Runde 7; LSK - Brann, søndag 12/5, kl. 19.15

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • P0P_Corn
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Apr 2004
    • 166

    Opprinnelig skrevet av BD
    Den bevisste aksjonen Hetle Nilsen gjør da Skogvold går i bakken kan ha ført til en alvorlig skade i rygg/nakke. Jeg frykter sesongen ryker.
    Tenkte å sende en melding til Arildas på indre bane som ikke tør stille Heltne Nilsen spørsmål om situasjonen. Kommentatorene er også helt stille, de må også se at det er en bevisst handling...

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1220

      Sjeldent har jeg lest mere sprøyt her om dommere og Brann spillere. Her må man konsentrere seg om oss selv. Dette laget kan fort havne i nedryksstrid selv om mange lurer seg selv med at vi har så mye på gang. Minner litt om hva enga spillere og deres trenere lullet seg inn i forrige sesong. Det eneste positve er at Garnås erstatter LSK mest oppskrytte spiller neste gang.

      Kommentar

      • Pad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2022
        • 676

        Man leverer nok en svak kamp på hjemmebane, som er egentlig som forventet mtp stallen og 120 min i Drammen. Føler egentlig ikke for å være så veldig kritisk til den gjengen som starter, men heller igjen de som har bestemt at denne troppen er konkurransedyktig. De såg vel også kampprogrammet i vinter og viste at det ville bli tungt om man skulle spille alle fire rundene i cupen. Lehne ser skutt ut fra start omtrent, Uba heller ikke på nivået han har vist, Ibra er heller ikke anker og Karlin, som egentlig er positiv, er ikke klar for å starte mot Brann. Krydret med litt uflaks på "målet" til Erling og en dum involvering av Roseth, dommer og Kornvig så blir det veldig vanskelig. Dessverre blir det ikke mye enklere i Stavanger.
        Så får vi virkelig håpe det går bra med Henrik og at det "kun" var et ribbein eller lignende.

        Kommentar

        • Pad
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2022
          • 676

          Opprinnelig skrevet av P0P_Corn

          Tenkte å sende en melding til Arildas på indre bane som ikke tør stille Heltne Nilsen spørsmål om situasjonen. Kommentatorene er også helt stille, de må også se at det er en bevisst handling...
          Det Heltne gjør er helt vanlig da ballen fortsatt er i spill. Urutinert av Skogvold. Nok å ta Heltne Nilsen på, men akkurat her er han uskyldig.

          Kommentar

          • Svart og gul
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 294

            Georgson snakker om gode prestasjoner hele tida, men trenger en realitetssjekk. Grei borteseier i dag.

            Kommentar

            • McGuffy
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 5096

              Aldri sett en spiller som «sover» så mye som Eric Kitolano. Ikke på tærne, ofte rekker han ikke fram på enkle pasninger, og på defensiv dødball står han bare å ser på. Sen i oppfattelsen eller bare lat?

              Kommentar

              • Svart og gul
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2004
                • 294

                Opprinnelig skrevet av McGuffy
                Aldri sett en spiller som «sover» så mye som Eric Kitolano. Ikke på tærne, ofte rekker han ikke fram på enkle pasninger, og på defensiv dødball står han bare å ser på. Sen i oppfattelsen eller bare lat?
                Bare å telle opp hvor mange baklengs han har skyld i. Og dette er en indreløper/ving.

                Kommentar

                • Håvard Ottesen
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Aug 2012
                  • 136

                  Opprinnelig skrevet av BD

                  Ja, når han kaster seg over ende, så kan dommer forsvare at det gis rødt. Mott fokus er imidlertid at jeg er glad for at vi ikke har slike spillere på eget lag. Som RB beskriver det:

                  «Martin Ove Roseth blir forbanna og skubber litt borti Brann-spilleren, som kaster seg bakover.»
                  Dette!

                  Det kan forsvares å gi gult nr 2 FORDI han detter. Du hadde ikke felt mange karer i taxikøen med den dytten til Roseth der. Han gjør et valg om å dette og belønnes for det! Det er det som er så jævla motbydelig.

                  Kommentar

                  • kanarisuper
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2019
                    • 602

                    Blir spennende å se hvor lang tid det tar før våre neste poeng innkasseres. Om det tar 3 eller 4 kamper. Viking borte ser jeg som utopi, FFK hjemme mister jeg også mer og mer trua på. Odd borte?
                    Generelt så ser dette litt mørkt ut føler jeg.

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2311

                      Erling fikk kjørt seg godt mot Krone. Han forsøkte alle triks i boka å stoppe fyren uten å lykkes en eneste gang av det jeg registrerte. Ingen av oss blir noe yngre og raskere med tiden ...

                      Kommentar

                      • P0P_Corn
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Apr 2004
                        • 166

                        Gøy å ha tippeligaen tilbake på tv2.

                        Viser ikke målet til Knutzon, null diskusjon, viser ikke handsen på Soltvedt, null diskusjon. Viser ikke skaden på Skogvold... Men Brann-runkingen fortsetter. Ja, de vant fortjent i dag. Men one trick ponny Soltvedt er ikke Messias...

                        Kommentar

                        • kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2311

                          Opprinnelig skrevet av Pad
                          Man leverer nok en svak kamp på hjemmebane, som er egentlig som forventet mtp stallen og 120 min i Drammen. Føler egentlig ikke for å være så veldig kritisk til den gjengen som starter, men heller igjen de som har bestemt at denne troppen er konkurransedyktig. De såg vel også kampprogrammet i vinter og viste at det ville bli tungt om man skulle spille alle fire rundene i cupen. Lehne ser skutt ut fra start omtrent, Uba heller ikke på nivået han har vist, Ibra er heller ikke anker og Karlin, som egentlig er positiv, er ikke klar for å starte mot Brann. Krydret med litt uflaks på "målet" til Erling og en dum involvering av Roseth, dommer og Kornvig så blir det veldig vanskelig. Dessverre blir det ikke mye enklere i Stavanger.
                          Så får vi virkelig håpe det går bra med Henrik og at det "kun" var et ribbein eller lignende.
                          Lover dessverre ikke godt:
                          (Lillestrøm – Brann 0–2) Skogvold (19) fikk bare et kvarter på banen før han måtte av med en skade i ryggen.

                          Kommentar

                          • kanarisuper
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2019
                            • 602

                            Opprinnelig skrevet av P0P_Corn
                            Gøy å ha tippeligaen tilbake på tv2.

                            Viser ikke målet til Knutzon, null diskusjon, viser ikke handsen på Soltvedt, null diskusjon. Viser ikke skaden på Skogvold... Men Brann-runkingen fortsetter. Ja, de vant fortjent i dag. Men one trick ponny Soltvedt er ikke Messias...
                            Blir bare verre og verre. De er nesten verre enn Oslo media med enga.

                            Kommentar

                            • P0P_Corn
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Apr 2004
                              • 166

                              Opprinnelig skrevet av Pad

                              Det Heltne gjør er helt vanlig da ballen fortsatt er i spill. Urutinert av Skogvold. Nok å ta Heltne Nilsen på, men akkurat her er han uskyldig.
                              Når de dømmer rødt kort på at man går inn med intensjon og spiller farlig, så mener jeg samme bør gjelde her. Heltne Nilsen går ikke etter ball, kun motstander. Når det som da skjer, skjer, er det hans fortjeneste. Uvesentlig om det er kort. Derfor jeg ville høre hans tanker rundt det selv. Forøvrig fremstod han fint i intervjuet.

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1403

                                Heltne Nilsen, altså. En ganske god fotballspiller i Eliteeserien-målestokk, men et så ufyselig menneske. En karriereødeleggende takling på han vil jeg applaudere. Det vil redde mange karrierer til yngre og bedre fotballspillere enn han.

                                Kommentar

                                • Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2127

                                  Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
                                  Det er ikke akkurat marginer vi har med oss i kampene mot Brann. De tre siste seriematchene har vel vært fulle av utur og tvilsomme avgjørelser.
                                  Jeg håper ikke trenerne ser og tenker det samme som deg , rundt dette ?
                                  Kampen i går vil jeg tro de fleste med litt fotball forståelse , ville se at fra det 15 minutt og fremover at det bare ville være ett tiids spørsmål før Brann ville ta ledelsen og mest sannsynlig vinne denne kampen ?
                                  Last edited by Playboy1; 13.05.2024, 11:41.

                                  Kommentar

                                  • Tjodleif
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2017
                                    • 853

                                    Har sett 0-1 om igjen. Hva er planen på den corneren? Er jo en haug av brannfolk som kommer løpende inn umarkert. Heltne Nilsen har 10 kvadratmeter helt for seg selv!

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3376

                                      I utgangspunktet ville jeg tatt 0-2 mot Brann som en seier, men slik kampen utartet seg så er det surt å se tilbake på. 120 min på torsdag burde ført til flere og tidligere bytter. Kitolano og Lehne hadde knapt en positiv involvering til sammen. Begge jogget for det meste og burde vært byttet ut ved pause. På mange måter hadde vi flaks som kun tapte med to mål. Det var mange horrible pasninger i oppspillsfasen som burde ført til mål imot.

                                      Skal man se det positive, så gjorde Uba nok en god kamp. Karlin viste at han kan bidra i Eliteserien raskere enn hva jeg turde håpe på. Ibrahimaj fant en reservetank mot slutten. Lundemo er positiv og vil forhåpentligvis være skadefri denne sesongen. Laget hang godt sammen mot et uthvilt Brannlag på medaljejakt tross 120 min på torsdag.

                                      Spørsmålene er hvordan det gikk med Skogvold og Larson? Jeg er nøktern optimist før Vikingkampen, men tar det ikke for gitt med poeng på torsdag.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • AB40
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Aug 2015
                                        • 53

                                        Trodde aldri vi skulle ta poeng i denne kampen, allikevel kjenner jeg litt på frykten at dette blir en sesong der vi viser tendenser til å være jævlig gode, men skaffer oss en uvane ved å tape kamper. Er ikke akkurat få lag som har spilt ambisiøst og bra, for deretter å bli helt vaksinert mot å vinne kamper og havne i nedrykksstriden, ref søpla i fjor.

                                        2019 var jo et utfall som lå i kortene en stund, mens dette skulle være sesongen der vi tar steg og "dominerer kamper". Det er jo lett å si de ordene, men hva innebærer det egentlig?
                                        Det jeg så i første omgang på utspillene våre er noe av det jævligste jeg har sett. Vi gjorde det samme trekket HVER ENESTE GANG og Brann lot oss gjøre det. Det førte ikke til noe som helst og det oppdaget de fort. Mathisen og co presset ikke noe særlig før Roseth skulle opp med ballen, da var Mathisen i hælene og det ble en stresspasning og ballmist.

                                        Det er også skremmende å tenke på hvor ufattelig avhengig vi er av at Uba skal føre ball oppover banen. Uten han i går så hadde vi knapt hatt et eneste angrep. Samme føler jeg om Vá. Vi har blitt ufattelig avhengig av 1 enkeltspiller som i tillegg er på lån. Noen kan vinkle det som en bra rekruttering, men jeg heller mer mot flaks.

                                        Kommentar

                                        • BD
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2006
                                          • 1403

                                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          I utgangspunktet ville jeg tatt 0-2 mot Brann som en seier
                                          I all verden?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎