Runde 2: Haugesund - LSK, søndag 07.04.24, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • EPA
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2013
    • 170

    Opprinnelig skrevet av Fotball24/7
    Er vel ikke offside ved utspill fra keeper?
    Er ikke offside på femmeteren, på utspill er det offside

    Kommentar

    • Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1538

      Morsomt at Uba allerede har utviklet seg til å bli en solid eliteseriespiller. Forhåpentligvis beholder han plassen også når Eric Larsson er spilleklar. Det er andre posisjoner som i større grad bør styrkes.

      Kommentar

      • TheFugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2006
        • 345

        Herlig og solid kamp.

        Men hva skjer med Skogvold? Andre meget svake kampen på rad og han ser rett og slett svak ut. Felix Va ser ut til være noen klasser over.

        Har kun spilt 2 kamper men er litt bekymringsverdig synes jeg

        Kommentar

        • EPA
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2013
          • 170

          Opprinnelig skrevet av TheFugl
          Herlig og solid kamp.

          Men hva skjer med Skogvold? Andre meget svake kampen på rad og han ser rett og slett svak ut. Felix Va ser ut til være noen klasser over.

          Har kun spilt 2 kamper men er litt bekymringsverdig synes jeg
          Enig, men vi får gi han litt mer tid. Jeg har hele tiden hatt en følelse av at han knyter seg litt i tellende kamper, og at han er en litt for utpreget kontringsspiller

          Kommentar

          • occean-fan!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 661

            Meget hypa spiller. Tror aldri han blir noe spesielt. Må gjerne motbevise meg

            Kommentar

            • Viblurrogler
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Apr 2024
              • 1

              Lundemo var ikke dårlig i dag - misforstå meg rett, men summen av Lundemo, Åsen og Ibrahimaj holder rett og slett ikke nivå mot de antatt beste lagene. Det ser man ganske klare tegn på. Ikke i nærheten av god nok frekvens, bommer i høyt press gang etter gang og sliter også i påfølgende duell om ballen hver gang indreløper får en dårlig touch på grunn av det. Motstander får enkelt utløp særlig på vår høyreside. Synes Hoff virker veldig frisk. Håper derfor på Åsen, Lundemo og Hoff mot Bodø til helgen! Forza Fugla!

              Kommentar

              • bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2879

                Liker at vi spesielt åpner kampene med høy intensitet og press. Slik var det ikke under svinet. Tror også vi vil ha en sterk bortesesong i år og at det vil ta en stund før det sitter helt på Åråsen. Sandefjord blir slakt i neste bortekamp
                I år så tar vi alt

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2185

                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  Ibrahimaj topper en svak omgang med en helt usaklig ræva touch
                  Det verste er at jeg synes han var klart bedre enn sist...

                  Kommentar

                  • Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2125

                    Opprinnelig skrevet av Egumen
                    Leken og god 1. omgang og ekstremt kontrollert 2. omgang. Deilig!

                    Hva tenker alle de som ville ha «svenskefaen» sparka osv etter forrige kamp om denne matchen? Mange drøye innlegg i forrige kamptråd.

                    Jeg er av den oppfatning at det kommer til å variere stort i år, men har klokketrua på dette prosjektet. Viktig med 3 poeng her så det ikke blir alt for mye negativitet og press fra utsiden fra helt i starten av sesongen.
                    At noen uttrykker å vil ha en trener sparket etter 1 tellende kamp , så leser jeg i allefall det som ironi

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2185

                      Opprinnelig skrevet av maxpayne
                      Jeg gleder meg over andre omgangen. Vi er nødt til å fremstå sånn i perioder for å få selvtillit i laget. God bortekamp, men jeg må si at det jeg har sett av Haugesund så lang er meget svakt. La oss ha det i bakhodet også.
                      Enig, men la oss snu på det. Vi vinner særdeles fortjent og er soleklart best i alle faser av spillet borte mot et lag som ikke er spådd nedrykk. Samtidig ligger Brann under 0-2 hjemme for et nyopprykket lag. Dette var bunnsolid. Jeg tror faktisk at hvis TLO hadde scoret på første sjansen mot KBK ville den kampen være like kontrollert. Hadde gjerne sett 3-0 i andre omgang her, men elsker måten vi fullstendig kontrollerte kampen i andre uten å bli defensive slik vi så gang på gang under rotta. (senest sett godt fornøyd etter en knepen krampeseier på Badeland)

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2185

                        Opprinnelig skrevet av Viblurrogler
                        Lundemo var ikke dårlig i dag - misforstå meg rett, men summen av Lundemo, Åsen og Ibrahimaj holder rett og slett ikke nivå mot de antatt beste lagene. Det ser man ganske klare tegn på. Ikke i nærheten av god nok frekvens, bommer i høyt press gang etter gang og sliter også i påfølgende duell om ballen hver gang indreløper får en dårlig touch på grunn av det. Motstander får enkelt utløp særlig på vår høyreside. Synes Hoff virker veldig frisk. Håper derfor på Åsen, Lundemo og Hoff mot Bodø til helgen! Forza Fugla!
                        Lundemo var veldig solid i dag. Bare i trøbbel når andre satte ham i det. Ibra er mannen jeg først vil vurdere å bytte ut, sammen med Skogvold. Va har gjort et godt inntrykk. I tillegg til dribleferdighetene viser han godt overblikk og legger noen strålende crossere.

                        Skogvold har hatt vanskelige arbeidsforhold i de to første kampene, men jeg har også vært ganske frustrert over hvordan han virker å gi opp helt mulige løpeballer, gjør noen dårlige valg og ting bare ikke sitter helt.

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2185

                          Opprinnelig skrevet av Playboy1

                          At noen uttrykker å vil ha en trener sparket etter 1 tellende kamp , så leser jeg i allefall det som ironi
                          I beste fall...

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3961

                            Opprinnelig skrevet av Egumen
                            Hva tenker alle de som ville ha «svenskefaen» sparka osv etter forrige kamp om denne matchen? Mange drøye innlegg i forrige kamptråd.
                            Etter forrige kamp? Det var vel noen som ville sparke ham før han hadde signert kontrakten! Herlig med engasjement!
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • EPA
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2013
                              • 170

                              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                              Lundemo var veldig solid i dag. Bare i trøbbel når andre satte ham i det. Ibra er mannen jeg først vil vurdere å bytte ut, sammen med Skogvold. Va har gjort et godt inntrykk. I tillegg til dribleferdighetene viser han godt overblikk og legger noen strålende crossere.

                              Skogvold har hatt vanskelige arbeidsforhold i de to første kampene, men jeg har også vært ganske frustrert over hvordan han virker å gi opp helt mulige løpeballer, gjør noen dårlige valg og ting bare ikke sitter helt.
                              Utgangspunktet veldig enig i det meste du sier, men når det gjelder problemene Lundemo (og også Hoff havnet i i fjor) så er det en blanding av ball opp på presset spiller/spiller som skal motta er litt for treg. Dette er antagelig Garnås/Gabrielsen være klar over, så på en måte bør de unngå å spille opp på de i farlige situasjoner, samtidig er jo dette måten vi skal spille på og da blir det vanskelig å kritisere valgene også...
                              Farlig er det uansett, og hverken Lundemo eller Hoff er orientert nok i de fleste tilfeller til å slå direkte. De liker å ta et touch eller to før de sender den videre noe som skaper enda større problemer samtidig som det sinker spillet.
                              De er nødt til å jobbe litt mer på denne biten slik at backer/motsatt midtstopper alltid løper seg fri så de kan slå ballen på første touch, ellers blir det endel baklengs i løpet av sesongen på nettopp slike er jeg redd.

                              Kommentar

                              • Tvilling
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 1467

                                Opprinnelig skrevet av Egumen
                                Hva tenker alle de som ville ha «svenskefaen» sparka osv etter forrige kamp om denne matchen? Mange drøye innlegg i forrige kamptråd.

                                Jeg er av den oppfatning at det kommer til å variere stort i år, men har klokketrua på dette prosjektet. Viktig med 3 poeng her så det ikke blir alt for mye negativitet og press fra utsiden fra helt i starten av sesongen.
                                Leste ikke forrige kamptråd..men..- jeg snakket med en annen supporter i kveld....og vi er SÅ enig.. : Det er så herlig å ikke ha feks Rekdal eller Fagermo... Dette prosjektet har gitt våre spillere noe HELT annet.. og vi har et spennende prosjekt!!
                                Ja, det vil nok variere..men vi har trenere som kan mye fotball..det er signaler fra så mange hold på nettopp det..
                                Jeg tenker at dette blir bedre etterhvert.. og at det vil variere.. men heller det...på vei inn i fremtiden!

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3368

                                  Opprinnelig skrevet av Viblurrogler
                                  Lundemo var ikke dårlig i dag - misforstå meg rett, men summen av Lundemo, Åsen og Ibrahimaj holder rett og slett ikke nivå mot de antatt beste lagene. Det ser man ganske klare tegn på. Ikke i nærheten av god nok frekvens, bommer i høyt press gang etter gang og sliter også i påfølgende duell om ballen hver gang indreløper får en dårlig touch på grunn av det. Motstander får enkelt utløp særlig på vår høyreside. Synes Hoff virker veldig frisk. Håper derfor på Åsen, Lundemo og Hoff mot Bodø til helgen! Forza Fugla!
                                  Både Åsen og Ibrahimaj er best som vinger. Åsen er best offensiv og dermed mer synlig. Ibrahimaj jobber mye defensivt og vinner mange baller. I dag er han også mye med i det oppbyggende spillet. Problemet er at begge lider av dårlig tempo. Dersom vi skal spille 4-3-3 håper jeg vi på sikt kjører Hoff og Lundemo som sittende/anker og Kitolano foran dem, og Åsen og/eller Ibrahimaj som vinger. Spørsmålet er når Hoff tåler 90 min.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Lillelord
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Aug 2004
                                    • 68

                                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                                    Både Åsen og Ibrahimaj er best som vinger. Åsen er best offensiv og dermed mer synlig. Ibrahimaj jobber mye defensivt og vinner mange baller. I dag er han også mye med i det oppbyggende spillet. Problemet er at begge lider av dårlig tempo. Dersom vi skal spille 4-3-3 håper jeg vi på sikt kjører Hoff og Lundemo som sittende/anker og Kitolano foran dem, og Åsen og/eller Ibrahimaj som vinger. Spørsmålet er når Hoff tåler 90 min.
                                    Enig i at den midtbanen kunne vært spennende, men Åsen og Ibrahimaj bør ikke spille samtidig på hver sin ving. Jeg synes det gir alt for lite gjennombruddskraft og bakromstrussel. Det kan fungere med én av de om gangen, litt som det gjør på midtbanen.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3368

                                      Opprinnelig skrevet av Lillelord

                                      Enig i at den midtbanen kunne vært spennende, men Åsen og Ibrahimaj bør ikke spille samtidig på hver sin ving. Jeg synes det gir alt for lite gjennombruddskraft og bakromstrussel. Det kan fungere med én av de om gangen, litt som det gjør på midtbanen.
                                      Det kommer nok litt an på motstander. Mot lag som KBK hvor motstander parkerer bussen kommer begge til sin rett, men ellers enig i at de mangler kontringsevne og kanskje Åsen mest.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • P0P_Corn
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Apr 2004
                                        • 166

                                        Muligens en svak motstander, men det var noe solid over oss, spesielt i andre omgang, hvor de til tider har mye ball, men skaper lite. Om vi fortsetter slik, men i tillegg blir hakket skarpere på kontringer og dreper kampene, kan dette bli gøy fremover.

                                        Kommentar

                                        • Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2185

                                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          Det kommer nok litt an på motstander. Mot lag som KBK hvor motstander parkerer bussen kommer begge til sin rett, men ellers enig i at de mangler kontringsevne og kanskje Åsen mest.
                                          Ikke enig i at Åsen er den som mest mangler kontringsevne. Han er svært ofte involvert i gode kontringer. Han har bedre overblik og timer pasningene godt. Ibra har en tendens til å sette på skylappene og føre ballen i kontringer. Da blir han enten løpt opp eller har drept kontringen ved å miste øyeblikket hvor pasningen burde vært slått. Noen hederlige unntak, men alt for ofte ender det slik.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎