Sundgots hands i semifinalen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rEPPA
    *****istrator
    • Nov 2003
    • 3930

    Sundgots hands i semifinalen

    Opprinnelig spørsmål fra rEPPA:

    Er det noen som vet når den spilles?
    Last edited by RoyVaadal; 27.09.2007, 14:18. Begrunnelse: folk klarer ikke å holde seg til tema.
    www.kfl.no/debatt
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    #2
    11. november



    Vanligvis begynner den kl 13.15. Skulle ønske den ble spilt lørdag.

    Vi skal altså møte ett 1. divisjonslag og mange har gratulert oss med seieren allerede.

    Denne kampen er uansett utilgivelig å tape. Det viktigste vi gjør for å unngå det er at vi aldri ALDRI faller ned på dems eget tempo. Kjører vi tempo skal vi klare å vinne denne kampen. Men det må løpes, kjempes, konsentreres og scores mål før spillerne kan juble. Det er mulig det er dumt av meg å si det, men det vil være utilgivelig å ikke vinne denne kampen, nesten uansett.
    Last edited by KFL41; 26.09.2007, 20:42.

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      #3
      Husker jeg feil eller ville Nordlie ha Skarsfjord som assistenttrener for oss? Rune Skarsfjord er trener for FK Haugesund.

      Men jeg er selvsagt glad for Bakkemoe..... :-)

      Kommentar

      • lier_fugl
        Medlem
        Møteplager
        • Jun 2006
        • 98

        #4
        Gleder meg helt sykt til Finalen, finale telt på forhånd og alt mulig!

        Desverre fikk jeg ikke tatt turen til åråsen i dag, bor en time unna åråsen og skaffet meg rett og slett ikke skyss i dag så det rakk jeg ikke
        Til gjengjeld skal jeg, som jeg pleier, komme meg på alle de kampene som er igjen, så sant jeg har muligheten, og synge til jeg spytter blod!

        Hvis jeg får lov av tullebukk da
        Evig og for alltid.

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          #5
          Opprinnelig skrevet av lier_fugl
          Gleder meg helt sykt til Finalen, finale telt på forhånd og alt mulig!

          Desverre fikk jeg ikke tatt turen til åråsen i dag, bor en time unna åråsen og skaffet meg rett og slett ikke skyss i dag så det rakk jeg ikke
          Til gjengjeld skal jeg, som jeg pleier, komme meg på alle de kampene som er igjen, så sant jeg har muligheten, og synge til jeg spytter blod!

          Hvis jeg får lov av tullebukk da
          Bare og komme Fugla trenger deg resten av sesongen,roet meg ned litt nå var bare så jævlig skuffa over at bare litt over 6500 gadd å se på Fugla denne magiske aftenen. Takk til alle som var der ,sender en takk til alle sofa sittere også for at dere satt hjemme og kryssa fingra for Lsk seier ,det hjalp. God Natt til alle som får sove .

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #6
            Du får se det positive i det Tullebukk. Det blir ofte bedre trøkk i fansen når de er litt færre og mesteparten består av die hard fans og ikke så mange "turister". Men for all del. Full stadion er å foretrekke.

            Kommentar

            • Canaria
              Medlem
              Møteplager
              • Sep 2004
              • 73

              #7
              Opprinnelig skrevet av KFL41
              Husker jeg feil eller ville Nordlie ha Skarsfjord som assistenttrener for oss? Rune Skarsfjord er trener for FK Haugesund.
              Stemmer det.
              "Haugesund-trener og tidligere Skjetten-spiller Rune Skarsfjord takket nei til LSKs forespørsel om å bli Tom Nordlies assistent-trener."
              http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2423541.ece


              Kommentar

              • viking-fk
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Aug 2007
                • 14

                #8
                humor i haugesund

                på fk haugesund sin hjemme side står det Ullevåll!!!!!!!
                første mål kom etter10 minutter av blah blah
                vi kommer tilbake med et fyldig rferat så snart vi blir edru

                Kommentar

                • KanariGulFugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 454

                  #9
                  hehehe... "eie hovedstaden" heheheheheheeeeee.. gleder meg til å se det

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7055

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av KanariGulFugl
                    hehehe... "eie hovedstaden" heheheheheheeeeee.. gleder meg til å se det
                    De får jo hele Oslo for seg selv på lørdagen, da. Vi har vel cupfinaleoppladninga i Lillestrøm, som sist?
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1224

                      #11
                      Når jeg var på vei inn på stadion i går tenkte jeg. Haugesund kan det ble noen bra finale da? I ettertid skjønner jeg at det kan bli en herlig finale på alle måter. Hele Haugesund på plass i Oslo, hele Lillestrøm og tusenvis av tv seere som benker seg for å se underdogs FKH gi Norges mest usympatiske gjeng bank. Jeg gleder meg!
                      Mandag 12. november blir enten en dag du kan kose deg vilt å peke nese til resten av Norge, eller så blir det en dag 100 ganger verre enn 31 juli 2007.

                      Kommentar

                      • Rubinho
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2005
                        • 1501

                        #12
                        Dæhlie i VG mener altså at Sungodt skal sitte på tribunen under cup finalen...hva er det med media norge??

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7055

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Rubinho
                          Dæhlie i VG mener altså at Sungodt skal sitte på tribunen under cup finalen...hva er det med media norge??
                          Truls Dæhlis utbrudd i dagens VG er noe av det minst seriøse jeg noen gang kan huske å ha lest i en avis, noe sted. Dessverre kjøpte jeg blekka, for å lese litt om kampen. Klok av skade burde jeg skjønt at alt ville handle om handsen, og ikke et ord ville bli sagt om kampen. Nå har jeg lært. Aldri mer VG.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • KanariGulFugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 454

                            #14
                            De har sikkert mistanke om at kona er utro og nettopp funnet ut at livet dems suger eller noe! dermed tenker de antakeligvis bare på det negative og ønsker i hjertet sitt at alle andre skal ha det værre enn dem selv!! men beklager, det klarer de ikke!

                            Kommentar

                            • Dole
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 1555

                              #15
                              Jeg tror faktisk ikke kun det er media det er noe feil med. Såvidt jeg kan se får Sundgot unison støtte her på forumet for sin handling . Argumentasjon om at det er greit å jukse på denne måten fordi vi selv har vært utsatt for mye urettferdig behandling går igjen i mange av innleggene.

                              Om man tar av seg de gul-sorte brillene vil man oppdage at folk flest har lite sympati for en slik handling som Sundgot utførte. Det er ikke kun TV2, Nettavisen og VG som nevner ordet "juks" i sitt referat fra kampen. Også mannen i gata (deriblant flere av mine kollegaer) synes en slik handling er usportslig.

                              Vi blir ikke akkurat oppfattet som det mest sympatiske laget i landet. Og en slik hendelse er neppe egnet til å bedre imaget. I gledesrusen over å ha kommet til Cupfinalen, synes jeg derfor det er verdt å tenke over om vi virkelig ønsker å fremstå som forsvarere av slike handlinger. Er spillere som bevisst jukser gode rollemodeller for yngre spillere? Og hva synes våre sponsorer om å bruke store beløp på en klubb som blir profilert som både sutrete og som juksemakere?

                              Det er mulig det er "alle andre" det er noe feil med. Men til syvende og sist bør vi også se litt nærmere på våre egne holdninger og handlinger.

                              Kommentar

                              • Rovfugl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 3672

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Dole
                                Jeg tror faktisk ikke kun det er media det er noe feil med. Såvidt jeg kan se får Sundgot unison støtte her på forumet for sin handling . Argumentasjon om at det er greit å jukse på denne måten fordi vi selv har vært utsatt for mye urettferdig behandling går igjen i mange av innleggene.

                                Om man tar av seg de gul-sorte brillene vil man oppdage at folk flest har lite sympati for en slik handling som Sundgot utførte. Det er ikke kun TV2, Nettavisen og VG som nevner ordet "juks" i sitt referat fra kampen. Også mannen i gata (deriblant flere av mine kollegaer) synes en slik handling er usportslig.

                                Vi blir ikke akkurat oppfattet som det mest sympatiske laget i landet. Og en slik hendelse er neppe egnet til å bedre imaget. I gledesrusen over å ha kommet til Cupfinalen, synes jeg derfor det er verdt å tenke over om vi virkelig ønsker å fremstå som forsvarere av slike handlinger. Er spillere som bevisst jukser gode rollemodeller for yngre spillere? Og hva synes våre sponsorer om å bruke store beløp på en klubb som blir profilert som både sutrete og som juksemakere?

                                Det er mulig det er "alle andre" det er noe feil med. Men til syvende og sist bør vi også se litt nærmere på våre egne holdninger og handlinger.
                                hadde det ikke vært for at media har oppslag over hele fuckings verden i dag hvor det står at vi jukset oss til finale så hadde folk vært av en annen oppfatning , da hadde folk sagt at det var en hands og burde var avblåst , men dommer så det ikke og LSK var såpass bedre at det vel egentlig ikke fikk noe utslag! det hadde folk trolig sakt og tenkt, men når alle media går ute med overskrifter av typen " jukset seg til finale" så blir det en sannhet, hadde media tatt dette for hva det EGENTLIG var så hadde folk ikke brydd seg så mye , men media lager mere ut av dette enn det egentlig er, media "produserer" "sannheter" for det er slik.... sier du en løgn nok mange ganger så blir det en sannhet hos folk!
                                DØ FOR FUGLA!!!
                                http://www.fluefiskebloggen.no
                                LSK er min religion
                                Ujah er min gud

                                Kommentar

                                • frua
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Nov 2005
                                  • 151

                                  #17
                                  Ja, det er usportslig å handse - men skulle han virkelig løpt bort til dommern og fortalt at "jeg handset, så du må annulere målet"????!!!! Og som Arild S. selv sier; "skulle vi ha sagt i fra om alle feil idømte frispark, holding i trøyer og offsides"?.....
                                  Sier som Tom Nordli jeg; Ok, da vant vi 1-0!! Hadde vinni over Stabæk uansett, så tent som gutta, ledera, fansen og hele Åråsen var i går!!!
                                  Gleder meg til Ullevål, forberedelser, cupfinaletelt, kniving om billetter og hele pakka!!!!!

                                  Kommentar

                                  • Henrik
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2006
                                    • 2110

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                    hadde det ikke vært for at media har oppslag over hele fuckings verden i dag hvor det står at vi jukset oss til finale så hadde folk vært av en annen oppfatning , da hadde folk sagt at det var en hands og burde var avblåst , men dommer så det ikke og LSK var såpass bedre at det vel egentlig ikke fikk noe utslag! det hadde folk trolig sakt og tenkt, men når alle media går ute med overskrifter av typen " jukset seg til finale" så blir det en sannhet, hadde media tatt dette for hva det EGENTLIG var så hadde folk ikke brydd seg så mye , men media lager mere ut av dette enn det egentlig er, media "produserer" "sannheter" for det er slik.... sier du en løgn nok mange ganger så blir det en sannhet hos folk!
                                    Hva mener du det EGENTLIG er? Det var jo en hands, som resulterte i målsjangsen som ga oss 2-0. Det er naivt og tro at mål ikke preger fotballkamper. LSK var klart best i går, hadde vi vunnet uten det målet? Jeg tror det, men kan ikke vite det. Hadde Arild S tatt en "Økland" hadde vi fremstått som utrolig sympatiske og kanskje fått snudd litt av den trenden med negativt fokus og gule/røde kort vi er inne i. Når det er sagt tror heller ikke jeg at det er mange i TL som ville sagt fra om at det var en hands.

                                    Det jeg er mest bekymret over er dog hva sponsorene mener om det negative fokuset vi har på oss. De sponser oss fordi de håper at det er lønnsomt, med et slikt rykte er det ikke gitt at vi er like attraktive når kontrakter skal reforhandles. Mindre penger fører til mindre sportslig satsning etc etc.

                                    Nei, jeg er enig i at vi har fått mye tyn fra media, ufortjent mye. Men vi har ikke akurat vært engler, og vi burde kanskje ta en liten titt i speilet før vi gikk ut og la skylden på alle andre enn oss selv...

                                    Kommentar

                                    • Rovfugl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 3672

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                                      Hva mener du det EGENTLIG er? Det var jo en hands, som resulterte i målsjangsen som ga oss 2-0. Det er naivt og tro at mål ikke preger fotballkamper. LSK var klart best i går, hadde vi vunnet uten det målet? Jeg tror det, men kan ikke vite det. Hadde Arild S tatt en "Økland" hadde vi fremstått som utrolig sympatiske og kanskje fått snudd litt av den trenden med negativt fokus og gule/røde kort vi er inne i. Når det er sagt tror heller ikke jeg at det er mange i TL som ville sagt fra om at det var en hands.

                                      Det jeg er mest bekymret over er dog hva sponsorene mener om det negative fokuset vi har på oss. De sponser oss fordi de håper at det er lønnsomt, med et slikt rykte er det ikke gitt at vi er like attraktive når kontrakter skal reforhandles. Mindre penger fører til mindre sportslig satsning etc etc.

                                      Nei, jeg er enig i at vi har fått mye tyn fra media, ufortjent mye. Men vi har ikke akurat vært engler, og vi burde kanskje ta en liten titt i speilet før vi gikk ut og la skylden på alle andre enn oss selv...
                                      det jeg mener er: hadde ikke medie slått opp dette STORT som juks og fanteri hadde folk sett på dette som en "vanlig " hands som desverre dommeren ikke så, men når media går så hardt ut med "Jukset seg til finale" "typisk LSK" etc etc så blir det faktisk til at det er også den oppfatningen den vanlige mannen i gata får!
                                      DØ FOR FUGLA!!!
                                      http://www.fluefiskebloggen.no
                                      LSK er min religion
                                      Ujah er min gud

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7055

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Dole
                                        Det er mulig det er "alle andre" det er noe feil med. Men til syvende og sist bør vi også se litt nærmere på våre egne holdninger og handlinger.
                                        Det eneste problemet jeg har med handsen i går er hykleriet som oppstår rundt det. For å sette det på spissen: Arild Sundgot er den mest ærlige parten her, fordi han innrømmer at han gjorde en uærlig ting.

                                        At resten av fotballnorge står med pekefingeren, samtidig som de vet at de selv ville gjort akkurat det samme i den samme situasjonen, og vet at det flerfoldige ganger, i en hver tippeligakamp, fuskes og handles bevisst i strid med regelverket. Det er nok å se hva som skjer på hvert bidige hjørnespark i Tippeligaen, både av LSK-spillere og absolutt alle andre lag.
                                        Som påpekt av mange andre her ble vi selv, i går, snytt for straffespark da Pontus Segerstrøm forbrøt seg på det groveste mot regelverket ved å hindre Frode Kippe ulovlig på et hjørnespark. Det vi leser i avisene i dag bunner derfor i hykleri, og kommer fra det skinnhelligste av det skinnhellige innenfor norsk fotball og deres apostler i tabloidmedia.

                                        Sundgot har ikke gjort noe andre ikke ville gjort (ville Pall Gunnarson ha sagt fra til dommeren? Man må ha drukket maling for å kunne innbille seg at han ville gjort det), og Mike Kjølø kan derfor klappe godt og grundig igjen. Han var selv skyldig i grovt juks da han dyttet Arild Sundgot inn i Jon Knudsen på søndag, og gjennom det sørget for at vår scoring ble avblåst for angrep på keeper.

                                        Jeg liker ikke at LSK-spillere jukser, men så lenge 100% av alle topplag i hele verden også gjør det, er jeg heller ikke så naiv at jeg mener LSK skal være det eneste laget som følger reglene til punkt og prikke. Hadde vi gjort det, ville vi spilt i 4. divisjon om få år.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎