Nyheter februar 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1324

    Nyhetstråd Nyheter februar 2024

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden. Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd. I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder. Andre tråder brukes til detalj- og nisjeinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter. Vi ønsker mer av dette:
    TV-klipp
    Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere
    Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    Faktainformasjon som angår alle.
    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

    Nyhetstråden modereres etter § 12 i forumreglementet (finnes under FAQ) Nyhetstråden modereres strengt. Reglene for nyhetstråden er som følger:

    Nyheter skal alltid først publiseres i nyhetstråden, deretter i andre tråder hvis det er interessant.

    Nyhetssaker hentet fra nettet skal ikke limes inn i sin helhet. Slik nyheter legges inn i nyhetstråden ved at overskrift, ingress og lenke limes inn.

    Nyhetsssaker hentet fra papirutgave av aviser mv. skal ikke legges inn ved ordrett avskrift av hele saken. I stedet legges nyheten inn ved bruk av enkeltstående sitater, evt. ved en kort sammenfatning av innholdet med egne ord. Kilde skal oppgis.

    Chatting og kommentarer er strengt forbudt i nyhetstråden.

    Nyheter som ikke oppfattes som viktige, publiseres i tråden "Nyheter uten nyhetsinteresse" på LSK-backstage.

    Nyheter som omhandler rykter om LSK og LSKs spillere skal publiseres i ryktetråden frem til LSK offisielt kommenterer den aktuelle saken.
  • 007
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2013
    • 270

    #2
    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden. Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd. I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder. Andre tråder brukes til detalj- og nisjeinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter. Vi ønsker mer av dette:
    TV-klipp
    Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere
    Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    Faktainformasjon som angår alle.
    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

    Nyhetstråden modereres etter § 12 i forumreglementet (finnes under FAQ) Nyhetstråden modereres strengt. Reglene for nyhetstråden er som følger:

    Nyheter skal alltid først publiseres i nyhetstråden, deretter i andre tråder hvis det er interessant.

    Nyhetssaker hentet fra nettet skal ikke limes inn i sin helhet. Slik nyheter legges inn i nyhetstråden ved at overskrift, ingress og lenke limes inn.

    Nyhetsssaker hentet fra papirutgave av aviser mv. skal ikke legges inn ved ordrett avskrift av hele saken. I stedet legges nyheten inn ved bruk av enkeltstående sitater, evt. ved en kort sammenfatning av innholdet med egne ord. Kilde skal oppgis.

    Chatting og kommentarer er strengt forbudt i nyhetstråden.

    Nyheter som ikke oppfattes som viktige, publiseres i tråden "Nyheter uten nyhetsinteresse" på LSK-backstage.

    Nyheter som omhandler rykter om LSK og LSKs spillere skal publiseres i ryktetråden frem til LSK offisielt kommenterer den aktuelle saken.

    Kommentar

  • Nosferatu
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 667

    #3
    ENIGHET: Eric Kitolano kan snart bli LSK-spiller.
    LSK skal etter det RB erfarer være nær enighet med Molde om kjøp av Eric Kitolano (26).
    Your importance in this world is incalculable.

    Now get some sleep.

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2281

      #4
      LSK-treneren tenker lite på nye signeringer: – Jeg er ikke stresset

      RB+: https://www.rb.no/lsk-treneren-tenker-lite-pa-nye-signeringer-jeg-er-ikke-stresset/s/5-43-2197447

      Kommentar

      • brune stakkeland
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2012
        • 863

        #5
        Er vel greit at denne også ligger i nyhetstråden

        Kommentar

        • niko
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2008
          • 440

          #6
          Lillestrøm klarte ikke å sikret sin andre seier i sesongoppkjøringen i onsdagens treningskamp. Det 17 år gamle spisstalentet El Schaddai Furaha derimot fortsatt

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3933

            #7
            – Jeg var litt stresset og slet mentalt, men nå er Uba tilbake

            (Tenerife B-LSK 3-3). Den første LSK-sesongen ble aldri slik Uba Charles Nwokoma (21). Skuffelsen over knapt å få spilletid preget ham. Nå oser nigerianeren av selvtillit.

            – Atmosfæren er annerledes nå, og jeg er veldig optimistisk for sesongen. Det er en ny start på det jeg tror kommer til å bli noe stort for meg. Og for laget også. Det er en følelse jeg har nå, sier 21-åringen.

            – Det lyser selvtillit av ham. Med ballen spiller han med ganske høy risiko, men det er sjelden at det blir noen feil av det. Offensivt sørger han ofte for at vi kommer 50–60 meter opp i banen, og det er styrke som er verdifull for oss. Også stenger han siden sin defensivt, sier Georgson.
            ?
            ?https://www.rb.no/jeg-var-litt-stres...s/5-43-2198896
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3933

              #8
              Her forsøker LSK-spillerne å lure Svesengen

              - Var det ikke en rolig økt i dag da?

              Under treningsleieren i Spania forsøkte flere LSK-spillere å rundlure RB-journalist Morten Svesengen. Selv nekter han for å ha blitt lurt, men hva tror du?

              Under treningsleieren i Spania forsøkte flere LSK-spillere å rundlure RB-journalist Morten Svesengen. Selv nekter han for å ha blitt lurt, men hva tror du?
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • OlaG
                Oversetterdrone
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 875

                #9
                Møtte kommunen om «nye» Åråsen: – Vi ble utfordret
                LSK har møtt Lillestrøm kommune for å legge fram sine planer for Åråsen stadion. Nå har klubben fått en utfordring.

                – Vi ble utfordret av kommunen på å se mer helheten for hele området rundt Åråsen. De ønsker at vi skal inkludere tomtene hvor Meny og Volvo ligger og lage en mulighetsstudie for hvordan det kan se ut, sier lederen i Åråsen Eiendom.

                Det er en utfordring som LSK har tatt på strak arm.

                – Vår samarbeidspartner Consto og arkitektene på naboeiendommene hvor Meny og Volvo ligger, er godt i gang med å lage en slik mulighetsstudie. Så fort den er klar vil kommunen få den, sier han.

                ?
                RB+: https://www.rb.no/motte-kommunen-om-...s/5-43-2204367

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3933

                  #10
                  – De spilte rundt og gjennom oss

                  LSK-trener Andreas Georgson likte ikke det han så før pause mot Sandefjord.

                  – I første omgang fikk vi det veldig tøft. Presset vårt satt ikke riktig, og da fikk vi et langt lag da vi forsvarte oss. Det gjorde at de spilte veldig mye både rundt oss og gjennom oss. Jeg synes vi slet store deler av første omgang, og vi skal være takknemlig for at det bare sto 0–1 i pause, sier LSKs svenske trener.

                  (LSK-Sandefjord 2-2). Henrik Skogvold løp fra motstanderne og skapte sjanser, men ballen ville ikke inn. Da LSK fikk straffespark på overtid, grep han sjansen og fikk en etterlengtet scoring.

                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • brune stakkeland
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2012
                    • 863

                    #11
                    Lucky har signert. LSK har også inngått avtale med klubbene til KP og Joseph om overgang når de blir gamle nok. Det kommer også flere på prøvespill snart, blant annet fra Senegal
                    For nigerianske Efe Lucky (18) fikk prøvespillet i LSK en lykkelig slutt. Midtbanespilleren er sikker på at det bare er starten på noe som vil bli en suksesshistorie.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3933

                      #12
                      Dette er vel strengt tatt gammelt nytt, men selv om det er skuddår i år og februar har 29 dager, er da ikke januar såå lang? Jeg foreslår at en av moderatorene bare endrer navn på tråden til "Nyhetstråden januar/februar 2024". Da blir det enklere for folk å finne nyhetssaker videre. Eventuelt kan alle innleggene for februar flyttes til ny februar-tråd.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • niko
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2008
                        • 440

                        #13
                        Etter å ha imponert på prøvespill for Lillestrøm i vinter har den 18 år gamle nigerianske midtbanespilleren Efe Lucky blitt belønnet med en femårskontrakt med k

                        Kommentar

                        • Nosferatu
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 667

                          #14
                          LSK, Marius Lundemo | På prøvespill i egen klubb: – Skjønner godt at de måtte se meg (rb.no)
                          Marius Lundemo (29) er arbeidsledig. I jakten på ny jobb på fotballbanen, har midtbanespilleren valgt vise seg fram for den nye LSK-treneren. Snart avgjøres det om han skal fortsette i klubben.
                          Your importance in this world is incalculable.

                          Now get some sleep.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3933

                            #15
                            LSK landet på spansk jord med tilnærmet skadefri tropp. 39 dager før seriestart varsler LSK-trener Andreas Georgson at også konkurransen om spilletid og plass på laget 1. april for alvor sparkes i gang.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2857

                              #16
                              – Jeg har aldri opplevd det før, og det var tøft mentalt

                              Møtet med norsk fotball ble tøft på flere måter for Frederik Elkær (22). Nå er LSKs danske venstreback snart tilbake for fullt etter sitt lengste skadeopphold.

                              (RB+)

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2857

                                #17
                                Vår svarteste dag i historien er blitt forsket på.

                                "– Lillestrøm opplevde det vi kaller en kollektiv kollaps. Negativ kommunikasjon mellom spillere økte, og de ble stresset. "

                                (forskning.no, åpen)

                                Kommentar

                                • niko
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2008
                                  • 440

                                  #18
                                  LSK avslo tidligere i vinter et bud fra Brann på Lars Ranger. Det hadde ikke LSK-spilleren noe problem med å akseptere. Han ønsker å bli, og det var det spesielt én ting som overbeviste ham om.

                                  Kommentar

                                  • Nosferatu
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 667

                                    #19
                                    "(...) de siste dagene har Bodø/Glimt etter det RB kjenner til vært svært pågående for å få spilleren til å endre mening og gå til dem. Bodø/Glimt har gjort det uten at de har noen overgangsavtale med Molde, slik LSK har.

                                    Dette skal ha pågått helt fram til natt til mandag. Bare timer før Kitolano skal sette seg på flyet for å dra til Spania.

                                    Kitolano skal nå ha konkludert med at han vil signere for Åråsen-klubben."
                                    Eric Kitolano er etter det RB og Nettavisen erfarer på vei til Spania for å bli LSK-spiller. Men helt inntil natt til mandag skal Bodø/Glimt ha prøvd å få ham til å velge dem.
                                    Your importance in this world is incalculable.

                                    Now get some sleep.

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2857

                                      #20
                                      Stoppermøte på sidelinja: – Det ser spennende ut

                                      Hvem skuer vi bakerst i rekka? Det sang Kanari-Fansen til Torgeir Bjarmann da han i en årrekke var LSKs stopperkjempe. Mandag sto han fremst i rekka av tilskuere på LSKs trening på Marbella – sammen med en annen tidligere LSK-stopper.

                                      (RB+)

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎