Sangforbud før avspark

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GulMakt
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Apr 2005
    • 115

    Sangforbud før avspark

    NFF har bestemt at synging av klubbsanger senest skal foregå 10 minutter før kampstart...

    TV2sporten
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

    #2
    10 – Absolutt seineste tidspunkt for avslutning av oppvarming og avspilling av klubbsang eller lignende.
    9 – Innmarsj for deltakere i eventuell midtsirkelseremoni
    7 – lagoppstilling leses opp (via skjerm)
    6 – Lagene klare for utmarsj
    5 – Knottekontroll i spillertunnelen
    4 – Utmarsj til tippeligafanfaren
    2:30 – Håndhilsingsprosedyre – Bortelaget går. Midtbanesirkelseil bæres av banen.
    1:30 – Lagfotografering
    1 – myntkast
    0 – avspark




    Helt utrolig faktisk. Denne må gå under "NFF GJØR DET IGJEN"
    Daukjøtt Felt C

    Kommentar

    • Martini
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2007
      • 294

      #3
      Grattis NØFF, grattis
      nok en herlig regel fra vårt alles kjære fotballforbund...:???:
      FUGLA TIL VI DØR!

      Kommentar

      • CFD
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2319

        #4
        Jeg kommer til å synge uansett. Det er ikke et forbud for hva supportere kan synge såvidt jeg har forstått saken riktig ,men det er ikke lov å bruker speaker. Det er bare å få nok personer til å synge slik at man overdøver speakeren
        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

        Kommentar

        • Fuglefar
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2006
          • 202

          #5
          Hva blir konsekvensen av hymna rett før start?
          Bot eller poengtrekk, kansje?
          Detta er jo bare helt ideotisk. Ingen kan vel stoppe oss fra å synge på Åråsen. Eller på bortebane, for den saks skyld.
          De må jo ha fritidsproblemer i forbundet når de kommer opp med sånne regler.
          Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #6
            Dette er vel strengt tatt ikke et problem for oss. Den gamle hymna ble spilt senest ca. 17.50 (ved 18-kamper), så det blir ikke noen stor endring i så måte. Kanskje en forskyving på max 2 minutter. I tillegg blir Welcome to the jungle byttet ut med Tippeligahymnen, men det er vel ikke noe særlig tap det heller. I alle fall jeg får mer Tippeligastemning av den hymnen enn Welcome to the jungle.

            For å være helt ærlig er jeg mye mer tilhenger av begrensning av høyttalerbruk (som dette) enn motsatt. Gi gjerne begrensning på spilling av høy musikk før kamp, i pausen og etter kamp også. Og forby i overkant patriotiske speakere. Misbruk av høyttalersystemet er et større problem enn begrensninger som dette.

            Og uansett er det vesentlig mye kulere å skape stemning uten drahjelp fra høyttalerne...

            Kommentar

            • Håkon Henriksen
              Administrator
              • Nov 2003
              • 6411

              #7
              Noen som stusser over at spillernavn skal leses mens spillerne ennå er i spillertunnellen? Med bilder av spillerne på storskjerm..

              Hva er det som skjer med NFF ? Har de røyka sokkene sine hele gjengen?
              Håkon Henriksen
              -
              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
              -
              ALT FOR FUGLA

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #8
                Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                Noen som stusser over at spillernavn skal leses mens spillerne ennå er i spillertunnellen? Med bilder av spillerne på storskjerm..

                Hva er det som skjer med NFF ? Har de røyka sokkene sine hele gjengen?
                Hvordan man liker akkurat det er vel en smakssak, men fakta er at det omtrent bare er Norge i hele Europa som bruker ordningen med å lese opp en og en spiller mens de står på matta.

                Kommentar

                • AG-3
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 1081

                  #9
                  Dette bare MÅ være en aprilspøk som har blitt timet fryktelig feil....
                  Var jo et lite likt regime i årene 1939-1945 som hadde slappere kustus enn det NFF serverer her!

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Noen ganger lurer jeg på om det er om å gjøre for folk å hate NFF mest mulig og klage mest mulig på alt de foretar seg. Ingen nekter noen å synge f.eks. Nystemten på Brann Stadion, det er bare det at NFF ser hvor uheldig det er at f.eks. LSK-spillerne må stå stille i mange minutter og høre på dritten. (Og det blir mye mer fair for oss supportere som slipper å konkurrere mot høyttaleranlegget.)

                    Om man absolutt vil synge en spesifikk sang ved kampstart er det ikke så forbanna vanskelig å organisere dette uten å bruke høyttaleranlegget. F.eks. Brann-fansen synger Nystemten mot slutten av kamper uten hjelp, dette klarer de helt sikkert ved kampstart også. Og om man ikke klarer en sånn organsiering kan man benytte seg av megafoner og PA-anlegg som f.eks. vi og Kjernen gjør. Hjelpemidler Brann- og VIF-fans kaller juks, men som er vanvittig mye mindre "juks" enn å spille en sang dritthøyt over anlegget.

                    Kommentar

                    • AG-3
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 1081

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      Noen ganger lurer jeg på om det er om å gjøre for folk å hate NFF mest mulig og klage mest mulig på alt de foretar seg.
                      Synes de er gode til å legge forholdene til rette for nettopp det - gang etter gang. Det skal de ha.

                      Kommentar

                      • Bolsen3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 1061

                        #12
                        Ser ikke helt problemet, det er ingen som forbyr oss mot å synge noe som helst! Det som forbys er bruk av høytalere til å spille musikk nærmere enn 10 min før kampstart. Jeg kan ikke se noe problem i dette, faktisk er jeg nesten litt positivt innstilt til dette forbudet, da jeg personlig aldri har vært noen stor fan av å bruke kunstig stemning, ei heller til å spille hymna...

                        Og dette får da, som Lars sier, svært liten innvirkning på vårt opplegg. Hymna pleier jo å spilles lang tid før spillerene kommer på banen. Å gå bananas på NFF over dette er veldig unødvendig...

                        Kommentar

                        • Harald_88
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 550

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                          Og dette får da, som Lars sier, svært liten innvirkning på vårt opplegg. Hymna pleier jo å spilles lang tid før spillerene kommer på banen. Å gå bananas på NFF over dette er veldig unødvendig...
                          Enig.

                          Greit at NFF tar mange sære og latterlige avgjørelser, men blir for dumt hvis man skal hakke på alt mulig de gjør. Da vil protesten miste sin kraft den dagen en NFF-protest virkelig er viktig, som f.eks hvis det blir ståforbud o.l. Ingen som hører på en gjeng som syter i tide og utide.
                          Alt For Fugla

                          Gå Av Grønlund

                          Kommentar

                          • Bolsen3
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 1061

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Harald_88
                            Ingen som hører på en gjeng som syter i tide og utide.
                            Den setningen der kunne Fjøra og Nordlie lært mye av

                            Kommentar

                            • sigurdsen
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 1818

                              #15
                              Flaut å bo i NOrge!

                              Kommentar

                              • stian
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2004
                                • 156

                                #16
                                Egentlig ganske bra..

                                Blir jo digg å komme til ulevåll og slippe og høre heia lyn, eller den stygge greia til vålerenga før kamp start.. Får folka som ikke eier sin egen stadion(lyn og vålerenga) blir nok dette stooore problemer..
                                stian;);)

                                Kommentar

                                • Hoho
                                  -Engasupporter-
                                  Forumsadist
                                  • Oct 2006
                                  • 140

                                  #17
                                  Håper noen som vet noe om dette gidder å svare, ikke bare slenger no dritt tilbake om at "hater søpla, vi driter i det" osv osv.

                                  Ser på videoen at dere igjen spiller Welcome to the jungle når spillerne kommer inn. I Bergen spilte de i hele fjor nystemten eller hva den het. Etter at VIF for noen uker siden planla at spillerne skulle entre banen under siste verset av Vålenga kjerke kom plutselig NFF opp med den nye regelen om at de skulle "bestemme" hva som skulle bli spilt på Stadion de siste 10 minuttene før kampstart.

                                  Jeg vet ikke hva som skjedde i Bergen igår, men dere klarte jo fint å fortsette med Welcome to the jungle. Hva skjer da? Får dere bot? Vi endte opp med å spille Kjerka ca 10 min før avspark,(forsåvidt sånn det alltid har vært, men skulle gjerne vært endra på i år) noe som tydeligvis ikke er nødvendig. Men noen som vet noe om det blir no reaksjoner mot LSK for å spille denne sangen istedet for TL hymnen?
                                  Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

                                  JA, det er det

                                  *Hoho er en skapfugl*

                                  Kommentar

                                  • dalen
                                    Brannsupporter
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2007
                                    • 391

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Hoho
                                    Jeg vet ikke hva som skjedde i Bergen igår, men dere klarte jo fint å fortsette med Welcome to the jungle. Hva skjer da? Får dere bot? Vi endte opp med å spille Kjerka ca 10 min før avspark,(forsåvidt sånn det alltid har vært, men skulle gjerne vært endra på i år) noe som tydeligvis ikke er nødvendig. Men noen som vet noe om det blir no reaksjoner mot LSK for å spille denne sangen istedet for TL hymnen?
                                    Vi sang Nystemten som før. Forskjellen er kun at Brann ikke stiller med forsanger. Faktisk så sang folk ENDA høyere enn vanlig...

                                    Men det var rart å juble for spillere som ikke var på gressmatten....
                                    If heartaches brought fame in love's crazy game,
                                    I'd be a legend in my time.
                                    If they gave gold statuettes for tears and regrets,
                                    I'd be a legend in my time.

                                    Johnny Cash - A Legend In My Time

                                    Kommentar

                                    • Hoho
                                      -Engasupporter-
                                      Forumsadist
                                      • Oct 2006
                                      • 140

                                      #19
                                      Ja, vi kunnet fint syngi kjerka uten å brukt annlegget også, men er ikke det som er tema. Lurer på hva som gjør at LSK kan spille hva de vil, mens vi ikke kunne bruke kjerka når vi ville. Trodde reglene fra NFF gjalt alle, derfor jeg lurer på hva som blir reaksjonene, evt om de er så milde at man lett kan overse dem.
                                      Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

                                      JA, det er det

                                      *Hoho er en skapfugl*

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Hoho
                                        Ja, vi kunnet fint syngi kjerka uten å brukt annlegget også, men er ikke det som er tema. Lurer på hva som gjør at LSK kan spille hva de vil, mens vi ikke kunne bruke kjerka når vi ville. Trodde reglene fra NFF gjalt alle, derfor jeg lurer på hva som blir reaksjonene, evt om de er så milde at man lett kan overse dem.
                                        Nå er det ike mer enn litt over ett halvt døgn siden kampslutt så det er vel litt tidlig å konkludere med noe som helst når det gjelder NFF sine straffereaksjoner. Det fornftige av NFF her ville vært å bare gi en form for advarsel siden dette er første kampen med dette regelverket.

                                        Når du sier at LSK kan gjøre som dem vill og at du trodde reglene gjaldt for alle så føler jeg at du blir litt historieløs. NFF de siste åra ikke gitt LSK noe som helst form for særbehandling. Snarere tvert imot.

                                        Nok om det, dette er ikke rette tråden for denne diskusjonen.

                                        Sees om to uker.
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎