Runde 9: LSK - Fredrikstad, 20/5, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Svart og gul
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 318

    Faen, altså! Nå hadde man trua igjen etter en sterk seier i Stavanger, og så blir det enda en nedtur. Ikke bare Ibra som var svak i dag, men hele midtbanen var tynn suppe. Åsen er supermann noen ganger, men er milevis unna nivået andre ganger.

    Hørtes ut som fansen ble sunget ut også. Alt i alt en pinlig kveld på Åråsen.

    Kommentar

    • kanarisuper
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2019
      • 608

      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

      Fullfører de snuoperasjonen i kveld kan vi begynne å snakke. Fredrikstad i neste for Gutan, så får vi se hvordan de takler å møte østfoldingene.

      Lasse Nordås … der har vi en gutt vi skulle henta hjem.
      Ser ut sånn ut?
      Vi er ikke favoritt mot noen lenger i serien vi nå..ikke bør
      vi være det heller.
      Jeg har fryktet dette lenge men fikk et lite håp i de cupkampene, men det ser mørkt ut i serien. Hvor ble det av «den galskapen» i øynene fra 16 mai egentlig?
      Den har i hvertfall ikke vært mye tilstede på Åråsen i år…vi ligger vel der vi bør ligge på tabellen også sett ut fra kampene.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4427

        Opprinnelig skrevet av kanarisuper

        Ser ut sånn ut?
        Vi er ikke favoritt mot noen lenger i serien vi nå..ikke bør
        vi være det heller.
        Hehe. Vi får visst belage oss på å slå nedenfra

        Kommentar

        • heidar
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2121

          Kunne vært verre, kunne vært rosenborg
          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

          Endelig er mørketida over.

          Kommentar

          • bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2886

            Opprinnelig skrevet av maxpayne

            En spiller som gjennom flere år har bevist at han mere enn nok holder mål. Jeg er langt mere skeptisk til både Uba Charles og Felix Va som etter litt studering fra motstandere kan komme til å slite mere og mere. Bare vent å se.
            Du mener Ibra har vært bedre enn Uba og Va i år? Utrolig!
            I år så tar vi alt

            Kommentar

            • Pad
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2022
              • 683

              Uba har tapt seg de siste kampene. Igjen, helt naturlig for en spiller som aldri har spilt på dette nivået og som nå spiller alt. Synes man ser det samme fra flere at det har blitt for mange kamper og minutter. Og spesielt for Uba som "lever" av intensitet, fart og frekvens. Tror nok han får seg en hvil allerede neste helg.
              Begynner nå å frykte at man ved EM-pausen ligger sist og det hjelper ikke akkurat på inn i en så viktig periode.

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1224

                Opprinnelig skrevet av bjarmann

                Du mener Ibra har vært bedre enn Uba og Va i år? Utrolig!
                oh my. Jeg sier bare at Ibra er en solid eliteseriespiller som er mere enn god nok i startelveren. Uba og Va har nytt godt av å være helt ukjente for de fleste spillere i Norge. Derfor er det litt lett å bli lurt av hva de har prestert. Røssing nøt godt av det samme i dag.

                Kommentar

                • Svart og gul
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 318

                  Opprinnelig skrevet av maxpayne

                  oh my. Jeg sier bare at Ibra er en solid eliteseriespiller som er mere enn god nok i startelveren. Uba og Va har nytt godt av å være helt ukjente for de fleste spillere i Norge. Derfor er det litt lett å bli lurt av hva de har prestert. Røssing nøt godt av det samme i dag.
                  Røssing var da vår eneste spiller i dag som faktisk klarte å dra seg forbi en motspiller, så den skryten er særdeles fortjent. Ibrahimaj er altfor begrenset og leverer på et stabilt middels nivå. Hele midtbanen vår skriker middelmådighet.

                  Kommentar

                  • maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1224

                    Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                    Røssing var da vår eneste spiller i dag som faktisk klarte å dra seg forbi en motspiller, så den skryten er særdeles fortjent. Ibrahimaj er altfor begrenset og leverer på et stabilt middels nivå. Hele midtbanen vår skriker middelmådighet.
                    Tror du noen av Fredrikstad spillerene har studert Røssing på video før kampen? 99% på tribunen visste ikke hvem ARL var en gang. Skryt skal han selvsagt ha men man gjør ikke opp langsiktig status på spillere som VA, UBA og Røssing etter noen få kamper i LSK. Jeg velger fortsatt Ibra i elveren før de nevnte, selv om selvsagt Uba og Va forsvarer plassen nå, men jeg tror ikke de kommer til å bli noen bærebjelker i LSK dessverre.

                    Kommentar

                    • bjarmann
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 2886

                      Opprinnelig skrevet av maxpayne

                      oh my. Jeg sier bare at Ibra er en solid eliteseriespiller som er mere enn god nok i startelveren. Uba og Va har nytt godt av å være helt ukjente for de fleste spillere i Norge. Derfor er det litt lett å bli lurt av hva de har prestert. Røssing nøt godt av det samme i dag.
                      Oh my. Det er da vel det samme om de er nye spillere eller ikke! Faktum er at det er kanskje de to eneste som har prestert i flere kamper enn én denne sesongen. Utrolig å namedroppe de i den sammenhengen. Røssing var også et friskt pust og den eneste som faktisk prøvde noe idag.
                      I år så tar vi alt

                      Kommentar

                      • maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1224

                        Opprinnelig skrevet av bjarmann

                        Oh my. Det er da vel det samme om de er nye spillere eller ikke! Faktum er at det er kanskje de to eneste som har prestert i flere kamper enn én denne sesongen. Utrolig å namedroppe de i den sammenhengen. Røssing var også et friskt pust og den eneste som faktisk prøvde noe idag.
                        Uansett så mener jeg at Ibra er viktigere for LSK enn Va og Uba.

                        Kommentar

                        • EPA
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Aug 2013
                          • 197

                          Du veit du er langt nede når det eneste jeg klarer å skrive på forumet er dette... Vi har blitt et plastlag

                          Kommentar

                          • brune stakkeland
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2012
                            • 886

                            Opprinnelig skrevet av maxpayne

                            Uansett så mener jeg at Ibra er viktigere for LSK enn Va og Uba.
                            Som Nordlie trekker frem i Studio Åråsen etter matchen, når Ibra ble flytta opp på ving så ble han altfor smal altfor tidlig og en allerede sliten Uba fikk 70 meter å løpe for at vi skulle ha bredde på høyresida overhodet. Så det Ibra var viktig for i dag var å gjøre Uba dårligere.

                            Kommentar

                            • EPA
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2013
                              • 197

                              Opprinnelig skrevet av maxpayne

                              Uansett så mener jeg at Ibra er viktigere for LSK enn Va og Uba.
                              100% uenig… han løper og løper, men skaper null og niks

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3396

                                Ibrahimaj og Åsen er spillere som løper mye, men altfor ofte går det for tregt og altfor ofte tar løpene de langt unna sine soner. I går ble de rundspilt, spesielt i andre omg. De forløsende pasningene har som regel for harde eller ble snappet opp av FFK-spillere. Det var mange spillere som var tydelig preget av de siste ukers kampprogram, så å komme tilbake til normalen blir nok godt for gutta.

                                I dag legger jeg skylda på Georgson. FFK fikk kampen inn i sitt spor umiddelbart med høyt og aggressivt press, og vi fortsatte å servere gavepakker som en gjeng nisser. At vi hadde mange spillere som var helt på felgen var også helt tydelig fra første minutt. Lehne hadde noen gode involveringer i første omgang hvor han møtte og fikk ball i beina. Da er han hundre ganger bedre enn når han stusser en langpasning med ingen spillere rundt seg. At ikke Garnås ble satt inn som spydspiss umiddelbart er et mysterie. Han var noe helt annet enn Va for FFKs midtstoppere å bryne seg på, og det ble nesten umiddelbart noen farligheter. Ideelt skulle vi hatt en ren erstatter/kompliment/utfordrer til Lehne, og jeg håper det er en prioritet i sommervinduet, sammen med nye midtbanespillere. Som sagt, Georgson fikk en ny leksjon i hva Eliteserien handler om, og nå bør han begynt å ta dette inn over seg.

                                Neste runde blir spennende da vi nå får noen dager til å restituere og forberede oss.

                                Edit: FFK fremstod ikke som et veldig mye bedre lag, men de kommer langt med ekstrem innsats og at de er i flytsonen.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2318

                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Edit: FFK fremstod ikke som et veldig mye bedre lag, men de kommer langt med ekstrem innsats og at de er i flytsonen.
                                  ES oppsummert i en setning.

                                  LSK oppsummert:
                                  Vi spiller bra mot lag som spiller sitt eget spill og ikke legger opp spillet etter våre spillere eller spillerstil. Da blir vi utklasset, som igår.

                                  Kommentar

                                  • EPA
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2013
                                    • 197

                                    Litt stats på ES kamper så langt (interessant, men dog skremmende lesing). Henter vi ikke en god porsjon spillere i sommer, er jeg redd vi ender opp med å enten a. sparke trenere b. sparke sportssjef c. Sparke systemet vi spiller d. Gjøre en kombinasjon av a,b,c
                                    Jeg ønsker ikke å sparke noe som helst, men med dagens mannskap hvor vi tross alt har begrenset fart og teknikk til dagens system er noe nødt til å skje og det bør skje litt kjapt.

                                    Litt stats for å vise hvor bra/dårlig det har fungert hittil i serien(kilde fotmob):
                                    XG hjemme på 5 kamper: 4,98 (3 scoret)
                                    XG borte på 4 kamper: 5,56 (7 scoret)

                                    XGA hjemme på 5 kamper: 8,66 (14 innsluppet)
                                    XGA borte på 4 kamper: 4,43 (2 innsluppet)

                                    Vi belønnes altså stort borte, hvor vi har scoret mer enn fortjent og sluppet inn mindre enn vi burde. Hjemme er det stikk motsatt, og selv om dette sikkert er noe som vil jevne seg litt over tid er det alarmerende på mange plan. XG og XGA tar nemlig ikke høyde for hvor motstandere befinner seg i øyeblikket avslutningen kommer, og det vil si at feks. FFK's første scoring i går "kun" har 0,77 XG selv om den faktisk er bortimot umulig å misse med mindre man forsøker (og selv da er det vanskelig).

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3174

                                      Vi så et slitent LSK i går som prøvde, men ikke helt maktet. Jeg legger hovedansvaret på trenere og sportssjef. Stallen er for tynn, og spillere som åpenbart har spilt for mye, blir ikke spart. (Og ja, jeg ser ironien /selvmotsigelsen i den setningen).

                                      Vi har ikke god nok dekning til å rotere i alle posisjoner, men at en spiller som Larsson (som er spillesugen og leverte godt mot Viking) vrakes for en åpenbart sliten Uba, er en feilvurdering.

                                      Og hva pokker var tanken bak Va som spiss? Samme igjen, Garnås som er spillesugen og leverte godt mot Viking, holdes tilbake til kampen nesten er slutt.

                                      Mot Odd må Georgsson tørre å tenke nytt, og spare de som er småskadet eller fysisk og psykisk på felgen til fordel for spillere med overskudd. Vi så i går hva en spiller som A L-R kan bidra med bare han får sjansen. Er du god nok er du gammel nok.

                                      Kommentar

                                      • Dole
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 1555

                                        Opprinnelig skrevet av kunden

                                        ES oppsummert i en setning.

                                        LSK oppsummert:
                                        Vi spiller bra mot lag som spiller sitt eget spill og ikke legger opp spillet etter våre spillere eller spillerstil. Da blir vi utklasset, som igår.
                                        Og som har brukt halvannet år på å øve. Det gikk relativt trått også for Fredrikstad til å begynne med.

                                        Kommentar

                                        • EPA
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2013
                                          • 197

                                          Må bare spørre da det gnager meg etter kampen i går.
                                          Hvordan er det mulig å se gang på gang at frispillingen vår går så til de grader i dass siden Fredrikstad vet akkurat hvordan de skal håndtere den (siden den er veldig forutsigbar), og ikke gjøre grep fra benk, eller ha en alternativ plan som kan fungere når de blir så hardt presset? Det sier seg selv at når motstander står med 5-7 mann inne på våre første 30 meter så er det så mye bane bak at det burde være mulig å straffe de litt, eller?
                                          Vi gjør det samme om og om igjen og forventer et annet resultat... spesielt?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎