Ny LSK-hymne på Åråsen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • e.d
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 688

    Ny LSK-hymne på Åråsen!

    Kanari-Fansen har i samarbeid med LSK`s Anders Riiber bestemt at vi skal bytte hymne før kampene. Den nye hymna er "Du går aldri aleine til Åråsen." Den er fra fjorårets LSK cd.

    Hovedgrunnene til byttet er følgende:
    - "Du går aldri aleine til Åråsen" er en mer tidløs låt med mer trøkk enn "Lillestrøm Kanaris"
    - Sangen handler også om stedet Lillestrøm, noe som gjør den mer allmenngyldig enn forgjengeren.

    Mannen bak sangen, Øivind Rannug, samarbeider nå med Øivind og Egil, og med LSK om hvilket format og lengde sangen skal ha som hymne. En hymne er kortere enn den opprinnerlige sangens lengde.

    Vi gleder oss til å synge "Du går aldri aleine til Åråsen" mot Tromsø.

    mvh
    Kanari-Fansen
    synging, mentalitet - Kanari-Fansen
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    #2
    Det avgjør det. Vår nye stadion MÅ nå hete Åråsen
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #3
      Flott låt, men latterlig kortsiktig tenkt med tanke på at alt tyder på at vi skal bytte stadion innen de 10 neste årene, og jeg tviler sterkt på at navnet på hymnen kommer til å bli utslagsgivende for hva stadion faktisk kommer til å hete når vi kommer dit.

      En hymne er ikke noe man bør bytte med jevne mellomrom, og når vi først skal bytte i år burde man kunne finne noe tidløst. Ikke noe det kommer til å bli mye kontroverser rundt den dagen bytte av stadion skjer.

      Personlig holder jeg en knapp på "stedet som ble til en by", men poenget er at uansett hvilken låt som ble valgt, burde den vært tidløs...

      Kommentar

      • Per Arne
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2347

        #4
        Opprinnelig skrevet av Henrik
        Flott låt, men latterlig kortsiktig tenkt med tanke på at alt tyder på at vi skal bytte stadion innen de 10 neste årene, og jeg tviler sterkt på at navnet på hymnen kommer til å bli utslagsgivende for hva stadion faktisk kommer til å hete når vi kommer dit.

        En hymne er ikke noe man bør bytte med jevne mellomrom, og når vi først skal bytte i år burde man kunne finne noe tidløst. Ikke noe det kommer til å bli mye kontroverser rundt den dagen bytte av stadion skjer.

        Personlig holder jeg en knapp på "stedet som ble til en by", men poenget er at uansett hvilken låt som ble valgt, burde den vært tidløs...
        Hvis du kan avsløre at den nye stadion ikke vil ligge utenfor stedet som ble til en by, hadde jeg blitt glad..
        Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #5
          Skjønner ikke problemet med å synge om Åråsen selv om vi spiller på Nordea Park/Øie Arena/Sharifs fotballsenter. Åråsen er i særklasse det stedet LSK hører og vil høre mest hjemme, uansett om man tidligere har spilt andre steder og kanskje kommer til å spille andre steder i framtida. På Åråsen ble toppklubben LSK skapt og på Åråsen ble KFL født.

          Alt er vel et spørsmål om hvordan man velger å se på en sak. Å ha med Åråsen i en hymne på en evt ny stadion kan jo også sees på en som en hyllest av og et minne om et sted vi alle har kjært.

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            #6
            Opprinnelig skrevet av gulost
            Hvis du kan avsløre at den nye stadion ikke vil ligge utenfor stedet som ble til en by, hadde jeg blitt glad..
            Nei, men jeg kan avsløre at klubben heter Lillestrøm, og det er stedet som ble til en by.

            Forøvrig var ikke det at jeg nevnte den låten et uttryk for at alt annet enn den låten er feil, det var et uttryk for at vi burde velge noe tidløst.

            Kommentar

            • Henrik
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2006
              • 2110

              #7
              Men nå har det vært oppe og avgjort, og det ser vel ut som om de fleste er enige i vedtaket. Så utover min spontane reaksjon skal jeg la emnet ligge.

              Kommentar

              • egil
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1119

                #8
                Da er den nye hymna ferdigredigert.

                Den starter som vanlig med instrumentalintro og de to første versene;

                Snøen er smelta og gresset er grønt
                Vintern er over og er det ikke skjønt
                Vårsola varmer, velkommen er den
                Vi veit at alle her hva som følger med den

                For nå starter serien på`n igjen
                og Lillestrøm by blir gul og svart igjen
                Storgata fylles av kvinner og menn
                og unger - på vei til Åråsen

                Så kommer refrenget (som vanlig)

                Du går aldri aleine til Åråsen
                En gul og svart patriots mektige hjem
                Der minner blir skapt, igjen og igjen
                Du går aldri aleine til Åråsen

                (instrumentalbit)

                Så hopper vi over verset som handler om Martin`s og kompiser, og går rett på;

                Så går vi ned gata til Kielland i lag
                Der flaggene svaier på hver en kampdag
                Tusener av gule og svarte skal hjem
                Hjem til - vårt kjære Åråsen

                Så går vi rett på sluttsekvensen hvor refrenget går to ganger etter hverandre. (Dvs at vi hopper over verset hvor trøndera blir banka og enga blir slakt, som noen her inne ikke mente passet i en hymne).

                Sangen blir da 2 minutter og 13 sekunder til sammen, noe som vel er en passe lengde på en hymne.
                Last edited by egil; 27.03.2008, 23:56.
                KFL - medlem nr 23

                Kommentar

                • koppen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 456

                  #9
                  syntes det var helt riktig å bytte hymne nå.. og du går aldri aleine til åråsen var det naturlige valget syntes jeg! stedet som ble til en by, handler vel strengt tatt egentlig ikke om sportsklubben!
                  "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Hadde vært kult om speaker (eller han som styrer med lyden) skrudde av volumet i starten av det aller siste refrenget, slik at vi får et refreng der det kun er folk på tribunen som synger. Blant annet Celtic gjør dette med stor suksess.

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4376

                      #11
                      Selvom sangen er fin, så synes jeg den mangler litt til å være helt topp klasse. Man når f.eks ikke en skikkelig volum-topp i sangen som gjør at det trøkker maksimalt (som på YNWA for å ta et eksempel). Men uansett det klart beste valget, og veldig mye bedre enn stusselige "Lillestrøm kanaris"!
                      ..................

                      Kommentar

                      • Ted Nugent
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 851

                        #12
                        Virker som en veldig bra redigering av sangen. De beste versene er med og lengden er perfekt. Skjerfet skal opp og sangen skal runge på søndag!

                        Kommentar

                        • Ted Nugent
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 851

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                          Selvom sangen er fin, så synes jeg den mangler litt til å være helt topp klasse. Man når f.eks ikke en skikkelig volum-topp i sangen som gjør at det trøkker maksimalt (som på YNWA for å ta et eksempel). Men uansett det klart beste valget, og veldig mye bedre enn stusselige "Lillestrøm kanaris"!
                          Synes ikke potensialet for lydtopp er noe særlig dårligere enn i YNWA som jo er en ganske vanskelig melodi tross alt. Refrenget trøkker bra det, har jo trøkka brukbart på tribunen allerede.

                          Kommentar

                          • Martini
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2007
                            • 294

                            #14
                            Helt på tide å bytte hymne, og helt riktig å bytte til "På vei til Åråsen".....
                            Ganske mange hakk mer personlig enn Guns n roses også
                            En flott by, et flott lag og norges beste supporterklubb fortjener ei bra hymne, noen vi nå har fått etter min mening
                            FUGLA TIL VI DØR!

                            Kommentar

                            • sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Martini
                              Helt på tide å bytte hymne, og helt riktig å bytte til "På vei til Åråsen".....
                              Ganske mange hakk mer personlig enn Guns n roses også
                              En flott by, et flott lag og norges beste supporterklubb fortjener ei bra hymne, noen vi nå har fått etter min mening
                              Håper da de fortsetter med Welcome to the jungle med Guns'n'Roses. Håper de også kan finne tilbake til The Boys are back in town med Thin Lizzy når gutta kommer på banen for oppvarming også jeg da, men er jo noen år siden Bjørne slutta med den.

                              Petter
                              Last edited by sniper; 28.03.2008, 07:00.

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av egil
                                Så går vi ned gata til Kielland i lag
                                Der flaggene svaier på hver en kampdag
                                Et lite tips: Flaggene vaier, de svaier ikke. En flaggstang kan svaie hvis det blåser nok. Jeg synes det er viktig å rette opp dette når vi skal leve med hymna i mange år.

                                Kommentar

                                • MoBee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2004
                                  • 958

                                  #17
                                  Jeg syns dette var en virkelig god nyhet.

                                  Kommentar

                                  • Nesoddkanari
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Mar 2007
                                    • 40

                                    #18
                                    Flott valg av ny hymne, og jeg håper samtidig at det deles ut ark med teksten på, slik at også de som ikke kan teksten også får en mulighet til å bli med å synge hymna (og da spesielt til de av oss som sitter på SS), eventuelt at det lages en "karaoke"-versjon som vises på storskjermen?

                                    Kommentar

                                    • CFD
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2319

                                      #19
                                      Da er det bare å håpe at snøen faktisk er smelta og gresset er grønt når seriestarten kommer
                                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                      Kommentar

                                      • Petter Ø
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3008

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av CFD
                                        Da er det bare å håpe at snøen faktisk er smelta og gresset er grønt når seriestarten kommer
                                        En del snø har smelta og noe gress er grønt, vintern er over om en måned blir ikke det sjønt? Flomlyset lyser, velkommen er det
                                        Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎