Vil slå knallhardt ned på tribunebråk

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    #41
    Opprinnelig skrevet av Beatles
    Mener at dette her er faktisk et ganske bra tiltak. VIF kommer til å tape bøttevis av poeng i løpet av de neste få år.

    Bare så lenge som vi tar vare på vårt eget hus (5-10 idioter) så har vi igenting å bekymre oss for.
    5-10 idioter er mer enn nok for å skape trøbbel. Det holder med at en idiot kaster et bluss mot andres supportere eller etter motspillere/dommer.

    Synes derfor det er skremmende om NFF skal begynne med kollektiv avstraffing for noe som enkeltindivider begår.

    Kommentar

    • mr.Jordbakke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3845

      #42
      Opprinnelig skrevet av veiron
      5-10 idioter er mer enn nok for å skape trøbbel. Det holder med at en idiot kaster et bluss mot andres supportere eller etter motspillere/dommer.

      Synes derfor det er skremmende om NFF skal begynne med kollektiv avstraffing for noe som enkeltindivider begår.
      Ja, her er problemet med et slikt vedtak. Istedet for at NFF rettsforfølger bråkmakerne, så er det klubben som får svi. Jeg synes det blir feil problemstilling. Hvorfor skal en fotballklubb være ansvarlig for oppførselen til tilskuere?

      Selv er jeg medlem og trener i Lier IL. Når vi spiller hjemmekamper hender det at tilskuere, gjerne i alderen 16-18 år, kommer med misshagsytringer til dommer eller bortelagets spillere. Hvem har ansvar for at disse tilskuerne oppfører seg?

      Jeg har forståelse for at NFF ønsker å ta tak i tribunebråk, men ikke reaksjonsformen!
      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

      Mvh
      Mr.Jordbakke

      Kommentar

      • CFD
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2319

        #43
        Opprinnelig skrevet av UltraFo
        Ja, er ikke noe annet å gjøre da.
        Alle veit jo åssen det gikk etter cupfinalen..

        Så du er imot sitteplaser fordi man kan stå på setene? Er vi virkelig ikke mer siviliserte? Selvom det er en mulighet for å stå på et sete , så betyr ikke det at man faktisk må gjøre det.
        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

        Kommentar

        • mr.sandass
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2005
          • 972

          #44
          Opprinnelig skrevet av CFD
          Så du er imot sitteplaser fordi man kan stå på setene? Er vi virkelig ikke mer siviliserte? Selvom det er en mulighet for å stå på et sete , så betyr ikke det at man faktisk må gjøre det.
          Det blir gjerne sånn. Jeg pleier ikke å dempe mitt engasjement fordi det står et sete i veien.
          www.ultrasfeltc.net

          Kommentar

          • blue
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2004
            • 1429

            #45
            Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
            Ja, her er problemet med et slikt vedtak. Istedet for at NFF rettsforfølger bråkmakerne, så er det klubben som får svi. Jeg synes det blir feil problemstilling. Hvorfor skal en fotballklubb være ansvarlig for oppførselen til tilskuere?
            Poenget er at det er arrangøren som har mulighet til å forhindre bråkmakerne, og dermed står ansvarlig. Det blir vanskelig å laste NFF for at arrangøren ikke har kontroll på sitt publikum. Skal det være aktuelt med poengtrekk er jeg sikker på at NFF må bevise at arrangøren ikke har gjort det som var mulig for å forhindre episoden. Det kan være for dårlig vakthold, inngangskontroll, eller at klubben ikke utestenger tidligere bråkmakere fra sin hjemmearena.
            Fugla 4 Life!

            Kommentar

            • mr.Jordbakke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3845

              #46
              Opprinnelig skrevet av blue
              Poenget er at det er arrangøren som har mulighet til å forhindre bråkmakerne, og dermed står ansvarlig.
              Det er en nærmest umulig oppgave for en klubb å kunne hindre all form for tribunebråk. Når det finnes videobevis, som det gjør på de fleste arenaer idag, burde det være mulig å rettsforfølge bråkmakerne istedet for å straffe klubbene. Folk bør følge samme regler på en arena som ellers i samfunnet.
              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

              Mvh
              Mr.Jordbakke

              Kommentar

              • blue
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2004
                • 1429

                #47
                Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                Det er en nærmest umulig oppgave for en klubb å kunne hindre all form for tribunebråk. Når det finnes videobevis, som det gjør på de fleste arenaer idag, burde det være mulig å rettsforfølge bråkmakerne istedet for å straffe klubbene. Folk bør følge samme regler på en arena som ellers i samfunnet.
                Selvsagt er det vanskelig, men klubben er pliktig til å gjøre sitt ytterste for å hindre bråk. Dersom klubben har oppfylt denne betingelsen, har jeg vanskelig for å tro at NFF har noen anledning til å straffe klubben. En forfølgelse av enkeltpersoner vil da være naturlig.

                Når det gjelder straffen Danmark fikk av UEFA, mener jeg å huske at danskene fikk kritikk for vaktholdet og dermed hadde UEFA anledning til å straffe Danmark som lag. Vaktene sto nærmest som tilskuere til kampen i stedet for å følge med på tilskuerne på tribunen. Så lenge LSK tar dette alvorlig frykter jeg ikke sanksjoner mot klubben i vårt hjerte.
                Fugla 4 Life!

                Kommentar

                • Harald_88
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 550

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Beatles
                  Mener at dette her er faktisk et ganske bra tiltak. VIF kommer til å tape bøttevis av poeng i løpet av de neste få år.

                  Bare så lenge som vi tar vare på vårt eget hus (5-10 idioter) så har vi igenting å bekymre oss for.
                  Jeg har lyst til at vi slår Enga fordi vi er bedre 11 mot 11, ikke pga noe tull som skjer på tribunen.

                  Fotball handler om det som skjer ute på gresset, gjør det ikke.

                  At forbund kan gå inn og avgjøre en liga på den måte er helt forkastelig etter min mening, og håper aldri tippeligaen blir avgjort på den måten.
                  Alt For Fugla

                  Gå Av Grønlund

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎