveis, og intervju med trener Andreas Georgson og flere av spillerne etterpå.


    gilbert

    Kommentar

    • banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2018
      • 438

      #3
      Jeg fikk ikke med meg treningen i dag. Kom det fram noe spennende?

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3163

        #4
        19 utespillere og fire keepere. Går nok mot utlån av to av keeperne etterhvert, Skjærstein og Sveinhaug. Garnås med, og bekrefter at han skriver under for tre år i løpet av dagen. Både Lundemo og Bolly var med og er fortsatt i dialog med klubben.

        Intervju, på rb.no's sending, med Erling Knudtzon, som fremdeles tar det rolig etter hodeskader i Istanbul i fjor høst, men skal være klar om ikke lenge. Hoff, Solberg og Elkær har småskader eller er operert i foten, og skal også være tilbake i god tid.

        Mesfin sier at de først og fremst leter etter offensive spillere, noen som enten går rett inn og forsterker 11'ern, eller har ekstra stort potensiale. Georgson vil fortsatt dominere kamper og spill, og vil nok stort sett ta utgangspunkt i 3-4-3, men kommer til å variere det faktiske oppsettet både under kamper og fra kamp til kamp.

        gilbert

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2001

          #5
          Noen som fikk med seg hvem det var som spilte venstre ving på oransje lag i spillsekvensen på store mål 50-60 minutter inn i sendingen? Relativt liten, mørkt hår. Synes han så veldig bra ut, litt Ulrik Mathisen takter over ham.

          Var ellers interessant å se på treningen. Trener har tydelig kroppsspråk, virker trygg, vet hva han vil. Virket å være stor vekt på frispilling bakfra kombinert med høyt press uten ball. (Blir sikkert litt sånn uansett når man spiller på mindre bane. God intensitet, spesielt fra unggutta. Uba så skarp ut, synes Skjærvik så bra ut i five-a-side sekvensene. Skogvold gjorde også mye bra.

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3163

            #6
            Var ikke det Uranik? Alle ser små ut sammenlikna med den nye svenske assistenttreneren, som er høyere enn Kippe.

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2001

              #7
              Opprinnelig skrevet av gilbert
              Var ikke det Uranik? Alle ser små ut sammenlikna med den nye svenske assistenttreneren, som er høyere enn Kippe.
              Godt mulig. Han var ikke veldig liten, bare under gjennomsnittet. Kjappe føtter. Det var ikke så lett å kjenne igjen alle på 2 km avstand...

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3163

                #8
                Treningstider denne uka:

                Forberedelsene til 2024-sesongen har startet, og fremover vil det bli doble økter på Lillestrøm-spillerne. Treningene i LSK-hallen er åpen for publikum - her er ukas treningstider for A-laget.

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3163

                  #9
                  Trening torsdag 11. januar

                  LSKs A-stall omfatter nå 26 spillere (se Stallen i 2024). Av disse var fire keepere og 21 utespillere til stede i hallen i dag, 10.00-12.00, alle unntatt Vetle Skjærvik, som dessuten ser ut til å være på vei til Tromsø. I tillegg deltok Marius Lundemo, som spiller for å gi ny trener en sjanse til å se hva han kan. Overbeviser han ikke og får signal om godt med spilletid, i konkurranse med Vebjørn Hoff, er han neppe interessert i å være back-up og vikar, og finner seg trolig en annen klubb. Mathis Bolly trente "inne" (på Åråsen) i dag, men blir høyst sannsynlig med videre, han går neppe andre steder, har ikke ekstreme økonomiske krav, og blir ikke nedtrykt av å slite benken.

                  Av de fire "akademikerne" Leandro Neto, El Schaddai Furaha, Alexander Røssing Lelesiit og Marcus Paulsen var bare "Elscha" med i dag. Tilgjengelig stall med disse fire blir 30 spillere, pluss et par-tre til fra juniorer/akademiet. Nå tyder alt på at Skjervik drar nordover, men med Bolly inn, blir det fortsatt 26 i A-stallen, pluss de nye spillerne en jobber med, en spiss nummer to eller tre (med TLO og Henrik, Bolly som mulig fjerde reindyrka spiss), minst én mer offensiv midtbanespiller enn Hoff (eller Lundemo), og en stopper til erstatning for Skjærvik. Visumtrøbbel gjør at et par afrikanske spillere ennå ikke er kommet slik en planla, stopper og midtbane, sies det. En regner med å måtte kjøpe en relativt etablert spiss, mest trolig fra en annen nordisk klubb.

                  Dagens trening var igjen, som mandag og tirsdag, nærmere to timer med relativt høyt tempo og intensitet. Noe skyldes dette selvsagt at alle er fulle av giv og gåpåhumør etter ferien, og vil vise seg fram for nye trenere, men også måten Georgson ("Jeorgson" i følge ham selv i den meget interessante podkasten med Svesengen i går) legger opp treningene på. Onsdag roet en spillet litt ned etter kraftig åpning av uka, og trente bare en drøy time.

                  Av de småskadde spillerne deltok flere på oppvarmings- og ballspilløvelser, men ingen av de fire, verken Knudtzon, Solberg, Hoff eller Elkær, var med i selve spillsekvensene, men trente alternativt ved sidelinja.

                  gilbert
                  Last edited by gilbert; 12.01.2024, 15:11.

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3163

                    #10
                    Trening fredag 12. januar

                    Solid oppmøte, 28 i alt, på dagens trening i hallen 10.00-11.30. Fraværende av i alt 32 (medregna fortsatt uavklarte Bolly og Lundemo) var Skjærvik, Bolly og Stefan Hagerup, samt at Dylan Murugesapillai trolig er på besøk i annen klubb med tanke på utlån eller overgang. Skjærstein hadde sin siste dag før overgang til Egersund. Alle fire fra akademiet, Elscha, Lelesiit, Neto og Paulsen var til stede, for første gang i år. Dermed var det mulig å spille 11 mot 11, som gikk på halv og smal bane. Meget stort engasjement, høyt tempo og intensitet. Lagene var

                    Skjærstein
                    Rogers-Moen Foss-Roseth
                    Edh-Ibrahimaj-Uba Charles-Uranik
                    Lelesiit-Lehne Olsen-Åsen

                    mot

                    Skaarud-Skogvold-Furaha
                    Henriksrud-Neto-Lundemo-Ranger
                    Tønnessen-Gabrielsen-Garnås
                    Sveinhaug

                    Marcus Paulsen var med i oppvarming og pasningsøvelser (firkant), men ikke i den lange spillsekvensen. Han hadde vel en skade og spilte ikke de siste kampene for 2010-klubben han var utlånt til i fjor. Mads så ut til å ta en rolig dag, og trente alternativt på sidelinja med de fire småskadde spillerne (Knudtzon, Solberg, Hoff, Elkær).

                    gilbert

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3163

                      #11
                      Denne uka - Mandag-fredag: 10.00 i LSK-Hallen, 14.30 fysisk trening.

                      Oppkjøringen er i full gang for Lars Ranger, Espen Garnås og de andre LSK-spillerne. Her er ukas oversikt over A-lagets treningstider. Merk: Kun den første fotballøkta er åpen for publikum.

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3163

                        #12
                        Trening torsdag 18. januar

                        Dagens trening var i LSK-Hallen 10.00-12.00. Tre keepere og 23 utespillere, såvidt jeg klarte å telle. Ingen av de fire fra akademiet (Elscha, Lelesiit, Neto eller Paulsen) denne gang, men derimot Maximilian Balatoni (sist høst blant de som var utlånt til 2010), Erik Tobias Sandberg (ute av kontrakt med Jerv, som dessuten rykka ned), Mathis Bolly og svenske August Karlin. Karlin gjorde et greit inntrykk, uten at det er mulig å si noe mer foreløpig.

                        Hoff, Henriksrud og Roseth tok det alle på ulike vis roligere og trente alternativt. Skaarud, Solberg, Elkær var ikke å se i hallen i dag. Geir Kåsene sier skadesituasjonen er under kontroll, med kontrollert og forsiktig opptrapping, og regner med at de fleste er klare i løpet av januar måned. Treningene de første par ukene har såvidt jeg forstår vært med usedvanlig høyt tempo og intensitet, i følge Lars Ranger omtrent på nivå med det mest intensive i kampsesongen. En beveger seg nok på kanten av fare for overbelastning og tar derfor store individuelle hensyn i denne fasen, avhengig av alder, treningsgrunnlag, tidligere skader.

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3163

                          #13
                          Trening mandag 22. januar

                          I alt 28 spillere tilstede på dagens trening i hallen (10-12), uten noen fra junior eller akademi, men med tre meget unge, men lovende nigerianske prøvespillere.

                          Intensiv trening, i totimers økter, med fotball formiddag og styrke/fysisk ettermiddag, fører som nevnt tidligere til at det er mange spillere som tar det rolig og trener alternativt noen dager. Hele ni spillere trente i egen gruppe eller jogga rundt banen, Bolly, Elkær, Henriksrud, Hoff, Knudtzon, Lehne Olsen, Roseth, Skaarud og Solberg. Neppe noe alvorlig for noen av dem, og de som har hatt inngrep eller operasjon nærmer seg raskt å være spilleklare.

                          De som spilte fotball var først åtte mot åtte mot ett mål (Mads) og to små mål, på kort bane (en tredel), men med full bredde. Her viste August Karlin at han både har ro og gode ferdigheter med ballen, plasseringsevne, blikk for rom for smarte pasninger, ok fart, og skårte et pent mål. Om han holder godt nok nivå får vi vel en liten prøve på lørdag mot FFK. Også Tønnessen og Skogvold skårte, for det svarte laget. Siste halvtimen spilte en på to-tredels bane, både i bredde og lengde, åtte mot ni, med Mads og Stefan i hvert sitt mål.

                          Av prøvespillerne er spesielt midtstopperen meget god, høy, sterk, rask, ballsikker og virker utrolig trygg og erfaren (etter få dager i fremmed land og klubb). Han skal være sterkt ettertrakta av flere. Ulempen er at han fyller 18 først i desember, selv om LSK alt nå kan skrive en intensjonsavtale, og må ses på som et investeringsobjekt på lengre sikt enn 2024, med utbytte som spiller først i 2025. Det samme gjelder spissen, også rask, bevegelig, god med ballen, men mer som Bolly av kroppstype. Han fyller 18 først i januar 2025. Midtbanespilleren* er vel 18 nå i begynnelsen av året, og kan gis kontrakt, men ser, så vidt jeg forstår, ut til å være rangert bak de to 17-åringene.

                          gilbert

                          *Nå navngitt i RB som Efe Kegbe (Lucky). Overbevist stort, han også, blant annet på trening tirsdag, onsdag og torsdag.
                          Last edited by gilbert; 28.01.2024, 08:56.

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3163

                            #14
                            Trening tirsdag 13. februar

                            Tilbake etter Tenerife stilte alle tre keepere og 25 utespillere i LSK-Hallen 10.00-12.00 i dag. Bare Elscha Furaha av de fire fra akademiet, Espen Garnås fortsatt ute etter skulderskaden, mens Vebjørn Hoff, Frederik Elkær og Erling Knudtzon nå var, forsiktig, med i spill for første gang i år. Oliver Henriksrud og Uba Charles Nwokoma tok det av ulike grunner pent, med alternativ trening og løping rundt banen.

                            Av de tre svært unge nigerianerne var Efe Lucky (fylt 18 og får ganske sikkert kontrakt snart) og midtstopper Ogboji Tochukwu Joseph tilstede. Spissen Kparabo Nathaniel Ariheri er i Milano og spiller ungdomsturnering for akademiet han kommer fra i Nigeria. I den første kampen skårte han etter det jeg hører tre mål, slik at italienske agenter heiv seg på telefonen. Men slapp helt av, LSK har klare, forpliktende avtaler med akademiet hans, som går for å være veldig ordentlige og profesjonelle. Så ryddige at de først spurte LSK om tillatelse til å bruke ham i denne turneringa.

                            Formasjonen ser nå ut til å feste seg mer og mer i 4-3-3 (med 3-4-3 som Plan B). Det gir litt andre muligheter for spillerne og andre behov for klubben enn det så ut til etter fjoråret - kanskje det var klokt å vente litt med hastekjøp før jul, som mange etterlyste. Mine stalltips til hva som nå skjer med overganger er følgende:

                            Eric Bugale Kitolano er i hovedsak klar, både mellom klubbene og personlig kontrakt, selv om signeringene lar vente på seg, kanskje blant annet fordi han først skal være disponibel for Romsdalsklubben i to Europa-kamper om kort tid. Lucky ser som nevnt ut til også å bli signert. Moctar Diop (fra AaFK) er fortsatt uavklart. Wenderson Oliveira do Nascimento har som kjent forlenga med IFK Värnamo, og kommer dermed ikke til LSK. Georgson mener Marius Lundemo er den (sammen med Vebjørn Hoff) som best har forstått hvordan de nå vil spille, og ser også ut til å ville forlenge selv om han ikke får noen løfter om å bli prioritert. Mitt inntrykk er på motsatt side, de som kan forsvinne, at Eskil Edh for enhver pris vil til utlandet så fort som overhodet mulig. Hvilken rådgiver han her har, kan man spekulere på, det er neppe Atta Aneke, som han har som agent. Jeg tipper også at Uranik Seferi lånes ut, og at vi, med 4-3-3 som grunnformasjon vil klare oss med fire midtstoppere, slik at vi vil akseptere et bud på Samual Rogers om det skulle komme. Utlån for noen av unggutta, som Skaarud, Solberg eller Elscha kan vel også være aktuelt, men selv er jeg veldig spent på å se hva disse kan bidra med på A-laget i tellende kamper.

                            gilbert

                            Kommentar

                            • Svart og gul
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2004
                              • 251

                              #15
                              Må gi skryt til deg for fantastiske rapporter, Gilbert. Er jo nesten så man ikke trenger RB...

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3163

                                #16
                                Trening mandag 19. februar

                                Tjuefire utespillere og tre keepere på dagens trening (10.15-12.15 i hallen). Etter oppvarming og pasningsøvelser (se nedafor) trente Garnås (skulderskade), Hoff og Elkær alternativt. Begge de to siste snart klare etter operasjoner, Elkær nærmest. Garnås er nok snart med i spill igjen, iallfall på Marbella, men forsiktig i duellene, uten å risikere å falle og slå opp skaden, som Ruben i fjor.

                                Treninga litt seint igang etter å ha brukt en del tid på videogjennomgang av treningskampen mot Sandefjord, sikkert mest av den trøstesløse førsteomgangen. Dagens trening hadde to hovedbolker, begge med øvelser jeg sjelden eller aldri har sett, gjennom et par tiår med ulike trenere og mange øvelser. Det tolker jeg som kreativt og profesjonelt av den nye trenerduoen.

                                Først kjørte to og to seksere et interessant alternativ til det tradisjonelle firkantspillet, der hvert lag hadde fire bak og to foran, med linjer en ikke skulle gå over, men likevel var tett på det andre lagets firer. Poenget var å slå, og motsatt, å hindre, pasninger gjennom en (midtbane)firer, til en av de to bak motstanderens firer. Mye på tvers ("opprulling") for å finne rom for pasningene, mye sidebevegelser for både angripere og forsvarere.

                                Mesteparten av treninga gikk deretter på å spille 10 mot 10, pluss fire keepere i fire mål på halv bane, men i full bredde, og måla i hvert sitt hjørne. Igjen samme hovedpoeng, press og forsøk på å slå, og motsatt hindre, pasninger gjennom leddet. Denne gangen med full bevegelse både i lengde og bredde, men selvsagt særlig i bredde, sideforskyvning og vending av spill med cross-pasninger. Også dette opplagt klart for å lære av elendig pressnivå (samtidig, kollektivt og ikke individuelt press) særlig i første omgang i treningskampen, og totalt hjelpeløse i å spille seg ut bakfra som laget i første omgangen var. Høy intensitet, en del fine skåringer (to av Lars Ranger), selv om poenget her egentlig ikke var å få mål. Tette dueller, blant annet Ranger mot Bolly, som også var svært aktiv og god, særlig offensivt, men denne gangen også defensivt. Nysigneringen Lucky (ble 18 år 14. januar) kan faktisk, som Mesfin sier, likne litt både på Ifeanyi Mathew og Bonke Innocent, men er vel for ung og ennå uerfaren til å komme i start-11'ern?

                                Siste trening før avreise er i morra, også 10-12. Onsdag er det treningsfri før flyavgang 05.55 torsdag morra.

                                gilbert

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3163

                                  #17
                                  Trening onsdag 6. mars

                                  Dagens trening var 14.30-16.30 i LSK-Hallen. Fraværende var Mads, Espen, Kristoffer, Erling og Mathis, dels føre-var, dels for diverse småting, dels for sjukdom. Ikke noe av dette skal være alvorlig eller langvarig. Lars trente alternativt på sidelinja, etter trøkken i kneet mot Mjøndalen, og er snart tilbake i full trening. Leandro Neto fra junior/akademi var henta inn for første gang på lenge. Midtstopper Ogboji Tochukwu Joseph og spissen Kparabo Nathaniel Ariheri (KP) blir nå her enda et par uker (så lengde turistvisumet varer). Jørgen Sveinhaug skal vel fortsatt trene med 2010-klubben og blir forhåpentligvis lånt ut dit, men var med i dag. Han kan, som ved tidligere lån, fortsatt trene med de andre to keeperne et par dager i uka, og kan, hvis han blir lånt ut, også hentes tilbake på relativt kort varsel.

                                  Mesteparten av treninga besto i at fire lag øvde angrep og forsvar på siste tredel, to og to i hver sin ende av hallen. Det var vel siste fase, mangel på gjennombrudd og rette valg av når en skulle gripe sjansene mot etablert forsvar, trenerteamet var minst fornøyd med mot både Godset og Mjøndalen. Deretter trente 11'ern på å forsvare seg mot de øvrige, og dels på kontring når de vant ballen dypt i egen sone

                                  De elleve var

                                  Stefan
                                  Uba Nwokoma-Ruben-Martin-Eskil
                                  August Karlin-Marius-Gjermund
                                  Eric Bugale-Thomas-Henrik Langaas

                                  Det ser ikke ut som AaFK ønsker å selge spissen Moctar Diop, verken til LSK eller Molde. LSK har nok tenkt på Diop som et afrikansk utviklings- og salgsprosjekt for de neste par åra - like mye som reserve for TLO. Med stor tro på KP, som en regner med fra januar 2025, i denne rollen, er interessen for Diop også noe mindre enn tidligere. Det en ser etter nå er, etter det jeg "erfarer", en kant med litt andre kvaliteter enn de vi alt har, kanskje særlig på venstre.

                                  For øvrig kan nevnes at de som ikke spiller fra start mot Kåffa lørdag (se lista ovenfor) ser ut til å få sjansen i en treningskamp mot Raufoss, i LSK-Hallen, tirsdag 12. mars kl 13.00 - uten at jeg kan si at den er helt spikra enda.

                                  gilbert



                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3163

                                    #18
                                    Trening fredag 22. mars

                                    På dagens trening (10-11.30 i LSK-Hallen) var dette laget i gule trøyer "Stabæk" under formasjonstreninga:

                                    Andre Schelander-Rune Haavelmoen-Uranik Seferi
                                    Efe Lucky-August Karlin-Vebjørn Hoff
                                    Kristoffer Tønnessen-Sander Moen Foss-Samual Rogers-Frode Kippe
                                    Stefan Hagerup

                                    Som en ser, har vi for øyeblikket ikke akkurat dobbel dekning på alle plasser. Laget mot Stabæk blir som sist mot Odd, med Uba Charles Nwokoma inn fra start, siden Lars Ranger fikk en smell og ennå ikke er klar. Elias Solberg fikk ei solid lårhøne på treninga torsdag, men sitter kanskje på benken allerede i morra på Nadderud. Også Elkær og deretter Bolly er snart klare. Daniel Skaarud og Elscha Furaha er begge på landslagsoppdrag. Erling Knudtzon har en strekk i låret. Jørgen Sveinhaug, Oliver Henriksrud og muligens Marcus Paulsen skal trene med og kan være aktuelle for (korttids) utlån til 2010-klubben, som alt har Maximilian Balatoni på langtidslån (ut sesongen). Dylan Murugesapillai er vel på vei ut, Nordstrand og Hødd har begge vært nevnt, så vidt jeg forstår. Derimot er både Neto og Lelesiit, fra akademiet, fortsatt tilgjengelige.

                                    Vi er nå godt forspent med keeper, stoppere og midtbane, mens angrepet definitivt trenger friskmeldte spillere og en kant/spiss som høyst sannsynlig kommer inn. Det er flere på lista, spillere som trolig var foran Paulos Abraham som gikk til IFK fra Groningen (der han for øvrig sies å ha hatt fire mill i årslønn). Det kan vel hende at situasjonen der Kippe må spille høyre (ving)back blant markørene gir et ekstra argument for eventuelt å hente en back etter Eskil. Som reserve der nå er vel mitt tips at Vebjørn Hoff trekkes ned, så lenge Erling Knudtzon ikke er klar.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3163

                                      #19
                                      Trening tirsdag 9. april

                                      På treninga i dag (14- ca 15.30 på Vigernesjordet) spilte denne første-11'ern i svart mot "Bjørkelangen" med gule vester:

                                      Hagerup
                                      Elkær-Garnås-Moen Foss-Tønnessen
                                      Karlin-Hoff-Skaarud
                                      Seferi-Furaha-Felix

                                      Dvs nesten full utskifting, bortsett fra Garnås. Elkær får sjansen på høyreback fordi trenerne syntes han gjorde det godt for LSK2. Det samme gjorde Lucky, som den eneste som vel er garantert å bli bytta inn relativt tidlig. "Bjørkelangen" vant for øvrig formasjonstreninga 2-0, med de fleste av spillerne fra søndagens bortekamp mot Haugesund. Verken Gabrielsen eller Roseth var å se på dagens trening, heller ikke Uba, derimot deltok Erling Knudtzon for første gang i spillet, det samme gjorde Mathis Bolly, men han har jo alt vært med noen uker. Litt uvante plasseringer for enkelte på "Bjørkelangen", blant annet Henrik Skogvold som høyreback...

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3163

                                        #20
                                        Trening torsdag 11. april

                                        Ut fra dagens trening, 11-12.45 på jordet, kan det se ut til at oppsettet søndag mot Glimt blir:

                                        Mads
                                        Uba-Espen-Ruben-Martin
                                        Vebjørn-Marius-Gjermund
                                        Ylldren-Thomas-Kito

                                        Roseth og Lundemo sto over i dag, så Erling spilte VB og Karlin sentral midt, men går ut fra at de to er klare, alt på lørdag. Henrik ble også prøvd ut (for Kitolano) på sin vante plass. Kanskje klarere på lørdag.

                                        PS: Bolly er spilleklar, og ville fått tid mot Bjørkelangen hvis de hadde hatt en bedre bane. Erling kan kanskje også tenkes å sitte på benken søndag. Eric Larsson driver alternativt, men bør være klar om ei uke eller to.

                                        gilbert
                                        Last edited by gilbert; 11.04.2024, 17:39.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎