Runde 3; LSK - Glimt, Søndag 14.04.24, kl. 19.15

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3324

    Kamptråd 2024 Runde 3; LSK - Glimt, Søndag 14.04.24, kl. 19.15

    Første test for AGRA prosjektet, og en kamp jeg mistenker de fleste av oss frykter. Jeg prøver å se det positive i at Georgson vil få en pekepinn på hvor toppnivået i Eliteserien ligger slik at han evt. kan gjøre justeringer i stilen. Det blir altså et forsøk på å se noe positivt i det som ligger an til å bli en mørk affære. I følge Gilberts innlegg i Treningstråden ser laget vårt ut til å bli slik:

    Mads
    Uba-Espen-Ruben-Martin
    Vebjørn-Marius-Gjermund
    Ylldren-Thomas-Kito

    Det jeg liker med laget er Ibrahimaj opp i angrep. Han er vår utvilsomt beste førsteforsvarer og kommer til sin rett der fremme. At det kommer på bekostning av Skogvold, som er den nest beste, er mer skuffende. Jeg skulle helst sett at vi kjørte en midtbane med Hoff og Lundemo som sittende/balanserende med Kitolano foran seg og Ibrahimaj, Lehne og Skogvold fremst. Men jeg ser at det er vanskelig å sette ut Åsen selv om jeg frykter at Glimt kommer til å løpe i sirkler rundt han. Forhåpentligvis tar jeg feil der.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • Svart og gul
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 256

    #2
    Bra om Hoff starter, men skeptisk til at vi kjører inn Ibrahimaj på kant. Der har han vel ikke spilt på lang tid, og i cupkampen senest kom han inn som anker. Vil vel også mene at Skogvold er en like god førsteforsvarer, og som bakromstrussel er det ingen tvil om hvem som er best.

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3942

      #3
      Merkelig nok frykter jeg denne kampen mindre enn på flere år! Ikke fordi jeg mener eller tror at vi har kommet dit at vi allerede nå kan matche Glimt. Jeg går til denne kampen med ganske lave skuldre fordi vi er i en omstillings- og læringsprosess. Vi får testet nivået og får antageligvis til svar at vi har en god vei å gå. Greit det. Jeg tror ikke vi ryker på kuleramma, det vil i så fall overraske meg og være rimelig skuffende. Men man trenger ikke å være noe orakel for å anta at vi kan bli hardt straffet ved noen anledninger grunnet vårt manglende tempo. I denne kampen må uansett alle være ett hundre prosent fokuserte! Hører dere, Ruben og Mads!!

      Når alle disse forbeholdene er tatt, ser jeg ikke helt bort fra at vi likevel kan spille relativt jevnt med Glimt. Det forutsetter, i tillegg til fokus, konsentrasjon og nøyaktighet i forsvarsspillet, at vi faktisk scorer på noen av sjansene vi garantert vil komme til å få! Snurr kamp!
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2008

        #4
        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Merkelig nok frykter jeg denne kampen mindre enn på flere år! Ikke fordi jeg mener eller tror at vi har kommet dit at vi allerede nå kan matche Glimt. Jeg går til denne kampen med ganske lave skuldre fordi vi er i en omstillings- og læringsprosess. Vi får testet nivået og får antageligvis til svar at vi har en god vei å gå. Greit det. Jeg tror ikke vi ryker på kuleramma, det vil i så fall overraske meg og være rimelig skuffende. Men man trenger ikke å være noe orakel for å anta at vi kan bli hardt straffet ved noen anledninger grunnet vårt manglende tempo. I denne kampen må uansett alle være ett hundre prosent fokuserte! Hører dere, Ruben og Mads!!

        Når alle disse forbeholdene er tatt, ser jeg ikke helt bort fra at vi likevel kan spille relativt jevnt med Glimt. Det forutsetter, i tillegg til fokus, konsentrasjon og nøyaktighet i forsvarsspillet, at vi faktisk scorer på noen av sjansene vi garantert vil komme til å få! Snurr kamp!
        Jeg er alltid mye mer optimistisk foran denne type kamper. I kamper som mot KBK har vi alt å tape. Da tenker jeg først og fremst på alt som kan gå galt. På søndag har jeg null forventninger utover at vi ikke skal bli slakta. Vi har lite å tape. Kjør på! Får vi de 3 første målene har vi en god mulighet

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4287

          #5
          Det eneste jeg vil si er relativt sikker her, er at vi kommer til å slippe inn mål. Spørsmålet blir bare hvor mange vi klarer å score selv. Første gang på lenge at jeg går og gleder meg til kamp mot Glimt.

          Kommentar

          • bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2858

            #6
            Er det ikke fryktelig rart å sette ut Skogen når dette sannsynligvis er en kamp det vil bli noe bakrom å løpe i? Her bør ikke byttene sitte langt inne altså
            I år så tar vi alt

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3164

              #7
              Både Henrik Skogvold og Eric Kitolano ble drilla på venstrevingen på treninga torsdag, selv om Kito ble prøvd først. Sikkert det samme på trening lørdag, ikke helt klart enda hvem som faktisk starter. Kito kan jo selvsagt også starte på høyreving. Og jeg blir overraska om ikke Felix Va også blir satt inn i løpet av kampen.

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2281

                #8
                Opprinnelig skrevet av gilbert
                Både Henrik Skogvold og Eric Kitolano ble drilla på venstrevingen på treninga torsdag, selv om Kito ble prøvd først. Sikkert det samme på trening lørdag, ikke helt klart enda hvem som faktisk starter. Kito kan jo selvsagt også starte på høyreving. Og jeg blir overraska om ikke Felix Va også blir satt inn i løpet av kampen.
                Ønsker meg Skogvold. Heller vurdere Kito foran Åsen? Nei, trenger hans erfaring og potensielle innleggsfot. Blir spennende å se hva Georg velger. Benker han Kito blir jeg veldig positvt overrasket. Ikke fordi jeg ikke tror Kito kan gjøre en bra figur, men for at det kanskje er press for at "5 millioners mannen" skal eller "må" spille.
                Mener seriøst vi trenger litt x-faktor og uforutsigbarhet med Skogen. Har ikke helt sett det hos Kito ... enda ....

                Er mer spent på hvordan vi spiller en faktisk resultatet i denne kampen.
                Og hvordan vi håndterer Mikkelsen på topp. Små lette tekniske spillere har vi alltid slitt med. De har selvsagt en del annet å komme med også. Men er de like skapre iår montro? Medisinen er nok å gå i strupen på de. Er vi med på leken og lager bajazzo eller murer vi igjen. Jeg tipper det første og at vi vinner 4-3. TLO(2), Skogvold og Roseth

                Kommentar

                • occean-fan!
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 648

                  #9
                  Kjeks Lundemo usikker. Testes imorgen for å se om han kan spille.

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2864

                    #10
                    Her har vi ingen ting å hente. 0-4, dersom Glimt girer ned etter pause.

                    Kommentar

                    • Dole
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 1514

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                      Her har vi ingen ting å hente. 0-4, dersom Glimt girer ned etter pause.
                      Totalt feil. Her har vi mye å hente. Ikke minst god erfaring og læring.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7027

                        #12
                        Tror dette blir riktig ille, dessverre, hvis Georgsson skal kjøre et naivt høyt press. Skogvold bør så klart spille i en slik kamp, med tempoet han har og bakrommet Glimt kommer til å etterlate seg.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • occean-fan!
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 648

                          #13
                          Tips. 0-7

                          Kommentar

                          • Dole
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 1514

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av occean-fan!
                            Tips. 0-7
                            Notert. Det blir spennende å se hvilken kompetanse du har. Jeg blir imponert om du treffer på din spådom.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4287

                              #15
                              Lundemo ikke i troppen. Faen i helvete altså

                              Kommentar

                              • Zindrinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2019
                                • 445

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                Lundemo ikke i troppen. Faen i helvete altså
                                Lundemo er magisk, eneste spillern som alltid har halvannen til 2m radius uten motstander hver gang han mottar ballen over midtbanen, kan bli fryktelig vanskelig uten ham med mindre Hoff drar en storkamp opp av hatten.

                                Kommentar

                                • Dole
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 1514

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                  Lundemo ikke i troppen. Faen i helvete altså
                                  Synd. Vi får håpe Hoff holder en time. For Karlin mot Glimt kan bli noe leit.

                                  Kommentar

                                  • Pad
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2022
                                    • 630

                                    #18
                                    Holdt i 2 kamper Lundemo. Man viste jo at det var denne spilleren man signerte. Får håpe det ikke varer veldig lenge.

                                    Kommentar

                                    • Dole
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 1514

                                      #19
                                      Ble han skadet under intervjuet med Sves?

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2281

                                        #20
                                        Ve, ingen overaskelse at Lundemo er ute. Jeg skrev pre season at jeg var ganske sikker på at han var tilbake på sykestua før 1/5.
                                        Hoffern er sikkert klar til dyst. Kanskje er det en blessing in disguise?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎