2. runde i cupen: Strømmen - LSK, 24. april kl 19:05

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7028

    #61
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Noe annet enn en blodig oppvask etter denne andreomgangen er en fallitterklæring for hele klubben. Hoder må rulle. Fy faen.
    Skulle gjerne hatt en forklaring på de som gir tommel ned på dette innlegget. Jeg syns ikke det er greit å se ut som en gjeng med kokoser mot 2010. Kanskje andre har lavere forventninger til LSK. Vær så god, forklar dere. Fire baklengs på 40 minutter mot stedet man stopper for å drite eller kaste søppel er greit? Hvorfor? I'm all ears.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Playboy1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 2109

      #62
      Opprinnelig skrevet av Stan
      Må bli mange nye spillere i neste vindu...
      Dessverre ingenting VI MÅ virker det som lenger , vedrørende spiller logistikken i LSK. Men vi bør i alle fall….

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2288

        #63
        Opprinnelig skrevet av BD
        Andre eliteserielag kan også slite i cupen mot lag som spiller på et par nivå lavere, men de slipper ikke inn fire mål på en omgang. Uten den unormalt gode flyten vi hadde i 1. omgang hadde vi trolig vært ute av cupen nå.
        Da hadde vi neppe gjort de byttene som ble gjort.
        Og vi hadde heller ikke tatt foten av gasspedalen i den grad det ble gjort.

        Vi fikk demonstrert at de nest beste i troppen er nettopp det. Mao er bredden syltynn.
        Det er jo bare å se på resultatene til LSK2.

        Relasjonene kollapset fullstendig etter kun et par bytter. Der tyder på at spillestilen ikke er innarbeidet godt nok enda. Eller at det er spillere som ikke innehar de kvalitetene som skal til for å utføre den.

        ?????Nå får vi ny "treningskamp" mot Glimt for å se hvor langt vi har kommet. Men da blir det neppe like mange bytter eller bytter av spillere i kritiske posisjoner. Både for å gå for seier og for å unngå total ydmykelse

        Kommentar

        • Dumbo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2004
          • 465

          #64
          Opprinnelig skrevet av trigz

          Skulle gjerne hatt en forklaring på de som gir tommel ned på dette innlegget. Jeg syns ikke det er greit å se ut som en gjeng med kokoser mot 2010. Kanskje andre har lavere forventninger til LSK. Vær så god, forklar dere. Fire baklengs på 40 minutter mot stedet man stopper for å drite eller kaste søppel er greit? Hvorfor? I'm all ears.
          Dersom du mener resultatet i en enkeltstående kamp er oppsigelsesgrunn ("hoder må rulle"), er jeg redd du ikke kan forvente mange seriøse svar på innlegget ditt.

          Kommentar

          • TheFugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2006
            • 343

            #65
            Opprinnelig skrevet av trigz

            Skulle gjerne hatt en forklaring på de som gir tommel ned på dette innlegget. Jeg syns ikke det er greit å se ut som en gjeng med kokoser mot 2010. Kanskje andre har lavere forventninger til LSK. Vær så god, forklar dere. Fire baklengs på 40 minutter mot stedet man stopper for å drite eller kaste søppel er greit? Hvorfor? I'm all ears.
            Vi bytter oss veldig ned i andre omgang. Tror ikke vi hadde sluppet inn 4 hadde vi spilt lenger med opprinnelig startelver. Lehne, Hoff, Uba, Va for Furaha, Karlin, Larsson og Skogvold.

            Dog når vi slipper inn 4 (3 etter 70) på en omgang mot Strømmen er det jo berettighet og stille spørsmål til kvaliteten til spillerene som kommer inn. Karlin holder ikke nivået. Ikke sett mye av Eric Larsson, men tør å påstå at Uba er bedre. Uba er et angrep alene noen ganger.

            Og hva skjer med Skogvold. Han som skulle være klubben store satsning og kjæledegge. Har klubben puttet for mye press på gutten? Han får nesten ikke til noe som helst. Mulig det er selvtillitten men forskjellen mellom Skogvold og Va per dags dato er stor. Skogvold var i perioder i treningskampene i vinter veldig god, hvor har det blitt av.

            Kommentar

            • EPA
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2013
              • 150

              #66
              Selv om kampen i går endte på en flau måte så ga den vel også mange svar som forhåpentligvis gjorde mange mye klokere uten at vi tapte av den grunn.
              Hagerup som faktisk har et par bra redninger i løpet av kampen er totalt sett (basert på denne kampen) ikke i nærheten av å være en reall utfordrer... Joda alle kan ha en dårlig kamp, men dette var en elendig søknad om startplass.
              Karlin (som jeg har nevnt nå til det kjedsommelige, og anser som mye mindre interessant enn Lucky) blir kjørt over totalt selv om han ikke kan lastes for målene.
              Uba blir ikke passert en gang i løpet av sine 70, mens Larsson klarer den bragden rimelig raskt i sine 20+. i tillegg fremstår Uba mer og mer som et skaprt våpen i angrep, selv om det er lett å si etter møtet med såpass dårlig motstand (litt tidlig å dømme Larsson etter 20 minutter, men å skryte av Uba er på sin plass). Han er fortsatt ikke perfekt, men det er så digg å se han at jeg blir litt forelsket!
              Skogvold er muligens en bedre pressspiller enn Va, men det er sikkert Moen Foss også uten at jeg ønsker at han inntar kantrollen mot Kamma av den grunn.
              Furaha er fortsatt et beist jeg gleder meg stort til fremover, men han bør vel fortsette å være beist i motstanders boks og ikke i egen en stund til

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3146

                #67
                Opprinnelig skrevet av TheFugl
                Og hva skjer med Skogvold. Han som skulle være klubben store satsning og kjæledegge. Har klubben puttet for mye press på gutten? Han får nesten ikke til noe som helst. Mulig det er selvtillitten men forskjellen mellom Skogvold og Va per dags dato er stor.
                Du har helt rett. Muligens det har noe med at det ble gitt et uttrykk for at vi valgte Skogvold fremfor Gulbrandsen (vet ikke nok til å vite om det faktisk var sannheten). Men faktum er at Gulbrandsen herjer og Skogvold går i full fart mot plassen ytterst på reservebenken.

                Flere enn meg som ble imponert over Balatoni i går? Her snakker vi Kippe 2.0, og en spiller som bør være høyaktuell allerede neste år.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4304

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                  Flere enn meg som ble imponert over Balatoni i går? Her snakker vi Kippe 2.0, og en spiller som bør være høyaktuell allerede neste år.
                  Rent fysisk har han alltid vært et beist, men jeg ble imponert over farten hans. Holdt følge med Uba og Kitolano uten nevneverdige problemer. Synes også han gjorde en del kloke valg med ball, selv om han vel sendte en klarering rett i beina på Lehne. På disse punktene har han alle forutsetninger for å bli en meget solid stopper i ES-målestokk.

                  Så gjelder det å utvikle en del av det som gjør en god stopper til en fremragende stopper, altså posisjonering, avgjørelser og andre ting uten ball + det mentale. Dette kommmer jo med erfaring, så det er veldig fint at han får prøve seg i Strømmen i år.

                  Kommentar

                  • fredpet76
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2004
                    • 1211

                    #69
                    Kan ikke se det er blitt nevnt i denne tråden, men gårsdagens høydepunkt er for meg da Uba fikk tildelt en sang og måten han responderte på. Med ballen i beina gliste han og vinket tilbake til fansen. Digger Uba

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3954

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av fredpet76
                      Kan ikke se det er blitt nevnt i denne tråden, men gårsdagens høydepunkt er for meg da Uba fikk tildelt en sang og måten han responderte på. Med ballen i beina gliste han og vinket tilbake til fansen. Digger Uba
                      Vet ikke hvilken sang det var, men veldig bra! Selv har jeg tenkt på at en fin sang for Uba må være: Uba hela natten, Uba hela dan...
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2045

                        #71
                        Noen refleksjoner etter kampen.
                        Hagerup gjør to kvalifiserte redninger. Tipper at MHC ville sluppet inn skuddet på stillingen 1-0. Redningen fra skrått hold på 5-3 er også bra, men mer forventet. Av de 4 baklengsmålene holder jeg ham ansvarlig for nr 3. Først utboksingen (både valg og kvalitet) deretter var ikke akkurat skuddet utagbart. Nr 1 er pga at Moen Foss går i samme duell som Åsen og etterlater et tomrom bak seg. Nr 2 er sånt som skjer, den er Kito sin. Nr 4 kan han ikke gjøre noe med. Sløvheten han viser når han lar en Strømmen spiller komme først på ballen er uakseptabel.

                        Moen Foss helt ok, bortsett fra situasjonen før første målet mot.

                        Tønnesen gjør en god figur, denne gang også med noen gode innlegg. Så for øvrig førsteomgangen mot SF om igjen, og Tønnesen (og laget for øvrig) var vesentlig bedre enn det bildet jeg hadde i hodet da kampen gikk.

                        Kito gjør en god del positive bidrag i dag, men står nok en gang igjen med målgivende på mål mot. Tviler på at han blir satt ut. Hans høyeste nivå hever laget, men han må heve laveste nivå.

                        Va motbeviser alt jeg har skrevet om ham. I denne kampen var han produktiv og involvert i mesteparten av det vi skapte offensivt. Bør få starte i stedet for Skogvold i neste kamp, så får vi se om han kan levere også mot bedre motstand.

                        Skogvold. Det handler om selvtillit. Vi har sett hva han kan, han var enorm i et par av treningskampene like før seriestart. Jeg er overbevist om at han er bedre ved siden av Åsen.

                        Elscha - herlig mål, og et par andre involveringer. Straffa mot er juniorfeil. Klarer ikke å gjøre seg spillbar når han og Skogvold kommer på overgang mot slutten, men drar med seg en forsvarer slik at Skogvold får skutt.

                        Larsson - fikk vist lite, men vanskelig å bedømme ham i den fasen kampen var i da han kom innpå. Forsøkte å stikke i bakrom gang på gang, uten å få ballen.

                        Karlin - lån ham ut til OBOS, la Lucky få den plassen på benken. Lucky er sikkert mye lenger unna å forstå spillestilen, men oppsiden er mye større.

                        Kollapsen - Dette handlet ikke primært om at vi bytter oss ned, men psykologien i fotballkamper. Spillerne som ble byttet inn er nok p.t. svakere enn de som gikk ut, men alle ville gått rett inn på laget til Strømmen. Når et lag mentalt begynner å tenke på neste kamp er det veldig vanskelig å heve seg igjen, mens Strømmen på sin side får energi av gavepakkene. Dette er sånn som skjer, men måten det skjer på er betenkelig, spesielt så kort tid etter kollapsen mot Glimt. Andre lag var enda mer ute å kjøre, men klarte å ta seg inn igjen (men det handler også om psykologi). Det mest spesielle var Viking, som ledet 2-0 mot Torvastad (som slo ut Haugesund i første), slipper inn 3 mål, men klarer å ta seg sammen og scorer de nødvendige 2 på slutten. Når en kamp snur, så endres også psykologien. Torvastad gikk fra å ikke ha noe å tape til å ha alt å tape, dermed får Viking tilbake momentum. Det skjedde (heldigvis) ikke på Strømmen.

                        Det positive - Vi spilte en kanongod førsteomgang. Kombinasjonene satt offensivt, og med unntak av en straffe som skulle ha vært frispark var det 100% fortjent. Det var høy klasse over en del av angrepene. Det vi presterte i den omgangen holder rikelig også mot Kamma. Det vi presterte siste 25 holder ikke mot (beviselig) Strømmen en gang.

                        Kommentar

                        • EPA
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Aug 2013
                          • 150

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                          Noen refleksjoner etter kampen.
                          Hagerup gjør to kvalifiserte redninger. Tipper at MHC ville sluppet inn skuddet på stillingen 1-0. Redningen fra skrått hold på 5-3 er også bra, men mer forventet. Av de 4 baklengsmålene holder jeg ham ansvarlig for nr 3. Først utboksingen (både valg og kvalitet) deretter var ikke akkurat skuddet utagbart. Nr 1 er pga at Moen Foss går i samme duell som Åsen og etterlater et tomrom bak seg. Nr 2 er sånt som skjer, den er Kito sin. Nr 4 kan han ikke gjøre noe med. Sløvheten han viser når han lar en Strømmen spiller komme først på ballen er uakseptabel.

                          Moen Foss helt ok, bortsett fra situasjonen før første målet mot.

                          Tønnesen gjør en god figur, denne gang også med noen gode innlegg. Så for øvrig førsteomgangen mot SF om igjen, og Tønnesen (og laget for øvrig) var vesentlig bedre enn det bildet jeg hadde i hodet da kampen gikk.

                          Kito gjør en god del positive bidrag i dag, men står nok en gang igjen med målgivende på mål mot. Tviler på at han blir satt ut. Hans høyeste nivå hever laget, men han må heve laveste nivå.

                          Va motbeviser alt jeg har skrevet om ham. I denne kampen var han produktiv og involvert i mesteparten av det vi skapte offensivt. Bør få starte i stedet for Skogvold i neste kamp, så får vi se om han kan levere også mot bedre motstand.

                          Skogvold. Det handler om selvtillit. Vi har sett hva han kan, han var enorm i et par av treningskampene like før seriestart. Jeg er overbevist om at han er bedre ved siden av Åsen.

                          Elscha - herlig mål, og et par andre involveringer. Straffa mot er juniorfeil. Klarer ikke å gjøre seg spillbar når han og Skogvold kommer på overgang mot slutten, men drar med seg en forsvarer slik at Skogvold får skutt.

                          Larsson - fikk vist lite, men vanskelig å bedømme ham i den fasen kampen var i da han kom innpå. Forsøkte å stikke i bakrom gang på gang, uten å få ballen.

                          Karlin - lån ham ut til OBOS, la Lucky få den plassen på benken. Lucky er sikkert mye lenger unna å forstå spillestilen, men oppsiden er mye større.

                          Kollapsen - Dette handlet ikke primært om at vi bytter oss ned, men psykologien i fotballkamper. Spillerne som ble byttet inn er nok p.t. svakere enn de som gikk ut, men alle ville gått rett inn på laget til Strømmen. Når et lag mentalt begynner å tenke på neste kamp er det veldig vanskelig å heve seg igjen, mens Strømmen på sin side får energi av gavepakkene. Dette er sånn som skjer, men måten det skjer på er betenkelig, spesielt så kort tid etter kollapsen mot Glimt. Andre lag var enda mer ute å kjøre, men klarte å ta seg inn igjen (men det handler også om psykologi). Det mest spesielle var Viking, som ledet 2-0 mot Torvastad (som slo ut Haugesund i første), slipper inn 3 mål, men klarer å ta seg sammen og scorer de nødvendige 2 på slutten. Når en kamp snur, så endres også psykologien. Torvastad gikk fra å ikke ha noe å tape til å ha alt å tape, dermed får Viking tilbake momentum. Det skjedde (heldigvis) ikke på Strømmen.

                          Det positive - Vi spilte en kanongod førsteomgang. Kombinasjonene satt offensivt, og med unntak av en straffe som skulle ha vært frispark var det 100% fortjent. Det var høy klasse over en del av angrepene. Det vi presterte i den omgangen holder rikelig også mot Kamma. Det vi presterte siste 25 holder ikke mot (beviselig) Strømmen en gang.
                          Meget bra oppsummert!
                          Jeg mener Hagerup må ta bittelitt skyld i 2-5 også siden det tross alt er hans oppgave å klare å komme seg på plass igjen dersom ballen blir fratatt oss, men det skjer for skjelden at dette blir et problem til å være noe vi må rope høyt om. 3-5 er dritt, men den siste der hvor han sannsynligvis er ute etter å spare 0.5 sekunder av den tillagte overtiden ga meg akutt behov for bleie.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3146

                            #73
                            Okei, brannfakkel: Jeg synes ikke Hagerup står noe tilbake for Mads. Ja, passiviteten som nesten førte til mål mot er ille, og han bærer mye av ansvaret for ett mål mot. Jeg setter det på kontoen for kamprust. Med beina, dvs presisjon på utspill er han bedre enn Mads (etter min mening), og som skuddstopper er han minst på høyde. I tillegg har han en slegge av en friskparksfot, selv om han ikke fikk vist den i går. Svakheten slik jeg ser det går tidvis på for svake klareringer (tenker spesielt på å bokse ballen inn i farlige rom) og plassering (som Strømmen demonstrerte i går).

                            Med tillit over tid hadde jeg følt meg helt trygg med Hagerup som sisteskanse.

                            Kommentar

                            • OlaG
                              Oversetterdrone
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 882

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av G-Man
                              Svakheten slik jeg ser det går tidvis på for svake klareringer (tenker spesielt på å bokse ballen inn i farlige rom) og plassering (som Strømmen demonstrerte i går).
                              Hva plassering angår så er jo ikke det Hedenstad sin fremste styrke heller.

                              Ellers tenker jeg at hvis man primært tenker på de to langskuddene (Glimt og Strømmen) som gikk inn, så er vel begge skudd som ikke kommer altfor ofte. Det til Strømmen er sågar fra egen banehalvdel.

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2045

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av OlaG

                                Hva plassering angår så er jo ikke det Hedenstad sin fremste styrke heller.

                                Ellers tenker jeg at hvis man primært tenker på de to langskuddene (Glimt og Strømmen) som gikk inn, så er vel begge skudd som ikke kommer altfor ofte. Det til Strømmen er sågar fra egen banehalvdel.
                                Vil hevde at Hagerup ikke var feilplassert foran langskuddet som ga 2-5. Vi har ballen høyt i banen, han gjør seg spillbar ved behov og tar rollen som sweeper ved et evt oppspill. Kombinasjonen av en slomsete tversoverpasning og et treff fra Strømmen spilleren som han neppe ville gjentatt mer enn 3-4 ganger på 100 forsøk er forklaringen på målet. Så en nesten eksakt kopi i Man U mot Liverpool uten at noen pekte på Allison.

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎