Runde 9: LSK - Fredrikstad, 20/5, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3393

    Kamptråd 2024 Runde 9: LSK - Fredrikstad, 20/5, kl. 17.00

    Da er det ganske nøyaktig 72 timer til neste kamp. Med tre poeng i Stavanger er vi plutselig oppe på en delt 7.plass. Serien er fortsatt så tett at vi i teorien kan falle ned på direkte nedrykk med tap og klatre til 5.plass med seier. Fredrikstad har startet serien forrykende. De er på en 4.plass med en hengekamp som kan sende de opp dem opp på sølvplass. Morten Bjørlo deler toppscorertittelen med Grønbæk i Glimt, men de fordeler både mål og assists ganske bredt.

    For vår del kommer Roseth og Va tilbake fra karantener, og Georgson får flere strenger å spille på. Det er også mange stive bein å se om dagen, og det har blitt kommentert allerede fra lørdag at taktikktreningen før Brannkampen foregikk i gåtempo. Vanskelig for å se at det vil gå merkbart fortere denne helga. At vi ikke har pådratt oss flere skader den siste tiden er bemerkelsesverdig. Bekymringsverdig at Uba Charles måtte ut mot Viking, men håper det var kramper og ikke strekk. Laget som starter antar jeg ser slik ut:

    Mads
    Uba - Ruben - Roseth - Tønnesen
    Ibrahimaj - Lundemo - Åsen
    Kitolano - Lehne - Va

    Spørsmålet er hvorvidt Uba eller Larsson starter på høyrebacken. I utgangspunktet er nok Uba førstevalg, men jeg ser ikke bort fra at Larsson kommer inn etter 60. Han kan også erstatte Tønnesen som også begynner å få mange minutter på begrenset treningsgrunnlag. Roseth og Va går rett inn igjen, forhåpentligvis med friske bein. At Karlin kan få et lengre innhopp eller til og med starter for å redusere slitasjen i midtbaneleddet er ikke usannsynlig. Vi har en satt førsteellever, men med så mange tøffe kamper de siste ukene så er det ikke merkverdig dersom det rulleres litt.
    Last edited by rEPPA; 19.05.2024, 09:38.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • EPA
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2013
    • 195

    #2
    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Da er det ganske nøyaktig 72 timer til neste kamp. Med tre poeng i Stavanger er vi plutselig oppe på en delt 7.plass. Serien er fortsatt så tett at vi i teorien kan falle ned på direkte nedrykk med tap og klatre til 5.plass med seier. Fredrikstad har startet serien forrykende. De er på en 4.plass med en hengekamp som kan sende de opp dem opp på sølvplass. Morten Bjørlo deler toppscorertittelen med Grønbæk i Glimt, men de fordeler både mål og assists ganske bredt.

    For vår del kommer Roseth og Va tilbake fra karantener, og Georgson får flere strenger å spille på. Det er også mange stive bein å se om dagen, og det har blitt kommentert allerede fra lørdag at taktikktreningen før Brannkampen foregikk i gåtempo. Vanskelig for å se at det vil gå merkbart fortere denne helga. At vi ikke har pådratt oss flere skader den siste tiden er bemerkelsesverdig. Bekymringsverdig at Uba Charles måtte ut mot Viking, men håper det var kramper og ikke strekk. Laget som starter antar jeg ser slik ut:

    Mads
    Uba - Ruben - Roseth - Tønnesen
    Ibrahimaj - Lundemo - Åsen
    Kitolano - Lehne - Va

    Spørsmålet er hvorvidt Uba eller Larsson starter på høyrebacken. I utgangspunktet er nok Uba førstevalg, men jeg ser ikke bort fra at Larsson kommer inn etter 60. Han kan også erstatte Tønnesen som også begynner å få mange minutter på begrenset treningsgrunnlag. Roseth og Va går rett inn igjen, forhåpentligvis med friske bein. At Karlin kan få et lengre innhopp eller til og med starter for å redusere slitasjen i midtbaneleddet er ikke usannsynlig. Vi har en satt førsteellever, men med så mange tøffe kamper de siste ukene så er det ikke merkverdig dersom det rulleres litt.
    Er det en kamp man skal begrense rullering med mindre det er absolutt nødvendig er det denne gangen. Vi trenger en god opplevelse på Åråsen etter alt for mange skuffelser på hjemmebane... Jeg vil heller ha noen bytter etter 60 dersom det er mulig/nødvendig enn å starte svekket på enkelte plasser.
    Eneste mulighet er Tønnesen ut for Larsson/Erling, men tre poeng er nødvendig og i tillegg er det nå en uke til neste kamp slik at det burde være nok tid til å faktisk restituere skikkelig før Odd.

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3174

      #3
      Larsson har ihvertfall ikke spilt seg ut!

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9405

        #4
        Opprinnelig skrevet av G-Man
        Larsson har ihvertfall ikke spilt seg ut!
        Han var jeg uhyre skeptisk til, men overbeviste i Stavanger!

        Kommentar

        • Egumen
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Sep 2011
          • 187

          #5
          Opprinnelig skrevet av G-Man
          Larsson har ihvertfall ikke spilt seg ut!
          Enig. Drømmer om å se Uba og Va på hver sin kant i en kamp jeg, men det blir vel sikkert Uba inn for Larsson på høyreback på mandag.

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3190

            #6
            Ut fra dagens trening på jordet (fra 11.00) starter de som MortenA har satt opp i første innlegg i denne tråden.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3174

              #7
              Har ikke kritisert trenerne så langt, men her kommer første drypp: Jeg mener at spillere som kommer inn og imponerer ikke skal settes ut i neste kamp. Hva gjør det med motivasjonen? Ikke et vondt ord om Uba, men han så helt ferdig ut sist. Larsson burde starte mot FFK.

              Kommentar

              • EPA
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2013
                • 195

                #8
                Opprinnelig skrevet av G-Man
                Har ikke kritisert trenerne så langt, men her kommer første drypp: Jeg mener at spillere som kommer inn og imponerer ikke skal settes ut i neste kamp. Hva gjør det med motivasjonen? Ikke et vondt ord om Uba, men han så helt ferdig ut sist. Larsson burde starte mot FFK.
                Uba er klart førstevalg på høyre etter min mening så lenge vi kjører backen helt opp på kant. Trenger en med mer fart for å dekke rom bakover samtidig som han kan utfordre fremover. Når han i tillegg kan vise seg å bli verdt mange mange millioner i et fremtidig salg er det en vinn-vinn. Får han dreis på innleggsfoten (regner med det er et fokusområde på trening/egentrening), blir han fort såpass bra at han nærmest blir førstevalg i mange posisjoner. Han hadde vel muligens årets svakeste kamp for året i forrige, men leverte helt greit likevel i en ny posisjon hvor han kløner til et soft straffespark.
                Veldig gledelig å se at Larsson tar steg, og hadde han hatt så bra venstrefot som det ble meldt før han kom mener jeg han heller burde komme inn for Tønnessen som jeg mener er den som har slitt mest defensivt den siste tiden.

                Kommentar

                • EPA
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2013
                  • 195

                  #9
                  Tar sjansen og reiser på kamp i morgen, og håper å endelig se et lag som henger sammen i samtlige 90 på Åråsen.
                  Mener egentlig laget fra plankebyen bør passe spillestilen vår ganske godt om vi har bevegelse og presisjon nok på siste tredel da jeg antar de kommer til å mure igjen så hardt de kan og satse på kjappe overganger og dødballer. Funker det ikke å spille seg gjennom, så håper jeg vi kan se noen innlegg med ettertrykk for å skape litt kaos, og ikke bare forsøk på å spille ballen gjennom midten hver gang.
                  Krysser fingrene for samme start vi hadde mot viking, men håper de klarer å beholde roen og ikke gjøre noe overilt om butter litt imot.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4427

                    #10
                    Vi tar med oss at mannen som kun, og alltid, scorer mot oss, Mai Traore, er ute med skade.
                    Last edited by Kanarivogel89; 20.05.2024, 15:14.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3971

                      #11
                      Leser på vg.live at forsvaret vårt kollapser gang på gang. Noen som ser kampen?
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • niko
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2008
                        • 452

                        #12
                        Fredrikstad er veldig aggressive i presset, og vi sliter veldig med frispillingen.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4427

                          #13
                          Vi kan ikke la FFK score først. De er verdensmestere i shithousery. Det så vi mot Brann. Æreløse hunder. Keeperen deres drøyer allerede på stillingen 0–0 etter en halvtime.

                          Kitolano skulle satt sjansen sin. Og Thomas der… Faen, er det denne dagen?

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4427

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            Leser på vg.live at forsvaret vårt kollapser gang på gang. Noen som ser kampen?
                            Kanskje i starten, men vi har hatt full kontroll i det siste.

                            Plankegjengen for øvrig sinnsykt mikka opp på TV-sendinga.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4427

                              #15
                              Så slipper vi inn på langt innkast. Fy faen

                              Kommentar

                              • kanarisuper
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2019
                                • 608

                                #16
                                Hva driver vi med..?

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4427

                                  #17
                                  Kitolano følger ikke mannen sin… Begynner å bli lei

                                  Kommentar

                                  • OlaG
                                    Oversetterdrone
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 898

                                    #18
                                    Kitolano følger ikke med på løpet på bakre der, gitt. Han er ikke særlig overbevisende defensivt.

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3971

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                      Vi kan ikke la FFK score først.
                                      Det kan vi tydeligvis...
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4427

                                        #20
                                        Strekk på Lehne? Verste som kunne skjedd

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎