Karakterbok nr. 19/07: Stabæk-LSK 3-1, 23.9.07

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7052

    Karakterbok nr. 19/07: Stabæk-LSK 3-1, 23.9.07

    Sjanser: 9-5
    Cornere: 8-8

    Det var trist å måtte konstatere at mine bange anelser slo til, nok en gang. Etter at LSK hadde vært det beste laget i første omgang, og ting så lovende ut også etter omstarten, mistet to av våre mest sentrale spillere hodet.

    Frode Kippe får nå sin åttende (correct me if I’m wrong) kamp med suspensjon denne sesongen, i en liga der man altså spiller 26 kamper. Han har blitt utvist tre ganger i år, og var ansvarlig for at det som virket lovende og positivt i går, ble snudd til skit. Etter min mening er han i ferd med å bli en belastning for laget, og man bør vurdere Kippes fremtid i klubben etter sesongen.

    (Bjørn Helge Riise har jeg ikke lyst til å kommentere.)

    Ja ja, here goes
    BB Otto – 7 – Reddet oss fra et større tap. Stor redning før 1-0, to kanonredninger til i andre omgang. Lite å gjøre med målene.
    Rambekk – 5 – En god kamp av Anders. Ble satt i stry av Alanzinho ved to anledninger i første omgang, men kom godt fra det (kanskje også fordi Alanzinho ble trukket inn sentralt og litt dypere etter pause). Overspilt ved 3-1.
    PSA – 5 – Et par unødvendige frispark, men gudskjelov ikke gult kort, som ville ha satt ham utenfor mot Brann. Glapp markeringa på VPG før 3-1. Holdt Nannskog helt i ro frem til vi var to mann i undertall.
    Kippe – 3 – Får jo trekk for utvisningen. Før det hadde han vært resolutt og god. Viktig takling på Alanzinho som sistemann før pause. Håpløs utvisning. Nå må Kippe ta en runde med seg selv, det kan ikke fortsette slik.
    Stefanutto – 5 – Ut med antydning til strekk i pausen. God førsteomgang. Overspilt av Tchoyi én gang, ellers ingen defensive problemer. Noen ålreite dødballer, bl.a. til Occean på blank (som brant).
    Riise – 2 – Leverer en kamp langt under forventet nivå, men har målgivende på sin ene gode dødball. Utvisningen er skamfull og pinlig. Får en sjanse til av meg, skjer noe slikt igjen vil jeg ikke ha ham i klubben. Utilgivelig.
    Søgård – 6 – Espen holdt fortet forbilledlig og tvang Alanzinho ut på flanken mens vi var 11 mann. Da Espen gikk ned på høyrebacken åpnet det seg i midten, Alanzinho gikk inn sentralt, og VPG fikk alt det rommet Søgård hadde nektet ham.
    Brenne – 4 – Blant LSKs beste i første omgang. Fremdrift da, og positiv. God defensiv jobb på Simen i går også, men druknet litt utover i andre omgang. Involvert i flere krangler utpå der, og kanskje heldig som slapp gult kort.
    Myklebust – 3 – Mer ineffektiv nå enn i våres. Usynlig i første omgang. Litt involvert da LSK startet godt etter pause, men det ble aldri noe ut av. Ett fint raid i første omgang som kunne blitt farlig, men han så ikke OO i fin posisjon til sin høyre side.
    Sundgot – 6 – Putta jo, og var til stede og til syne mens vi fortsatt hadde fullt lag. Ned på midtbanen etter at Riise røyk ut og sleit nok mer der. Likevel hans beste kamp på en stund.
    Occean – 4 – Tre sjanser på Occean i går, der det er håpløst av ham å brenne minst én av dem, frisparket fra Stefanutto inn i boksen. Bra at han kommer til sjanser, men i går kunne han ha gitt oss poeng, dersom han hadde vært kjøligere foran mål.

    ->Johnsen – 4 – Passiv mot Alanzinho, som fikk skyte uhindret fra 16 meter (Otto reddet sterkt). Puslete i lufta mot VPG ved en annen anledning, slik at Nannskog ble stusset gjennom. Bortsett fra det, ålreit.

    Kanarifansen - 4 - Hører jo ingen ting på Nadderud, dessverre, og verken utsikten eller spillet var vel stort å hoppe i taket over. Men det skal sies at jeg satt slik til at jeg ikke har det beste grunnlaget for å bedømme KFL i denne kampen.
    Last edited by trigz; 24.09.2007, 15:27.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • 10.09.50
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1410

    #2
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Riise – Utvisningen er skamfull og pinlig. Får en sjanse til av meg, skjer noe slikt igjen vil jeg ikke ha ham i klubben. Utilgivelig.
    Rolig nå. Uproft ja, men det er mennesker vi snakker om. Irritasjon gjør at vi driter oss imellom - og det er ikke noe å si på at Riise var irritert i går. Jeg er enig i at vi skal vente oss profesjonalitet, men vi ønsker ikke disiplin av den typen som som gikk av moten i 45.

    Kommentar

    • Ted Nugent
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 851

      #3
      Synes ikke karaktersettingen av KFL er veldig konsekvent. Hvis det var en 8'er sist er det jo merkelig å gi 4. Var jo ikke noe verre i går enn mot Tromsø, synes faktisk vi var bedre i går.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7052

        #4
        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
        Jeg er enig i at vi skal vente oss profesjonalitet, men vi ønsker ikke disiplin av den typen som som gikk av moten i 45.
        Det gjør jeg (i fotballsammenheng, vel og merke). Slike situasjoner er det som skiller lag som vinner ting fra de som ikke gjør det. Han lager først et krystallklart frispark, før han sparker vekk ballen og skjeller ut dommeren. Det går ikke an å bli dummere enn det, og noe slikt er uverdig en LSK-spiller.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7052

          #5
          Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
          Synes ikke karaktersettingen av KFL er veldig konsekvent. Hvis det var en 8'er sist er det jo merkelig å gi 4. Var jo ikke noe verre i går enn mot Tromsø, synes faktisk vi var bedre i går.
          Jepp, egentlig helt enig med deg. Jeg satt på pressetribuna (rett ovenfor de kunnskapsløse apekattene som kalte seg "hjemmesupportere", lengst bort på samme langside som KFL, inne i en slags tre-hytte, og hadde ikke de beste forutsetningene for å bedømme KFL i går.

          Men rett skal være rett, hva syntes du? 5? 6? Gi meg et tall.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Rovfugl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 3672

            #6
            er vi dårlige på dette?

            eller er det bare meg

            mulig det bare er jeg som tror det i min egen lille hjerne men jeg synes at spillerne og da spessielt spissene alt for ofte står med ryggen mot mål i det de får ballen, Ocean står jo nesten ALLTID med ryggen mot mål i det han får ballen og ender opp med å rote den bort til en motspiller i det han prøver å rygge seg inn mot mål, eller vender og sender avgårde et lompeskudd. Alt for ofte synes jeg dette skjer,dette kan vel skyldes dårlig timing på passninger og gjennomspill, noe jeg faktisk synes vi plages med ganske ofte.
            En annen ting jeg synes vi plages med alt for mye gjennom sesongen er dårlige mottak av ballen, dårlige mottak som gjør at vi mister fremdriften eller at ballen ender hos motspiller.

            Er det bare jeg som er blitt alt for skeptisk og påvirka etter kampen i går eller er det noe i det jeg tror jeg mener ?
            DØ FOR FUGLA!!!
            http://www.fluefiskebloggen.no
            LSK er min religion
            Ujah er min gud

            Kommentar

            • vollafugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2006
              • 978

              #7
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Riise – 2 – Leverer en kamp langt under forventet nivå, men har målgivende på sin ene gode dødball. Utvisningen er skamfull og pinlig. Får en sjanse til av meg, skjer noe slikt igjen vil jeg ikke ha ham i klubben. Utilgivelig.
              Opprinnelig skrevet av 10.09.50
              Rolig nå. Uproft ja, men det er mennesker vi snakker om. Irritasjon gjør at vi driter oss imellom - og det er ikke noe å si på at Riise var irritert i går. Jeg er enig i at vi skal vente oss profesjonalitet, men vi ønsker ikke disiplin av den typen som som gikk av moten i 45.
              Riise er en av de spillerne med desidert best holdninger i klubben. Han har da også beklaget seg både ovenfor laget, og overfor dommeren. For min del er han, ved siden av Søgård, den siste spilleren man kvitter seg med på grunn av holdningene.

              Når det gjelder Kippe, er det klart at det er jævlig uheldig at han i denne sesongen har stått over så mange kamper. Men etter min mening er bare omlag halvparten av kortene korrekte. I går var det første kortet direkte hårreisende, for å bruke Bengt Eriksens ord. Frem til utvisningen var han etter min mening banens ener.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7052

                #8
                Opprinnelig skrevet av vollafugl
                Riise er en av de spillerne med desidert best holdninger i klubben. Han har da også beklaget seg både ovenfor laget, og overfor dommeren. For min del er han, ved siden av Søgård, den siste spilleren man kvitter seg med på grunn av holdningene.
                Jeg vil ikke ha spillere som setter seg selv i slike situasjoner i LSK, overhodet. Selv om jeg er enig med deg i at BHR ikke har historie for den slags.

                Godt mulig halvparten av kortene til Kippe er feilaktige, men det er neppe tilfeldig at det gang etter gang er ham som får dem, heller. Vi kan ta noen av kortene jeg husker i farta:
                -Lyn borte. Altfor sein og ganske stygg takling på Edu sekunder etter at han hadde spilt fra seg ballen og Lyn kontret. Sikkert for å hindre ham fra å gå på løp, kortet er soleklart.
                -Odd borte (rødt). Dytter Odd-spilleren hvis navn går meg hus forbi, i bakken og får direkte rødt. Feigt av odderen å dette som om han var skutt, men unødvendig av Kippe (og han burde kunne forestilt seg at odderen ville gjøre mest mulig ut av det).
                -Godset hjemme. Albue i nikkeduell. Så vidt jeg erindrer, grei.
                -Viking borte. To kyniske, men ikke stygge, fellinger for å hindre kontringer, helt på slutten av kampen. Helt greit at han gjør det i den situasjonen, men kortene er jo krystallklare.
                -Stabæk i går. Billig, den første fellinga, selv om den likner på det som Kjølø fikk kort for i første. Det andre er hodeløst og totalt unødvendig.

                Som sagt er det ikke kortene som nødvendigvis er problemet, like vanskelig er antall kamper han må stå over. Og åtte-ni kamper av 26 er utrolig mye. Ikke gi meg noe snakk om at "han er tøff i spillestilen, han kan ikke gjøre noe med det" heller. Seks gule og tre røde kort på én sesong er vanvittig og må være norgesrekord med ganske klar margin.

                Vi har 8-4-3 i kampene Kippe har spilt (8-4-2 hvis vi trekker fra kampen i går, da utvisninga kom såpass tidlig og fikk direkte påvirkning på resultatet). Uten ham har vi 2-2-2. Der er det en sammenheng.
                Last edited by trigz; 24.09.2007, 14:46.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Occean – 4 – Tre sjanser på Occean i går, der det er håpløst av ham å brenne minst én av dem, frisparket fra Stefanutto inn i boksen. Bra at han kommer til sjanser, men i går kunne han ha gitt oss poeng, dersom han hadde vært kjøligere foran mål.
                  Et lite tillegg: Det var Occean som slapp markeringa på Stabæks 1-0 scoring.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • e.d
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 688

                    #10
                    er helt uenig når det gjelder Riise. Spiller med bedre disiplin og holdninger skal du lete lenge etter. Det er menneskelig å feile og det kokte over for ham ved et tilfelle, hvor han både skjøt bort ballen og sendte en melding til dommern. Synes det hadde klart seg med et gult kort for dette siden det var knytta til samme situasjon,. Men han dommerjæveln med markeringsbehov måtte selvfølgelig benytte muligheten og vise ham ut og ødelegge kampen, og det etter at han 5 minutter før hadde gitt Kippe rødt kort. Håper det er leeeenge til han skal dømme Fugla igjen.

                    Er det forresten noen som vet hvem som skal dømme semifinalen? Ser desverre at dommern får mer og mer å si for resultatet i kampene og det er greit å vite hva vi har å forholde oss til. Kanskje det er noen som kan hoste opp litt statistikk på dommern på forhånd om hvordan han har dømt Fugla i tidligere kamper, så skal vi nok raskt finne ut de som har antipatier mot Fugla.
                    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7052

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av e.d
                      Men han dommerjæveln med markeringsbehov måtte selvfølgelig benytte muligheten og vise ham ut og ødelegge kampen, og det etter at han 5 minutter før hadde gitt Kippe rødt kort. Håper det er leeeenge til han skal dømme Fugla igjen.
                      Med all respekt, nå må noen og enhver skjerpe forfølgelsesvanviddet på dette forumet. Vi kan ikke skylde på dommeren hver gang ting går i dass.

                      Begge våre to utvisninger var udiskutable (går her ut fra at BHR absolutt ikke bare sa "er du helt fjern" til dommeren, siden tv-bildene viser at langt mer enn bare det sies.) Greit, Kippes første er veldig billig, men ærlig talt, han er ikke den første som har fått et billig gult kort i år.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • e.d
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 688

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Med all respekt, nå må noen og enhver skjerpe forfølgelsesvanviddet på dette forumet. Vi kan ikke skylde på dommeren hver gang ting går i dass.

                        Begge våre to utvisninger var udiskutable (går her ut fra at BHR absolutt ikke bare sa "er du helt fjern" til dommeren, siden tv-bildene viser at langt mer enn bare det sies.) Greit, Kippes første er veldig billig, men ærlig talt, han er ikke den første som har fått et billig gult kort i år.
                        Det er en! situasjon som gjør at det koker over for Riise. Han reagerer ved å sparke bort ballen og å sende en kort melding til dommern. Jeg mener det klarer seg med et gult kort for dette. Ikke har han taklet noen stygt, ikke har han han bråket med noen. Kun et spark og en melding i frustrasjon. Og hvis det skal være god nok grunn til å sende folk av banen så synes jeg det er bare trist for fotballen at det skal være så lav takhøyde. Samtidig så ser vi at de som går inn i stygge taklinger eller de som driver med skuespill og som virkelig er unfair play. de får bare fortsette. men skulle du være så uheldig å spille bort ballen i frustrasjon og sende en melding til dommern,- ja da er det rett ut.
                        synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7052

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av e.d
                          Det er en! situasjon som gjør at det koker over for Riise. Han reagerer ved å sparke bort ballen og å sende en kort melding til dommern. Jeg mener det klarer seg med et gult kort for dette. Ikke har han taklet noen stygt, ikke har han han bråket med noen. Kun et spark og en melding i frustrasjon. Og hvis det skal være god nok grunn til å sende folk av banen så synes jeg det er bare trist for fotballen at det skal være så lav takhøyde. Samtidig så ser vi at de som går inn i stygge taklinger eller de som driver med skuespill og som virkelig er unfair play. de får bare fortsette. men skulle du være så uheldig å spille bort ballen i frustrasjon og sende en melding til dommern,- ja da er det rett ut.
                          Vel, nå er fotballreglene av en sånn art at usportslig opptreden + grov munnbruk kvalifiserer til rødt kort (grov munnbruk kvalifiserer i seg selv til direkte rødt kort). Bjørn Helge Riise visste det like godt som dommeren. Ut fra tv-bildene virker det som om han slenger to meldinger til dommeren. Én da han peker med fingeren mot tinningen, og nok en (i det dommeren er i bildet) som får ham til å gå rett i baklomma.

                          Jeg har blitt utvist for munnbruk før, og ikke noe er mer meningsløst. I min bok var Riises utbrudd håpløst, uprofesjonelt og i utgangspunktet en egoistisk handling.

                          Så kan vi snakke om at Martin Andresen slipper unna med noe nær drap hver gang han er på banen, og det er udiskutabelt at det er riktig. Ikke desto mindre var dommeren helt innenfor regelverket da han sendte Riise av banen. Hvis du likevel mener du kan dokumentere at enkelte dommere har beviselige antipatier for LSK skal jeg selvsagt gi deg rett, men jeg holder ikke pusten.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2120

                            #14
                            Jeg sakser denne fra en viss Mollari på VGD, som har bedre tid til å regne enn meg for tiden:

                            "At dommere generellt har noe imot LSK har jeg ingen tro på. At Tommy Skjerven misliker LSK sterkt er imidlertid ganske sikkert.

                            I perioden 1996 til 2007 har Skjerven dømt LSK i 26 kamper. 15 tap, 4 uavgjort og 7 seire. M.a.o. 57,7% tap, 15,4% uavgjort og 26,9% seire til LSK.

                            I samme periode har de øvrige dommerne dømt LSK i 260 kamper. 74 tap, 67 uavgjort og 119 seire. M.a.o. 28,5% tap, 25,8% uavgjort og 45,8% seire til LSK."



                            Skal vel heller ikke være noen umulighet og finne tidligere dommerskandaler av Skjerven:

                            Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!


                            Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.


                            Aalesund fikk med seg sårt tiltrengte poeng da de slo Lillestrøm 1-0 på hjemmebane.


                            Ingen gode bevis selvfølgelig, bare fakta for å underbygge et argument. Jeg mener allikevel at en god dommer hadde valgt å gi Kippe en ekstra sjanse, siden han hadde fått gult kort kun minutter tidligere. Samtidig hadde en god dommer nøyd seg med gult kort til Riise for et øyeblikks frustrasjon. Utfallet av kampen på søndag, er at dommeren blir direkte avgjørende, og det mener jeg er trist. Skjønn er i mine øyne en mye viktigere kvalitet hos en god dommer, enn evnen til å følge regelboka til punkt og prikke uansett.
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            • ulfpulf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2506

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Ikke desto mindre var dommeren helt innenfor regelverket da han sendte Riise av banen.
                              Problemet var ikke at dommeren ikke fulgte reglene, problemet var at han ikke var konsekvent. Da en Stabæk-spiller kastet ballen hardt i bakken i første omgang, i frustrasjon over et frispark han fikk dømt mot seg, gjorde Skjerven ingenting, mens da Riise sparket vekk ballen, fikk han gult, som så ble til rødt.
                              Jeg tror ikke dommeren bevisst dømte mot oss, men jeg vet at han gjorde forskjell, og det er vel det Riise har gitt som grunn til at han ble sint, at Stabæk-spillerne fikk gjøre mye mer uten at dommeren reagerte.

                              Kommentar

                              • Raskolnikov
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1452

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Riise – 2 – Leverer en kamp langt under forventet nivå, men har målgivende på sin ene gode dødball. Utvisningen er skamfull og pinlig. Får en sjanse til av meg, skjer noe slikt igjen vil jeg ikke ha ham i klubben. Utilgivelig.
                                Vanligvis synes jeg karakterbokene dine holder veldig høy standard, men her synes jeg du driter deg skikkelig ut. Tenk f.eks på Eric Cantona. Tror ikke det er mange United-fans som furter over at han fikk fortsette i klubben etter kung fu sparket.
                                Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                Kommentar

                                • vollafugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2006
                                  • 978

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  -Lyn borte. Altfor sein og ganske stygg takling på Edu sekunder etter at han hadde spilt fra seg ballen og Lyn kontret. Sikkert for å hindre ham fra å gå på løp, kortet er soleklart.
                                  -Odd borte (rødt). Dytter Odd-spilleren hvis navn går meg hus forbi, i bakken og får direkte rødt. Feigt av odderen å dette som om han var skutt, men unødvendig av Kippe (og han burde kunne forestilt seg at odderen ville gjøre mest mulig ut av det).
                                  -Godset hjemme. Albue i nikkeduell. Så vidt jeg erindrer, grei.
                                  -Viking borte. To kyniske, men ikke stygge, fellinger for å hindre kontringer, helt på slutten av kampen. Helt greit at han gjør det i den situasjonen, men kortene er jo krystallklare.
                                  -Stabæk i går. Billig, den første fellinga, selv om den likner på det som Kjølø fikk kort for i første. Det andre er hodeløst og totalt unødvendig.
                                  Lyn borte (cup?). Et soleklart gult kort. Det som imidlertid var svært så spesielt, var at han fikk kort etter at 4-dommeren grep inn. Jeg kan i farten ikke huske å ha sett denne varienten før. Ville det samme skjedd med en annen spiller en Kippe?

                                  Odd borte. Dytter Espen Ruud etter farlig spark. Ruud faller straks teatralsk til marken. Urutinert av Kippe, jævlig usportslig av Ruud, og svakt av dommeren. Selv faller Kippe aldri sammen på denne måten. Hvis alle slike dytter hadde resultert i rødt kort, ville det 3 utvisninger på 21 kamper vært vanlig.

                                  Start hjemme (tror jeg). Meget strengt gult kort.

                                  Viking borte. Begge kortene er korrekte. Kippe bør ikke klandres for det andre kortet som sannsynligvis reddet 1 poeng for LSK.

                                  Stabæk borte. Et soleklart feilaktig kort og ett greit kort (altså en feilprosent på 50 %).

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13271

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av heidar
                                    I perioden 1996 til 2007 har Skjerven dømt LSK i 26 kamper. 15 tap, 4 uavgjort og 7 seire. M.a.o. 57,7% tap, 15,4% uavgjort og 26,9% seire til LSK.

                                    I samme periode har de øvrige dommerne dømt LSK i 260 kamper. 74 tap, 67 uavgjort og 119 seire. M.a.o. 28,5% tap, 25,8% uavgjort og 45,8% seire til LSK."

                                    Ingen gode bevis selvfølgelig, bare fakta for å underbygge et argument.
                                    Sånn skal det klages! Jeg er helt sikker på at om man lagde statistikk på kort, dommere og motstandere så vil man raskt få frem et nokså skremmende bilde av tippeligaen. NFFs stadige forsikringer om upartiskhet og at dommere ikke lar seg påvirke av media er fullstendig ufundert.

                                    Kommentar

                                    • Mollari
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Dec 2003
                                      • 135

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av heidar
                                      Jeg sakser denne fra en viss Mollari på VGD, som har bedre tid til å regne enn meg for tiden:

                                      "At dommere generellt har noe imot LSK har jeg ingen tro på. At Tommy Skjerven misliker LSK sterkt er imidlertid ganske sikkert.

                                      I perioden 1996 til 2007 har Skjerven dømt LSK i 26 kamper. 15 tap, 4 uavgjort og 7 seire. M.a.o. 57,7% tap, 15,4% uavgjort og 26,9% seire til LSK.

                                      I samme periode har de øvrige dommerne dømt LSK i 260 kamper. 74 tap, 67 uavgjort og 119 seire. M.a.o. 28,5% tap, 25,8% uavgjort og 45,8% seire til LSK."



                                      Skal vel heller ikke være noen umulighet og finne tidligere dommerskandaler av Skjerven:

                                      Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!


                                      Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.


                                      Aalesund fikk med seg sårt tiltrengte poeng da de slo Lillestrøm 1-0 på hjemmebane.


                                      Ingen gode bevis selvfølgelig, bare fakta for å underbygge et argument. Jeg mener allikevel at en god dommer hadde valgt å gi Kippe en ekstra sjanse, siden han hadde fått gult kort kun minutter tidligere. Samtidig hadde en god dommer nøyd seg med gult kort til Riise for et øyeblikks frustrasjon. Utfallet av kampen på søndag, er at dommeren blir direkte avgjørende, og det mener jeg er trist. Skjønn er i mine øyne en mye viktigere kvalitet hos en god dommer, enn evnen til å følge regelboka til punkt og prikke uansett.
                                      Og denne har også brent seg inn i hjernebarken, og det var grunnen til at jeg begynte å regne på dette etter søndagens kamp:

                                      LILLESTRØM (Dagbladet): LSK- Molde 0-1. Se på beinstillingen til Andreas Lund i det øyeblikket dommer Tommy Skjerven blåser den avgjørende straffa til Molde. Skjerven måtte ha politieskorte ut av Lillestrøm etter denne, og flere andre omdiskuterte avgjørelser.
                                      http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7052

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Mollari
                                        Og denne har også brent seg inn i hjernebarken, og det var grunnen til at jeg begynte å regne på dette etter søndagens kamp:

                                        http://www.dagbladet.no/sport/1999/06/28/169410.html
                                        Men hvordan har du kommet frem til Skjerven-statistikken din? Har du gått gjennom hver enkelt kamp i perioden? Bare lurer, ettersom slike tall er interessante.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎