Mål for utvikling av tribunelivet i 2008

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • e.d
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 688

    Mål for utvikling av tribunelivet i 2008

    Hva skal vi satse på for å utvikle tribunekulturen videre i Kanarifansen i 2008? Jeg mener måla må være å utvikle visuell støtte og mentalitet, og å innføre nye fengende sanger:

    1. visuell støtte.
    Vi kan bli mye bedre på visuell støtte. dette gjelder både tifo og flagging. Håper vi får en god del flere flagg år. Og tifo er satsningsområde og det skal bli spennende å se resultatet av dette.

    2. Synging
    Vi trenger å innføre flere nye fengende og enkle sanger i løpet av året. Er ingenting som er bedre for synginga enn det. Samtidig med at vi må fortsette med de gode gamle LSK klassikerne.

    3. mentalitet
    mentalitet = å vise støtte. det kan være:
    ha tilstedeværelse og innlevelse
    hopping,
    vise engasjement, skuffelse og glede
    oppildne spillerne og særlig under oppvarminga.
    Sammen med synging kan mentalitet gi et enormt trøkk fra tribunen og virke motiverende på spillerne..

    4. Flere og større forsangerfelt.
    Håper det blir flere undergrupper og at disse kan virke som nye forsangerfelt på tribunen.

    i fjor våknet vi ikke før Karjæng tapet. I år må målet være at allesammen trøkker til fra 1. serierunde.
    synging, mentalitet - Kanari-Fansen
  • ulfpulf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2506

    #2
    Opprinnelig skrevet av e.d
    1. visuell støtte.
    Vi kan bli mye bedre på visuell støtte. dette gjelder både tifo og flagging.
    Men ikke bare det. Synkronisert klapping og bevegelser (reis-opp-sitt-ned/opp-med-skjerf-ned-med-skjerf/vift-med-skjerf) er også veldig visuelt.

    oppildne spillerne og særlig under oppvarminga.
    At hver spiller har sin egen sang har vært kjepphesten min lenge, og at vi bruker dem mye. Vi gjorde mye bra i fjor, men støtten til spillerne ble ofret for evighetssanger og støtte til laget.

    Kommentar

    • Kjelstad
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2007
      • 352

      #3
      Opprinnelig skrevet av e.d
      2. Synging
      Vi trenger å innføre flere nye fengende og enkle sanger i løpet av året. Er ingenting som er bedre for synginga enn det. Samtidig med at vi må fortsette med de gode gamle LSK klassikerne.

      I 2007 sto jeg på flere forskjellige plasser på feltet. Det som var veldig oppsiktsvekkende var hvor få som sang på diverse steder på feltet. Spesiellt i motgang. Rundt tromma er det så og si alltid liv. Råholt Kanaris er også meget dyktige til å synge, både i motgang og medgang. Men mellom tromma og Råholt kanaris er det veldig ofte stille.(i forhold til andre steder), det samme gjelder de som står nærmest tv-skjermen. Her er det forbedrings potensiale! Hos Ultras har jeg ikke stått, men etter min mening er det bra med synginga der.

      Står du på feltet: Syng! ALLTID!
      -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #4
        Spillersanger under oppvarminga synes jeg vi må bli mye bedre på. Vi var flinke på det for en del år siden, men nå synes jeg det har blitt litt bortglemt. Det er jo en meget hygelig gest ovenfor våre spillere og en flott måte å ønske dem velkommene på.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          #5
          Opprinnelig skrevet av xeR
          Spillersanger under oppvarminga synes jeg vi må bli mye bedre på. Vi var flinke på det for en del år siden, men nå synes jeg det har blitt litt bortglemt. Det er jo en meget hygelig gest ovenfor våre spillere og en flott måte å ønske dem velkommene på.
          Før de fleste kampene på åråsen ifjor fikk de fleste spillerne sunget sangene sine både når dem ankom stadion og under oppvarmingen. Sangene startet som oftest fra en engasjert gjeng midt på Felt C, mens resten av folket fortsatt var på Martins for å rekke de siste 5 ølene
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #6
            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
            Før de fleste kampene på åråsen ifjor fikk de fleste spillerne sunget sangene sine både når dem ankom stadion og under oppvarmingen. Sangene startet som oftest fra en engasjert gjeng midt på Felt C, mens resten av folket fortsatt var på Martins for å rekke de siste 5 ølene
            9 av 10 kamper jeg på stadion minst 1 time før kampstart så jeg vet hva som foregår mens resten er på martins for å få med seg de siste 5 pilsa. Jeg gir meg ikke, vi var definitivt bedre på spillesanger før. Jeg merka bedring etter sommerferien, men vi har fortsatt en lang vei å gå.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #7
              Opprinnelig skrevet av xeR
              9 av 10 kamper jeg på stadion minst 1 time før kampstart så jeg vet hva som foregår mens resten er på martins for å få med seg de siste 5 pilsa. Jeg gir meg ikke, vi var definitivt bedre på spillesanger før. Jeg merka bedring etter sommerferien, men vi har fortsatt en lang vei å gå.
              Hele feltet var nok flinkere til å synge spillersanger tidligere. På Felt C synger vi alltid spillersanger til både spillere, trenere og resten av støtteapparatet før hver match.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • KanariGulFugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 454

                #8
                kanskje freshe opp noen av flaggene, eventuelt nye... ? noen av de så ganske medtatte ut mot slutten i fjor og det ser ikke bra ut syns nå jeg...

                syns også ALLE på feltet MÅ synge 90 minutter.. Er en grunn til at vi står oppreist og at det heter kanarifeltet! blir mye bedre stemning når synging, hopping, klapping etc er mer kompakt og ikke så spredd, men må kanskje prøve å plukke ut kun noen få av sangene som hoppe-pliktige sanger istedenfor at samtlige skal være halvveis hoppesanger og man er usikker på når man trenger og ikke trenger og hoppe? Er en selvfølge der det synges "hopp" osv, men er ikke alle som er med på 90 minutter med hopping og er klart mye bedre og ha noen spesielt utvalgte hvor ALLE gir ALT og alle vet når de skal gi alt og ikke tør noe annet enn å hoppe/klappe/vifte med skjerf når disse settes i gang.. få litt mer struktur

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎