Karakterbok 20/07, LSK-Stabæk (cup) 26.9.07

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7048

    Karakterbok 20/07, LSK-Stabæk (cup) 26.9.07

    Å, for en herlig dag! Hevn etter sist søndag, en kjempemessig første omgang, en kontrollert andreomgang, Stabæk får seg et meget velfortjent handsmål i trynet og Kanarifansen leverer årsbeste og vel så det. Ullevål, Ullevål, vi er berømte Lillestrøm som skal til Ullevål!

    Karakterboka, fortsatt med en mild hangover, men mer blidspent enn på lenge:
    Otto Fredrikson – 7 – Tar seg av de mulighetene Stabæk får. Nannskogs gode heading fra Alanzinhos innlegg, Fall Gunnarsons to dårlige avslutninger, Alanzinhos knallskudd fra 16 meter. Setter kjapt og godt i gang, virker solid som bly og pålitelig som banken. Hvem f er Heinz Müller?!
    Anders Rambekk – 5 – Har spilt bra de siste ukene, også i de siste to seriekampene vi har tapt. Gjør det enkelt og effektivt, og spiller på det trygge. Rygget vel langt da Alanzinho fikk slå inn til Nannskog. God kamp av Anders.
    PSA – 5 – Blir blindsidet av Nannskogs tversoverløp i første omgang. Ellers viktig opp i beina på Tchoyi de mange gangene han avanserte, og kontant stopperspill mot etterhvert sure Veigar Fall Gunnarson.
    Frode Kippe – 7 – Hvilken revansj for Frode! Starter angrepsbygen vår fra start ved å heade i stanga. Blir snytt for en kjempestraffe etter at Segerstrøm bruker ham som klatrestativ. Bakover: Total kontroll på Nannskog, smart og godt stopperspill uten å måtte ty til de kraftigste taklingene. Ett nervøst øyeblikk ute på flanken mot Tchoyi i andre omgang, men han traff gudskjelov ballen. Flott kamp av Kippe, fortsett sånn!
    Marius Johnsen – 6 – Begynte faktisk litt svakt, ved å somle med ballen i beina ved to anledninger tidlig i kampen. Men spilte seg opp og viste at han holder meget høy klasse. Viser også frem en veldig god innleggsfot utover i kampen. Full kontroll bakover, og kryss i margen for en glimrende skjermejobb mot Nannskog på denne blindsideløp bak midtforsvaret i første omgang. Det var viktig!
    Bjørn Helge Riise – 7 – Hevn! Hevn! Hevn! sto på agendaen i går for BHR, som gjorde en helt fantastisk arbeidsinnsats. Tredje sist på ballen ved 2-0, glimrende frispilling av Myklebust midtveis i første omgang. I andre omgang en imponerende defensiv innsats, der BHR løper som ei piska bikkje og stenger av rom. Kjempeinnsats, denne gangen også synlige, konstruktive bidrag, og tilbake der han skal være.
    Espen Søgård – 7 – Monsterkamp av vår Espen. Legger alltid ned mange kilometer i løpet av en kamp, men det føltes som om han løp en mil ekstra i dag. Frigjorde plass og tid for BHR og Brenne på ballen, og krylte Fall Gunnarson i fosterposisjon.
    BB Simen Brenne – 8 – Endelig kom Simen med offensivt også. Nydelig plassert, lynraskt avlevert scoring. Kom fremover i lange kliv og brukte ballen fornuftig. Glimrende defensiv jobb, som alltid, og endelig kom han til syne for alvor i vårt offensive spill også. Banens overlegent beste spiller, og vi må bare håpe Simen fortsetter i dette sporet.
    Magnus Myklebust – 5 – Flott en-touchpasning til Sundgot på 2-0. Massevis av initiativer, men blir ofte litt bortgjemt der ute på vingen. Farta hans tvang Stabæk til å legge seg lenger bakpå i seg selv. Hadde nesten kjempeflaks etter 13 minutter, da hans innlegg ble til en farlig avslutning som Knudsen hadde full hyre med å holde ute.
    Arild Sundgot – 6 – Kynisk…og om vi skal være klinkende ærlige, usportslig hands før 2-0. Men det driter jeg i når vi møter Stabæk. God på huet, det er han alltid. Viste også gode avslutteregenskaper ved 2-0, et kjapt, godt plassert skudd nede i hjørnet.
    Olivier Occean – 7 – Manglet bare målet. Legger igjen og fordeler ballen bedre og bedre, synes jeg, og har fått en ny dimensjon ved spillet sitt i et mye smartere bevegelsesmønster. Jobber som en slave bakover på banen også, og gjorde en veldig god kamp i går.

    ->Pål Strand: Innpå for å tilføre friske bein og ro med ballen da Stabæk satset remmer og tøy det siste kvarteret. Rutinert og godt innhopp av Pål, som jeg fortsatt vil ha med videre.

    Kanarifansen – 9 – For en stemning! På en dag med 6700 tilskuere ljoma det verre enn på Wembley, spesielt i første omgang. Andre omgang hårfint daffere, og dermed ryker faktisk tieren. Første omgang er kanskje det aller råeste jeg har hørt av norske supportere, noen gang. Enormt!

    Ballgutta - 10 - Herlig rutinert gå-sakte aksjon utover i andre omgang. Nydelig!
    Last edited by trigz; 27.09.2007, 09:40. Begrunnelse: MagnetMagne har evig rett, ballguttene må kommenteres
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • MagnetMagne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 446

    #2
    Jeg savner karakter på de ufattelig rutinerte ballguttene i går! Var så deilig å se dem kaste en ball utpå banen i samme øyeblikk som Otto hentet sin egen. Ikke bare en, men flere ganger! I tillegg sender jeg en stor "big-up" til ballgutten som dro på seg Fall Gunnarsons vrede da han ga stor F i å gi ham en ny ball da islendingen ønsket å ta et raskt innkast.

    En soleklar 10'er fra meg
    Snart neste hælj.....

    Always Hardcore
    TS05

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7048

      #3
      Ønsket ditt er oppfylt. En rein glipp fra min side. :twisted:
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • sparwasser
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3185

        #4
        Opprinnelig skrevet av MagnetMagne
        Jeg savner karakter på de ufattelig rutinerte ballguttene i går! Var så deilig å se dem kaste en ball utpå banen i samme øyeblikk som Otto hentet sin egen. Ikke bare en, men flere ganger! I tillegg sender jeg en stor "big-up" til ballgutten som dro på seg Fall Gunnarsons vrede da han ga stor F i å gi ham en ny ball da islendingen ønsket å ta et raskt innkast.

        En soleklar 10'er fra meg
        Og de gutta kom i fra Kløfta IL ?

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          #5
          Opprinnelig skrevet av trigz

          Kanarifansen – 9 – For en stemning! På en dag med 6700 tilskuere ljoma det verre enn på Wembley, spesielt i første omgang. Andre omgang hårfint daffere, og dermed ryker faktisk tieren. Første omgang er kanskje det aller råeste jeg har hørt av norske supportere, noen gang. Enormt!
          Måten kanarifansen avslutta kampen på i går ga meg gåsehud. Helt enormt.
          Jeg begynte faa'n meg å grine av glede.

          Kommentar

          • vollafugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2006
            • 978

            #6
            Her var det mye å være enig i.

            På plussiden synes jeg faktisk at Brenne snuser på 9`ern (men så er jo jeg glad i ham, jeg da). På minussiden synes jeg at Occean får nøye seg med en 6`er. At han ikke spilte ballen til Myklebust i førsteomgang, er bare helt utrolig. Kan han ikke offside-reglene?

            Ellers enig i at stemningen særlig i første omgang var årsbeste. Og så er jeg utrolig glad for at Riise og Kippe reiste kjærringa, og ikke minst at Kippe får spille finalen!

            Synes også at Hauge fortjener ros for at han ikke har blitt smittet av den samme "kortsyken" som har rammet mange andre dommere i årets eliteserie. Han gjorde to feil; målet til Arild skulle vært annullert, og Gunnarson skulle vært utvist. Ellers god.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3376

              #7
              Synes PSA og Rambekk godt kunne komme opp på hver sin 6'er. God kontroll bak der.

              Ellers som vanlig en god evaluering.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎