Hva Riise sa til dommeren.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • alvar
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Dec 2005
    • 100

    Hva Riise sa til dommeren.

    Leste rb idag å der sier riise at han sa til dommeren: er du helt fjern.
    Det jeg lurer på er da: kan dette virkelig være nok til å få rødt kort på toppnivå, tåler virkelig dommerene mere enn dette?
    Da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor Martin Andresen ikke får flere røde kort, det er iallefall ikke invitasjon til middag som kommer ut av kjeften hans sånn som han holder på når han er uenig i noe.
  • Zinke
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2006
    • 240

    #2
    Mulig dommere på toppnivå burde tåle litt mer en det, men jeg mener også at spillere på toppnivå burde lære å tenke litt lenger, og klare å kontrolere seg nok til å la være å åpne kjeften i det hele tatt. I alle fall ikke når de rett før har fått en utrolig unødvenig gult kort for å sparke bort ballen.
    Zinke

    Kommentar

    • alvar
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Dec 2005
      • 100

      #3
      jo da helt enig med deg.
      det var ikke ment som en unskyldning for riise, selvfølgelig veldig uproffisjonelt av han å åpne kjeften.
      Men jeg har hørt endel kommentarer før som er mye værre enn det riise sa.
      Forskjellen er vel så enkel som at riise spiller i gult/svart og de andre spiller i rødt og hvit/svart.

      Kommentar

      • KFL109
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1958

        #4
        Opprinnelig skrevet av alvar
        Leste rb idag å der sier riise at han sa til dommeren: er du helt fjern.
        Tipper at han blei felt på samme måte som Ijeh på Åråsen: Greide ikke å komme seg ut av situasjonen og viste tydelig at han ikke aksepterte det gule kortet (advarsel!) som kom. Kroppsspråket med tydelig sinne og banking med pekefinger'n mot tinningen er sannsynligvis like tungtveiende for dommerens vurdering som hva som eventuelt ble sagt.

        Dommeren kunne kanskje ha nøyd seg med ny advarsel - og rødt etter to gule. Da hadde Riise helt sikkert kunne spille onsdagens cupkamp. Kampen på Nadderud med endelig farvel til det lenge etterlengta seriegullet hadde fått et like meningsløst utfall.
        Vidar Evje

        Kommentar

        • Hoho
          -Engasupporter-
          Forumsadist
          • Oct 2006
          • 140

          #5
          Opprinnelig skrevet av Zinke
          Mulig dommere på toppnivå burde tåle litt mer en det, men jeg mener også at spillere på toppnivå burde lære å tenke litt lenger, og klare å kontrolere seg nok til å la være å åpne kjeften i det hele tatt. I alle fall ikke når de rett før har fått en utrolig unødvenig gult kort for å sparke bort ballen.
          Sånn ser jeg det også. At han fikk gult for å sparke bort ballen, og så ett til for kjeft. Men i avisa idag (rb.no) står det at han fikk direkte rødt og derfor kanskje må sone to kamper. Dersom han fikk direkte rødt er det noe jeg ikke helt har fått med meg som skjedde hvertfall....
          Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

          JA, det er det

          *Hoho er en skapfugl*

          Kommentar

          • Zinke
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Mar 2006
            • 240

            #6
            ja han fikk et gult og så direkte rødt. mulig veldig strengt av dommeren, som kunne gitt to gule istede, men som KFL109 sa så ville kampen ha endt likt.
            Uansett om en mener dommeren er fjern, så burde spilleren vite at dommeren sitter med all makt og derfor bare godta det, der og da. Ja det er irriterende at andre kan tøye grensene mer enn det en spiller i gult og svart tydeligvis kan, men å la den irritasjonen gå ut over resten av laget på den måten er altfor uprofesjonelt for en spiller på toppnivå.
            Zinke

            Kommentar

            • dennis
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 872

              #7
              Pratet med en kunde av meg på jobben i dag ,og det viste seg og være dommeroppservatøren på kampen i går(Jeg veit fra tidligere at han er det).
              Etter en liten prat , Jeg var jo veldig kritisk til dommerne mot Lsk i år da!!!
              kom det frem fra at BHR slang til dommeren: din jævla psykodommer og hestkuk.

              Om dette stemmer det er det kun 2 som veit...mulig flere av spillerne hørte det

              Kommentar

              • KFL109
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1958

                #8
                Opprinnelig skrevet av dennis
                BHR slang til dommeren: din jævla psykodommer og hestkuk.
                Med én negativ og én positiv karakteristikk burde Skjærven nøyd seg med et gult!
                Vidar Evje

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13271

                  #9
                  hestkuk!? Er BH nordlending da? Er vel som vanlig: Alle innefor hørevidde (dvs inntil 500 meter) vet NØYAKTIG hva som ble sagt, og dette rimer SELVFØLGELIG ikke med kamprapporten/BHs utsagn/Nordlies utsagn (stryk det som ikke passer). Samma søren, når BH peker mot hodet og vrir på hånda må jeg si at det mest av alt virker som saklig kritikk uten noe pikkerier involvert, noe skjerven var raskt til å verifisere ved å gi rødt.
                  .

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7048

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av KFL109
                    Kampen på Nadderud med endelig farvel til det lenge etterlengta seriegullet hadde fått et like meningsløst utfall.
                    Jeg er ikke så sikker på det. LSK skapte 1 1/2 sjanse (Occean, heading utafor) med ti mann på banen.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • KFL109
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1958

                      #11
                      trigz: Riise ville fortsatt vært utvist, men etter to gule i stedet for gult + direkte rødt.
                      Vidar Evje

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7048

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av KFL109
                        trigz: Riise ville fortsatt vært utvist, men etter to gule i stedet for gult + direkte rødt.
                        Å, sånn ja. Sorry, jeg misforsto visst det du hadde skrevet.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • dennis
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 872

                          #13
                          Trenger vel ikke å være nordlending for å slette dritt til en persom om hestkuk???

                          Kommentar

                          • alvar
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Dec 2005
                            • 100

                            #14
                            leste på tekst tv nå at dommer Svein Oddvar Moen hadde rapportert Martin Andresen til nøff for usportslig oppførsel, han ba asistentdommeren om å holde kjeft.
                            Skal bli spennende å se hva de gjør med det, men hva de gjør med det vet jeg jo: INGENTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                            Kommentar

                            • KanariGulFugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 454

                              #15
                              hva gjør vi om det er slik at Bjørn Helge kun sa; "er du fjern?" til dommeren, mens martin andresen skrek til dommeren i bergen "Hold kjeft!!" opp i trynet på han, og det blir så stor forskjell på straffene deres som det ser ut som det blir + kanskje om martine vifter litt ekstra med øyevippene og slenger en parfymedæsj i brevet hvor han skal be de trekke det gule kortet, og dette blir gjort?!!

                              Kommentar

                              • alvar
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Dec 2005
                                • 100

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av dennis
                                Pratet med en kunde av meg på jobben i dag ,og det viste seg og være dommeroppservatøren på kampen i går(Jeg veit fra tidligere at han er det).
                                Etter en liten prat , Jeg var jo veldig kritisk til dommerne mot Lsk i år da!!!
                                kom det frem fra at BHR slang til dommeren: din jævla psykodommer og hestkuk.

                                Om dette stemmer det er det kun 2 som veit...mulig flere av spillerne hørte det
                                Hvor har du dette fra, leste akkuratt på fxt hvor dommeroppservatøren benekter at dette har kommet fra hans munn og han sier også at han synes det er skremmende hvordan folk kan påstå at han har sagt det.
                                En annen ting som er kanskje ennå mere skremmende er at ha sier at dommeren igår gjorde en fantastisk match. det er virkelig skremmende.

                                Kommentar

                                • mr.sandass
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2005
                                  • 972

                                  #17
                                  Sikre kilder sier at riise kalte dommeren et pikktryne.
                                  www.ultrasfeltc.net

                                  Kommentar

                                  • Sjuuur
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Aug 2007
                                    • 19

                                    #18
                                    Det er ganske sykt alt vi får mot oss, ser ut som dommerene hvet godt hvem kippe er for å si det sånn! Lsk burde egentlig ta dette opp nesten med forbundet!

                                    Kommentar

                                    • McGuffy
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 5096

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av dennis
                                      Pratet med en kunde av meg på jobben i dag ,og det viste seg og være dommeroppservatøren på kampen i går(Jeg veit fra tidligere at han er det).
                                      Etter en liten prat , Jeg var jo veldig kritisk til dommerne mot Lsk i år da!!!
                                      kom det frem fra at BHR slang til dommeren: din jævla psykodommer og hestkuk.

                                      Om dette stemmer det er det kun 2 som veit...mulig flere av spillerne hørte det

                                      Opprinnelig skrevet av FXT.no
                                      Mandag hevdes det på et nettsted for Lillestrøm-supportere at dommerobservatøren skal ha sagt at Riise slang «jævla psykodommer og hestkuk» til mannen i svart. Påstanden tilbakevises kontant.

                                      - De ordene har aldri kommet ut av min munn, og det er skremmende at noe kan påstå noe slikt, sier Kvam til Nettavisen

                                      Vet ikke hva man skal tro, men det er nærliggende og anta at noen har litt livlig fantasi?

                                      Kommentar

                                      • alvar
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Dec 2005
                                        • 100

                                        #20
                                        sikkre kilder, kan du ikke heller be din kilde om å stå fram med det istedenfor å bare komme med anonyme utalelser.
                                        Til det kommer noe fra personer som tør å stå fra velger jeg å tro på hovedpersonen selv: Bjørn Helge Riise

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎