Bortesupportere/Brannsupportere på Martins i fremtiden?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kølla Riisa
    Seniormedlem
    • Jun 2004
    • 1021

    Bortesupportere/Brannsupportere på Martins i fremtiden?

    Jeg vill bare poengtere at jeg hadde tenkt til å starte denne tråden uansett resultat idag.

    Før kampen idag var det mange drita og slitsomme bergensere på Martins.
    Personlig synes jeg ikke det er en optimal oppladning å høre en idiot fra Fyllingen synge: "Hater Lillestrøm SK" sånn ca 20 ganger på 1 time.

    Forsetter med "sånn klapper og Sundgot" og "skal knuse trommen".

    Synes det blir så falskt og synge hater Bergen by mot folk du sto og skålet med på puben for 2 timer siden.

    Synes det er på tide med en ordentlig diskusjon om vi ønsker bortesupportere på Martins, spesielt bergensere.
  • morten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2156

    #2
    Jeg synes bergenserne bør holde seg i sin egen by permanent.Byen er oppskrytt!
    Badekar
    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

    Kommentar

    • Jan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2007
      • 386

      #3
      Skjønner ikke problemet ditt jeg. Syntes det er kult med andre supportere på Martins så lenge de oppfører seg. Litt uskyldig synging har jo ikke noe å si. Setter bare stemningen før kampen...

      Kommentar

      • Arind
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2006
        • 459

        #4
        Nå vil jeg tror at Martinsen er ute etter å tjene mest mulig penger uansett, men jeg har vært av den oppfatningen at Martins var LSK-puben....da har ikke borte-supportere noe der å gjøre. .....eller har jeg misforstått her?? Vi vil jo aldri akseptere at klanen invaderer pøbben lissom.....
        Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

        Kommentar

        • Kølla Riisa
          Seniormedlem
          • Jun 2004
          • 1021

          #5
          Poenget mitt var som jeg skrev at i mine øyne blir det ikke veldig god stemning av å høre Hater Lillestrøm SK 20 ganger før matchen begynner.

          Nå skal det sies at jeg ikke føler dette har vært et stort problem tidligere i år.

          Kommentar

          • Eikrem
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Jun 2004
            • 119

            #6
            synes det var en utrolig nedtur å komme på martins å bli møtt av 200 bergensere og 30 lsk folk

            Kommentar

            • Franken
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 1036

              #7
              Jeg synes det var veldig hyggelig Bergen, da vi var på fotballpuben. Trivelig å prate litt skjit før kampene med borte-/hjemmesupportere. For meg er det en del av sjarmen ved å være supporter. Og om en skal inviteres inn hos andre, må vel vi invitere de også....
              Fra Baillsund

              Kommentar

              • Ranakanaris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 487

                #8
                Så lenge det ikke blir bråk, så er det ikke noe problem. Verre er vel etter kampen.

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #9
                  Gjør oppmerksom på at dette ikke er noe jeg skriver i frustrasjon over dagens tap, det er noe jeg har hatt lyst til å skrive lenge:

                  Jeg personlig synes forholdet mellom LSK- og Brann-supporterne er kvalmt. Jeg blir fysisk dårlig av å komme til Fotballpuben i Bergen og se LSK-supportere som synger Brann-sanger og omvendt. Det samme gjelder på Martins før hjemmekampene. I dag holdt jeg meg unna Martins nettopp fordi jeg blir dårlig av kosinga med Brann-supporterne. Det er direkte flaut at vi skal bli pissa på av bergensera på vår egen pub, og attpåtil kommer den jævla kosinga med bergensera.

                  Brann er en møkkaklubb, Bergen er et møkkasted og bergensere er et folkeslag fra helvete.

                  Nei til kosing med en av våre største rivaler!

                  Kommentar

                  • KanariEngel
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Jun 2006
                    • 154

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Franken
                    Jeg synes det var veldig hyggelig Bergen, da vi var på fotballpuben. Trivelig å prate litt skjit før kampene med borte-/hjemmesupportere. For meg er det en del av sjarmen ved å være supporter. Og om en skal inviteres inn hos andre, må vel vi invitere de også....
                    Ekke det samme å sitte på scotsman lixxom.

                    Dette er en av tingene jeg er stolt av med KFL, vi klarer å feste med andre uten å ty til vold. Fansen er godt likt i hele fotballnorge.

                    Klubbene i nærheten er logisk nok unntakene.
                    Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

                    Kommentar

                    • CFD
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2319

                      #11
                      Jeg er delvis enig, det var forferdlig mange brannsupportere på Martins idag, det var nesten som å være hjemme på Fotballpuben (stampuben til Brann). Det ble litt for mye i kveld og det var jo helt håpløst fullt! Det var ikke unormalt å bruke 10minutter for å få en pils å leske seg med før kampen.. Og det å bli overdøvet på sin egen pub var ikke noe morsomt.
                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                      Kommentar

                      • Kølla Riisa
                        Seniormedlem
                        • Jun 2004
                        • 1021

                        #12
                        En ting er å bli overdøvet på egen pub, der må vi selv ta oss i nakken. LSK supportere synes jeg har blitt dårlig på pub, mend et er en annen sak.

                        Mitt hovedpoeng er at jeg ikke synes det er en koselig/hyggelig/kul(fyll inn det som passer) opplading at 30 bergensere står og skriker hater Lillestrøm SK.

                        Null respekt, ingen humor, bare selvskrytende piss fra gjengen fra vest.

                        Vennligst fortell meg hva som er så veldig kult med det for det forstår jeg virkelig ikke.

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          #13
                          Idag var det rett og slett kjipt på Martins før kamp. Når jeg kom inn kl 14:30 så var det minimum 90% rødt der og sånt vil jeg ike ha på vår pub. Vi ble til tider pissa på og omtrent ett hvert forsøk på å starte en sang ble totalt overkjørt av den der forbanna gullet skal hem sangen gang på gang inne på martins.

                          Nei til ekkle bergensere på Martins før kamp.
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • Krissern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1017

                            #14
                            Noen andre enn meg som så at brann supporterene satt flaggene sine i gjærdet utafor martins? Utenfor martins var delt i 2, største delen var bann supportere, og minste var lsk supportere, da jeg gikk forbi blei en brannsupporter kasta på hodet ut, mens en annen fyllik sang hater lillestrøm! Jeg syns det blir for dumt at de overtar puben på den måten, greit at de kommer hit, men ikke oppføre seg som om de eier stedet!

                            Kommentar

                            • KanariEngel
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Jun 2006
                              • 154

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Krisser`n
                              Noen andre enn meg som så at brann supporterene satt flaggene sine i gjærdet utafor martins?
                              Er det forbudt å sette flagget sitt i gjerdet? Tviler på at noen bergensere hadde reagert om vi hadde gjort det samme på foppal'n.
                              Akkurat som vi aldri har sunget hater hater hater bergen by på fotballpuben, eller RRRR sangen....

                              Slutt å vær så sippete.
                              Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

                              Kommentar

                              • CFD
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2319

                                #16
                                Slike ting er jo vanskelig å regulere. Det er hyggelig med bortesupportere på Martins når de kun er der for ha lage god stemning ,men når de begynner med "Sånn demper Sundgot , Sundgot demper sånn" og "hater lillestrøm SK" så ville jeg definitivt vurdert det neste gang.. Jeg har gått rundt med LSK effekter og nesten blitt overfalt på fotballpuben.. Heldigvis så har alle vært så fulle med trege reflekser at man klarer å komme seg unna.
                                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                Kommentar

                                • rulfi
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2007
                                  • 982

                                  #17
                                  Er vel også mulig og se ann laget som kommer litt også vel? Aalesund var jo der og det skapte jo ingen problemer. At de synger ut oss med sine sanger om sitt lag skaper jo bare stemning og viser at vi er dårlig på pub.

                                  Derimot når Brann, Lyn, søpla i hvertfall kommer så kan det jo være lurt og si de får finne seg en annen pub. Dette er jo supportere som ikke liker det andre laget og det kan fort oppstå litt bråk og dårlig stemning. At de eventuelt er flere enn oss sier vel heller mer om vårt eget oppmøte kanskje?

                                  Kommentar

                                  • Niern
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Jan 2007
                                    • 73

                                    #18
                                    Ser ikke akkurat at vi "inntar" Bohemen før vi skal spelle mot Idrettsforeningen neste uke.. Men på den andre siden, det er ikke mange steder i Lillestrøm man kan ta seg en øl før matchen.
                                    "Det finnes ikke dårlige klær. Bare dårlige kampdatoer."

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      #19
                                      Bortesupportere bør være velkomne på Martins

                                      Stort sett synes jeg bortesupportere bidrar til å heve stemningen på Martins. Det er sikkert greit for de som driver stedet at noen kommer på besøk også. De bør selvsagt oppføre seg bra, og mitt inntrykk fra tidligere er at de stort sett gjør det. Hvis folk klager på at det er for mye bortesupportere på Martins, så sier jeg bare en ting: Ta med venner, kom tidligere og drikk øl!

                                      Det hadde vel heller ikke vært så trivelig om vi skulle bli nektet adgang på Fotballpuben i Bergen eller på Onkel Blaa? Skulle likt å se KFL måtte ty til McDonalds på Bekkestua som møteplass før match.

                                      Det eneste unntaket bør kanskje være Peacock i Tromsø. Det er et bedritent høl hvor vi godt kan nektes inngang. Mørkt, stygt, lukter vondt, stygt klientell og dyrt. Klart dårligst av samtlige utesteder (20+) i Tromsø undertegnede sjanglet innom 16.-18. mai i år.
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • Canário
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1471

                                        #20
                                        Gjennom årene har vel Kanarifansen (i hvert fall stort sett) blitt tatt godt imot på Fotballpuben - å dele fotballopplevelser, synge "ilag" pubsanger og spanderer pils o.l er for meg bra-bra fotballkultur. "Forbrødring" før match - 90 minutter hat på banen. Synes vi skal ta være på denne "tradisjonen", selv om jeg kan se at det kunne bli litt for mye av det "gode" Martins i dag.

                                        Synes det er et veldig drastisk skritt å ta i bruk et allment forbud mot bortesupportere. På bortekamper i à la Stavanger og Bergen synes jeg dette er - satt litt på spissen - halve kampen. Når man ser for eksempel hvor godt Aalesund-supporterne tar imot oss, synes jeg det ville vært synd om ikke de tilsvarende fikk komme inn på Martins. Hvis man får ordnet raskt opp i enkeltsituasjoner med god kommunikasjonen med dørvakter og personale, er vel mye gjort.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎