Runde 5; LSK - Ham-Kam, Søndag 28.04.24, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OlaG
    Oversetterdrone
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 890

    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
    Jeg er helt uenig. Jeg synes ikke Vá blir måkt ned, men får skuddet blokkert. Den andre spilleren som "ruser rett mot ham i stor fart" kommer skrått bakfra, fra ute i banen, så Vá ser ikke ham.
    Jeg holder på at Vá oppdager at ballen er fri rett ved beina hans, og hopper for å komme seg fort opp igjen. At han treffer motspiller er fordi han er uoppmerksom, ikke fordi han gjør det med vilje / mister hodet / får hjerneblødning / er en idiot.

    På andre diskusjonssider har jeg sett noen som mener at VAR fungerte siden han får rødt kort. For meg er dette et grelt eksempel på hvordan VAR ikke skal brukes. Dommeren har sett situasjonen på nært hold og har gitt gult. Så blir han kalt ut til VAR-skjermen og blir vist det samme tre-sekunders klippet åtte ganger. Jeg telte. TV-bildene viser at alt han ser på 24 sekunder er åtte gjentagelser av at Vá løfter beina og setter dem i knehøyde på motspiller. På de bildene ser det ut som om HamKam-spileren kommer rett imot i retnimgen Vá ser, og det ser stygt og brutalt ut. Med bare de bildene, og ikke noe fra den opprinnelige vinkelen, har ikke dommeren noe valg, han må gi rødt.
    Enig med deg i alt, bortsett fra at det er et rødt kort alle dager i uka. Han utsetter motstanderen for fare, og må ta konsekvensen av det. At det ikke var intensjonen hans spiller ingen større rolle når han treffer som han gjør. Det eneste som er galt med situasjonen er at hoveddommer ikke tar det selv. Men dommeren var generelt svak.

    Jeg ønsker VAR ut av fotballen, men inntil det skjer er dette sånne ting som det her jeg forventer at VAR faktisk tar.

    Kommentar

    • hthaug
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2004
      • 407

      Opprinnelig skrevet av EPA

      Alle mente de skulle kjøpe forsterkinger i vinter, meg inkludert. De valgte å ikke gjøre det for å se an troppen, som sikkert er tryggest tatt i betraktning nye trenere.
      de valgte å ikke forsterke i fjor høst pga trenersituasjonen, som sikkert er tryggest.
      Blir ikke overrasket om de velger det tryggeste nok en gang og venter til vinteren fordi de har for mange på kontrakt og må vente til de får ut noen først.
      Noen forsvinner nok i løpet av året, ganske sikker på det. Men vi har tidligere fått inn noen vanvittig gode spillere, og om vi har så godt forhold med Atta Aneke som kjent, så føler jeg meg nesten trygg på at det kommer noe bra snart.

      Kommentar

      • ulfpulf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2506

        Opprinnelig skrevet av OlaG
        Enig med deg i alt, bortsett fra at det er et rødt kort alle dager i uka. Han utsetter motstanderen for fare, og må ta konsekvensen av det. At det ikke var intensjonen hans spiller ingen større rolle når han treffer som han gjør. Det eneste som er galt med situasjonen er at hoveddommer ikke tar det selv. Men dommeren var generelt svak.

        Jeg ønsker VAR ut av fotballen, men inntil det skjer er dette sånne ting som det her jeg forventer at VAR faktisk tar.
        Nja. Hadde jeg bare sett bildene fra kameraet bak mål, hadde ikke jeg heller vært i tvil. Siden jeg har bestemt meg for at Vá ikke så HamKam-spilleren før han satte knottene i ham, er jeg mer delt. Det blir litt som albuen til til Gjermund Åsen som traff en annen motspiller i panna og ga ham en kul. Han utsatte motsanderen for fare, men det var helt uforskyldt, siden han ble dyttet eller datt bakover, så det ble bare frispark, ikke engang gult kort. Hadde det skjedd med vilje, hadde det blitt rødt.

        Hovedpoenget mitt er at det ble en sannhet med en gang at Vá stemplet med overlegg, og at bildene som viser noe annet blir oversett. Jeg frykter at Disiplinærutvalget i NFF bare bruker VAR-bildene og gir for mange kampers karantene, når det egentlig dreide seg om uoppmerksomhet.

        Rettferdighet for Félix!

        Kommentar

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎