3. runde i cupen: Bodø/Glimt - LSK, 1. mai kl 14:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Egumen
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Sep 2011
    • 182

    Kamptråd 2024 3. runde i cupen: Bodø/Glimt - LSK, 1. mai kl 14:30

    Tredje match i cupen (og der veien mot kongepokalen og Europa får en brå slutt(?)).

    I følge gilbert ble følgende spillere drillet sammen på dagens treningsøkt:

    Mads
    Larsson-Ruben-Martin-Kristoffer
    Gjermund-Ibra-Kito
    Henrik-Thomas-Felix

    Ettersom Uba og Lundemo ikke er klare for morgendagens kamp er vel dette den sterkeste 11eren vi kan stille. Jeg frykter uansett at dette blir veldig stygt og at midtbanen kommer til å bli løpt i filler.

    Men... sykere ting har skjedd i fotball. Vi har bra tempo i vingene, så her gjelder det å få kontringene til å sitte i tillegg til at vi er dødelig effektive.
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2879

    #2
    8-0 til Glimt. Og dette er et seriøst tips
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2185

      #3
      Opprinnelig skrevet av bjarmann
      8-0 til Glimt. Og dette er et seriøst tips
      Aldri si aldri. Fersk empiri har vist at hvis vi får 5 av de første 6 målene kan det bli jevnt

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3156

        #4
        Opprinnelig skrevet av bjarmann
        8-0 til Glimt. Og dette er et seriøst tips
        Tror ikke vi kollapser like jævlig en gang til. Vi kommer nok til å tape, og vi kommer til å bli spilt lave - men så treg som midtbanen vår er kommer vi til å spille stort sett konstant med 7-8 mann bak. Klarer vi å slippe inn åtte mål da, bør neste trening starte med "denne kula her kalles en fotball".

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2185

          #5
          Opprinnelig skrevet av G-Man

          Tror ikke vi kollapser like jævlig en gang til. Vi kommer nok til å tape, og vi kommer til å bli spilt lave - men så treg som midtbanen vår er kommer vi til å spille stort sett konstant med 7-8 mann bak. Klarer vi å slippe inn åtte mål da, bør neste trening starte med "denne kula her kalles en fotball".
          Det kan fort skje. Vårt forsøk på å snøre igjen sekken mot Kamma var i beste fall patetisk. Skjønner ikke hvordan det er mulig å legge seg så lavt og likevel etterlate så mye bakrom som de gjorde spesielt fram til utligningen. Det var jo bare å vippe ballen over forsvaret og løpe.

          Kommentar

          • Zindrinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2019
            • 486

            #6
            Tanken om Goggen som et taktisk geni smidd i Artetas ild fikk seg et skikkelig skudd for baugen da han ville legge seg bakpå i 45min og ri inn en 1-0 ledelse mot Kamma...hjemme...uten press på ballfører 35 fra eget mål...og klarte det i ca 5 minutter.
            Jeg er vel langtfra alene om å drømme om en trener som gjør våre 11 brikker bedre sammen enn totalen hver for seg eller åssen man sier det, nå får vi se om han prøver seg på nytt med samme inngang som funka i 1 omg sist vi møtte glimt, eller om han tar et play fra Myhres playbook fra semien i fjor, dediktert til sitt system eller blir det litt mer pragmatisk nå?
            Mye bytter rundt på folk posisjonelt i laget og, har Roseth blitt stopper nå eller venter vi bare til Tønnesen enten blir skada eller spiller seg ut av laget før Roseth tar v-back igjen? Hva med Åsen, på et tidspunkt MÅ vel han også tilbake på venstresida i laget, får vi virkelig så mye utav at Kito spiller venstre indreløper istedetfor høyre? Kito starta vel livet som fugl på høyrevingen, det er virkelig ikke lett å skulle spille inn et nytt system når man ikke får spille samme posisjon fra kamp til kamp.
            Goggen har mye å bevise, og han gjør det ikke lett for seg sjøl, men kanskje han er såpass usikker på laget sjøl også at han har behov for å prøve folk litt rundt, noe man kanskje burde tenkt over i treningskampene istedetfor seriespillet.
            Topper laget i cupen nå etter å ha kjørt de samme 11 (10) til beinet mot kamma, med enda en ny kamp til helga igjen, folk som Tønnesen som ikke har det beste kampgrunnlaget i beina kan da umulig holde 180min de neste 4 dagene, lukter litt småskader spør du meg.

            Kommentar

            • Egumen
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Sep 2011
              • 182

              #7
              Opprinnelig skrevet av Zindrinho
              Tanken om Goggen som et taktisk geni smidd i Artetas ild fikk seg et skikkelig skudd for baugen da han ville legge seg bakpå i 45min og ri inn en 1-0 ledelse mot Kamma...hjemme...uten press på ballfører 35 fra eget mål...og klarte det i ca 5 minutter.
              Anbefaler å høre på klippene hvor Georgson oppsummerer kampene dagen derpå. Denne gangen forteller han blant annet at han ikke var fornøyd med hvor passivt laget startet 2. omgangen. Det virket ikke som det var planen.

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2185

                #8
                Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                Tanken om Goggen som et taktisk geni smidd i Artetas ild fikk seg et skikkelig skudd for baugen da han ville legge seg bakpå i 45min og ri inn en 1-0 ledelse mot Kamma...hjemme...uten press på ballfører 35 fra eget mål...og klarte det i ca 5 minutter.
                Jeg er vel langtfra alene om å drømme om en trener som gjør våre 11 brikker bedre sammen enn totalen hver for seg eller åssen man sier det, nå får vi se om han prøver seg på nytt med samme inngang som funka i 1 omg sist vi møtte glimt, eller om han tar et play fra Myhres playbook fra semien i fjor, dediktert til sitt system eller blir det litt mer pragmatisk nå?
                Mye bytter rundt på folk posisjonelt i laget og, har Roseth blitt stopper nå eller venter vi bare til Tønnesen enten blir skada eller spiller seg ut av laget før Roseth tar v-back igjen? Hva med Åsen, på et tidspunkt MÅ vel han også tilbake på venstresida i laget, får vi virkelig så mye utav at Kito spiller venstre indreløper istedetfor høyre? Kito starta vel livet som fugl på høyrevingen, det er virkelig ikke lett å skulle spille inn et nytt system når man ikke får spille samme posisjon fra kamp til kamp.
                Goggen har mye å bevise, og han gjør det ikke lett for seg sjøl, men kanskje han er såpass usikker på laget sjøl også at han har behov for å prøve folk litt rundt, noe man kanskje burde tenkt over i treningskampene istedetfor seriespillet.
                Topper laget i cupen nå etter å ha kjørt de samme 11 (10) til beinet mot kamma, med enda en ny kamp til helga igjen, folk som Tønnesen som ikke har det beste kampgrunnlaget i beina kan da umulig holde 180min de neste 4 dagene, lukter litt småskader spør du meg.
                Jeg er alltid skeptisk til vurderinger som er basert på at noe var ønsket bare fordi det skjedde. Har liten tro på at kollapsene vi har hatt (regner første 7-8 min av andre mot Kamma som en av dem) handlet om taktiske valg av treneren. Mener det handler mer om spillernes utførelse av det, eller mangelen på det samme. På litt lenger sikt er det selvfølgelig trenerens oppgave å sikre at spillerne gjennomfører det som er avtalt, og justere hvis det ikke skjer. Treneren har naturligvis det ultimate ansvaret, men ikke anta at det du ser er 100% det treneren har ønsket

                Kommentar

                • Pad
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2022
                  • 667

                  #9
                  Åsen-Ibra-Kitolano vs Evjen-Berg-Grønbek. Heldigvis fint vær og mange turmuligheter i morgen for dette blir stygt. Håper Mesfin er i Bodø og får se hva han har stelt i stand.

                  MEN dette er vår første VAR-frie kamp mot Eliteserie-motstand siden..... semifinalen mot Glimt.
                  Last edited by Pad; 30.04.2024, 19:18.

                  Kommentar

                  • Zindrinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2019
                    • 486

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Egumen

                    Anbefaler å høre på klippene hvor Georgson oppsummerer kampene dagen derpå. Denne gangen forteller han blant annet at han ikke var fornøyd med hvor passivt laget startet 2. omgangen. Det virket ikke som det var planen.
                    Han vet jo like godt som oss hva som kommer til å skje når han gjør et sånt bytte, hvilke signal det sender til laget. Han må ta aktive grep for å sørge for at det ikke skjer, ikke gå rett i den fella som alle ser ligger der. Et taktisk geni skal da helt fint klare å spille ut Kamma i en 4-4-1 e.l., jeg syns helller det virka som Jakob Michelsen er geniet, med de sidepress-fellene han la på oss som gjorde at vi aldri klarte å spille oss ut.
                    Det gjelder ikke bare Kamma-kampen, men hvordan vi halvhjerta med 5 mann sentralt skulle presse SF høyt, det endte kun med unødvendig løping da de ALLTID hadde en mann ledig å spille på. I motsetning til oss mot kamma som ikke hadde noen ledige å spille på. Helt enkle tellefeil eller evt feighet der det å pressa med nok folk kunne låst SF lavt i banen, jeg ønsker bare at det er VI som skal være de smarte som kan overraske og sparke oppover pga framifrå kampplan.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4361

                      #11
                      Merkelig følelse. Tror aldri jeg har hatt mindre trua på seier før. Nesten så jeg ikke har registrert at det er kamp i dag. Ser Glimt stiller toppa, med unntak av Haug i mål. Bare å krysse alt man har av fingre og tær og håpe at dette ikke blir altfor stygt.

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2308

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                        Merkelig følelse. Tror aldri jeg har hatt mindre trua på seier før. Nesten så jeg ikke har registrert at det er kamp i dag.
                        Du er neppe den eneste. Jeg har derimot tatt en tidligtur og sitti sola siden 9. Nå er den på hell og jeg er klar for å se Fugla bli slakta. Det eneste som forhindrer dette å bli et grusomt resultat er at det er cup og målforskjell uten betydning. Forhåpentligvis tar B/G foten av på gassen etter 4-0.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4361

                          #13
                          Skralleste benken i manns minne. Herregud, her har man bomma. Ikke får vi rullert heller, så her kommer fort en småskade eller to til – om ikke til søndag.

                          Kommentar

                          • Pingla
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 364

                            #14
                            Overraska meg sjøl med et plutselig anfall av å vagt ha en snev av håp når jeg ramla inn på RB-sendinga nå
                            Herregud, erre rart vi drekker..
                            ¯\_(ツ)_/¯

                            Kommentar

                            • OlaG
                              Oversetterdrone
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 891

                              #15
                              Første gang jeg hørt publikumsoppvarmeren der. Kleint, kleint.

                              Kommentar

                              • Pad
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2022
                                • 667

                                #16
                                Har man ikke råd til skikkelig sending hos tv2 heller? Kanskje ikke så rart cupen "dør".

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4361

                                  #17
                                  Å herregud. Ikke gi meg håp da

                                  Kommentar

                                  • Pad
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2022
                                    • 667

                                    #18
                                    Hææ?

                                    Kommentar

                                    • ChrisK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2013
                                      • 307

                                      #19
                                      Åsen med høyre??? Skogvold med målpoeng???

                                      Kommentar

                                      • bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2879

                                        #20
                                        Haha! Er det mulig?
                                        I år så tar vi alt

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎